sâmbătă, 23 septembrie 2017

UNIVERS DE VERS








UNIVERS DE VERS PENTRU A VIEȚII SENS

Unde naşti, creşti, eşti ca cel din poveşti
şi de basme-legende româneşti,
că eşti ceea ce eşti Petru Ispirescu,
eşti cel ce eşti în iubire pentru ceilalți,
pentru omenire
candidând cu jind la fericire
şi mă cunoşti: temerar, năzdrăvan
şi iubire mă cunoşti,
iubire care creşte spiritual părinteşte
într-o zi, ca alții fizic într-un an,
mă cunoşti pentru'că nu trăiesc neartistic, nu trăiesc în van,
că prin iubire pe Dumnezeu îl am cu haznă de țară şi de neam şuhan,
că Dumnezeu pe mine zâmbind ca pomul care pentru rod înfloreşte,
mă creşte omeneşte
Dan căpitan de plai,
carpato-mioritic Dan căpitan (Vasile Alecsandri)
pe gură de Rai cu dialectic şi pragmatic grai
şi om între oameni mă educă, mă şcoleşte
şi-n culori de nelinişte mă creşte, mă sfințeşte,
mă instruieşte şi-mi arată lucru bun şi misterul măsură în lucruri
şi bună veste cu tichiri-michiri,
de bun hir cu Vetonica şi Dragomir,
cu plezir, cum şi Pavelul lor love este
şi poveste din care m-am aflat aur cenuşiu strecurat,
aşa cum univers de vers, Dumnezeu lumii întru răsărit de soare
om potrivit între oameni,
pentru oameni cu sens de pace şi de pâine lumii,
Dumnezeu, m-a dat,
c-am fost, O viață, aşa cum am fost
(Nicolae Iorga) şi-mi am propriul rost, sunt adăpost:
ÎNDEMÂNĂ-PATRIA LIMBA ROMÂNĂ
trasă pace şi pâine
de dulce doină minune,
trasă cu folos, fabulos luminos, cu Hristos,
trasă acoperiş în mâine,
trasă liturhie-ndestulare,
trasă pentru cel care vine,
ca urmaş al urmaşilor noştri
cu obiectivul muncii şi obiectivul păcii
întru drept de a fi cu răsărit de soare
şi de binecuvântare a ceea vom fi laudatoris temporis acti-
"laudă "de zestre
cu zări de zefir albastre
la casele noastre geto-dace
cu muşcăți în glastre
pe pervaze de fetestre.

PAVEL RĂTUNDEANU-FERGHETE


~*~
]


El e un nimeni

E şi el un nimeni, deşi pe nicăieri nu s-ar vrea şuhan
şi el: un om între oameni,
e un anonim notoriu-nobil şi sublim
despre care eu şi tu pur şi simplu în mod sigur, chiar aşa ce ştim ?
că-n loc s-arunce cu pâini, aruncă vorbe-bolovani
şi tichiri-michiri e a naibii, se face de fazan,
ca fiu a lui Dragomir, că trăieşte-n van? Eu, dragule, scriu pe cont propriu,
strig în pustiu, ca "înainte-mergătorul"
şi pe deaspra unde sub picior am ogorul,
deasupra îmi fâlfâie tricolorul,
dar asemeni lui Avram Iancu nefericit îmi am poporul,
că nu-şi are bun organizator, conducătorul.

Pavel Rătundeanu-Ferghete

 ***

Important e sa fii !

Isus a facut minuni si tot a fost tradat, chiar de apostoli si luat in ras pe cruce 'salveazate daca esti Fiul Domnului!
HOTII DE LANGA EL CREDEAU MAI MULT

Cand scrii IUBESTI !

Deci SCRIE !

Eu traiesc versurile tale pentru ca in ele e istoria si cultura stramosilor mei.

Ma simt acasa.

Cuvintele insasi sunt poezia romaniei.
Ben Todica








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu