miercuri, 8 aprilie 2020

L I D I A L A Z U - ERA VIRTUALĂ




Dragilor, ați scăpat de figura mea, vă dau câteva ”monstre” dinlăuntrul meu. Sper să le cititți!



ERA VIRTUALĂ


~*~

Când auzi despre

Atâtea nenorociri și dezastre

Petrecute în fiecare clipă

Și mereu în altă parte

Ți se pare firesc

Să stai în postura de lotus

Și să te cufunzi în armonia Marelui Absolut

Ca nu cumva inima să ți-o ia razna

La gândul că vreunuia din cei dragi ție

I se poate întâmpla ceva incontrolabil



Sferele cele înalte

Pline de pace și lumină

Dar și de uitare

Sunt de preferat oricărui chip al celor

De lângă tine

Și iubirea fără rădăcini

Începe să aibă mare căutare

Oamenii se vor purta din ce în ce

Mai bine față de roboții făcuți de ei

Și se vor simți din ce în ce mai apărați

Și tot mai departe de zbuciumul vieții -

În siguranță și pe deplin însingurați





MIRACOLUL ÎNCHIPUIRII



Ochii copilului reușesc

Să vadă

Ceea ce nici un magician

n-a izbutit și nu va izbuti

vreodată –

și aceasta fără nici un efort

ori șiretlic –

atât de normal

cum străpunge lumina firul de păianjen

și mângâie cu tandrețe maternă

pe oricine





MARILE PREGĂTIRI


Imediat după plecarea lor

Noi doi ne-am pregătit

De așteptare

Și anume punând fotografiile

Mai la vedere

Mingea de tenis

Papucii cu Badman

Piesele de lego într-o cutie transparentă

Periuțele de dinți

Spray-urile cu săpunul

La capătul băii

Iar sufletele noastre prea încărcate

Ne străduim să le strunim

La drum lin

Să nu se răstoarne






NECUNOSCUTELE  SURSE



De mai bine de un an de zile

Tot simt că va veni o bucurie mare

Și inima este mereu înconjurată

De un câmp de emoții binefăcătoare

Noaptea  în special

Mă trezește această fericită așteptare

Și încep să-i găsesc vreo explicație

În ceea ce deja s-a întâmplat

Dar după ce cred că am descoperit-o

Și inima pare că s-a mai domolit

Mă podidește încă un val de beatitudine

Cu parfum de brândușe



Și mă fac mică

Mă las purtată de vântul acesta

Blând

Și sunt tot mai încredințată

Că este mai bine

Să n-ajung prea curând

La ziua mea cea norocoasă

Ci să trimit câte o părticică din ea

În toate cele patru zări

Pentru ca întâmplările

să nu mai aibă nici-o însemnătate

oamenii să aibă timp să se

gândească la tot ce-i înconjoară

cu foarte mare atenție

și cu profundă recunoștință






COMUNIUNEA



Miraculoasele momente

se petrec ca-n vis

n-ai cum să le oprești

și nu sunt tulburate

de nimic



te încarcă cu multă răbdare

și te-ajută să treci mai ușor

peste orice neîmplinire ori

tristețe remanentă






NOI, CIRCARII



Ca și cum cerul

Ar fi bătătura noastră din pruncie

Noi alergăm pe după lună

Să ne-ascundem după gluga de coceni

Jonglând cu stelele din jur

Cu mare plăcere

De parcă din naștere am fi circari

Și încă unii neîntrecuți vreodată



Suntem cele mai ciudate păsări

Zburăm mai iute decât vântul

Și ne schimbăm întruna locul

Căci este destul pentru fiecare



Păcat de ceilalți că nu ne pot vedea

Din pricina făloșeniei lor

Care-i îndeamnă mereu

Să încerce să împărățească pământul

Trăgând de el în toate direcțiile

Până se va împlini Cuvântul






ADEVĂRAT VIS



Lumina ochilor din sala

De spectacol

Mă urmărește în visul

Cu o frunză

Străvezie

Care plutește pe deasupra capetelor

Nereușind să se așeze -

Iese pe geam

Și se izbește de un stâlp

De beton -

Redevine om



Pentru câteva secunde

Înainte de trezire

Brusc

Cerul mă prinde în brațe

Ca pe un copil

Căzut din pom

Și mă leagănă

Să-mi treacă sperietura

De tot





SIMPLA  EMOȚIE



Privind măciuliile platanilor

Ce se joacă cu cerul

Ori ascultând viersul mierloiului

Chemându-și perechea

Unim cerul cu pământul –

Și suntem pregătiți

Să schimbăm lumea

Doar cu emoțiile

Declanșate din inima noastră

Cu o putere și o viteză

Amețitoare


  



ADEVĂRUL



Prieteniile virtuale

Se învârtesc mereu

Pe lângă cele reale

Cu dorința clară

De-a le substitui

Și folosesc pentru aceasta

Tot ce le stă în putință



Numai că o picătură de ploaie

Căzută pe frunte

Și o privire șugubeață

Devin instantaneu –

Mai grozave decât orice

Cascadă de pe muntele cutare

Re-trimisă de o mulțime

De virtuali

Ba în imagini 3D

Ba filmată pe soare

Ori furtună

Cu vreo figură înțepenită

În prim plan

Pentru o mai completă

Comunicare


~*~
L I D I A   L A Z U


***
poeme care par scrise acum, în ”corotime”







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu