duminică, 26 aprilie 2020

MARIAN ILIE - Frumos am îmbătrânit




Frumos am îmbătrânit
- e-cantopoem -


~*~

Frumos îmbătrâneam deja, Doamne
copil adăstând fără teamă la
umbra Cuvântului Facerii Tale -
un sunet fără început și sfârșit
prăvălindu-se-n sufletul meu
precum o cascadă la care-alergam
să respir Armonie
supus majestuos Vrerii Tale
doar mie și fraților mei întru Ceru-Ți
știută  cumva arătată de Tine
când înmuguream
sub ferestrele lumii...

Totul era o poveste în verdele
verde din alte tărâmuri  cu magi
deghizați în copii intuindu-și
durerile de mai târziu
ca-ntr-un cântec anevoios de
singurătate depănată  asa  la o cană
cu vin lâng-o moară țesută endemic
pe-un râu

http://www.youtube.com/watch?v=Mb3iPP-tHdA



Cum mângâie, Doamne-Armonia-Ți
- timid  lunecos  ca lumina
când somnul îl curmă  cu
altă visare-n cuvintele altei limbi
simplu  sfios  precum eu
sub ferestrele Tale-nfloream…

Prin cârciumi  singurătăți
despletite și oacheșe
întindeau  spre meseni
buze reci de pahar
din care atinșii sorbeau
spirit frapat cu ilizii
în lungi ritualuri barbare

Și eu înfloream  cu cerul
cu stelele  noaptea  balsam
așternându-mi pe simțuri
parabola Armoniei

http://www.youtube.com/watch?v=wvu27EQ1r3s


Uimește și mângâie - bucură
cascada aceasta ce mă inundă
sub apele căreia timpul
trece prin mine precum pe
deasupra ar trece o pasăre…



Nu știu cine și când m-a furat
din copilăria aceea frunzoasă
poate valul etenului fluviu
să mă fi luat-dus-revărsat
întru marea cea mare  de unde
acum mă tot uit înapoi
regăsind și în mine și-n jur
Armonia

http://www.youtube.com/watch?v=St6jyEFe5WM

Frumos am îmbătrânit
Doamne, frumos !


~*~

MARIAN ILIE







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu