miercuri, 29 aprilie 2020

Melania Rusu Caragioiu - P L Ă S M U I R E + Mircea Dorin Istrate - SEMNE ȘI….ÎNSEMNE




P L Ă S M U I R E,
(facere și desfacere), autoreplică


~*~

Pe un așternut hidos,
Din cearceaf acoperit cu moloz,
Se naște o statuie pentru cel mai pur bronz,
Cu ochii dispuși în quinconz.

Meduză e capul cu râs mascaron;
Se-nșiră-n șuvițe metal monocrom,
Pe umărul inegal drapat,
Ieșind prin sacul deslânat,
Ce prinde nerotunjit...

Tactil,  talia uleioasă se strecoară,
Un lujer, apoi o vioară…
Dar la ce bun o meduză cu trenă
Și terminale molatice: sirenă ?

În jur același iz de lut spart,
De feronerie ruginită și șipcă de gard…

Un ultim retuș la nasul strivit:
Un neg de biscuit,
Nu din turnat, ci din ciocan de lipit…

Cineva a așezat la intrare un soclu
Și o tejghea unde se vinde  monoclu !


~*~

Melania Rusu Caragioiu





SEMNE  ȘI….ÎNSEMNE


~*~

Mă fură viața-ncet de câte-s toate,
Nu-n față ca s-o văd, ci pe la spate,
În fiecare zi câte un pic
Ca să rămân apoi, cu mai nimic.

Întâi, din cât am fost, mă tot micește,
Mă scade de puteri, mă gârbovește,
Din pasu-ntins ce l-am avut odată
E doar un lat de palmă, deșirată.

Nu mai aud o șoaptă de departe,
Abia de văd ce scrie într-o carte,
Putere am în drapta, d-ai puțină,
În stânga nici atât, cine-i de vină?

Albit e părul, barba e căruntă,
E greauă pleoapa, ce fac azi se uită,
S-a lenevit și vorba ce odată
Îmi turuia ca moara cea stricată.

Mă doare peste tot, că de, sunt om
Și tot mai des mi-s nopțile-n nesomn,
Știutul neam încet s-a tot rărit,  
De prieteni largul meu, s-a pustiit.

Noroc mai am, c-am tăinuit în gând
Bucăți de viață și, acum pe rând
Le retrăiesc pe toate cum au fost,
Atunci când viața asta, avea rost.

Și-apoi mai am puterea celui vis,
Mă poarte el prin largul necuprins,
Să uit de clipa vieții de acum,
Și să trăiesc o alta, pe-al meu drum.

Așa-i la toți, c-așa-i al sorții dat,
De la sărac la marele-mpărat,
Ne-arată viața când suntem aproape
De clipa mergătoare către…..

~*~
30.04.2020
     Mircea Dorin Istrate












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu