O erezie de dimensiuni
planetare ce loveşte Ortodoxia se numeşte Noua Eră, New Age sau Noua
Eră a Vărsătorului. Adepţii Noii Ere susţin că în
perioada dezvoltării Imperiului Roman soarele a intrat în zodia Peştilor, şi
astfel a început Era Peştilor. Aceasta a fost epoca în care a
trăit Hristos, Era Creştinismului. Acum ei spun că această epocă a luat sfârşit
şi începe o nouă eră, Era Vărsătorului.
Astfel New Age este
o uriaşă reţea de organizaţii ce au o oarecare legătură între ele. Faptul că
este o mişcare antihristică se vede şi din doctrina sa pe care se bazează :
religiile orientale, teosofia, masoneria, satanismul, vrăjitoria, credinţa în
reîncarnare ,etc.
Noua Eră foloseşte
anumite simboluri, care nu sunt simple embleme ale mişcării, ci simboluri cu
conţinut ocult, purtătoare ale energiei duhurilor viclene.
Aceste semne sataniste
sunt:
1. Arcada cerească (culorile
curcubeului)
Este simbolul cel mai
folosit. Pe acesta îl poate găsi cineva peste tot: pe cadouri pe
jucării, pe haine. Aşa cum învaţă discipolii Noii Ere, simbolizează
puntea dintre om şi Marea Minte Universală, adică Lucifer.
2. Numărul 666
Este numărul numelui lui
Antihrist, despre care se vorbeşte în Apocalipsa Sfântului Ioan
Evanghelistul (13, 18). Alice Ann Bailey, mama spirituală a Noii Ere,
scrie că numărul acesta are calităţi sacre şi că trebuie folosit cât mai mult
posibil, cu scopul de a veni cât mai repedeNoua Eră. Astfel se
explică de ce aproape toate produsele din comerţ sunt marcate cu un cod de
bare, în care, la început, la mijloc şi la sfârşit se află liniile care
reprezintă cifra 6. Avem adică trei de 6 (666).
3. Ying şi yang (simbolul
taotismului)
Acest simbol arată că
binele şi răul sunt două puteri egale care se completează una pe
alta. Îl găsim expus pe sigla unor restaurante şi nu numai.
4. Pentagrama
Este folosită de
magia neagră şi de către iudei. Chiar pe turla catedralei ortodoxe din Sankt
Petesburg, în mijlocul crucii era pus şi semnul acesta al jidanilor. Nu după
mult timp turla a fost mistuită de flăcări.
5. Svastica (cunoscuta
cruce frântă).
Crucea frântă (îndoită)
înspre stânga se foloseşte mai ales în ocultism. Crucea frântă înspre dreapta a
constituit emblema nazismului.
6. Fulgerul
Este simbolul lui Lucifer.
Sataniştii se mândresc cu spusa lui Hristos din Noul Testament: Am
văzut pe satana ca un fulger căzând din cer (Luca 10,18).
7. Emblema păcii
Aşa numita emblemă a păcii,
este în realitate o cruce răsturnată şi ruptă, circumscrisă într-un cerc magic.
Din păcate mulţi tineri poartă tricouri, blugi şi alt soi de îmbrăcăminte ce
poartă acest semn, crezând că este un semn al păcii. Este o tristeţe să mergi
pe stradă, la noi în România, văzând că din trei tineri, unul poartă un tricou
cu semnul acesta satanist. Mulţi chiar ştiu că este un semn al celui viclean,
dar poartă în continuare acele haine ce-l au imprimate pe ele, că
…na…este trendy şi cool!
8. Crucea egipteană sau
profanată.
Se foloseşte mai ales
în magie. Trebuie însă, atenţionaţi acei creştini de-ai noştri care merg la
Sfintele Locuri şi trec prin Egipt că pe papirusurile pe care le aduc de acolo
există crucea egipteană. Aşadar, după ce am văzut care sunt semnele sataniste
ale Noii Ere, datoria noastră stă în a ne feri de ele şi a învaţă
şi pe alţii ce reprezintă acestea când vedem că le poartă şi nu le cunosc
simbolistica.
Membrii acestei mişcări
antihristice, vor încerca să prindă în cursă pe oamenii naivi,
prezentându-se sub diferite măşti şi împrăştiind confuzia. De aceea trebuie să
avem ochii deschişi atât turma, dar mai ales păstorii. Să descoperim, în
spatele firmelor frumoase şi colorate ţipător, faţa cu adevărat primejdioasă a
ereziilor. Această descoperire îi deranjează foarte mult pe eretici şi de aceea
îi atacă cu furie pe cei care îi demască, dar sunt incapabili să vatăme pe cel
credincios, deoarece îl acoperă harul Atotputernicului Dumnezeu.
Pr. Arsenie
Vliangoftis (din Ereziile contemporane, Editura Evanghelismos,
Bucureşti, 2006, p. 64-85)
(Facerea 4, 6-16)
Cu primii doi copii ai lui Adam și ai Evei, Cain și Abel,
am făcut cunoștință în omilia
trecută. I-am văzut pe amândoi aducând jertfă lui Dumnezeu. Am văzut de asemenea că Dumnezeu
a primit jertfa lui Abel, însă pe a lui Cain nu a primit-o, fiindcă era
nedesăvârșită și formală. Să vedem
astăzi continuarea dramatică a acestei întâmplări.
Cum a înfruntat Cain respingerea jertfei sale? S-a întristat
foarte mult, ne spune Facerea, și s-a
posomorât, i s-a întunecat fața.
Desigur, această întristare a sa este îndreptățită și ar fi putut să-i fie de
folos, dacă ar fi fost întristare sinceră, de pocăință pentru că arătase
neglijență în
aducerea jertfei sale. Însă din nefericire nu era o astfel de întristare, ci era pricinuită de
egoism și mândrie.
Era mânie împotriva lui Dumnezeu, pe Care Îl vedea nedrept și părtinitor și în același timp ură împotriva
fratelui său, care nu îi greșise cu
nimic. De multe ori ne întoarcem împotriva celorlalți și chiar a lui Dumnezeu, în vreme
ce ar trebui să ne întoarcem împotriva noastră și astfel,
în loc să ne îndreptăm, cultivăm înlăuntrul
nostru ura împotriva fraților noștri, care ne poate duce și la ucideri. Aceasta a
pătimit și Cain.
L-a pizmuit și l-a urât pe
fratele său și patima
sa l-a dus la ucidere.
Dumnezeu, fiind atotștiitor, a văzut marea tulburare care stăpânea în
sufletul lui Cain și a văzut mai înainte răul care
avea să se întâmple. Așadar
încearcă să-l liniștească și să-l înfrâneze. Îi vorbește cu dragoste și îl sfătuiește, fără să Se mânie
asupra lui. Aceasta ne învață cum
trebuie să ne purtăm și noi față de frații noștri și cum să îndreptăm greșelile lor: nu cu mânie și asprime, ci cu dragoste și blândețe.
Așadar
Dumnezeu îi spune lui Cain: „Pentru ce te-ai întristat şi pentru ce s-a posomorât faţa ta? Ia
aminte. Dacă aduci bine jertfa (adică după toate rânduielile),
dar nu ai ales bine cele pe care urmează să le
aduci, nu ai păcătuit?”. Dumnezeu i-a arătat cu multă delicatețe greșeala sa, ca să se îndrepte și să nu o mai
repete. Și continuă: „Liniștește-te. Nu o să ajungi
mai prejos decât fratele tău. Ca întâi născut, o să fii mai mare peste fratele tău și el te va socoti întotdeauna
primul și mai
presus de el”. Îi arată astfel că pe nedrept se întristează și se mânie
asupra fratelui său, fără să existe o pricină adevărată. Oare nu se repetă foarte des această istorie? Oare nu ajung adesea oamenii la neînțelegere și vrăjmășie neîmpăcată din
pricini neînsemnate? O neatenție, o mică ofensă, o
informație greșită, creează adesea răceală între noi,
vrăjmășie și ură neîmpăcată, care
provoacă certuri serioase, însă o
cercetare făcută cu calm arată că aceste pricini sunt vrednice de râs. Așadar să nu ne grăbim să ne
mâniem împotriva fraților noștri pentru pricini neînsemnate.
Dimpotrivă, să fim pregătiți și când există motive
serioase să trecem cu vederea și să iertăm de dragul păcii și înțelegerii.
Din nefericire, patima pusese stăpânire atât de mult pe sufletul
lui Cain, încât nici povețele lui
Dumnezeu nu l-au înfrânat. Așadar, își face un plan nelegiuit și viclean și îl pune în
aplicare. Îl cheamă pe fratele său la o plimbare la câmp. Își ascunde adevăratele
sale intenții, iar
Abel cel nevinovat și lipsit
de viclenie primește și îl urmează, pentru
că „dragostea pe toate le crede”[1]. Nu bănuiește nimic rău, ci primește
cuvintele fratelui său ca sincere. Astfel cei doi frați, unul cu viclenia sa, iar celălalt cu simplitatea sa, ne învață că și noi în relațiile noastre cu aproapele
trebuie să fim sinceri și mai înainte de
toate să ne străduim ca toate gândurile, cuvintele și faptele noastre să fie după voia lui
Dumnezeu. Numai atunci relațiile
dintre noi vor fi sincere, prietenești, frățești.
Așadar, pe
când cei doi frați se
aflau la câmp și nu mai
era nimeni de față, Cain
s-a năpustit cu mânie și cu sălbăticie
asupra fratelui său și l-a
omorât. Astfel s-a săvârșit prima
crimă, prima ucidere și s-a vărsat
pentru prima dată sânge și aceasta
de o mână de frate. Oricât ne-am strădui, nu vom găsi nici o circumstanță atenuantă pentru Cain, ci dimpotrivă multe sunt cele care îi îngreuiază situația. În primul
rând el este primul care s-a gândit la o astfel de faptă înfricoșătoare, fără să fi
existat ceva asemănător înainte. În al doilea rând a pregătit cu viclenie uciderea; nu a ucis „în înfierbântarea sângelui”, ci a
premeditat, a plănuit și și-a împlinit
planul cu sânge rece. În al treilea rând a omorât un om nevinovat și lipsit de apărare,
care era chiar fratele său și care nu
îi greșise și nu îl nedreptățise cu nimic. În al
patrulea rând Dumnezeu a încercat să-l ajute, dar el nu a primit povețele Sale. Astfel Cain s-a arătat nu numai ucigaș, ci și nesupus și lipsit de evlavie față de Dumnezeu.
Nouă tuturor ne pricinuiește groază și
repulsie uciderea săvârșită de Cain.
Chiar și oameni îngreuiați cu păcate
multe și grave
se îngrozesc auzind că și-a ucis
fratele. Și totuși această faptă înfricoșătoare se repetă foarte
des. Ziarele, radioul și
televizorul ne informează aproape în fiecare zi despre ucideri și chiar ucideri de frate sau soț/soție. Care
sunt cauzele? Aparent pot fi diferite și de multe ori neînsemnate, însă adevăratele cauze sunt patimile, pe care nu ne îngrijim să le
dezrădăcinăm din sufletele noastre: mânia, invidia, pomenirea de rău, lăcomia.
Sunt patimi care pot apărea în orice suflet și, dacă nu sunt respinse la timp, pot să pună stăpânire pe
om, să îl transforme într-o fiară sălbatică și să-l ducă la fapte înfricoșătoare.
Tocmai pentru aceasta Domnul, completând porunca „să nu ucizi”, a
vorbit despre nevoia de a lupta cu mânia, care este foarte
adesea pricina uciderii. Ne-a poruncit de asemenea să ne păzim de
lăcomie și să nu ținem minte răul, ci să-i iertăm pe frații noștri fără limite
(Matei 5, 21-22; Luca 12, 15; Matei 18, 21-22), pentru că aceste
patimi îl duc pe om, dacă nu la ucidere, la alte fapte ale răzbunării. Așadar, neîncetat să ne păzim
sufletele curate de orice simțământ rău față de aproapele, ca să sălășluim în ele
dragostea, astfel încât fiecare dintre noi să fie pentru aproapele Abel,
iar nu Cain.
În mod sigur Cain și-a luat
toate măsurile ca să ascundă fapta sa cea rea și poate
credea că a izbutit. S-a înșelat însă, pentru
că nu era cu putință să se
ascundă de Dumnezeu cel Atoateștiutor. Și
Dumnezeu, Care văzuse dinainte tulburarea și dispoziția
sufletească a lui Cain, vine acum să descopere înfricoșătoarea faptă și să-l
pedepsească pe ucigaș.
Dumnezeu descoperă și astăzi
folosim autoritățile de
stat, poliția, justiția și alte mijloace. Fapte întunecate,
pe care cei care le-au săvârșit
credeau că le-au ascuns în chip desăvârșit, se
descoperă după puțin sau
după mult timp. Nimic nu rămâne ascuns
și
nepedepsit. Atunci însă nu exista poliție,
anchetatori și
tribunale. Pentru aceasta, Dumnezeu îl descoperă și îl pedepsește El Însuși pe vinovat.
Așadar îl întreabă pe Cain:
„Unde este
fratele tău?”. Știa,
desigur, foarte bine ce se întâmplase. Așadar, nu
întreabă ca să afle sau să descopere nelegiuirea, ci mai ales pentru a-i da lui
Cain pricină de pocăință. Adică Dumnezeu
iarăși este mișcat de dragoste și, așa cum a făcut cu
protopărinții, tot
astfel încearcă să-l facă acum pe Cain să conștientizeze
gravitatea faptei sale și să-l aducă la pocăință. Însă cât îl întunecă păcatul pe
om! Cain, cu toate că luase mai înainte o lecție despre
atotștiința lui Dumnezeu, continuă să creadă că poate să-și ascundă fapta sa
cea rea și la întrebarea
lui Dumnezeu răspunde: „Nu știu”. Adaugă la
ucidere minciuna. Fenomen foarte obișnuit. Adesea încercăm să ne acoperim greșelile cu
minciuna. Minciuna a devenit însoțitorul
nedespărțit,
completarea necesară a oricărui alt păcat. Însă ce câștigăm astfel?
Ne înșelăm pe înșine, adăugăm la un păcat
încă unul și devenim
de două ori vinovați înaintea
lui Dumnezeu. Este mult mai bine pentru noi să ne mărturisim
cu sinceritate greșelile.
Atunci și oamenii
ne vor cinsti, și
Dumnezeu ne va ierta, în vreme ce îndreptățirile
mincinoase o să cadă și se va
descoperi adevărul. Atunci starea noastră va fi mai rea și înaintea
lui Dumnezeu, și înaintea
oamenilor.
Însă Cain nu s-a oprit la minciună, ci a spus cu multă obrăznicie:
„Au doară eu sunt păzitorul fratelui meu?”[2]. Și totuși trebuia
să-i fie păzitor, fiindcă îi era frate și încă mai
mare. Dacă frații mai
mari nu sunt păzitori, povățuitori și ocrotitori ai celor mai
tineri, cine să fie? Însă și în general
trebuie să conștientizăm că avem îndatorirea
să fim păzitori ai fraților noștri, păzitori
unii altora și că atunci când îi vedem
pe frații noștri că se
primejduiesc trupește sau
sufletește, că sunt înfometați sau nefericiți, că rătăcesc și păcătuiesc,
nu putem să rămânem nepăsători față de ei,
ci suntem datori să-i ajutăm cu dragoste și cu grijă. Altfel devenim următori ai lui Cain și în felul
nostru spunem și noi: „Au doară eu sunt
păzitorul fratelui meu?”.
Dumnezeu Și-a arătat încă o dată
dragostea și îndelunga
răbdare, însă Cain a rămas neîndreptat. După aceasta Dumnezeu îi vorbește cu asprime lui Cain: „Ce ai făcut?
Glasul sângelui fratelui tău strigă către Mine din pământ”[3]. Cu aceste cuvinte
Dumnezeu vrea să-l facă pe Cain să înțeleagă gravitatea faptei sale și să arate cât de înfricoșătoare fărădelege
este uciderea, fărădelege care nu va rămâne
nepedepsită. Chiar dacă scapă de dreptatea omenească, fără îndoială că o va
descoperi dreptatea dumnezeiască și o va
pedepsi. Numai dacă ucigașul se pocăiește cu adevărat și cere cu lacrimi mila lui
Dumnezeu, poate să scape de pedeapsa cea dreaptă sau să fie
pedepsit aici, ca să se izbăvească de veșnica
pedeapsă.
Acum Dumnezeu face cunoscută pedeapsa ucigașului de frate: „Şi
acum eşti blestemat de pământul care şi-a deschis gura sa, ca să primească
sângele fratelui tău din mâna ta. Când vei lucra pământul, acesta nu-şi va mai
da roadele sale ţie; zbuciumat şi fugar vei fi tu pe pământ”[4]. Grea este pedeapsa lui Cain. Mai grea
decât pedeapsa lui Adam. Atunci Dumnezeu a blestemat pământul; acum este
blestemat însuși Cain.
Atunci Adam a fost osândit să se ostenească și să asude,
ca să-i dea pământul roade. Cain este osândit să se ostenească fără rezultat. Dar
oare păcatul lui Cain nu era mult mai grav decât cel al lui Adam? Protopărinții au păcătuit, însă au fost
amăgiți de cel
viclean. Cain nu are nici o circumstanță atenuantă, nici nu arată vreo urmă de pocăință pentru
ceea ce a făcut.
Însă pedeapsa lui are și continuitate: „zbuciumat şi fugar vei fi tu pe pământ”, adaugă
Dumnezeu. Cu frică și suspine
îți vei petrece toată viața pe pământ. Conștiința ta, cu toate că este împietrită și întunecată, nu-și va pierde cu totul
puterea, ci se va trezi din când în când, ca să-ți aducă în minte imaginea înfricoșătoare a
uciderii fratelui tău și această mustrare
înfricoșătoare a conștiinței îți va provoca mereu frică și spaimă. Zi și noapte vei tremura și vei suspina. O să crezi
că ești urmărit
pentru răzbunarea lui Abel. Nu o să afli liniște nicăieri.
Grea și de
nesuportat pare pedeapsa lui Cain și totuși nu este
în
contradicție cu
mila lui Dumnezeu. Dumnezeu nu-l trimite pe Cain îndată în
chinurile iadului, ci îl lasă în viață, ca să-i dea încă un
prilej de pocăință și să ne învețe și pe noi că și pentru cele mai mari fărădelegi
există putința întoarcerii
și împăcării cu
Dumnezeu prin pocăință și spovedanie sinceră. Însă aceasta
este cu putință numai atât timp cât ne aflăm
în viața
aceasta. Așadar
fiecare prelungire a vieții
noastre este și un nou
prilej și o nouă chemare
a lui Dumnezeu la pocăință.
De abia acum Cain își vine în sine, înțelege și recunoaște gravitatea faptei sale.
Vedem aceasta din cuvintele sale: „Păcatul pe
care l-am săvârșit este
foarte mare, încât nu poate fi iertat”. Adică își mărturisește păcatul,
dar nu cu pocăință, ci cu
deznădejde. Aceasta este tactica obișnuită a diavolului. Se străduiește cu orice chip să-l arunce
pe om în păcat, ascunzând și micșorând mărimea sa,
însă după ce îl trage în păcat mărește greutatea lui, i-l arată ca fiind
de neiertat, ca să-l arunce în deznădejde și să-l împiedice
să se pocăiască și să fie
iertat. Astfel a pătimit și Cain,
după cum arată continuarea cuvintelor sale, care arată și plângere împotriva
lui Dumnezeu: „Pedeapsa mea este mai mare decât aş putea-o purta. De mă
izgoneşti acum din pământul acesta, mă voi ascunde de la faţa Ta şi voi fi
zbuciumat şi fugar pe pământ, şi oricine mă va întâlni, mă va ucide”[5].
Însă voia lui Dumnezeu nu este să moară îndată Cain, ci să
trăiască și să sufere,
ca să fie pedepsit și în același timp să fie pildă pentru
ceilalți copii
ai lui Adam. Pentru aceasta Dumnezeu îi răspunde: „Nu aşa, ci tot cel ce va
ucide pe Cain înşeptit se va pedepsi”[6], adică va fi pedepsit mult mai aspru decât
Cain. Așadar nici
pe cel mai mare criminal, nici pe cel mai rău nelegiuit nu avem dreptul să-l
pedepsim după bunul plac. Creștinul nu-și face dreptate singur.
Există legi, autorități și tribunale pentru
restabilirea dreptății. Numai
acestea au dreptul de a pedepsi pe cel vinovat, iar deasupra lor este judecata
dreaptă și fără greșeală a lui
Dumnezeu, în care trebuie să avem desăvârșită încredere.
Scriptura adaugă că Dumnezeu a pus un semn lui Cain, ca să fie
recunoscut de toți și să nu-l
omoare nimeni. Care era acest semn? Probabil tremuratul neîncetat al
mădularelor sale sau înfățișarea sa posomorâtă și respingătoare,
care arăta că este un ucigaș pedepsit
și însemnat
de Dumnezeu.
După uciderea pe care a săvârșit-o, pentru care nu s-a pocăit și pentru care a fost
pedepsit, Cain nu mai poate sta aproape de Dumnezeu și de rudeniile sale. Se
desparte pentru totdeauna de ele și se așează într-un
loc pe care Scriptura îl numește „ținutul Nod”, adică ținutul care se cutremură. Se
desparte de neamul celor ce se tem de Dumnezeu. Nu află nicăieri
odihnă. Desigur, va trăi și va avea
urmași și va zidi o cetate pentru
ei, așa cum vom
vedea în continuare, însă nu va înceta să fie nefericit și vrednic
de plâns. Să nu-l fericim niciodată pe cel păcătos, oricât ar părea că o duce
bine. Bunăstarea sa este exterioară, aparentă. În realitate îl urmărește întotdeauna
fărădelegea sa, cu consecințele ei și aceasta
îi face
viața
nefericită. Numai viața aproape
de Dumnezeu, potrivită voii Sale dăruiește omului
adevărata bunăstare; viața virtuții, a sfințeniei, a înțelepciunii, pe care a trăit-o
fericitul Abel. Aceasta îl face pe om fericit în viața aceasta, aceasta îl pregătește și pentru fericirea cea veșnică.
[1] 1Corinteni 13,
7.
[2] Facerea 4, 9.
[3] Facerea 4, 10.
[4] Facerea 4,
11-12.
[5] Facerea 4,
13-14.
Sursa: Pr Alexandru Stanciulescu Barda
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu