luni, 4 septembrie 2017

FERGHETE - ULIȚA SATULUI






PE ULIȚA SATULUI

Pe ulița satului mă înghesui la treabă păşesc întrebând neoş-omenesc: "ce mai faceți?"
păşesc şi întreb cu aură şi nimb întru firesc răsărit de soare, de bnecuvântare: "şi cum o mai duceți?"
păşesc să-mi dau sah şi mat
pe immensa tablă de şah al pământului rourat cu rouă
cu bună ziua şi pace vouă!
şi-ntreb zori de zamă cu politețe, cu respect
şi tinerețe-fumusețe fară bătrânețe
infinit apropriat de obiect,
cu aură şi nimb întreb:
"pentru Dumnezeu ce mai faceți? ce mai toarceți?"
(n-am boi pe limbă, gura nu mă doare
să dau binețe: cu Dumnezo vă dea bun lucru! Dumnezo să vă dea bine
(şi le doream din suflet: ce li se cuvine, starea de bine!
arătându-mă-n soare cu bună-cuvință,
cu frumusețe şi politețe,
că la sat de Academia Română lăudat,
lumea şti cum mă cheamă şi, că mă strigă:mămăligă,
dar prin şcoala părintească m-aplec puțin,
mă-nclin în al vieții albastru şi senin destin
şi nu-i lucru puțin când vorba doină luminozitate dulce
mult aduce întru pâine şi pace,
liturghie duh de viață, duh de adevăr, în spice,
că-s om de principii, om   de nescrise Biblii
(n-am boii pe limbă, dar Vica, ca Vică îmi replică:
"Pavele, eu cu fața către tine, dar tu cu curu către mine"?!).
Binețele-s un mod de viață,
conştința de-a fi precum ziua care-n belşug se cunoaşte de dimineață
în chiralesa no măi no:
grâu până-n brâu,
secară până subsuară,
pace şi pâine pentru neam şi țară,
cum fu şi pe vremea lui Herodot
luminos Hristos odinioară.

PAVEL RĂTUNDEANU-FERGHETE










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu