marți, 13 februarie 2024

Adrian Munteanu - Nu mă citi!

 



Adrian Munteanu – Videosonet 103 – Nu mă citi!

 

    Dialogul imaginat își intensifică efectul dacă are loc între posesorul experienței și cel ce aspiră la cunoaștere. Poetul trebuie să fie atent la dozajul elementelor și la sinceritate. Cu cât aceasta din urmă este mai completă, cu atât mai rodnică este preluarea.

    Sinceritatea se construiește din nuanțele elementelor primordiale.

 

 

Nu mă citi!

 

 

~*~

 

Nu mă citi! Timpul zăbavnic fuge.

Am încercat să-ncătuşez clipita,

S-opresc pe-un verb privirea ta, grăbita,

Dar zborul ei necugetat distruge.

 

Nu-ţi mai lăsa pe un sonet smerita

Şi limpedea răbdare care suge

Torenţi de duh ce-s gata să înjuge

Trăpaşul tău ce şi-a rănit copita.

 

Mai bine-aruncă hăţul şi zăbala

Şi sari în şea când zări se-mpotrivesc!

Învinge-n goana vremilor migala

 

De-a zăbovi la osul părintesc.

Ridică vâsla, leapădă sfiala!

Eu mai rămân. Să tac şi să trudesc.

 

 

~*~

Adrian Munteanu

- Videosonet 103 - Nu mă citi!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu