Feudalismul actual
moldo-valah / 148 / si anticapitalismul
De la
Revolutia papala din sec. 11, in Imperiul Sf. Petru, romano-catolic, de trupuri
se ingrijeste Imparatul (azi UE/NATO) si de suflete, Papa de la Roma. Aceasta
departajare genereaza in timp, statul de drept, econonmia de piata, drepturile
omului occidental, democratia, societatea civila, capitalismul, civilizatia
tehnico-stiintifica occidentala, globalizata, imitata azi de intrega lume.
In a „Doua
Roma“, Constantinopol, a „Treia Roma“, Moscova, si a „Patra Roma“, Bucuresti,
trupurile si sufletele apartin Imparatului, Tarului, Secretarului General al
PC, Presedintelui, „rege si preot“ (Vechiul Testament) in simfonie, unitate de
nezdruncinat cu Biserica ortodoxa. Teocratie, rit, glie si neam anticapitalist,
pentru ca el presupune initiativa, respunsabilitate ceea ce il submineaza
autoritatea absoluta a Domnului. Autonomia individului, concurenta din economia
capitalista lezeaza iubirii dintre frati. Devalmasia e agresata de
individualism etc.
De la Marea
Schisma, 1054, de o parte si alta a Muntilor Carpati, pana in 1918, ardelenii
apartin de Roma, in timp ce moldo-valahii sunt in lanturile grele ale
duhovniciei si soborniciei moscovite si constantilopolitane pana cand Roma
faciliteaza Unirea, 1859, 1918, dar dupa 1944 a „Treia / Patra Roma“ lichideaza
Biserica Unita cu Roma, Scoala Ardeleana, capitalismul, democratia, drepturile
omului occidental si impune, in spatele Cortinei de Fier, dictatorial teocratia
orientala in mantie rosie, ortodoxo-comunista.
Dupa
Razboiul Rece, Romania revine la capitalism si in cazarmile Armatei Rosii vine
NATO. Moldova ramane la a „Treia Roma“, care sub Vladimir Putin redeschide
Chestiunea Orientala, pretentia de a se ingiji de trupurile si sufletele
tuturor ortodocsilor agresati de musulmani in Orientul Apropiat si de occidentali
in Balcani. Asta da avand nostalgiei dupa „paradisul pierdut“ si Partidei
ortodoxe moldo-valahe FRN, PMR, PCR, FSN, PSD de la Dunarea de Jos.
De o parte
si alta a Carpatilor se duce o lupta surda pro si contra occidentului,
capitalismului, dupa cum vedem mai jos in „Prietenii poporului si dusmanii
capitalismului“ de Ioan Petru Culianu. Dar daca toti ortodocsii moldo-valahi
sunt anti-capitalisti, greco-catolicul transilvanean Ioan Slavici considera
capitalismul occidental ca ceva normal, ca si cei cinci milioane, care fug in
zilele noastre de clientelismul, coruptia, nepotismul, servitutea feudala
neo-fanariota din a „Patra Roma“.
Modernizarea
fara occidentalizare a esuat pretutindeni, de aceea refacerea unitatii de
credinta a romanilor cu Roma este conditio sine qua non a depasirii blocajului
actual. Mai ales ca vizita Sf. Papa Ioan Paul II la Bucuresti 1999,
„crestinismul respira cu doi plameni, oriental si occidental“, a facilitata
aderarea tarii la Europa / UE / NATO.
Vizita Papei
Francisc la ortodocsii moldo-valahi si la greco-ortodocsii transilvaneni in
anul de gratie 2019, „refacerea unitatii crestine fara conditii“, deschid
perspective refacerii, consolidarii
statului pe care Hegel in Frühe Schrifte le-a formulat astfel: „… nu
numai ca sfanta comuniune crestina, nici ca o coalitie care uneste anumite
interese intr-o unitate de actiune, ci ca putere laica, ca stat, si-a dobandit
propria patrie, o patrie pentru viata sa trecatoare, dar si pentru cea vesnica,
in lupta impotriva Orientului, ca popor si stat unic.“
„În fond, în
România n-a existat decît o singură mare şcoală istorică, aceea a lui Nicolae
Iorga (1871-1940), care profesa ideea unei tradiţii socio-culturale primordiale
şi a unei devoluţii istorice: la început, românii cinstiţi şi întreprinzători
trăiau într-o armonie care a fost subminată, infectată şi în cele din urmă
desfiinţată de intervenţia străină (ungurească, turcească, rusească, evreiască
etc.)
Acesta
devine un principiu incontestat ce prezidează Zeitgeist-ul românesc pînă la
sfîrşitul celui de-al doilea război mondial. Cu toate interpretările felurite
la care a fost supus, el continuă să domine subconştientul unei întregi epoci,
prezentîndu-se ca o evidenţă internă, indiscutabilă şi de nedezrădăcinat din
viaţa politică, socială şi culturală a românilor. [...]
Iorga a fost
doar unul dintre profeţii acestui postulat metafizic fatal, care a luat cel
puţin patru forme distincte şi interdependente: la stînga, poporanismul,
progenitură a socialismului, identificînd entitatea naţională cu entitatea
culturală; la centru, ideologia Sămănătorului lui N. Iorga; la dreapta,
ortodoxismul lui Nichifor Crainic, care descoperea în fiinţa ortodoxă a
românilor esenţa culturală a naţiunii; la extrema dreaptă, Garda de Fier care,
combinînd poporanismul socialist, reformismul lui N. Iorga, ortodoxismul şi
antisemitismul (redus, e drept, la o dimensiune economică şi culturală, nu
rasială) voia să înfăptuiască “revoluţia socială a iubirii”, al cărei scop era
să creeze Omul Nou, restitutio ad integrum a românului de la începuturile
istoriei sale, atunci cînd “străinii” nu-l corupseseră încă…
Aversiunea
faţă de capitalism, care este una dintre ideile dominante ale grupării din
jurul Sămănătorului, avea rădăcini sociale puternice şi fatale în România, unde
îşi găsise expresia încă de pe la 1850, deci chiar de la apariţia culturii
române moderne. Încă de la apariţia, extrem de tardivă, a capitalismului în
România, intelighenţia românească a fost complet descumpănită. Cel dintîi roman
modern românesc demn de acest nume, Ciocoii vechi şi noi de Nicolae Filimon
(1863) (unde ciocoii, termen foarte depreciativ, ar fi echivalentul
burgheziei), este o critică feroce a arivismului, însoţită de o exaltare fără
limite a valorilor sociale tradiţionale, adică a “armoniei”, a înţelegerii
cordiale dintre feudali şi ţărani. Figura cea nouă care vină să tulbure această
armonie este arivistul – în fond, reprezentantul eticii capitaliste a liberei
iniţiative.
Puţin
contează că “libera iniţiativă” este denaturată şi transformată, în acest
roman, în hoţie şi şarlatanie meschină. Ideea însăşi a capitalismului e ceea ce
nu-i convine lui Filimon, cum nu-i convine niciunuia dintre marii scriitori de
la sfîrşitul secolului al XIX lea şi începutul secolului XX. Aproape că nu
există vreo creaţie majoră a literaturii române, chiar dincolo de aceste limite
cronologice, care să nu conţină, implicit sau explicit, o “critică” a
capitalismului ce nu-i, în sine, decît simptomul unei stări de confuzie, de
descumpănire dinaintea invaziei noilor structuri economice şi sociale pe care
românii, nefiind pregătiţi ideologic şi etic să le accepte, le abhoră.
După
Filimon, e rîndul lui Duiliu Zamfirescu (1858-1922) să prezinte în culorile
cele mai negre figura reprezentantului liberei iniţiative agricole, acela care
rupe armonia prestabilită dintre latifundiari şi ţărani (în romanele Viaţa la
ţară, 1894-95 şi Tănase Scatiu, 1895-96), ştafeta fiind apoi preluată de marele
romancier Mihail Sadoveanu (1880-1961), membru al cercului Sămănătorul, care se
slujeşte de aceleaşi culori, fără a se fixa totuşi exclusiv asupra
capitalismului rural: capitalismul urban, deplasarea forţei de muncă de la sat
la oraş şi alienarea totală care rezultă de aici formează subiectul mai multor
romane şi nuvele publicate de Sadoveanu începînd din 1904. Scriitorii şi
ideologii români reacţionează violent împotriva noilor structuri economice şi
sociale, calificîndu-le de “străine”. [...]
Există un
singur contra-exemplu la această regulă, un exemplu ce nu serveşte, de altfel,
decît la a o întări: acela al scriitorului transilvănean Ioan Slavici
(greco-catolic). [...] În scrierile lui Slavici nu e nici umbră din acea
rezistenţă dramatică la spiritul capitalismului pe care o manifestau confraţii
săi de peste Carpaţi. Pentru Slavici, capitalismul era o realitate, un mod de a
trăi, un punct de vedere asupra lumii ce se confunda, într-o anumită măsură, cu
propria-i fiinţă, cu propriile-i opţiuni şi idealuri. Aşa cum foarte bine a
observat criticul literar N. Manolescu, unul dintre personajele cele mai
populare ale lui Slavici, Mara, este o business-woman care acţionează după
principiile clasice ale capitalismului primitiv.
[...] Să
rezumăm acum situaţiunea: în România, la începutul secolului XX, nu existau
prieteni ai capitalismului, în afara capitaliştilor înşişi. Între războaie,
opinia publică, exprimîndu-se prin cele mai influente instrumente ale presei,
de la extrema stîngă pînă la extrema dreaptă, rămînea de aceeaşi părere, în
pofida intrării în viaţa culturală a transilvănenilor, a căror etică religioasă
nu era defel intrasingentă faţă de exercitarea comerţului şi a obţinerii de
profituri. Curentul dominant, cel al “ortodoxiştilor” avîndu-l ca purtător de
cuvînt pe Nichifor Crainic, stabilea o identitate esenţială între poporul român
şi creştinismul răsăritean şi prin aceasta împărtăşea cu socialiştii şi
poporaniştii repulsia faţă de sistemul de producţie capitalist.
[...]
Membrii Gărzii de Fier, care pozau şi ei în cavaleri ai ortodoxiei, împărtăşeau
cu aceasta paradoxul ce-i scăpase unuia din părinţii lor spirituali, savantul
Nicolae Iorga, ale cărui idei “reacţionare” au putut fi astăzi uitate din
pricină că el a căzut victimă, în 1940, terorii legionare: voinţa de a accentua
cu orice preţ apartenenţa României la Orientul bizantino-slav, ceea ce însemna
acceptarea, pînă la urmă, a tutelei culturale şi a pretenţiilor imperiale ale
ruşilor… “ Culianu
https://www.academia.edu/27249008/Unirea_cu_Roma_sub_Cuza_si_Iliescu_in_istoria_Rom%C3%A2nilor
https://arhivapolitica2014.wordpress.com/2011/12/22/culianu-prietenii-poporului-si-dusmanii-capitalismului/
https://www.academia.edu/37994295/ROMANIA_de_Viorel_Roman
https://www.academia.edu/37331174/Modernizare_si_occidentalizare
http://www.totpal.ro/viorel-roman-statul-la-romani-ed-a-ii-a/
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet.pdf
https://de.calameo.com/read/005516518f4d2f6a3f859
http://bentodica.blogspot.com/2019/10/viorel-roman-feudalismul-actual-moldo_19.html
http://www.clipa.com/a3551-Ghinionul-de-a-fi-moldo-valah-premize-si-7-teze.aspx
https://www.academia.edu/36702007/Aderarea_României_la_Uniunea_Europeana
Feudalismul actual moldo-valah / 147
/ Reeducarea
din Imperiul
Sf. Andrei, teocratic, oriental, greco-ortodox, unde trupurile si sufletele
sunt ale Imparatului, „rege si preot“ (Vechiul Testament), se deosebeste
fundamental de cea din Imperiul Sf. Petru, democratic, occidental,
romano-catolic / protestant, unde de la Marea Schisma si Revolutia papala, sec.
11, trupurile apartin Imparatului Sf. Imperiu (UE/NATO) si sufletele Papei de
la Roma.
Aceasta
fractura e pe Carpati, greco-ortodoxie vs romano-catolicism, teocratie vs
democratie, si e sesizata de d-na Olguţa Vasilescu, sefa de campanie a d-nei
Viorica Dăncilă (greco-ortodoxe moldo-valahe), cand comenteaza declaraţiile
Preşedintelui (luteran, catolic radical) conform cărora nu este în competiţie
electorală, ci într-un război religios: „D-ul Klaus Iohannis, cred deja se şi
vede şef de Lagăr de concentrare (occidental) şi toţi PSD-iştii
(greco-ortodocsi) băgaţi acolo la reeducare.”
Exista o
vasta bibliografie privind Reeducarea de o parte si alta a Cortinei de Fier, in
Imperiul Sf. Andrei si Imperiul Sf. Petru. KGB vs Scoala de la Frankfurt, in
RDG si RFG. Reeducare teocrata ortodoxo-comunista de dupa 1944 la Pitesti, la
Canal etc. in RPR, RSR, se deosebeste fundamental de cea cea occidentala, democrata
din Republica Romania, dupa 1989 / 2007 in UE / NATO.
http://www.observatorul.com/articles_main.asp?action=articleviewdetail&ID=7855
https://www.academia.edu/27249008/Unirea_cu_Roma_sub_Cuza_si_Iliescu_in_istoria_Rom%C3%A2nilor
https://www.academia.edu/37994295/ROMANIA_de_Viorel_Roman
https://www.academia.edu/38043973/Teocra%C8%9Bia_ortodox%C4%83_moldo-valah%C4%83_59
http://www.romania-actualitati.ro/directivele_nkvd_pentru_europa_centrala_si_de_est_inclusiv_romania-91722
https://ro.wikipedia.org/wiki/Reeducarea_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia_comunist%C4%83
https://moldova.europalibera.org/a/fenomentul-pite%C8%99ti-%C3%AEntre-fic%C8%9Biune-%C8%99i-realitate-istoric%C4%83/29334837.html
Feudalismul actual moldo-valah / 145
/ si diasporienii
nu fac casa
buna. Cei plecati din cauza mai ales a conditiilor de servitute feudala
actuala, pe care le considera inacceptabile, se bucura de toata atentia in
perioada alegerilor pentru ca participa la vot si mai ales infuenteaza
orientarea politica a rudelor din tara pe care le finanteaza. Anul trecut cu
trei miliarde de euro. Ei pledeaza spre vest, capitalism, democratie, nu spre
est, devalmasie, teocratie.
Acest serial
de opinii, carti, articole le postez pe facebook, dar si pe academia.edu din
California, USA, premium-support@academia.edu unde se poate vedea zilnic, pe
ore, orasul, tara si ce se citeste. Cu $ 8,99 pe luna afli cititorul si
impactul.
Cum 99% ce
public e in limba romana, textele postate sunt citite exact in 100 de tari,
ceea ce ne arata o raspandire a diasporienilor si a celor ce stiu limba romana
in lumea laraga, fara precedent in istorie. Din 12.000 de cititori, 7.700 sunt
din Romania, 750 USA, 530 Germania, 280 Republica Moldova iar ceilalti din:
Sweden, Spain, United Kingdom, Italy, Switzerland, Canada, France, Belgium,
Israel, Peru, Korea, Republic of, Bulgaria, Hungary, Cyprus, Brazil,
Philippines, Egypt, Nigeria Netherlands, Ghana, Greece, Ireland, Russian
Federation, Estonia, Nicaragua, Venezuela, Benin, Bolivia Mexico, Burkina Faso,
Turkey, Bangladesh, Turkmenistan, Armenia, South Africa, Pakistan, Afghanistan,
Unknown, Macedonia, the Former Yugoslav Republic Of, India, Zambia, Viet Nam,
Ukraine, Taiwan, Tunisia, Timor-Leste, Thailand, Slovakia, Slovenia, Singapore,
Rwanda, Serbia, Qatar, Portugal, Palestinian Territory, Occupied, Poland, New
Zealand, Norway, Malaysia, Morocco, Libyan Arab Jamahiriya, Luxembourg,
Lithuania, Lebanon, Laos, Kuwait, Kyrgyzstan, Kenya, Japan, Jordan, Indonesia
Croatia, Hong Kong, Guatemala, Gibraltar, Georgia, Finland, Unknown, Ethiopia,
Ecuador, Algeria, Denmark, Czech Republic, Colombia, China, Cameroon, Côte
D’Ivoire, Burundi, Bosnia and Herzegovina, Australia, Austria, Argentina,
Albania, United Arab Emirates, Unknown.
https://www.academia.edu/40928954/Feudalismul_actual_moldo-valah_142_in_alegeri_diaspora
Feudalismul actual
moldo-valah / 144 / grup infracţional organizat
România a
fost condusă după două bugete, cel prezentat în Parlament şi unul cu
informaţiile reale, pentru finaţarea baronilor PSD. Bugetul naţional a fost
transformat dintr-un instrument de susţinere a economiei într-unul în slujba
Partidului. La începutul anului bugetul era OK, erau bani pentru investiţii
etc. Rectificările bugetare luau aceşti bani şi îi transferau către interesele
de Partid, afirma d-ul Florin Cîţu, noul ministru al Finanţelor, care va sesiza
organele penale în privinţa trioului Dragnea, Vâlcov şi Teodorovici, privind
crearea unui grup infracţional organizat. adev.ro/q0z133
https://www.academia.edu/38179412/ROMXIT_3.pdf
https://www.academia.edu/38799112/RoExit_2020_referendum
https://www.academia.edu/37516440/ROMXIT.pdf
Feudalismul actual moldo-valah / 142
/ in alegeri / diaspora
Anul trecut,
statul membru care a înregistrat cele mai mari intrări de fonduri de pe urma
transferurilor personale a fost pe locul doi România cu trei miliarde de euro,
ceea ce influenteaza atat alegerile din cele 816 secții din Asia, Europa,
Africa, America, cat si cele din tara. Familia inclina sa dea crezare celor
care le finanteaza cosul minim de consum, dupa cum s-a vazut si in alegerile
prezidentiale din 2014. Vezi: Presedintele Klaus Iohannis, p. 40-42 si Alegeri
prezidentiale 2014, p.45-52. In: Roman, Viorel : Romania 2015, Articole,
interviuri, opinii; Aufsätze, Interviews, Meinungen, ed. Dr. Dieter Falk,
Taunus-Eppstein 2015, 218 p.
https://www.academia.edu/27240914/Romania_2015
https://www.curentul.net/2013/07/20/marile-puteri-si-democratizarea-conducerea-lumii/
Feudalismul actual moldo-valah / 140
/ in alegeri
traieste, de
la suzeranitatea otomana la periferia occidentala, de la „rotativa
guvernamenala“ a regilor la „democratia originala“ si „capitalismul de
cumetrie“ a activistilor de Partid si de stat in simfonie cu Biserica Manuieii
Neamului, o dualitate tragi-comica descrisa de Nicolae Filimon in „Ciocoii
vechi și noi, Ce naște din pisică șoareci mănâncă“. Orient vs Occident.
Pentru
devalmasia ortodoxa de la Dunarea de Jos numai catolicii, dinastici, masoni,
evrei, maghiari, germani sunt compatibili cu rationalitatea occidentala, numai
ei, curentele culturale occidentale, fac credibila cooperarea si colaborarea cu
Europa. „Zicem ca ei si facem ca noi.“ Dublu standard.
In acest
context presedinta Partidului ortodox moldo-valah Viorica Dancila cu Olguta,
Rovana, Gabi si baronii locali sunt orientati spre Est, Constantinopol,
Moscova, iar presedentele Klaus Iohannis si prim-ministrul Ludovic Orban, spre
Vest, Roma, Bruxelles. Teocratie vs Democratie.
https://gradinaculecturi.wordpress.com/2017/04/12/dr-viorel-roman-semnele-vremiispre-est-sau-vest/comment-page-1/
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet.pdf
https://www.academia.edu/36279626/IMPERIU_SI_LIMES
https://www.academia.edu/16615177/Imperiu_and_Limes
https://www.academia.edu/38006906/IMPERIU_LIMES_TRANSILVANIA
https://www.curentul.net/2013/07/20/marile-puteri-si-democratizarea-conducerea-lumii/
Feudalismul actual moldo-valah / 139
/ in Europa / UE
un angajat
sustine 1,6 pensionari si angajati la stat / maximul din UE venituri fiscale de
48% din venituri publice / reflecta economia subterana record cheltuieli cu
salarii in sectorul public si ajutoare sociale de 70% din veniturile publice /
maximul din istoria Romaniei si UE (Iancu Guda)
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet.pdf
https://www.academia.edu/37331174/Modernizare_si_occidentalizare
http://www.totpal.ro/viorel-roman-statul-la-romani-ed-a-ii-a/
https://de.calameo.com/read/005516518f4d2f6a3f859
http://bentodica.blogspot.com/2019/10/viorel-roman-feudalismul-actual-moldo_19.html
http://www.clipa.com/a3551-Ghinionul-de-a-fi-moldo-valah-premize-si-7-teze.aspx
https://www.academia.edu/36702007/Aderarea_României_la_Uniunea_Europeana
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu