„Canalul
Morţii” Dunăre-Marea Neagră-Balta Brăilei
Prof.
dr. Gheorghe Constantin Nistoroiu, Cavaler de Clio
04
Decembrie 2022
„Lanţurile cu greutatea, cu răceala şi
zgomotul lor nu te însoţeau numai în incinta închisorii, ci şi în drumurile
blestemate de la o închisoare la alta” (George Popescu)
Părintele Canalului Dunăre-Marea Albastră
(Neagră), a fost inginerul Ion Ionescu de la Brad, care a conceput primul
proiect în anul 1837, nebăgat în seamă, iar al doilea în anul 1850, lăsat de
izbelişte graţie uriaşelor investiţii necesare.
Al doilea Părinte al Canalului a fost tot
un inginer din categoria elitei, admirată de Al. Soljeniţîn, Jean Stoenescu,
care a alcătuit un proiect modern, în anul 1927.
A patra iniţiativă a venit de la Tătucul
Stalin la întâlnirea* sa cu Gheorghe Gheorghiu-Dej, după modelul sovietic, Belomorsko-Baltiiski Kanal
Stalina**. Întâlnirea Proletarilor a fost consemnată de scriitorul Marin Preda,
în cartea sa „Cel mai iubit dintre
pământeni.”
Canalul Dunăre-Marea Neagră a avut şi el
un Gorki al lui în persoana scriitorului Petru Dumitriu cu „Drum fără pulbere”,
care de fapt era o şerpuire de „praf şi pulbere”.
Iniţiativa sinistră, exterminatoare,
programată de Călăul popoareler Stalin
şi aplicată de Gheorghe Gheorghiu-Dej, a devenit Canalul Morţii. „Tot
sovieticii au iniţiat, organizat şi supravegheat Gulagul românesc, cu
participarea fără rezerve a numeroşi trădători autohtoni, din rândul cărora nu
puţini şi-au întrecut maeştrii.” (Alexandru Mihalcea, Salcia - un lagăr al
morţii, Ex Ponto, Constanţa, 2009, p. 10)
Viziunea aceasta grandioasă a unei
naţiuni/ lumi, transformate în Lagăr de exterminare, unde statul devine un
sistem penitenciar de propăvăduire şi exercitare violentă a Răului, Urii,
Crimei, o întâlnim mai întâi la Giovanni Papini în „Gog şi Magog”,* făcând
referire la celălat mare Călău al omenirii, Vladimir Ilici Ulianov/ Lenin**,
apoi la Orwell în „1948” şi evident la marele Alexandr Soljeniţîn.
Numele, Gog vine din limba primordială
pelasgă, însemnând Prinţ, Voievod, Conducător, bărbat iscusit, uriaş, puternic,
iar Magog, semnifică denumirea unei seminţii, a unui neam, a unui popor din
ţinutul de jos condus de acel Prinţ, Voievod.
Termenii Gog şi Magog, tot în tradiţia
pelasgă îşi au rădăcinile în noţiunile de Pedagog - învăţător, mentor,
educator, pilduitor întru cuvânt ales, faptă bună şi demagog - fariseu,
înşelător, propăvăduitor al falsităţii, al miciunii, al răului.
Iată ce remarca Giovanni Papini aflat într-o
scurtă vizită la Călăul omenirii. Încercând să scoată în evidenţă „epoca
nihilistă” pe care a realizat-o boşevicul Lenin în Rusia, acesta cu un zâmbet
muribund, dar sarcastic exclamă către italian: „Bolşevicii n-au făcut alceva
decât să adopte, dezvoltându-l, regimul instaurat de ţari şi care e singurul
potrivit cu poporul rus. Nu se poate guverna o sută de milioane de brute fără
băţ, fără spioni, fără poliţie secretă, fără teroare şi spânzurători, fără
tribunale militare, muncă silnică şi torturi. Noi am schimbat numai clasa care
îşi baza guvernarea pe acest sistem... Bagă-ţi în cap că bolşevismul este
un război triplu: al barbarilor
ştiinţifici împotriva intelectualilor corupţi, al Orientului împotriva Occidentului
şi al oraşului împotriva satului... Individul e ceva care trebuie suprimat. E o
invenţie a acelor pierde-vară de greci şi a închipuiţilor de germani. Cine
rezistă va fi tăiat ca o tumoare vătămătoare. Sângele e cel mai bun îngrăşământ
oferit de natură” ( Giovanni Papini, Gog, „O vizită la Lenin”. Trad. Ileana
Zara, Ed. Univers Bucureşti, 1990, p. 104).
Obârşia Răului - Potopul ereziilor
iudaizante şi urmaşele lor gnostice precum, umanismul, iluminismul, vitalismul,
anarhismul*, nihilismul**, marxismul, liberalismul, socialismul, comunismul (cele
4 doctrine îşi au părinţii în anarhism şi nihilism), s-a discutat aprig,
imperativ şi cu decenţă academică, într-o cruntă închisoare.
Anarhismul propăvăduit de Max Stirner, cel
care a săpat ideologic, „mormântul umanităţii”, de Serghei Neceaev, care a dus
o viaţă plină de cruzime şi amoralitate sub pretextul eficienţei acesteia
pentru cauza Revoluţiei, de Mihail Bakunin (cel mai crud şi mai violent
discipol i-a fost Vladimir Ilici Ulianov Lenin) cu al său „Catehism
revoluţionar”, în care proclamă că: „misiunea noastră este distrugerea
teribilă, totală, nemiloasă şi universală... Să ne punem încrederea în spiritul
etern care distruge şi anihilează pentru simplu fapt că aceasta este sursa
eternă şi cu neputinţă de găsit a oricărei forme de viaţă. Patima distrugerii
este şi ea o patimă creatoare!” ( E.H. Carr, Michael Bakunin, p. 440), ori
Bazarov cu demonica sa distrugere: „ Nu există nici o instituţie a societăţii
noastre care să nu poată fi distrusă!” (Ivan S. Turgheniev, Fathers and Sons,
citat de Părintele Serafim Rose, Nihilismul- O Filosofie Luciferică. Trad şi
postfaţă Tatiana Petrache, Ed. Egumeniţa, Galaţi 2004, p.95).
Nihilismul, prin părintele său Friedrich
Nietzsche, care a murit nebun, de fapt toţi propăvăduitorii-inchizitori ai
ereziilor gnostice au sfârşit ca nebuni, după ce au tiranizat lumea cu
doctrinele lor, a cărui apologie a distrugerii se rezumă la cele două axiome
nihiliste: „Nu există adevăr, totul este permis!” şi „Cine vrea să fie creativ
trebuie mai întâi să distrugă şi să doboare toate valorile acceptate!” (Karl
Jaspers,Nietzsche and Christianity,Gateway Edition-Henry Regnery Company,p.
83).
În fioroasa temniţă cezaro-tereziană Aiud,
transformată în ACADEMIA SPIRITULUI de către Elita spirituală întemniţată
acolo, s-a conturat un grup al misticilor ortodocşi: Valeriu Gafencu, Ioan
Ianolide, arhimandritul Gherasim Iscu, stareţul Mănăstirii Tismana, Gheorghe
Jimboiu, Virgil Maxim, Traian Marian, Marin Naidin, părintele Vasile Serghie,
Anghel Papacioc (viitorul mare duhovnic al Neamului) şi Traian Trifan,
conducătorul acelui însufleţit şi înteţit Rug Aprins.
Într-o zi s-au apropiat de Foc, de Rugul
Aprins al misticilor ortodocşi, pastorul iudeu Richard Wurmbrandt, salvat de la
moarte, cu streptomicina care însemna atunci şi acolo, viaţă, la care a
renunţat Valeriu Gafencu, pentru a i-o oferi iudeului, proaspăt botezat la Ortodoxie, (ca să se
încălzească...) şi talmudistul Max Moses, un ins cocoşat, cu faţa ciupită şi
străvezie de venin.
Tematica favorită a zilei încremenite,
încarcerate era creştinismul şi iudaismul.
Apologeţii creştini au pus faţă în faţă
cele două sisteme religioase, aşa cum sunt: Creştinismul - Icoană întru Hristos
şi iudaismul - chip şi asemănare întru rabin, subliniind şi cazul celor dintâi
erezii iudaizante..., cu rolul distructiv pentru creştini.
Ereziile iudaizante au promovat iudaizarea
creştinismului, prin „obligaţia de a observa Vechiul Testament şi legea
mozaică.” (Pr. Prof. Dr. Ioan Rămureanu, Istoria Bisericească Universală,
Manual pentru Seminariile Teologice, Editura I.B.M. al B.O.R., Bucureşti –
1992, p. 73)
Zi de zi, pastorul Wurmbrandt iscodea
grupul misticilor ortodocşi cu tot felul de chiţibuşuri cromato-iudaice,
specifice seminţiei, întrebând ironic:
- Oare cine e mai mare, Hristos sau Marx?
E mai bine cum a spus Iisus ori cum a spus Marx?
Charles Marx s-a născut la Trier în 1818.
Tatăl său Heinrich evreu prin naştere, agnostic era avocat, consilier în
justiţie, un burghez bogat convertit la protestantism. Fusese puternic legat de
tatăl său, chiar dacă nu s-a ostenit să participe la înmormântare. Pe restul
familiei fraţi, surori îi dispreţuieşte. De mama lui îi era ruşine, „fiindcă
era evreică şi vorbea o germană stricată, amestecată cu cuvinte olandeze, şi nu
era ceea ce se cheamă o intelectuală?” (Francoise Giroud, Jenny Marx Ou La Femme
Du Diable. Copyright Editions Robert Laffont S.A., Paris, 1992, p. 24).
Dar nu numai familia îl ruşina, ci şi
străbunii săi evrei. „Nu lipsea nici literatura obsceneă despre evrei, nu
lipsesc nici pamfletele antisemite. Pe această treaptă de reavoinţă şi
denigrare s-a situat Karl Marx. De ce? Când scrie Chestiunea evreiască are 25
de ani şi e în plină lună de miere. De unde-i vine această fiere, ura asta?
Insultele triviale, pe care nu va înceta să le profereze sau să le scrie de-a
lungul întregii sale vieţi?” (ibid., p. 30).
Istoricul Arnold Kunzli, susţine că toată
opera lui Charles Marx trebuie interpretată în această cheie caracteristică,
care ar fi „iudaismul său neasumat, detestat”.
În afară de el şi de Engels, care era
banca lui, Marx a detestat pe toată lumea.
Talmudistul Max Moses a încercat să-şi
îndrepte cocoaşa, urlând la auditoriu:
- „Noi suntem Israelul prin alegere
divină!”
- „Israelul este haric, şi s-a născut
dintr-o seminţie”, a răspuns Valeriu Gafencu.
- „Voi sunteţi antisemiţi şi prin asta
nesocotiţi legământul dat de Dumnezeu poporului evreu!”
- „Antisemit nu a fost Hristos, ci Iuda,
Ana, Caiafa şi poporul care a cerut răstignirea. Antisemiţi nu sunt creştinii,
ci evreii care luptă împotriva evidenţei, căci ei ştiu bine că Hristos este
Dumnezeu, dar prin Talmud şi Cabala au răstălmăcit învăţătura revelată a
Vechiului Testament...”
- „Creştinii nu i-au apărat pe evrei
împotriva nazismului!”
- „Creştinii i-au apărat pe creştini şi pe
evrei, dar evreii îi acuză pe creştini, vrând să justifice uciderea creştinilor
pe care ei o săvârşesc prin comunism.”
- „Dar evreii, ţipă turbat Moses, sunt
victimile lui Stalin şi ale comunismului!”
- „Asta e o ipocrizie şi un tupeu tipic
iudaic. Se ştie bine că evreii au creat materialismul istoric, au condus
revoluţia sovietică, au dezlănţuit prigoana împotriva Bisericii creştine şi a
tuturor oamenilor care au refuzat comunizarea.”
În acel moment a intrat ferm în discuţie
pastorul Richard Wurmbrandt, grăind despre o altă mare erezie, tot iudaică,
comunismul, ca o evidenţă peste timp, neîntreruptă a aceleiaşi încrâncenatei
iudaizări a omenirii întregi:
- „Comunismul este instrumentul de
iudaizare a lumii!”
- „Pentru această afirmaţie vei plăti
scump! i-a strigat înfuriat talmudistul.”
- „În lupta dintre Stalin şi Troţki a
învins Stalin, a continuat pastorul, care s-a folosit de evrei. El le-a refuzat
puterea, dar nu şi serviciile. Aşa că evreii au ales locul doi în comunism
(asta doar la început, apoi locul întâi) şi nu l-au părăsit niciodată. Ei sunt
calul troian al revoluţiei comuniste.” (Ioan Ianolide, Întoarcerea la Hristos -
document pentru o lume nouă. Ed. Christiana, Bucureşti, 2006, p. 169-171)
Sistemul concentraţionar, al Răului, al
urii viscerale nu era cunoscut în Regatul Român, până ce regele trădător Mihai
de Hohenzollern nu a deschis larg porţile Ţării creştine, paşnice şi demne,
predând faimoasa şi glorioasa Armată Română, cu Mareşalul ei cu tot şi întreaga
Patrie creştină, Armatei roşii, cotropitoare, care a instalat slugoii
invadatori roşcaţi şi pistruiaţi la vârful puterii comuniste.
Marele duhovnic al Ortodoxiei, Părintele
Arsenie Papacioc, de fapt toţi misticii, care a trăit pe viu în temniţele
roşii, ororile, teroarea, tortura Iadului roşu, şi-au înnobilat trăirea mistică
printr-o suferinţă ascetică, monahală, văzând reversul durerii.
„Comunismul a umplut cerul de Sfinţi!”
Răul, ura, brutalitatea, violenţa,
teroarea, tortura şi crima nu putea găsi alt popor, în afara celui român, unde
să-şi exercite deplin Apocalipsa demonică.
„Nicăieri însă, cu ura şi brutalitatea cu care
ocupantul (samavolnic) şi slugile au acţionat în România.” (Alexandru Mihalcea,
Salcia, op. cit., p. 10)
Să fie oare întâmplătoare întâlnirea
dintre conducătorii sionişti chazari Zabrouski şi Weiss, recomandaţi de
Roosevelt, cu Iosif Vissarionovici Djugaşvili/ Stalin, asigurat de liderul
american că, „Statele Unite şi Marea Britanie sunt dispuse, - fără nici un fel
de rezervă morală - să dea egalitate de vot absolută URSS-ului în viitoarea
organizare a lumii după război.” (ibid., p. 9)
Istoricul Romulus Rusan adună înspăimântat
în cartea sa, „Cronologia şi geografia represiunii comuniste în România.
Recensământul populaţiei concentraţionare (1945-1989)”, Ed. Fundaţiei Academia
Civică, Bucureşti, 2007, 141 de locuri de detenţie, (penitenciare, lagăre de
muncă forţată, centre de deportare, localuri de anchetă, azile psihiatrice cu
caracter politic).
Cel mai mare număr al lagărelor de muncă
forţată şi al locurilor de deportare se afla în sud-estul ţării, care cuprindea
Estul Bărăganului, Insula Mare a Brăilei, centrul platoului dobrogean, pe linia
Cernavodă - Constanţa - traseul Canalului şi braţul de nord al Dunării, Chilia,
cu fioroasa şi înspăimântătoarea Periprava.
Acest tărâm concentraţionar din Sânul
Patriei noastre creştine era de fapt GULAGUL românesc după modelul bolşevic,
sovietico-stalinist Arhipelagul Gulag.
Instituirea Gulagului românesc avea un
scop dublu: anihilarea Elitei spirituale a dacoromânilor şi mâna de lucru
gratuită necesară construirii canalului.
Asaltul morţii s-a dat prin artileria grea
a Articolului morţii - 209, fratele geamăn al enkavedistului articol 58.
Insula Mare a Brăilei-Canalul Dunăre-Marea
Neagră, prefaţa o depresiune a deşertăciunii atee cu prăvăliri de zăpezi şi de
geruri cumplite, unde vântul lovea fără milă cu rafalele sale înţepătoare,
necruţătoare, în zeghele ferfeliţă, în trupurile frânte doar piele şi oase
ieşite prin ea, prin ghearele foamei, bătăi, sudalme, injurii, umilinţe,
degerături, teroare, torturi, bărăci infecte, gardieni bestii, câini lupi şi
gropi comune.
„Iernile dobrogene nu sunt grele nici prin zăpezi,
nici prin geruri, ci prin vânturi. Intense, muşcătoare şi mai ales nepotolite
sunt aceste mase de aer care par că usucă şi atunci când aduc cu ele valuri de
zăpadă sau doar ace răzleţe de gheaţă” (C. Iorgulescu, Memoria ca Exerciţiu de
Uitare,vol. III,Canal, Mediaş, 2003, p. 171).
În luna Martie a anului 1950, a luat
fiinţă Direcţia Unităţilor de Muncă în cadrul M.A.I., cu rolul de recrutare a
duşmanilor poporului, în scopul mobilizării Armatei Canalului, a deţinuţilor
politici, religioşi, cu o mică garnitură a celor de drept comun.
Unităţile de muncă internau deţinuţii
respectivi în colonii de muncă – lagăre de muncă forţată*, fără vreo hotărâre a
Consiliului de Miniştri, a unei legi, ci prin voia ministrului Theohari
Georgescu/ Burah Tescovici, în baza Deciziei nr. 9 a M.A.I.
Lăgăre de muncă existau încă din anul
1945. Decretul nr. 6. din 6 Ianuarie 1950, emis de Prezidul M.A.N., condus de
C.I. Parhon (român sadea?) le-a legalizat, doar.
Unitatea Canalul era condusă de Direcţia
penitenciare, care o alimenta cu deţinuţi.
Canalul Dunăre-Marea Neagră ,„Canalul
Morţii” - Golgota dobrogeană a zecilor de mii de Români osândiţi pentru
credinţă şi iubire de patrie, au spintecat Dobrogea cu lopata, prin viaţa lor
curată împlinind Imnul redevenirii lor valahice. Culmea coloniilor de muncă era
tocmai lagărele de concentrare, de exterminare.
„Noua Culme nu era altceva decât un
sinistru lagăr de exterminare, atât ca amplasare geografică, fiind aşezat
într-un loc foarte izolat, departe de lume, cât şi ca regim de viaţă
interioară.” (George Popescu, Sub Sabia Cavalerilor Apocalipsului, Ed. Mica Valahie,
Bucureşti, p. 113)
Numărul de deţinuţi politici. Martirii
Canalului şi ai Bălţii Brăilei
Ziua de lucru, de reeducare şi istovire,
între zeghea ferfeliţă şi picioarele goale cu degetele ieşite prin bocancii
rânjiţi, între loviturile dure şi scuipările de sânge, între sudălmile brutelor
de gardieni şi câinii-lupi care sfâşiau zdrenţele şi pielea rămasă pe os, între
târâişul greu al brigăzilor şi cel împuşcat care ieşea din coloană, între
drumul Calvarului şi dealul Golgotei dobrogene, începea de la ora 5 Dimineaţa
şi se termina la ora 21 Seara. Marşul deţinuţilor politici (cei de drept comun
erau favorizaţi) de la baracă la locul de muncă se făcea impus cu cântec
proletar în batjocură: „La Canal să ştergem pata greşelilor din trecut/ Drum
deschidem cu lopata/Cu el noi am renăscut!”
Dicolo de batjocură, de umiliri, de
loviri, de frig, de foame, de mizerii, de boli s-a întins tărâmul Morţii albe,
despre care a mărturisit unul dintre supravieţuitori, Gheorghe Bâgu. „Scrie
aici (arată cărţile din bibliotecă) câţi morţi au fost la Canal – Poarta Albă,
1800, i-am numărat eu. Şi sunt peste 100 000 de morţi la Canal, sunt trecuţi în
carte.” (Supravieţuitorii - Mărturii din temniţele comuniste ale României,
Interviuri de Anca Ştef/ Fotografii de Raul Ştef, Ed. Humanitas, Bucureşti, p.
49)
„Auzisem că prin ianuarie 1958, mărturisea
preotul profesor col. Dimitrie Bejan, se făcuseră mari arestări în ţară şi că
se deschiseseră largi porţile unor lagăre din Dobrogea... Poarta Albă,
Peninsula, Năvodari, Culmea etc. – în jurul cărora înfloriseră cimitirele,
fruct al umanismului proletar. Canalul nu s-a făcut, dar zeci de mii de vieţi
omeneşti aici au fost secerate din comanda strălucitei doctrine marxist –
leniniste.” (Preot Dimitrie Bejan, Satul Blestemat, Ed. Ileana, Bucureşti, p.
215)
Construcţia Canalului Morţii, a necesitat
şi arestări suplimentare, speciale, evident din rândul politicilor. „Arestările
deţinuţilor politici se făceau în special pentru nevoile necesare construcţiei
canalului Dunăre – Marea Neagră. Dacă la canal trebuiau 5000 de oameni,
tovarăşul Hosu, directorul general al canalului, dădea telefon tov. Teohari şi
apoi intra în funcţiune aparatul colonelului Dulgheru*, de la Direcţia Anchete,
care împărţea sarcinile, stabilind ce număr de deţinuţi să aducă fiecare
regiune.” (Col. Rez. M.A.I., Bădică Ilie, Informare, în Gheorghe Andreica,
Reeducările Comuniste, Vol. I, Eugen Ţurcanu: Ruşinea Speciei Umane, Ex Ponto,
Constanţa, 2007, p.411)
Numele real al torţionarului ofiţer
Dulgheru era Dulberger, şeful Direcţiei G - Anchete Penale din MAI, implicat
într-un lung şir de crime asupra deţinuţilor politici. Ofiţer acoperit INU,
agent sovietic din 1924, când în urma eşecului instigaţiilor bolşevice de la
Tatar Bunar s-a refugiat în U.R.S.S. Mişu Dulgheru-Dulberger, „şi-a vândut
concetăţenii pe o bonetă plină cu bijuterii confiscate de la evreii arestaţi
sau morţi” (cf. Doina Jela, Lexiconul negru, Ed. Humanitas, 2001)
Vieţile omeneşti piereau ca urmare a
regimului de exterminare, dar şi graţie comandanţilor de lagăre, care ştiau că
nu păţesc nimic, sau pot fi chiar promovaţi, precum cel de la Capul Midia.
„Sângerosul Borcea*, care într-o singură noapte - cred că în iunie 1950, a ucis
27 de deţinuţi.” (Nicolae Stroescu-Şovarna, Nuda Veritas - din crimele comunismului,
vol. II, Canalul morţii, Ed. Vremea, Bucureşti, 2017, p. 61)
Liviu Borcea (ateu, neromân), comandant al
coloniei Capul Midia, între 1951-1953. Destituit în 1953, cercetat pentru abuz
de autoritate (?), condamnat în 1956 la 25 de ani m.s., eliberat în 1957 şi
reîncadrat în M.A.I. (Monica Grigore/ Oana Ionel, Colonia de muncă Capul Midia:
punct terminus al Canalului suferinţei).
Din rândul celor 4000 de deţinuţi politici
din lagărul Peninsula, câteva sute au rămas în cimitirul coloniei. „În Siutghiol
s-au aruncat zeci şi sute de morţi, între 1950 şi 1953, în lagărul de la
Peninsula.” (Nuda Veritas - Canalul morţii, op. cit., p 185)
În lagărul de la Cernavodă, aflăm de
moartea a „70 deţinuţi politici, în iarna anului 1952-1953” (Gheorghe Andreica,
op. cit., p. 415).
În Colonia Taşaul, în brigada A3, era
„înregimentat” şi scriitorul filosof Ştefan Ionescu, autorul celebrei cărţi „De
la Petru cel Mare la Stalin”, subliniind ideea „continuei agresiuni a lumii
slave împotriva românilor”, convins că, „cel mai mare pericol pentru existenţa
României ca stat sunt ruşii, aceşti imperialişti atât de dotaţi de la natură ca
să-şi ascundă bine intenţiile...” (cf. C. Iorgulescu, Canal, p. 213,245).
„Au
fost cazuri când deţinuţii erau asasinaţi prin împuşcare, îngropaţi de vii în
pământ, obligaţi iarna să intre în apă până la brâu şi să taie stuf, introduşi
iarna în carcere descoperite, uneori complet dezbrăcaţi, câte patru în celulă,
în poziţii chinuitoare - doi în picioare şi doi cu capul în jos; în timpul verii
erau dezbrăcaţi, legaţi de mâini şi expuşi muşcăturilor de ţînţari.
Manifestările de bestialitate continuau şi după moartea deţinuţilor ale căror
cadavre, neînhumate timp îndelungat roase de şobolani, erau profanate şi chiar
introduse în carceră, sub pretext că torturile aplicate în timpul vieţii nu au
fost îndeajuns de aspre. (diavolul era copil nevinovat pe lângă torţionarii
proletari ai Canalului Morţii n.a.). În perioada iunie 1952 – martie 1953, au
decedat 63 deţinuţi, un mare număr au fost răniţi iar alţii s-au ales cu
infirmităţi foarte grave” (Gh. Andreica, op. cit., p. 423).
În lagărul „Columbia” - Cernavodă, în
perioada 20 Mai 1950-16 Iunie 1953, Nicolae Stroescu-Şovarna, i-a avut camarazi
de suferinţă pe Ovidiu Iliescu, student al Politehnicii-Bucureşti, mort la
Canal în Ianuarie 1952, Ion Dumitrache, împuşcat la Peninsula în 19 Aprilie
1951, Bucur Brănescu, lic. în Litere, Filosofie şi Drept, Victor Jinga, prof.
univ. dr. în economie, rectorul Academiei Comerciale-Cluj, Gh. Iorga, Aron Spaniolu,
am cunoscut-o pe sora lui la comemorările Martirii Aiudului, lic. în Drept, la
Cluj ş.a. (Nicolae Stroescu-Şovarna, Nuda Veritas, op. cit., p. 5, 15).
„Columbia - era şi lagăr pentru femei, unde
politicele se ocupau cu grădinăritul. Peninsula, 4000 de deţinuţi, numai
politici, Midia şi Năvodari, 4000 de deţinuţi, majoritatea necondamnaţi ori cu
pedepse executate, Kilometrul 4 – Saligny, 2000, numai deţinuţi politici,
Nazarcea, 2000, numai politici, Noua Culme, 3000 de deţinuţi politici,
Kilometrul 31 - Castelu, 3000, deţinuţi politici, Poarta Albă, 4000 de deţinuţi
politici” (Nuda Veritas - Canalul morţii, op. cit., p 374).
În Colonia Stoeneşti - Universitatea din
Balta Brăilei, s-a desfăşurat munca de sclavi, de robi a deţinuţilor politici,
religioşi pentru îndiguirea Dunării. La munca zilnică de exterminare contribuia
pe lângă călăii administraţiei proletare şi ciclonul Bălţii, care te lua pe
sus, te spulbera ca pe un cocoloş de hârtie, iar când li se servea arpacaşul
murdar şi fiertura de gogonele stricate, le umpleau gamelele cu nisip. „Era
hotărât ca un deţinut să scoată şi să transporte sus pe dig 3,200 m.c. de
pământ” (Ioan Bunea, Memorial, Limes, p. 139).
Dar, din trupul sleit al Robilor în
Urcuşul lor spre Cer, se înălţa Rugul Aprins al spiritului lor valah, ortodox
prin, Marele Poet al Crucii, Robert Eisenbraun-Cahuleanu alias Andrei
Ciurunga,pe care am avut onoarea să-l cunosc şi să-l îndrăgesc, Ion Omescu,
poet, actor, dramaturg, regizor, actorii Mircea Marosin, Mircea Şeptilici,
maestrul Petru Comarnescu, prozatorul Saşa Ivasiuc, Alexandru Zub, viitorul
academician, jurnalistul Alexandru Mihalcea, care a memorat, „aproape tot ce a
lucrat la Stoieneşti, adevărata noastră universitate..., şi stihurile acestea:
„Se risipiră fastul şi clamoarea/ Acelei curţi cu duh otrăvitor./ Din tot ce-a
fost cândva, la Elsinor/ Au mai rămas doar pietrele şi Marea.// Doar tu,
strigoi din os de domnitor/ Colinzi civilizaţii cu-ntrebarea/ Ce nu-şi
găseşte-n palmă dezlegarea/ Şi n-are-n zodii semn prevestitor.// Reamintindu-ţi
clipele acele/ Când uciseşi, la doamna în iatac,/ Pe şobolanul-sfetnic prin
perdele,// Îţi scot mereu dilema fără leac,/ Printre mătăsuri, printre
catifele,/ Şi-o-mplânţi în pieptul fiecărui veac...” (Alexandru Mihalcea,
Uranus-Gherla via Salcia, Ex Ponto-Constanţa, 2016, p. 229).
Andrei Ciurunga, asemeni poetei-mistice
Maica Teodosia – Zorica Laţcu, de la Mănăstirea Vladimireşti, fuseseră hărăziţi
de Dumnezeu cu Darul sublim al Poeziei creştin-ortodoxe, ca Viaţa - poezie şi
Poezia - viaţă. „Poezia era inclusă în existenţa lui cea fără de bucurii: 18
ani de muncă silnică pentru vina de-a fi poet! Şi asta era porţia a doua, după
alţi patru, făcuţi la Canal tot pentru harul poetic” (Alexandru Mihalcea, Salcia - un lagăr al
morţii, op. cit., p. 339).
Ceasul cel de pe urmă al comunismului, n-a
sunat încă, (oare va mai suna?), fiindcă a renăscut din propria cenuşă pentru
finalizarea operei de propăvăduire şi instaurare a iudaizării creştinismului
abandonat de ierarhia tot mai lumească, tot mai atee şi gnostică a Bisericii
Mântuitorului Hristos, care tace ori poate binecuvântă statistica mincinoasă a
statului ateu, prin politrucii lui anaţionali, anticreştini, antiromâni care
maschează nenorocirile trecute şi prezente, care reprigonesc şi repersecută,
care rearestează şi redeportează în Gulagul Morţii Albe, Memoria - Pantheonul
spiritual al geniilot, profeților, eroilor, martirilor, mucenicilor, cuvioșilor
și sfinților dacoromâni.
Trebuie să stăruim cu acrivie mistică,
filocalică, sofianică de sihastru, isihast carpatin, aşa cum ne-a hărăzit
Mântuitorul Iisus Hristos şi Mama Sa, Fecioara MARIA, Geţii Divini, asupra
tradiției adevărului, binelui, credinței, dragostei, demnității, libertății,
onoarei, jertfei crucii și Învierii Neamului nostru, respectiv a ÎNVIERII
noastre, de ieri, de azi şi de mâine, altfel vom pieri ca Neam, ca Biserică, ca
Patrie, ca Popor, ca Trecut, ca Prezent şi ca Viitor.
Imnul Canalului
„Sunt mii de robi ce ard şi sângeră
trudind,/ Vad al robiei roşii drumuind/ Gând uriaş ce aprinde-n aspru cânt/
tălăzuiri de ape şi bulgări de pământ.// Cânt greu plămădit din sudoare/ Şi
clocot de lut dobrogean/ Se frâng robii greu sub teroare/ izbind în istorii
prin Valul Traian/ sfinţind peste vremuri un crez pentru neam/ întins peste
Dacia Mare.// Din nou urgii s-au prăvălit peste hotar/ din răsăritul evului
barbar/ Ne-au răsturnat credinţe din bătrâni/ Au şters chiar din istorii că am
mai fi români.// Ne-au frânt sfinte cruci şi altare/ Şi sfânt ideal ne-au
zdrobit/ Călcat-au virtuţi în picioare/ Robitu-ne-au ţara şi neamul robit/
Puhoi plin de ură de Iuda-nvrăjbit/ Şi-mpins să-ngenunche popoare.// Destul am
sângerat ne-am umilit şi am plâns/ Atâta prăbuşire e deajuns/ Potop de grindini
se vor nărui/ Când trăznetul dreptăţii năpraznic va lovi.// Înfrânţi vom clădi
pe durere/ o ţară cetate de fier/ Sărim peste veac din cădere/ din inima ţării
martirii ne-o cer/ Spargem în piatră urcuş către cer/ Spre a neamului
sfântă-nviere!” (cules de Gheorghe Andreica la Canal, în „Mărturii mai vesele
şi mai triste din întunericul comunist”).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu