vineri, 1 noiembrie 2024

Alex. Stanciulescu Barda - MINILECTURĂ cu GÂND DE SEARĂ - DOAR O VORBĂ......!

 



CUM A DĂRÂMAT SF. GAVRIIL GEORGIANUL IDOLUL LENIN

       

Aflați cum Sf. Gavriil Georgianul, cel nebun pentru Hristos, prăznuit astăzi, a incendiat tabloul dictatorului Lenin, luptătorul împotriva lui Hristos. Cum și-a mărturisit credința și ce a pătimit pentru aceasta, aflați în articolul de mai jos.

 

Lenin, idolul comuniștilor

„Comuniștii ridicaseră un idol și voiau ca oamenii să i se închine. N-am putut permite ca acel lucru să continue”.

Durerea adunată în adâncul sufletului său va irumpe ca un vulcan cu lavă de foc în Ziua Internațională a Muncii din întreaga Uniune sovietică, 1 mai 1965. Sărbătoarea comunistă coincidea cu Sâmbăta Luminată de după praznicul Învierii. Părintele Gavriil tocmai slujise Sf. Liturghie și se îndrepta către o altă biserică când privirea i s-a oprit peste un portret de-al lui Lenin, de 8m/5m înălțat pe clădirea Sovietului de Miniștri și iluminat de jur împrejur cu becuri electrice. Deasupra portretului trona o pancartă pe care era scris: „Glorie marelui Lenin!”. Iar muzica și strigătele necuviincioase aminteau de destrăbălările de la curtea regelui Nabacudonosor.

Pentru Sf. Gavriil și dragostea lui de Dumnezeu, spectacolul era greu de îndurat. Peste ani, avea să-i destăinuie părintelui Gherasim Eliel, care în anul 1992 îi va publica biografia în revista Orthodox Word. „Eu sunt păstor și Dumnezeu m-a însărcinat să am grijă de oile lui. Comuniștii ridicaseră un idol și voiau ca oamenii să i se închine. Idolul era un chip al antihristului, o imagine a unui om sau mai degrabă a unei fiare. Iar comuniștii voiau să-i dea o cinstire cum I se cuvine numai lui Dumnezeu. N-am putut permite ca acel lucru să continue”.

Să nu-ți faci chip cioplit

Astfel, cu pași hotărâți, Sf. Gavriil s-a îndreptat către biserică de unde a luat o sticlă de kerosen și niște chibrituri, apoi trecând neobservat, a mers la portretul care se afla în spatele tribunei, turnând combustibilul peste el. Combinat cu uleiul vopselei, kerosenul a făcut pe loc combustie, iar becurile toate au explodat.

În vacarmul creat, Sf. Gavriil și-a întins mâinile și a strigat: „Să nu-ți faci chip cioplit sau vreo asemănare a vreunui lucru din câte sunt în cer, sau din câte sunt pe pământ, jos, sau din câte sunt în apă, sub pământ”. Furioasă, mulțimea s-a năpustit asupra lui, bătându-l până aproape de moarte, în vreme ce el continua: „Slava nu se cuvine acestui cadavru, ci lui Iisus Hristos, Care a călcat moartea și ne-a dat viața veșnică”.

Arestat și torturat pentru adevăr

Scos din mâinile mulțimii furibunde de către miliție, va fi arestat și torturat în anchete ca să mărturisească public pretinsa conspirație a Bisericii împotriva conducătorului sovietic. În timpul bătăilor despre care Sf. Gavriil avea să recunoască că „firea omenească n-ar fi răbdat acele orori dacă n-ar fi întărit-o ajutorul lui Dumnezeu”, el are o vedenie în care i se arată luminoasă și strălucitoare, cifra 7.

Va înțelege tâlcul descoperirii și anume că după șapte luni, va fi eliberat din chinurile arestului, ceea ce s-a întâmplat întocmai. Mai mult decât atât, cei care l-au torturat au fost cuprinși de remușcare și au venit să-i ceară iertare, iar criminalii cu care împărțea celula de închisoare, impresionați de ieromonahul care le făcea curat în fiecare dimineață, mărturiseau: „Avem un om atât de uimitor aici în închisoare, încât nici nu mai vrem să ieșim din ea”.

 

(Extras din Revista Atitudini Nr. 77)

 

 

 

 

HARUL RUGĂCIUNII NEÎNCETATE

- O SFÂNTĂ NECUNOSCUTĂ -

      

 

Iubirea divină care arde și nu mistuie

Fiul meu, atunci când omul ajunge prin harul lui Dumnezeu la rugăciunea neîncetată, mintea i se curățește și toate îl cuprind în sine pe Dumnezeu. Adică: cunoștința, simțirea, gândirea și toate celelalte. Însă când iubim pe Cel ce ne iubește, acea iubire depășește simțirea, lucrând înlăuntrul nostru Însăși Iubirea divină. Și, atunci, inima strigă: Iisuse al meu, Dulcea mea iubire, Lumina sufletului meu, Cel ce ești suflarea și viața mea, aflatu-m-am în întuneric și m-ai adus la lumină, trezitu-m-a dulcele Tău glas. Bucuria și mângâierea mea sufletească!

Iubirea care arde și nu mistuie!

Așadar, fiul meu, când această iubire începe să ardă, atunci vei iubi pe aproapele tău ca pe tine însuți.

Dacă te vei îngriji de păcatele tale și vei spune neîntrerupt rugăciunea lui Iisus, atunci va veni Harul lui Dumnezeu. Iar când va veni iubirea desăvârșită și puterea Harului, îți vei aminti de cuvintele Apostolului Pavel. Ce anume ne desparte de iubirea lui Dumnezeu? De vreme ce, iubitul meu, Apostolul spune: „Dumnezeu este dragoste și cine rămâne în dragoste rămâne în Dumnezeu, și Dumnezeu rămâne în el”. Când iubirea vine, atunci ea arde și nu mistuie. Inima arde din pricina acestei iubiri.

Învrednicește-ne, Doamne, să Te iubim așa cum ne iubești Tu!

Nu te întrista că nu dobândești întotdeauna har la rugăciune. Harul pleacă și vine ca să-l cauți cu mai multă ardoare. Pentru că Bunul Dumnezeu știe, iubitul meu, că omul este trândav din fire. Iar când îl stăpânește obișnuința, încetează lupta duhovnicească, adică tăind în fiecare zi câte puțin din rugăciune, ne biruiește obișnuința și cădem în lenevire și în îndepărtarea de Dumnezeu. Însă prin harul divin, inima se îndulcește din nou și, astfel, continuăm lupta duhovnicească.

Iubitul meu, să nu renunți la luptă niciodată, să nu primești de la diavol gândul că nu rodești duhovnicește. Chiar și niciun pas să nu facem, dorința de mântuire și strădania noastră se vor măsura în fața lui Dumnezeu. Pe când lipsa de strădanie este socotită aducătoare de moarte. Așadar, fiul meu, să ne înarmăm zilnic cu semnul crucii și să mergem tot înainte.

Cea mai înaltă stare duhovnicească

Zi și noapte să rostești rugăciunea „Doamne Iisuse Hristoase, miluiește-mă”, cu străpungere de inimă, gândindu-te că acum vei muri și trebuie să-L rogi pe Dreptul Judecător să te mântuiască. Acest gând îți va aduce durere, suferință, pocăință. Iar rugăciunea va ieși dintr-o inimă îndurerată, înflăcărată. Și va veni cucernicia, fericita tristețe, ceea ce duhovnicește înseamnă „plânsul cel aducător de bucurie”.

Să nu ai niciodată cuvinte de laudă pentru tine însuți, pentru că diavolul se bucură când ne mândrim.

Prin rugăciunea „Doamne, miluiește-mă”, harul divin va veni îndată. Și atunci o stare duhovnicească mai înaltă nu va exista pentru om, nici nu-și va mai dori nimic niciodată.

 

(Extras din Revista Atitudini Nr. 42)

 

 

 

 

TRUPUL NOU

- Sfantul Luca al Crimeei -

 

 

Semanata în pamânt, îngropata fiind, samânta putrezeste, înceteaza sa mai existe ca samânta, însa din ea va creste ceva mult mai mare, mult mai desavârsit atât ca si complexitate, cât si ca forma. Dumnezeu îi da o noua forma si frumusete si o viata plina de folos si desfatare.

 

Trupul omenesc este îngropat în pamânt si înceteaza sa mai existe ca trup. Însa din elementele în care s-a descompus, asemenea celulelor semintei de grâu, prin puterea lui Dumnezeu va învia un nou trup, nu unul stricacios, neputincios si fara de vlaga, ci un nou trup duhovnicesc, plin de putere, de nestricaciune si de slava.

 

Sfantul Luca al Crimeei, Puterea inimii, traducere de Evdochia Savga, Ed. Sophia, Bucuresti, 2010, p. 153




PRIMAVARA POCAINTEI

- Sfantul Inochentie al Odessei -

 

În însasi pricina care da nastere primaverii firesti, este cuprinsa o mare învatatura ce ne sta tuturor înainte. Vazând ca primavara îsi are obârsia din înmultirea si adaugirea pe pamânt a luminii si a caldurii soarelui, usor ne putem închipui ca în acest timp al primaverii soarele se apropie de pamânt. De fapt însa el este mai departe de pamânt decât în timpul iernii. Cum se face dar, ca acum lumina si caldura sporesc pe pamânt? Iata cum: primavara pamântul ia fata de soare o pozitie noua si cu totul deosebita de aceea pe care o avea la vreme de iarna. În timpul iernii el se afla într-o pozitie oblica, piezisa fata de soare, din care pricina razele soarelui, cu toata apropierea acestuia fata de pamânt, aluneca oarecum si nu pot produce caldura. Primavara, pamântul se întoarce cu fata locului în care noi ne aflam drept spre soare, iar din aceasta pricina razele lui, cu toata departarea sa cea mare, cazând drept pe pamânt se frâng si produc caldura. Iata de unde îsi are obârsia primavara. Asadar, ea ia nastere dintru pozitia dreapta pe care o are pamântul fata de soare.

Oare nu tot asa ia nastere si primavara duhovniceasca? Oare nu tot aceleasi pricini lucreaza si aicea? Sufletul pacatos este învârtosat, nesimtitor si lipsit de viata, cum e si pamântul în timpul iernii. De ce? Oare pentru ca Soarele cel vesnic este departe? Nu, caci Domnul cu îndurarea Sa este mai aproape de pacatos, decât de cel drept. Aceasta ne-o spune Însusi Mântuitorul, când zice: „n-am venit sa chem pe cei drepti la pocainta, ci pe cei pacatosi” (Marcu 2, 17). Tot despre aceasta ne încredinteaza si marele Apostol Pavel: „unde s-a înmultit pacatul” – zice el – „acolo a prisosit harul” (Romani 5, 20). Atunci oare ce împiedica razele Soarelui celui vesnic si nu le lasa sa învioreze nenorocitul suflet al pacatosului si sa rasara în el primavara cea duhovniceasca? Acelasi lucru care împiedica si razele soarelui firesc de a produce pe pamânt primavara în timpul iernii: adica pozitia oblica, piezisa, în care pacatosul se afla fata de Dumnezeu – Soarele cel vesnic. Pamântul niciodata nu se întoarce cu totul de la soare, ci întotdeauna, si prin urmare chiar si iarna, are una din fetele sale întoarse spre soare. Din aceasta pricina pe pamânt chiar si iarna este ziua, desi nu tocmai lunga. În sufletul pacatosului însa, din nenorocire, se pot petrece lucruri mult mai rele si mai urâte. Supunându-se cu totul pacatului, iubind întunericul mai mult decât lumina, el se întoarce cu totul de la Rasaritul cel luminos catre întunecosul apus, se întoarce cu desavârsire de la fata lui Dumnezeu. Din aceasta pricina bietul suflet al pacatosului este cuprins cu totul de noaptea întunecoasa si de negura cea deasa a pacatului, asa ca chiar de-ar si mai ramânea într-însul oarecare lumina, apoi aceasta este asemenea acelor straluciri ale aurorei boreale, care desi izbesc privirile prin stralucirea lor, totusi nu dau nici macar o farâma de caldura de viata. Dintru o astfel de lipsa si saracie de lumina si caldura dumnezeiasca, ce viata duhovniceasca putem astepta? De aceea în sufletul pacatosului – precum si în natura, iarna – totul este gol si acoperit cu zapada si gheata; iar acest fapt câteodata e atât de batator la ochi, încât chiar cei lumesti, privind unul la celalalt zic: „Acesta e un om rece! Acesta e piatra, nu om!”

Dar sufletul pacatosului, orisicât ar fi el de acoperit cu omat si gheata, totusi într-însul întotdeauna se afla putinta de a se întoarce catre Soarele cel vesnic, si când se întoarce cu toata inima si sta în pozitie dreapta, fata în fata cu El, atunci totul în el capata o noua înfatisare si începe primavara cea duhovniceasca. În ce chip? Sosirea primaverii în natura ce ne înconjoara se cunoaste mai cu seama prin înmultirea luminii si a caldurii. Tot astfel se petrece si cu primavara cea duhovniceasca. Cea dintâi urmare a întoarcerii sufletului pacatos catre Domnul este ca el începe a fi luminat de lumina fetei lui Dumnezeu. Desi luminarea aceasta la început nu poate fi deplina, atâta cât trebuie, din pricina ca sufletul pacatosului – cu toate ca el si-ar dori – nu se poate întoarce cu toata fiinta sa catre Dumnezeu, totusi, prin staruinta si nazuinta celui ce se întoarce, lumina harului încet-încet se mareste, ca si lumina soarelui în timpul primaverii, si asemenea acesteia nu numai ca încalzeste vazduhul sufletului, ci strabatând si coaja cea de gheata, care acopera inima, patrunde pâna în adâncul sufletului, desteptând într-însul ramasitele puterii si semintele virtutilor!

 

Sfantul Inochentie al Odessei, Intelepciunea dumnezeiasca si rosturile naturii, traducere de patriarhul Nicodim Munteanu, Ed. Sophia, Bucuresti, 2012, p. 38-42

 

 

 

GROAPA SI FANTANA

- Sfantul Vasile cel Mare -

 

 

„Groapa a sapat si a adâncit-o” (Psalm 7, 5). În dumnezeiestile Scripturi nu gasim spus în sens bun cuvântul „groapa”, dupa cum nici cuvântul „fântâna” nu-l gasim spus în sens rau. Groapa este locul unde a fost aruncat Iosif de fratii sai (Facere 37, 20-24). Si tot cuvântul „groapa” îl întrebuinteaza Scriptura când spune ca au fost loviti egiptenii „de la cel dintâi nascut al lui Faraon pâna la cel întâi nascut al roabei celei din groapa” (Psalm 87, 4); si în Ieremia zice: „Parasitu-M-au pe Mine, izvor de apa vie, si si-au sapat lorusi gropi surpate, care nu vor putea tine apa” (Ieremia 2, 13). Dar si în Daniil este scris de groapa cu lei în care a fost aruncat Daniil (6, 16). Avraam însa sapa fântâna (Facere 21 , 30); la fel, si slugile lui Isaac (Facere 26, 18); iar Moise, venind la fântâna, s-a odihnit (Iesire 2, 15); si porunca primim de la Solomon sa bem apa din vasele noastre si din izvorul fântânilor noastre (Pilde 5, 15); iar Mântuitorul vorbeste lânga fântâna despre taine dumnezeiesti. Pricina pentru care cuvântul „groapa” este folosit cu privire la cele rele, iar cuvântul „fântâna”, cu privire la cele bune, socotim ca este aceasta: apa din gropi vine din afara, cade de sus; în fântâni însa, sunt vine de apa, care zac sub pamânt înainte de a se sapa locurile acelea; ies la iveala însa dupa ce se da la o parte pamântul care le acopera si orice alta materie de deasupra lor, care este tot pamânt. Si în suflete este, asadar, un fel de groapa, atunci când gândurile cele bune, care cad în suflete, se schimba si se falsifica. Daca cineva îsi schimba ideile despre cele bune care cad în el, atunci preface acele idei bune în idei rele si potrivnice adevarului si nu mai vrea sa aiba în suflet ceva bun. Si iarasi, în suflete sunt fântâni; când sunt date la o parte gândurile cele rele care le acopera, atunci straluceste lumina si iese la iveala izvor de apa buna de baut, în cuvânt si în dogme. De aceea este de neaparata trebuinta ca fiecare sa-si faca siesi o fântâna, ca sa pazeasca porunca amintita mai înainte, care spune: „Bea apa din vasele tale si din izvorul fântânilor tale!” (Pilde 5, 15)

 

Asa devenim fii ai celor care au sapat fântâni, ai lui Avraam, ai lui Isaac si ai lui Iacov. Nu trebuie sa facem groapa, ca sa nu cadem în adâncitura, asa cum a spus David în acest psalm, nici sa auzim cele scrise în Ieremia spre mustrarea pacatosilor, despre care Dumnezeu a spus cuvintele pe care le-am adaugat putin mai înainte: „Parasitu-M-au pe Mine, izvor de apa vie, si si-au sapat lorusi gropi surpate, care nu vor putea tine apa” (Ieremia 2, 13).

 

Sfantul Vasile cel Mare, Talcuire duhovniceasca la psalmi, traducere de Parintele Dumitru Fecioru, Ed. IBMBOR, Bucuresti, 2000, p. 40-41

 

 

 

MECANISMUL

- Sfantul Ioan din Kronstadt -

 

 

Un om suparacios si fara minte, dorind sa faca sa functioneze un obiect sau un aparat oarecare si nefiind în stare sa-l foloseasca din nepricepere, vazându-se deci în imposibilitatea de a-l utiliza, asa cum ar fi dorit, de cele mai multe ori se înfurie, îsi iese din fire, arunca acel obiect sau îl distruge, ca si când ar fi o fiinta vie si s-ar opune intentiilor sale. Se întâmpla ca ceva sa nu mearga, sau sa se întepeneasca, sau sa se rupa, sau sa functioneze altfel decât se astepta, sau sa nu i se potriveasca locul, si omului i se pare ca totul se ridica împotriva lui si este gata mai-mai sa înceapa sa plânga de ciuda. Dar daca în locul nepriceputului vine un mester, totul intra în normal. De ce? Fiindca mesterul se apuca de treaba cu cap, rational, cu pricepere si cu suflet. Catre ce ma îndreapta aceste reflectii, care privesc lucruri atât de obisnuite, modul nostru de a ne purta cu obiectele? Catre constatarea ca pretutindeni mintea, sau mai exact spus, spiritul rational al omului, domneste asupra materiei. Nimic nu se poate face de la sine, fara contributia mintii, nici macar o singura miscare mecanica corecta. Nici un obiect nu se poate adapta de la sine scopului pentru care a fost creat, deoarece scopul respectiv nu poate fi atins decât urmând anumite reguli, sau prin modalitati determinate, cunoscute, iar acestea sunt produsul mintii, al inteligentei. Iata câteva exemple din univers. De unde provine acea ordine extraordinara care domina materia neînsufletita si lumea animalelor necuvântatoare? De unde vine acea frumusete fara seaman, acea minunata transformare a materiei amorfe, lipsite de viata, în ceva plin de armonie si de viata? De unde vine acea adaptare perfecta a unor elemente lipsite de viata la mii si mii de scopuri, dintre cele mai diverse, într-un mod atât de rational si de simplu, stiut fiind ca prin ele însele acele elemente n-ar putea sa-si „propuna” un scop si nici sa-l atinga? Cine este nevazutul stapân al tuturor acestor forme ale materiei? Ce Minte îsi vadeste preaminunata-I întelepciune în materia neînsufletita si în multimea vietuitoarelor necuvântatoare? Cine este Artistul si Sculptorul perpetuu, Cel ce îsi realizeaza opera în mod nevazut înaintea ochilor nostri? Tu esti Unul, Doamne, Facatorul a toate! Ochii inimii mele Te vad în fiecare linie a spatiului. Tu le-ai facut si le faci pe toate, împreuna cu Fiul Tau si cu Duhul Tau cel Sfânt. Inima mea Te saruta, oriunde Te-ai afla, si ma închin Tie, Te laud, si Te cânt.

 

Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea in Hristos, traducere de Boris Buzila, Ed. Sophia, Bucuresti, 2005, p. 128-129



OSTAȘIA

- Sfantul Tihon din Zadonsk -

 

 

Când se aduna o oaste în aceasta lume, atunci cei chemati la ostasie îsi lasa casele, sotiile, copiii, rudele si averile lor. Vezi, asadar, crestine, ce fac oamenii când intra în slujba unui împarat pamântesc? Sa stii cu adevarat ca asemenea trebuie sa faca si crestinii care au intrat în slujirea Împaratului Ceresc. Si lor li se porunceste a înfaptui acel cuvânt care i s-a dat drept porunca de la Dumnezeu lui Avraam, Parintelui tuturor dreptilor: „Iesi din pamântul tau si din neamul tau si din casa tatalui tau” (Facerea 12, 1). Vechiul Adam, din care ne-am nascut si pe care îl purtam înlauntrul nostru, ne este tata; iubirea de sine îi este trupului nostru o casa preaplacuta; patimile noastre, poftele trupului, poftirea ochilor si trufia vietii ne sunt rude si averi. Pe toate acestea trebuie sa le lepede crestinii, care prin Sfântul Botez au intrat în oastea lui Hristos, Împaratul Ceresc: „sa lepede fostul lor fel de viata a omului celui vechi” pentru totdeauna si „sa se dezbrace” de vechiul Adam (Efeseni 4, 22; Coloseni 3, 9); „sa-si rastigneasca trupul împreuna cu patimile si cu poftele” (Galateni 5, 24); sa-si paraseasca orgoliul, trufia, iubirea de slava, de placeri trupesti si de argint, care îi sunt spre mângâierea trupului, precum s-ar lepada de niste rude de-ale lui si în acest chip sa Îi slujeasca Împaratului Hristos.

 

Sfantul Tihon din Zadonsk, Dumnezeu in imprejurarile vietii de zi cu zi, traducere de Olga Bersan, Ed. Sophia, Bucuresti, 2011, p. 89

 



CEASUL JUDECATII

- Sfantul Tihon din Zadonsk -

 

 

Vezi un om care a fost judecat si osândit la moarte ori un bolnav ce zace pe patul mortii. Cugeta si cerceteaza: ce face el atunci? Nu are grija bogatiei, a cinstei, a slavei; nu cauta sa judece pe nimeni, tuturor iertându-le orice i-ar fi gresit; nu se gândeste la îndestulare si la nimic din cele ce sunt ale acestei lumi. Numai moartea se afla înaintea ochilor sai duhovnicesti si frica ei tulbura inima lui. Întâmplarea aceasta, iubite crestine, ne povatuieste sa nu uitam de moartea noastra. Sa ne asteptam si noi din clipa în clipa la cele ce aflam acum la fratii nostri, caci nu stim de se vor sfârsi ei primii, cei pe care îi vedem acum în pragul mortii, sau noi, cei ce nadajduim înca a mai vietui în lume. Adesea se întâmpla ca aceia care se gândesc sa-si traiasca viata mai departe sa cada tot atunci fara suflare si sa fie întinsi în sicriu înaintea celor care se gasesc pe patul mortii. Caci noi toti suntem osânditi la moarte; Dumnezeu fiecaruia îi spune prin cuvântul Sau ceea ce i-a grait stramosului nostru: „Pamânt esti si în pamânt te vei întoarce” (Facerea 3, 19). De ce oare nu tinem în mintea noastra aceasta judecata? De ce nu ne pregatim pentru savârsire [sfârsit]? De ce ne fagaduim noua însine zile îndelungate, de vreme ce acestea nu sunt sub stapânirea noastra, ci stau doar în puterea lui Dumnezeu?

 

Sfantul Tihon din Zadonsk, Dumnezeu in imprejurarile vietii de zi cu zi, traducere de Olga Bersan, Ed. Sophia, Bucuresti, 2011, p. 137

 

 

 

TRECEREA IN VESNICIE

- Arhiepiscopul Iustinian Chira -

 

 

Moartea e, si pentru crestin, un amurg încarcat de melancolie. Despartirea de lumea aceasta e grea. Si soarele când apune se uita parca înapoi, spre plaiurile pe care le-a luminat o zi întreaga si care se acopera de umbra. Dar asa cum soarele rasare în alta lume, la fel si crestinul, prin Învierea din morti a lui Iisus Hristos, a primit încredintarea ca dupa urmeaza un stralucitor rasarit de soare, urmeaza o noua zi, o noua viata. „A murit”, o sa se spuna si despre mine si despre tine într-o zi; în ziua pe care eu nu o cunosc, care nu stiu când va sosi.

 

Arhiepiscopul Iustinian Chira, Cuvintele Parintelui - un ghid al frumusetii launtrice, Ed. Mega, Cluj-Napoca, 2009, p. 72-74.

 

 

 

OCEAN DE APE

- Sfantul Ioan din Kronstadt -

 

 

Asa cum pe pamânt exista belsug de ape, la îndemâna celor însetati, care vin la ele si le folosesc în dar, asijderea si Domnul, Cel ce este ocean de ape duhovnicesti; vino la El si adapa-te de toate cele duhovnicesti, plin de adevarata, neînfricata, puternica credinta. Soarbe din toata inima si te vei adapa cu apa vietii, cu iertarea pacatelor, cu pacea constiintei. Fereste-te de îndoiala. Ea te lipseste de mijloacele de a sorbi toata mila lui Dumnezeu.

 

Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea in Hristos, traducere de Boris Buzila, Ed. Sophia, Bucuresti, 2005, p. 398









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu