Auzisem de ceva vreme ca intr-o
padure din Mogosoaia sunt ascunse vreo 5 trenuri ceva mai ... speciale. Asadar,
iata despre ce e vorba in aceasta poveste: trenurile secrete ale Romaniei.
In Mogosoaia, inainte sa intri in
Buftea, pe dreapta, dai de o padure destul de mica. Inainte sa treci de o cale
ferata, faci dreapta pe o strada care a fost candva asfaltata, printre copaci.
Pe stanga s-au construit intre timp case, dar in capatul stradutei vei ajunge
la o poarta pazita, cu doua semne mari de trecere interzisa. E dimineata
devreme, ora 6, dar este deja cald, chiar daca suntem in padure. Las masina pe
stanga, unde se construieste o casa. Coboram amandoi si omul meu vorbeste ceva
cu paznicul. E clar ca se cunosc. Trecem de poarta si o luam incet pe o alee
care ne duce undeva in dreapta. Ajungem la hangarul cel mare, pe care il mai
vazusem in niste poze de pe net.
Intram pe o usa laterala, ca
toate cele 3 porti mari prin care intra si ies trenurile sunt inchise.
Hangarul, sau remiza, cum se cheama in limbaj ceferenesc, are exact 200 de
metri lungime. Are loc pentru 3 garnituri paralele, dar pot intra mai multe
trenuri scurte aici. Intram si aprindem lumina, ca e destul de intuneric din
cauza copacilor din jur, chiar daca soarele este deja sus si e fierbinte, ca
doar suntem in august. Ghidul meu incepe sa-mi explice ce reprezinta acest
secret de langa Bucuresti.
In hangar, departe de ochii
lumii, zac adormite 3 trenuri si mai multe vagoane singuratice. Unul este
trenul regal, comandat de Regele Ferdinand si finalizat in 1928. Mai sunt 2
trenuri care i-au apartinut lui Ceausescu. Si cateva vagoane cu adevarat
secrete.
Trenul Regal, numit
Calugareni, a fost un mijloc de
deplasare special conceput pentru familia regala. Partea interesanta este ca
trenul, cu tot cu locomotiva, functioneaza ca in prima zi. Ba chiar se poate
inchiria, pentru o suma de 15.000 / zi. Neinteresant pentru mine.
Cu Trenul Regal au calatorit
Carol al II-lea si Regele Mihai, dar si de Gheroghe Gheorghiu Dej si Nicolae
Ceausescu. Mai mult, trenul acesta a fost vizitat in plimbari prin tara si de
Nikita Hrusciov, Gerard Ford si Henry Kisinger. Lux, eleganta, confort si
mijloace de aparare.
In anul 1984, Ceausescu s-a cam
saturat sa mearga cu demodatul tren tras de o locomotiva pe aburi si a comandat
la Arad doua trenuri identice, special concepute pentru el. De ce doua? Pentru
ca Ceausescu era in toiul paranoiei sale si a excesului de zel, asa ca el
mergea cu un singur tren, in timp ce al doilea o lua in directia total opusa,
ca sa ii deruteze pe eventualii atacatori.
Trenurile lui Ceausescu sunt
trase de locomotive cu motoare Rolls-Royce, care au rol de generatoare
electrice. Erau capabile sa atinga peste 160 de km/h. In rest, asa cum era de
asteptat, doua dintre cele 17 vagoane sunt blindate si mai ascund si cateva
bunatati.
In afara de clasicele vagoane
restaurant, bucatarie, sala de conferinte, sufragerie, dormitoare si de
relaxare, mai este un vagon la care nu are acces nimeni. Cu geamurile astupate,
adica poti sa juri ca e ca toate celelalte, dar nu este. Mai degraba este un
vagon desprins dintr-un film vechi cu James Bond.
In acest vagon care era montat
mereu la mijlocul garniturii, lipit de vagonul blindat de dormit in care
sforaia Ceausescu, putea fi transportat un Land Rover de teren. Se pare ca o
laterala a vagonului se deschidea si masina putea sa iasa afara, daca era
nevoie ca dictatorul sa o ia la fuga (de parca cu elicopterul nu-i mai
placea...).
Mai mult, in fiecare colt al
acestui vagon, exista cate un lansator de grenade, dar folosit ca aruncator de
fumigene, in cazul unui atac. Acestea se vad si de la exterior.
Insa am intrat in vagonul lui
Ceausescu, in care dormea alaturi de sotia lui. Dar avea si camera proprie.
Camerele erau flancate de locuri in care dormeau pe paturi suprapuse angajati
din Securitate, care protejau presedintele. Sunt dulapuri speciale pentru arme,
pistoale si mitraliere, cate 8 din fiecare, dar si niste lazi rabatabile in
care erau costume chimice si masti de gaz.
Ghidul meu imi mai arata si
cateva secrete adevarate, pe care nu le stie multa lume. In camera de zi, acolo
unde era spatiul de relaxare a dictatorului, dar si in vagonul restaurant,
toate mesele mici aveau sub ele instalate sisteme de montare a unor revolvere.
In dormitorul lui Ceausescu totul
este tapetat. Mobilier lucrat manual alb din lemn rar si tapiserie din matase.
Undeva sub pat exista un compartiment secret. Cu ajutorul unui intrerupator
ascuns in perete, care cica acum nu mai functioneaza, se deschidea un mic
sertar in care erau doua pistoale. Acum sertarul este gol.
Cabinetul mic de lemn care sta
sub o oglinda, tot in dormitorul lui Ceausescu, are 4 sertare. Al doilea sertar
de sus este special facut cu o polita dubla, care se ridica. Aici cica erau
just in case mai multe fiole de otrava. Cica nu se stie daca pentru a se
sinucide, precum Hitler, daca este incoltit, sau daca o tinea pentru cineva.
Cert este ca acest aspect a fost special cerut de Ceausescu.
La bordul trenului mai sunt si
alte amanunte interesante. Linie directa la Casa Poporului, telefon mobil,
acces la conducerea armatei prin telefoane de campanie, vagonul frigorific
pentru alimente, un vagon pentru masina prezidentiala si 4 motociclete, un
vagon special care urma sa fie decorat cu trofee de vanatoare, vagon cu sala de
gimnastica si o mini-piscina.
In afara de aceste 3 trenuri, mai
sunt si cateva vagoane separate, care se vede clar ca nu fac parte din nicio
garnitura, ca au culori militare. Unul din vagoane, ceva mai ruginit, a fost
folosit pentru a transporta prin tara, de la Magurele la granita cu Ucraina,
prima (si pesemne ultima) bomba atomica realizata in Romania. Aceasta a fost
dezvoltata la noi si vanduta rusilor, dar nimeni nu stie clar multe detalii.
Cam asta se intampla la o
aruncatura de bat de Bucuresti. In spatele marelui hangar mai sunt 2 trenuri ce
sunt si ele mai speciale, dar au importanta istorica, nu una... strategica.
Insa nu am apucat sa ma urc si in ele.
De aceasta data am lasat la o
parte intrarea in atmosfera, asa cum am facut-o la secretul de sub Bucuresti.
Nu am mai vrut sa va simtiti langa mine acolo, traind LIVE orice detaliu. Si
asta pentru ca acest secret cu trenurile nu este tocmai... secret. Pot fi
vazute de multa lume, daca sunt in mediile corespunzatoare (CFR sau MAI). Si
faptul ca sunt mii de oameni care stiu despre acest lucru, nu imi place asa de
mult... Dar m-am bucurat ca am aflat cateva detalii picante si interesante, ce
nu sunt spuse grupurilor organizate de vizitatori.
Daca mergeti acolo si vedeti
trenurile secrete ale Romaniei, sa-mi dati un semn si sa faceti poze! Poate am
ratat ceva, poate am ratat camera cu bara de striptease sau vreun vagon plin de
nisip, cu sezlonguri si niste apa de mare... Nu m-ar mira sa existe si din
astea!
Sursa: Gânduri Octanice
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu