Wikipedia.ro confiscată
de o mafie cu interese ascunse
***
Motto: “Wikipedia c-est pire que la Coree du Nord, a fuir pour tout ce qui
touche l-histoire” (ignace boitaclou, 2018). „Manipularea prin uniformizarea
gândirii şi tendinţa de reprimare a libertăţii de expresie au rămas sechele
greu de înlăturat după abolirea comunismului” (Filozofi români, SUA, 2011,
p.60)*.
Lucian Blaga nutrea convingerea că
după individualismul secolelor XIX si XX ar urma o convergență a eforturilor
cunoașterii omenești, ceva de tipul sinergiei „transumanismului” (apud. Titus
Filipaș, Transhumanismul ca o nouă sinergie? , 29 april. 2013, vezi
blogideologic.wordpress.com/tag/ideologia-scolilor-centrale/ ), dar fără acea
latură ultra-utilitară tipică vremurilor noastre. Multă vreme nu i-am înțeles
această idee a cărei necesitate filozoful român o dedusese din presupoziții de
filozofia culturii. Doar după ce am colaborat la Wikipedia.ro mi-am dat seama
că un asemenea proiect, în latura sa cea mai generoasă, ar putea fi privit ca
sinergie, ca o îngemănare de eforturi anonime spre binele public. Poate chiar
așa o fi fost pornit proiectul inițial al Wikipediei, dacă ne gândim că firma
Google vroia să transforme însuși
motorul ei de căutare într-un soi de „inteligență artificială”
(ibid.,Titus Filipaș, 30 aprilie 2013). Apoi am citit cu surprindere că
“Wikipedia is not an objective resource […] in large part is controlled”. Adică
acest website al Wikipediei nu este o sursă obiectivă de informare pentru că
este în mare parte controlată de aşa-zișii “intelectuali” cu intenţii ascunse. Poate
de aceea universitățile occidentale indreaptă studenții către alte surse de
informare ceva mai obiective, insistând asupra precauției cu care trebuiesc
privite datele furnizate de wikipedia.
Dar cum poate fi controlată o
enciclopedie la care zice-se că orice utilizator poate scrie? Desigur prin
administratorii săi, informati instantaneu de modificările anumitor articole pe
care le urmăresc. Ascunşi după pseudonime, pe care le mai schimbă din timp în
timp spre a nu fi recunoscuţi, ei sunt atenţi ca în ro.wikipedia.org să nu
dispară atitudinea partizană (şi nu neutră cum ar trebui) perpetuată odată cu
păstrarea surselor de inoculare a ruşinii de a fi român. Ei veghează (de pildă)
păstrarea variantei post-comuniste a rasismului anti-românesc datând de la
1848, din vremea lui Lajos Kossuth pentru care românii ar fi fost „o hoardă mai
josnică decât vita”.
Administratorii site-ului ro.wikipedia.org au
grijă să nu dispară insultele lui H.-R. Patapievici (perpetuând rasismul
maghiarului Kossuth) prin formulări de genul “românii nu pot alcătui un popor
pentru că valorează cât o turmă” (H.-R. Patapievici, Politice, Ed. Humanitas,
1996). Or, tocmai acestă frază au găsit cu cale s-o traducă si niște nostalgici
ai rasismului german (“Die Rumaenen koennen kein Volk sein, weil sie nicht mehr
wert sind als eine Herde”) într-un articol închinat Hertei Muller.
Pentru asemenea cugetări
descalificante pentru autorul lor şi pentru altele de acelaşi soi (1) preluate
de ro.wikipedia.org din volumul lui
Patapievici scos în numeroase ediții de Humanitas (fosta Editură „Politică” a
Partidului Comunist Român), nişte universitari clujeni făcuseră petiţie la
Ministerul de Interne cerând să i se retragă lui H.R. Patapievici cetăţenia
(2). Rezultatul cererii clujenilor a fost, cum bine se ştie, promovarea în
postul de director al Institutului Cultural Roman a odraslei lui Dionisie
Patapievici, securist (/NKVD-ist ?) ajuns în România cu armata sovietică de
ocupație – fiu care se dăduse în Franța la începutul anilor nouăzeci drept
odraslă a unui fost deținut politic (3).
Reproducerea mizeriilor antiromânești scornite de fostul fizician este
motivată în Wikipedia.ro printr-un penibil cerc vicios: fragmentele citate în
scop de atac spre a produce iritare, irită ducând la atac.
https://isabelavs2.wordpress.com/articole/isabelavs-wikipediaro19/
Subject:
Isabela Vasiliu-Scraba, O încercare soteriologică : soluția metafizică
naeionesciană
Printre
„predicile vii” (cf. Nichifor Crainic)de la Biserica din Drăgănescu una dintre
cele mai impresionante este cea sugerând două planuri ontologice cotangente :
Biserica din lume si acea „lume” pentru
care (scrie Sf. Arsenie Boca) „nu s-a
rugat Domnul Hristos” (cf. Părntele Arsenie Boca în vol. : Biserica de la
Drăgănești, „Capela Sixtină” a ortodoxiei românești, Deva, 2005).
Ieromonahul
Arsenie (care avea să treacă pe 28 nov. 1989 la viața veșnică după ce a străbătut toate cele trei căi de
intrare în lumea de dincolo, calea isihastă, calea luptei si calea muceniciei)
a formulat într-un text exact ceea ce sugerase prin pictarea unui călugăr
răstignit de bună voie: suferința este „crucea vieții” ca o „linie a rostului
vieții noastre peste care coboară Dumnezeu, de-a curmezișul, corecturi divine”.
Adică suferințe de neînlăturat, suportabile
doar prin smerenie si dragoste... (continuare,
isabelavs2.wordpress.com/nae-ionescu/nae-ionescu-excurs-existenta/.
Isabela Vasiliu-Scraba
https://isabelavs2.wordpress.com/articole/isabelavs-wikipediaro19/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu