ADEVĂRUL DESPRE PRIMATUL
APOSTOLIC ŞI STATUL PAPAL
(partea a IV-a)
GHEORGHE CONSTANTIN NISTOROIU
„Din veacul al noulea întâlnim în istorie
pretenţiile episcopului
Romei la autoritatea universală în
Biserică, încât acest veac poate
fi socotit ca epoca întemeierii
papalităţii.” (VLADIMIR GUETTE)
Am amintit în
cele trei episoade anterioare ” Adevărul
despre Primatul Apostolic şi Statul Papal ”, varianta latinilor apuseni
care au frământat aluatul nou despre vechea Romă, într-o nouă versiune ca să
dospescă şi să crească civitate aeterne, apoi l-au „uns” pe apostolul Petru ca Vicar al lui
Hristos, primul Episcop al Romei, fondator al creştinismului apusean, pentru ca
următorii săi succesori, papii-viicari, să-şi poată revendica VICARIATUL
HRISTIC al întregii Bisericii Universale.
Romanul,
latinul are în gena sa caracterul imperios al impresiei
că el este sortit pe pământ să guverneze şi să conducă lumea.
Din această sacrosantă
impresie a crescut aroganta pretenţie a papilor că ei sunt predestinaţi
de Sus, să conducă Destinul omenirii. Aşa s-a creat Statul Papal.
Temeiurile care stau la temelia Statului Papal - principiile
doritoare-domnitoare ale papilor întru slava deşartă sunt: plăsmuirile, măsluirile, falsurile, invenţiile, bulele, ordinele
monahale şi militare, cruciadele, inchiziţia, dogmele iezuite, organizaţii
oculte clasice şi moderne, pentru a-şi sprijini peren propriul triumvirat sacerdotal şi monarhic: primatul, infailibilitatea şi hegemonia
universală.
După jumătatea veacului al
VIII-lea, puterea papilor capătă contur prin cele două elemente definitorii:
dinastia Francilor şi presupusa apariţie a decretelor pseudo-isidoriene. Pepin cel Scurt, fiul lui Carol Martel
a uzurpat tronul vechii dinastii a Merovingienilor, fapt pentru care papa
Ştefan al II-lea s-a grăbit să-l ungă rege.
Proaspătul
monarh, încurajat de succes s-a revoltat şi împotriva regelui Aistolf al
Longobarzilor obligându-l să cedeze cetăţile exarhatului bizantin, papei,
cedare care capătă ulterior denumirea de donatio Pepini, „fiind
denunţată astăzi ca falsă dimpreună cu cea a lui Constantin (donatio
Constantini).” (Sfîntul
Nectarie de Eghina, De ce Papa şi supuşii
lui s-au despărţit de Biserica lui Hristos? Trad, din lb. greacă de
Caliopie Papacioc, Ed. Evanghelismos, Bucureşti-2011, p. 219)
Din acel
moment papii râvnesc pe lângă tiara sacerdotală şi la coroana bazileilor.
Deviza fiind
una singură papistaşă şi eternă: SCOPUL SCUZĂ MIJLOACELE!
Deviza a fost
modelată, frământată în mirodenii de
mirungere, cu „smerenie”, sacru beatificată şi justificată: <<cum
finis licitus est, etiam media licita sunt!>> - „cînd scopul este legitim, mijloacele
folosite devin de asemenea legitime!” sau
<< honestantur media ex
Causa finalia!>> - „scopul
final justifică mijloacele folosite!”
Aroganţa şi
puterea papilor-vicari a crescut după momentul Francilor, atât de mare încât se
considerau prea Sus, de-a Dreapta TATĂLUI, lângă HRISTOS.
Relevantă în
acest sens este Epistola papei Ştefan al II-lea, care de fapt era a
Apostolului-Episcop Petru, pe care a scris-o fie în cer fie pe pământ, chiar în
biroul papei către Pepin cel Scurt: „Petru,
cel chemat Apostol al lui Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu celui viu, către cei
aleşi, Pepin, Carol, Carol cel Mare, cei trei regi, dimpreună cu care şi către
toţi episcopii, abaţii (egumenii), prelaţii
(ierarhii), monahii şi toţi ducii,
conţii şi baronii. Fiindcă Biserica romană, al cărei episcop este Ştefan, a
fost întemeiată pe piatra care sunt eu,
vă rog pe voi, iar Prea Sfînta Fecioară
Maria, împreună cu toţi îngerii, mucenicii şi sfinţii vă conjură dimpreună cu
mine, (câtă megalomanie
papistaşă să te aşezi lângă Crăiasa Cerului şi a Pământului, ca de la egal la
egal... Gh. N.), ca să nu îngăduiţi ca
cetatea noastră, a Romei, şi a poporului nostru să ajungă victime ale
Longobarzilor. Dacă veţi asculta, degrabă veţi avea răsplată în viaţa de acum
şi-i veţi prăpădi pe duşmanii voştri şi veţi avea viaţă lungă şi veţi gusta
bunătăţile cele pământeşti, bucurându-vă şi de viaţa veşnică. Iar dacă nu veţi
asculta, aflaţi că prin puterea Prea
Sfintei Treimi şi a demnităţii
noastre apostolice veţi fi lipsiţi de Împărăţia lui Dumnezeu.” (Abatele
Fleury, Istoria bisericească, cartea
a XLIII, 17, 18)
Dogma iezuită
este facerea năzuinţei
papilor-vicari prin care se doresc imperatori.
Este o
întrupare reciprocă a papilor-vicari în iezuiţi şi a iezuiţilor în
papii-vicari. „Principiile Iezuiţilor
sînt principii papale. În consecinţă, iezuitismul este rodul spiritului papal
şi progenitură autentică a papismului.” (Sf. Nectarie, op. cit., p. 221)
Decretele pseudo-isidoriene apar plăsmuite către finalul veacului
al optulea, printr-o trudă pontifă de contrafacere ale unor epistole enciclice
papale, prelinse din false canoane, îmbibate în legi imperiale false cu
tendinţa de a concentra în mâinile, braţele şi capul papei toată puterea bisericească
şi lumească, astfel încât tot ce era în jurul papei-vicar, ca: episcop, cardinal,
abate, biserici naţionale ale diferitelor ţări-provincii, rege, împărat, duce,
conte, hotărâri sinodale episcopale, mitropolitane, universitate, instituţii,
să fie într-o deplină dependenţă de „urmaşul
lui Petru, respectiv al lui Hristos”, printr-o subordonare şi o
supraveghere a la celebra Inchiziţie.
Astfel, Papa-Vicarul
lui Petru şi al lui Iisus Hristos devine judecătorul, legislatorul, respectiv
administratorul neîngrădit, adică supremul monarh şi ierarh al lumii. „Decretele pseudo-isidoriene au servit
drept baza pe care a fost edificată întreaga guvernare a Bisericii papale pînă
astăzi. Deşi falsitatea acestora a fost demonstrată şi recunoscută chiar de
către apuseni, Biserica romană se conduce în continuare după principiile lor.”
(Sf. Nectarie, op. cit., p. 223)
Toată
organizarea Biserici romane pas cu pas din veacul al IV-lea,
alături de puterea papilor-vicari înspre apogeul puterii lor sunt consemnate ca
fiind „pecetluite” de epistolele ierarhilor-petrani ai secolelor
al II-lea şi al III-lea.
Sunt însă crase
anacronisme care îndeamnă lumea spre Adevărul-Hristic. Aşadar, Melchiadis/
Miltiade, episcopul Romei, al cărui mandat s-a desfăşurat între 311-314, îşi „susţine” punctul de vedere la 11 ani de
la plecarea sa definitivă din scaunul papal, adică după moarte, în presupusa
epistolă referitoare la Sinodul I Ecumenic de la Niceea-325, „menţionând preşedenţia dominatoare a
episcopului Romei ca şi cap al
celorlalte patru patriarhii.” (Manualul
de Istorie Bisericească al
catolicului Johann Baptist Alzog, Mainz-1841, p. 591)
De altfel,
însuşi Sfântul Împărat Constantin cel
Mare certifică autoritatea episcopului Romei, alături de ceilalţi confraţi ai
săi egali, ai Constantinopolului, Alexandriei, Antiohiei şi Ierusalimului prin
convocarea tuturor Ierarhilor la Sinodul I Ecumenic din 325 de la Niceea.
„Autenticitatea” falsificării
decretelor a fost recunoscută şi de
mulţi catolici între ei numărându-se: Baronius, Bellarmin precum și alţi
demascatori : Knust, De fontibus et
consilio pseudoisidorianae collectionis, Gotingen-1832; Froezer, Cercetări asupra timpului, scopului şi
sursei decretelor lui pseudoisidor; H. Wasserschleben, Izvoarele dreptului canonic înainte de Graţian; Emil Seckel,
articolul despre pseud – isidor în Marea
Encuclopedie Teologică Herzog; Julius Weizsacker, Hincmar şi Pseudo-isidor, în Revista de Teologie Istorică, 1858,
vol. 22.
Dar, cel mai
vehement cercetător este abatele Fleury, care incinerează decretele:
„Colecţia în care se găsesc decretele poartă
numele lui Isidor Mercator, spaniol de neam şi poartă pecetea fraudei. Ele au
în totalitate acelaşi stil grosier şi emfatic şi aparţin mai degrabă secolului al
optulea decât primelor trei secole, în care sînt date decretele în discuţie,
fiind atribuite lui Clement, lui Anacletus, lui Evarest şi altor episcopi pînă
la Sfîntul Silvestru (314-336). În urma examinării atente, au fost găsite
în ele diverse fragmente provenite de la Sfinţii Leon şi Grigorie şi de la alţi
Papi care au trăit cu mult în urma acelora care sînt menţionaţi ca autori ai
decretelor. Aproape toate datele cronologice ale acestora sunt inventate, şi
minciuna se vede cu deosebită claritate în cadrul conţinutului, deoarece se
vorbeşte în ele despre Arhiepiscopi, Primaţi (mitropoliţi) şi Patriarhi ca şi cum aceste titluri ar fi
apărut de la începuturile Bisericii, sînt interzise sinoadele, chiar şi cele
locale, fără permisiunea Papei şi sînt menţionate ca fiind foarte obişnuite
recursurile la Papa Romei şi altele asemenea. Mai mult, Isidor se arată sigur
de faptul că la Sinodul de la Niceea ar fi fost stabilite mai mult de douăzeci
de canoane. Însă oricît de neîntemeiată a fost această fraudă, ea a înşelat întreaga Biserică latină care
pe durata a 800 de ani a considerat-o ca adevărată, poziţie la care a
renunţat abia în secolul trecut. Astăzi orice om bine educat se convinge cu
uşurinţă de falsul acesta.” (Abatele Fleory, op. cit., vol. III, cartea
CXXII, p. 157)
Uşurinţa cu care papii-vicari
moderni îşi arogă puterea universală, totuşi, urcând cu autoritatea lor grea de
piatră – Petru, de la pământ până la cer se oglindeşte şi în opera lui Ioan
Paul al II-lea, pe care câţiva dintre români îl ridică în slăvi,
ridiculizându-l şi ridiculizându-se.
Persistă şi la noi o
megalomanie care se vrea înveşmântată într-un nimb de spiritualitate: repetarea
expresiei „profetice” a papei Ioan
Paul al II-lea, când ne-a vizitat ţara, că a păşit pe pământul Grădinii Maicii Domnului, când de fapt
expresia aparţine profeţiei Sibilelor traco-geto-dace, î. d. Hr., (Th.
Zielinski, Sibylla, Editura "Meta", 1994), preluată apoi de Sfântul
Ioan Cassian, dobrogeanul nostru de Aur, fondatorul Academiei de la Tomis, cu
prima Şcoală Literară a Ortodoxiei în care folosea expresia: „Dacia-Grădina
Maicii Domnului.” (Sf. Ioan Cassian, Conlationes, XXIV, 1), încă din secolul al II-lea când papismul nu
se născuse.
Pentru cunoscători, papa Ioan Paul
al II-lea,rămâne totuși cel care l-a beatificat
şi canonizat pe marele iezuit Josemaria Escriva de Balaguer, fondatorul Opus
Dei. (Benedicte şi Patrice des Mazery, Opus Dei-Biserica secretă din interiorul Bisericii Catolice. Trad.
Nicolae Constantinescu, Bucureşti-2006)
Josemaria Escriva de Balaguer,
s-a născut într-o familie de mici comercianţi din târguşorul Aragon-Spania, la
9 Ianuarie 1902, alături de încă un frate şi trei surori. Are o copilărie
riscant de bolnăvicioasă, dar miracolul îl îmbrăţişează netezindu-i calea spre alegerea divină. În cadrul miracolului, al intervenţiei divine,
uneori are şi diavolul lucrarea sa sub forma amăgirii. În multe cazuri s-a
observat că de fapt „neliniştea divină” pogorâtă
în inima alesului, nu era altceva
decât o tulburare demonică.
După absolvirea seminarului a
fost hirotonit preot în 28 Martie 1925, în vremea când Spania trecea prin criza
religioasă care a declanşat înfiinţarea Institucion
libre de Ensenanza, ideologie antireligioasă ce va milita pentru
instaurarea Republicii în 14 Aprilie 1931. În acel context abatele Escriva are
revelaţia, simte că este chemat de Sus la fondarea Operei Domnului – Opus Dei. Iniţiată ca un apostolat
laic, ulterior se va dezvolta, va căpăta autoritate devenind Biserică în
interiorul Bisericii Catolice. Mulţi consideră că de fapt Opus Dei nu este
altceva decât ACNP (Asociation catolica
nacional de propagandistas), opera iezuiţilor apărută în 1909, filieră
apostolică laică, mai ales că confesorul lui Escriva era membru al Companiei lui Iisus. (Yvon Le Vaillant, Sfînta Mafie, dosarul lui Opus Dei, Mercure
de France, 1971, p.23)
Josemaria Escriva de Balaguer
şi-a scris Biblia sa: Camino, o colecţie de maxime,
reflecţii, consideraţii în 999 de versete, pe care a publicat-o în 1939. Primul
sediu al instituţiei sale a fost propriul apartament din Madrid. S-a apropiat
de falangiştii lui Franco, lărgindu-şi astfel reţeaua de colaboratori. Mulţi din
membrii săi vor intra în guvernul marelui general Caudillo. În 1943, Opus Dei
primeşte binecuvântarea papei, ca „Instituţie
de viaţă comună fără jurământ monahal.” În 1946, Escriva s-a mutat la Roma,
într-o vilă somptuoasă-sediul general, iar Opus Dei va deveni „Instituţie Seculară.” Din acel moment
capătă caracter religios, dar drama care se institue imediat constă în aceea că
nu se urma Lucrarea Domnului, ci a celuilalt...
Fondatorul deja pretindea că
este posesorul adevărurilor divine. Aici, Escriva călca pe urmele
papilor-vicari, deşi faţă de bulele Conciliului Vatican II se exprima destul de
aspru şi categoric: „Diavolul stă în
fruntea Bisericii.” (Benedicte şi Patrice des Mazery, Opus Dei, op. cit., p. 90)
Primul atac puternic a venit
din partea celui mai reputat teolog elveţian, de talie mondială, Urs von
Balthasar, urmată de cea a renumitului teolog spaniol, profesor la Facultatea
de Teologie-Granada, Jose Castillo.
Regulile Ordinului, căci în
toată regula era Ordinul acelui guru care
se pretindea El Padre, adică TATĂL, erau de fapt directive totalitare ale
unui despot religios: „El Padre dicta
totul. Voinţa Tatălui este considerată voinţa lui Dumnezeu, susţine Maria
Angustias, care, de altfel, păstrează amintirea unui om <<tiranic>> căruia îi plăcea luxul.” (Maria
Angustias Moreno a ocupat funcţii administrative, posturi de conducere în
filiale ale Opus Dei în Barcelona, Valencia, Segovia, Madrid, Cadix, ibid. p.
102)
Truda abatelui s-a înnobilat însă
şi cu un titlu la care a tânjit de mult şi foarte mult: cel de marchiz, ca un
accesoriu faţă de adorare: „Totul de la A
la Z avea legătură cu Tatăl. Papa nu făcea parte din discuţiile noastre. Era
pomenit mai puţin decât Escriva de Belaguer. Mai rău, adaugă ea (Maria del
Carmen Tapia, secretara abatelui), fondatorul
voia să fie mai venerat decât Hristos!” (ibid., p. 108)
Ordinele dictatorului asupra
membrilor săi constau în veritabile autodafeuri: accepterea celor trei ordine
monahale: castitatea feciorelnică, sărăcia de bună voie, ascultarea
necondiţionată, apoi cele mirene, laice: ştergerea memoriei, ştergerea eu-lui,
ştergerea amintirilor legate de familie, de prieteni, de rude, rugăciune,
muncă, foarte multă muncă de sclavie, pedeapsă, izolare, ştergerea emoţiilor,
ştergerea oricărui licăr de personalitate, anularea gândirii, spovedania,
mortificarea corporală, meditaţie mentală (de a nu-ţi mai aparţine sub nici o
formă), lectură restrictivă, control material şi spiritual în fiecare minut, purtarea
ciliciului (un fel de Jartieră din sârmă prevăzută cu ţepi, deci, Ordinul
iezuit al Jartierei, purtat de ambele sexe, două ore pe zi, excepţie făcând
Duminica, fixat în partea de sus a coapsei), ziua de gardă, celebra dia de guardia, când penitentul trebuia
să doarmă pe jos cu o carte drept căpătâi, prozelitism, recrutarea de cel puţin
doi membri, nici o aluzie la regulile Ordinului, ştergerea din orice registru
la ieşirea voluntară din acel Ospiciu
spiritual, aproape tot salariul donat Ordinului, aruncarea în stradă cu 5 lire
în buzunar, ameninţarea cu defăimarea în presa lumii, celui ce critică Ordinul.
Regula Procesului de
beatificare prevedea ca martorii să fie împărţiţi egal: jumătate pro şi
jumătate contra, dar pentru Escriva s-a făcut o excepţie: din 92 de persoane,
doar unul a fost contra, profesorul Alberto Moncada, sociolog spaniol, mărturia
sa anulată de tribunal pe temei de „neobiectivitate.” (ibid. p. 89)
Alţi martori, colaboratori
foarte importanţi şi apropiaţi „sfântului” au fost eliminaţi din start:
abatele Vladimir Felzmann, cofondator, doctorul John Roche, Maria Angustinas
Moreno, colaboratoare 14 ani, care mâhnită de „virtuţiile” lui El Padre, remarca: „- Au beatificat şi apoi canonizat o fantasmă, un personaj care nu
există. Au ridicat la rangul de sfânt o persoană care nu are nici o legătură cu
fondatorul.” (Mărturie din 21 Aprilie 2004, n.a.)
Maria del Carmen Tapia,
secretară 18 ani şi omoloaga fondatorului, directoare regională pe Venezuela, a
secţiei de femei, care crease o aleasă comuniune de Familie creştină, a fost
chemată, criticată, izolată cu domiciliu forţat opt luni de zile şi avertizată:
„M-a ameninţat. Dacă vorbeam cuiva de Roma sau de Opus Dei, mă va dezonora
public. Spunea că are în mâna lui presa mondială şi că voi apărea, împreună cu
familia mea, pe prima pagină a ziarelor. Mi-a spus: Eşti o femeie rea, o perfidă, o coruptă. Apoi, pornind spre capelă,
a început să strige: Ascultă ce-ţi spun:
curvă! scroafă!” (Tapia, Maria del Carmen, Tras el umbral, Una vida en el Opus Dei – Dincolo de prag, o viaţă în
Opus Dei. Ediciones B, 1992)
Valahii schizmatici, așa cum
sunt numiți ortodocșii români, au strâns multe veacuri de tăcere față de aceste
falsuri, nu pentru că nu le cunosc, ci așteptând ca ADEVĂRUL să ne mântuiască
la venirea VREMURILOR.
AMIN !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu