Poemul amărăciunii mele, Arghezii: 1907
-1907-
~*~
Văzută țara de ocară
şi în flămânzală pe picior de răscoală
şi din pretutindeni, de străini şi de
români, dodoloanță burduşiți social-uman, moral şi electoral de
minciuni-prădăciuni,
iar ogoarele năpădite,
înburuienate: cu burieni şi
mărăcini...
şi artiziane fântâni.
Că-n toată țara mea şi acuma-i,
dragule, ocară
şi flămânzală :
şcoli stupide ca reformă
şi spitale de nici o seamă,
care ne bagă-n boală,
că-n lejia tocmeală,
cum zice plin de suspiciuni,
intrat la bănuială ciubăncanul, țăranul-căuaci Iosif
Heteş, ne dezinfectează şi omoară cu mneruială galbână
ca pe o gloabă robită de trudă, de
povară,
mai scoțându-ne hamali, cu păr alb de
proastă tocmeală,
orânduială şi disciplină
parlamentară,
scos din fire, din dreptul de a
candida nealcoş la fericire,
din dreptul iubire cu înviere la a doua
Eminescu venire din îndumnezăire cu sfințire, îndumnezăire,
ca pe Octavian Goga scos din țară,
ca să ne facă fără țară,
străini de propria noastră țară,
în timp ce"baronii"
trăinind trăiesc cu nepăsare,
în boiereală, ghiftuială,
cu burtă lipită la gură şi degetele
pe gură mură-n gură,
pară mălăiață de om leneş cu pesmetul
muiet fără dulce conştiință patriotică de muncă/duminică petrecută în biserică
ca să n-ajungă la spânzurătoare,
s-ajungă-n burtă cu degetele ca să
dea afară din stomac fluturii,
pelinul-acreală-amărală,
buleftrica de auto-boală
şi de burduşeală, distuială, băgată
cu-nghesuială,
cu supra săturare de distracție şi cu
stresantă astenie: schizofrenie, plictiseală,
în procopseală cu ponos în loc de
folos
ca să se dea neo-grofii, comuniştii
îmburgheziți, bine ferchezuiți de bal mascat
şi ce-ți doresc eu dulce epiginică Rimânie, câ ce-ți trebuie ție
evanghelică: un doi la istorie şi geografie
cu sau fără geometrie Nichita
Stănescu verde de albastru, în ecuație...
contând boiereala şi ghiftuiala aparte,
personalizare de încredere,
defăimătoare cu vicistitudini şi
supara-tămbălău totoloic tărăboi de asuprire, explotare a omului de către om,
în adunare/scădere,
rezultată, din trădare, din
vânzoleală,
cu vânzarea noastră la globalizare,
o destabilizare de țară, ocară şi
ce..., care ne lasă fără propia țară la scară mare,
deşi țara îşi are arhaică, autentică
națională, valoare, dar are-năuntru şi fâțială cu tensiune şi amețeală din lipsă
de înțelepciune la dimensiune?
... pentru amărâți e flămânzeală,
tânguială pro-răscoală, că-şi fac
unii de cap cu boiereală,
în timp ce se plâng, țăranii piele
goală, în flămânzeală,
deşi înmiresmarea e peste rai plai de
frumusețe cu grai-rai,
podoabă de bogăție națională,
natură cu noblețe şi suplețe,
că nu-i de doi bani pentru harnici şi
pentru buni praznici,
dar goi ca noi, cu potopul după noi, cu
străini coadă,
pentru străinii gaşcă cu globalizare
în plină floare,
că dau raznă, ne dau ciumă, dure, baligă
şi mucegai cotropind raiul-plai, dându-ne neajusală, sărăcie,
doar Arghezi punându-ne mâna pe rană
ca să ne scoată rahitici la vitala
iarbă,
cu colț vitaminic, scoțându-ne din
greaua amărală-amorțeală şi din viscolita iarnă,
Arghezii fiind îngrozit scârbit de
fascişti nemți, de unguri-hortişti,
de mănăstireşti cu psalimi,
de țară cu comunişti-imperialişti şi
bolşevici,
în dor de curți mănăstireşti cu
provăduială naturală transilvană de şcoală ardeleană,
de respingeri mişto şmechereşti de
căpătuială retras
în Bucur, la Mărțişor, cu ardeleneşti
poveşti copilăreşti pe copiii: cu Zdreanță de dedat la damf, nărăvit la ouă
văduvindu-ne de solemna salutare:
pace vouă!
din străfunduri de Dacia felix,
că Arghezi Tudor fix pix e nădejdea
zamolxis-phonex
ca un cel mai iubit,
e ademenit cu vițe ardeleneşti
la Mărtişor-curți boiereşti de
dragoste şi dor,
de Bucureşti,
Nicolae Matei, din Fănuş Neagu, bălți
Brăila,
cu metafore-responsabilități
de Cluj cu ruj
şi sasău de împănat găina de la Coruj,
cizelate prin Bucureşti cu pescăreşti
Gruia şi vânătoreşti
la Piatra pe piatră/Nicula, Săcădate
prin cele bisericeşti, amestecate
prin Copou cu tei înfloriți şi plopi
pe alei înşiruiți fără soț', coloană fără sfârşit şi sărut Brâncuşi la jii cu
Poarta sărutului
şi-n templu eliberării pur şi simplu
exemplu: Mesie a iubirii,
Eminescu romanticul, din fire
cristică a naturii-
patrie limba română cu grai de
rai-plai,
din Ipoteşti,
cu îndemână de inimă-română,
că aieştea țăranii,
pielea goală, bagă-n oală,
au altfel de de şcoală, iubire pe
verticală,
în rostul lor: cântare a cântărilor,
la grămădeală pe picior de răscoală, că
la Flămânzi, Omida, Or pret-Bobâlna şi-n toată țara viața-i de ocară,
în flămânzală de prăpădeală, că
"baronii"-s cu păruială, căpătuială şi flămânzala, ca celor săraci
să le facă minte proastă,
de prosteală pornită pe păruială
cu rădăcini de amărală,
iar răzbunarea boierilor fiind o
bagăteală, o prosteală:
o împuşcare cu gloanțe la nimereală, fără
fereală,
că pentru corupți e o răcoreală, o
fuşareală şi mântuială şi cu încătuşală
ca la tren duşi, cu trenul trecând
prin Paşcani, muncitorii...
ca-n lumea întreagă să se ştie de
marea imorală: 14..., 1907,
să ştie şi-n pretutindeni şi de
români,
dar şi de curvele de străini
ce umblă cu mneruială galbână, momeală
cu globalizare,
dislocare,
risipieală de români cu, țâpală afară
din țara lor de români,
chiar români,
scoțând din țară de ocară,
că şi ei s-alătură la buruiană şi
mărăcini
crescuți pe mălăini, în loc de
țărani,
țarani afundați sub buruiană
între scânduri-lobe de goruni,
în loc de cucuruzi să ne năpădească
pe mălăini, buruieni
electoral social-uman îngropați: în
minciuni-promisiuni... electorale
fără ispravă cu slavă.
~*~
PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu