duminică, 25 august 2019

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE - ŞI PE CER CONSTELAȚII DE STELE




ŞI PE CER CONSTELAȚII DE STELE


~*~

Pe noi țarina, glia
şi ciocârlia de România
ni sinfonia, sfințenia: lumina, cununa, Ben,
care ne ține împreună şi ne adună
de pe drumuri străine patriei limbii române.

Marian Vişescu, cu adevăr adevărat vă spun vouă:
minunat ca pe Harap Alb,
veți avea cu pace vouă! Viață de spațir,
iz popular de trandafir,
cu cer, ca-n cer albastru, de zafir,
cu meritocrație nouă,
în omenească ecuație:
"Azi plouă din nou"
şi spânul, hăpsân, mă coboară de pe calul dalb,
ca pe Harap Alb
şi puiul iese din eclozionatul ou
şi pentru el totul e nou,
ca din nou
şi-n cuvinte, în lehamite înecați de corupții din Carpați,
ilegal în latrine înecați, înecați în cuvinte seci de rahat şi de fabrici vândute la fier vechi,
că economia de România fără ispravă, cu a Domnului slavă,
mă sugrumă în drept de a fi mirabilă sămânță cu holde-n isteț
pădureț de iubire, în măreț făleț,
drept de a fi cum dreptul de a te naşte şi creşte în culori de nelinişte,
în virtute de ideei ce le scuip să nu mă sufoc întru noroc adhoc,
că funia, frânghie a morții impertinent cu tupeu, cu abuz refuz,
din lipsă de bulbuci, baloane de săpun,
Marian Vişinescu,
că înainte prevăzător, provăduitor de cuvinte purtător,
în dor de dor cu viitor,în orgoliu mântuitor,
că-n gol rostogol carambol O.K. de spectacol cu miracol şi dacă ştii te prefaci
că nu ştii, că am şi eu ca om de esență şi excelență rol
de Serafimi şi Heruvimi,
că-n a inimii riduri mor ca francezul puțin câte puțin dedată cu dispariția celui drag şi nu-i lucru puțin,
că l-am trecut în făinoşag al casei prag
cu habar că răsar, deşi n-am apus niciodată, în țara Carpați cu frați adevărați
trăind artistic dialectic tot laolaltă cu firu-ntins de Gruia la Săcălate, la Piatra pe piatră,
că între peşti ca om brav nu leşin
ca Ileana a lui Şandru fată,
care-n vremuri cu istorice vicistitudini s-aruncă-n apă:
-"Decât roabă turcilor mai bine hrana peştilor
şi rugina pietrelor
şi din cosițele mele să răsară răchițele
şi pe cer constelații de stele".

~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu