miercuri, 12 iulie 2017

CANDIDÂND MÂNTUIT LA FERICIRE






CANDIDÂND MÂNTUIT LA FERICIRE

La un moment dat inteligent şi savant
Inconvenabil
mă îndoiam şi mă întrebam impecabil, incredibil, dar adevarat şi curat,
înrijorat,
de soarele ființei luminat:
"-Unde mi-o dispărut din cap poezia ?
că-n sânge, mai am vlagă, mai am în destul energia
şi-n suflet mai am pilda neamului şi omenia
(de ceva vreme poezia n-o mai scriam
şi mă îngrijoram, ca şi cum aş fi fost văduvit de țară şi neam),
dar azi am întrecut spiritual punctual, natural-național,
prin scris am întrecut cu lucru bine facut,
măsura de parnas, de paradis,
m-am întrecut pe mine însumi, m-am întrecut
şi chiar şi lumina zilei de început am întrecut
prin tot ce am conceput şi făcut
inspirat de Dumnezeu pentru a-mi alina dorul uşor şi greu.
A Izvorât azi poezia cu drept de a fi pâine zi de zi,
am reuşit să mă capacitez "laudă" de zestre a zărilor albastre
şi ale noastre întru răsărit de soare şi de binecuvântare
cu drept de iubire candidând mântuit la fericire.

PAVEL RĂTUNDEANU-FERGHETE









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu