HAMANGIA ȘI NUMĂRUL DE AUR
Augustin Buzura
Dezvaluirile lui Augustin Buzura
“(…) Aşa cum
era şi firesc, până la un moment dat, am urmărit cu interes dezbaterile, fiind
vorba despre o instituție pe care am conceput-o şi am creat-o împreună cu o
echipă de angajaţi, oameni de cultură, experţi şi colaboratori, iar soarta ei
nu mă poate lăsa indiferent. Am, prin urmare, multe de spus și de explicat, de
astă-dată despre lucrarea unor specialiști în cacealmale care, din fericire,
mai dau uneori şi greş.
Pişcotarii şi pretutindenarii
Dar, din tot
ce am văzut și citit în ultima vreme, „mișcarea papioanelor” mi s-a părut a
ilustra deplin infantilismul unei părți a intelectualității noastre, a celei
mai vocale și mai mediatizate, care de 22 de ani încoace este mereu la putere.
Desigur, la mitingul din fața ICR s-au ținut discursuri care păreau scrise de
aceeași persoană, iar intelectualii, solidarii de acolo, nu făceau decât să
repete ceea ce li se șoptea. Cert este că voiau să spună că apărau cu toții
democrația, neutralitatea politică, dar în realitate îi durea soarta papionului
principal și, indirect, probabilitatea subțierii propriilor venituri cu care
până acum, într-un fel sau altul, acesta îi fideliza.
În rest, ca
în piesele de teatru, târgoveți, mulțime, gură-cască, destul de numeroși și în
timpul mandatului meu la ICR, pe atunci însă li se spunea pișcotari și
pretutindenari. Sigur, nu puteau să absenteze de la acea manifestaţie câțiva
„oameni politici” cu pretenții, convinși că vor reuși, în climatul tulbure de
la noi, să mai tragă și ei niște cacealmale nației. Acestora din urmă purtarea
papionului le oferea și șansa de a părea intelectuali fini sau foarte fini,
elită, fie și pentru o zi, căci alții, dintre cei mai marcanți, ieșiți de sub
mantaua lui Brucan, știu mult prea bine cu ce se mănâncă libertatea și
democrația. Au fost stipendiați rând pe rând de toate organizațiile și
fundațiile, începând cu Soros și terminând cu altele, străine, ascunse sub
diverse pseudonime nobile şi generoase, pentru a promova democrația așa cum li
s-a ordonat. Ei n-au apărut din senin și nu știu ce mă face să cred că existau
cu mult înainte de a isca bănuieli.
Treptat, cu
„zgomot și furie”, au agresat toate valorile: care nu a fost colaboraționist
era de vină că este bătrân, că scrie prea bine sau că n-a luptat împotriva
comunismului cu suficientă energie. Manualele școlare au fost golite de multe
nume reprezentative ale literaturii noastre. Ceea ce nu le-a reușit părinților
și rudelor lor de sânge și de crez, adică bătrânilor internaționaliști, au
obținut fiii acestora, ba chiar și nepoții lor: să facă din anticomunism o
meserie lucrativă și să practice o poliție politică pe care ar putea-o invidia,
sunt convins, chiar și vechii securiști. Dacă nu s-ar fi schimbat regimul,
aceste progenituri ar fi făcut exact același lucru, dar de pe băncile
Comitetului Central al PCR. Altfel, nu i-a deranjat o secundă măcar soarta
pensionarilor, faptul că au fost desființate școli și spitale, că lipsesc
medicamentele de primă necesitate și hrana, că sute de mii de copii au
abandonat școala din motive de sărăcie, că din populația țării 40% nu au
aproape nicio legătură cu cartea și foarte mulți concetăţeni nici cu alfabetul.
H.R. Patapievici şi dragostea pentru
cultura ţării
Acestea ar
fi motivele principale pentru care nu-i pot lua în serios pe papionişti. Și ar
mai fi de remarcat şi tupeul cu care mint. Ei, ca persoane particulare, au,
cică, opțiunile lor politice care constau în lăudarea președintelui țării și a
partidului său, în timp ce institutul ar fi politic neutru! Exact ca în filmele
despre femeile cu dublă personalitate: ziua, om de știință, magistrat etc, iar
noaptea, prostituată sau criminală! Adică foarte concret: mergi la Madrid
tocmai în ziua alegerilor și declari în La Vanguardia că președintele României
deține o casetă în care contracandidatul său „primește sex oral” de la o
ființă, și ea cunoscută președintelui. Cel ce vorbea despre caseta cu pricina
nu era un biet propagandist pasional ori vreun boschetar, căci unui oarecare
nimeni nu i-ar lua un interviu, ci tocmai preşedintele celei mai importante
instituții de promovare culturală a României, H.R. Patapievici.
De altfel,
„dragostea” acestuia pentru cultura țării sale este de mult cunoscută, atât
doar că îl oripilează „puturoșenia abisală a stătutului suflet românesc”. În
aceeași ordine de idei, după mintea domniei sale, „româna este o limbă în care
trebuie să încetăm să mai vorbim sau… să o folosim numai pentru înjurături”,
deoarece „cu o educație pur românească nu poți face nimic”. Iar drăgălășeniile
despre țara noastră și cultura ei sunt departe de a fi epuizate. Aici
Patapievici se întâlnește cu maestrul său, care e de părere că școala
românească produce numai tâmpiți și totodată îl recomandă drept omul cel mai
potrivit să difuzeze peste hotare cultura română, creația și civilizația celor
23 de milioane de „omuleți patibulari”, altminteri o „cultură second-hand”.
Sunt absolut
convins că ura, agresivitatea și degradarea climatului cultural de la noi nu
sunt străine de cei ce se află în spatele infantilelor papioane. Și care s-au
străduit să dovedească patriei că ICR-ul începe cu ei.
FCR, dificultăţile şi sprijinul
politic
Fundația
Culturală Română, din care H.R.P. provine, a fost înființată în aprilie 1990
și, treptat, în ciuda dificultăților întâmpinate, și a celor care ne refuzau
sprijinul, dar și din dorința de a ajuta „fragila noastră opoziție”, „noua
societate civilă” etc., din care făceau parte şi talibanii din grupul
purtătorilor de papioane, ne-am văzut de drum. Am creat nouă publicații în țară
și am sprijinit apariţia altor cinci în străinătate. De asemenea, am dezvoltat
două centre de cercetare în domeniul istoriei şi civilizaţiei româneşti,
întrucât din marile biblioteci ale lumii lipseau referinţele asupra ţării şi a
culturii noastre.
Deși bugetul
Fundației echivala, în anul de vârf al acesteia, cu prețul a cinci mașini ale
SPP, am organizat săptămâni sau luni culturale românești în Washington, Madrid,
Tokio, Stockholm, Beijing, Montreal, Rio de Janeiro etc, dezbateri pe temele
cele mai acute ale vieții culturale, la care au participat personalități
importante ale literaturii și politicii, inclusiv câțiva șefi de stat care au
prezentat comunicări. Din motive pe care nu e cazul să le povestesc aici,
Fundația a fost trecută în subordinea Ministerului de Externe, unde figura la
rubrica „activități culturale, sportive și religioase pentru tineret”, încât
orice ministru sau înalt funcționar putea să ne facă uitate sau să ne pună în
dificultate angajamentele pe termen lung încheiate cu alte instituții din lume.
În plus, primeam cam multe „indicații”, încât schimbarea statutului nostru a
devenit nu necesară, ci obligatorie. (…)
Legea
privind înființarea, organizarea și funcționarea ICR a fost publicată în 23
iulie 2003, iar eu aveam să fiu numit președinte al ICR abia peste câteva luni.
În 21 aprilie 2004, printr-o Hotărâre de Guvern, ni s-au atribuit cele cinci
centre culturale din străinătate care aparținuseră MAE, prilej cu care ne-a
fost aprobată propunerea de a înființa încă 11. Acesta a fost şi intervalul în
care a izbucnit scandalul „Dilema”, iar el se dovedeşte că a avut o miză
importantă şi bătaie lungă: ne arată cum și cu cine se solidarizează
revoltatele papioane de azi. Ideea fondării acestei publicații îmi aparține,
iar zece ani cu PSD-ul la putere sau în opoziție revista a apărut fără
întrerupere. De citit o citeam însă și eu, ca oricare altul, abia după
apariție.
După ICR, potopul
Odată cu
crearea ICR a început nebunia. Mircea Cărtărescu asemăna noua instituție cu
cele două „monstruozități comuniste”: Casa Poporului și Canalul Dunăre – Marea
Neagră. Nu bănuia pe atunci ce port important va fi el însuşi pentru noul canal
de scurgere a „sprijinului material” și turistic. „Dilema” dorea ca ICR-ul să
rămână sub egida Parlamentului, temându-se că „noua structură instituțională ar
putea pune probleme în ceea ce privește independența, credibilitatea și
echidistanța revistei” etc. Îi deranja enorm pe membrii redacţiei președintele
onorific, deși mai avea foarte puțin până la încheierea mandatului. Acum, deşi
semnatarii de pe lista de susținători ai ICR-ului, de fapt ai lui H.R.
Patapievici, sunt cam aceiași, lupta se duce pentru ca institutul să rămână sub
autoritatea „simbolică” a președintelui. Exact pentru ceea ce fusesem eu,
predecesorul lui H.R. Patapievici, la conducerea ICR-ului, condamnat, insultat,
linşat mediatic etc.
Acum, în
fine, Institutul pare privatizat, în ciuda numeroaselor comitete și comisii
care dau fel de fel de avize. Iar dacă cineva ar sta să calculeze câți bani le
revin primelor zece papioane: traduceri, turism, hoteluri, transport, diurnă
etc, ar descoperi că articolele pro prezidențiale sunt foarte rentabile, iar
organizarea în vederea apărării privilegiilor de până acum este absolut
justificată. Căci scopul contează. Restul, pentru creduli, naivi și aflători în
treabă. Dialogul internaţional se poate purta şi fără publicaţii, edituri,
centre de cercetare şi, desigur, fără respect pentru propria cultură.
ION COJA
Holocaust
Apel colegial adresat evreilor care
tac !
De ce nu ați spus nimic
înainte de 1990 despre Holocaustul din Transnistria?
De ce nu ați spus nimic înainte de
1990 despre Holocaustul din Transnistria?
16 septembrie 2013de Ion Coja
Holocaust 21 comentarii Edit
Scrisoare deschisă
Adresată
prietenilor, colegilor şi cunoscuţilor mei evrei, dumnealor Lucia Wald,
Alexandru Moscu, Hary Coman, Paul Cornea, Ştefan Cazimir, Valeriu Oişteanu,
Boris Marian, Mircea Cornişteanu, Teşu Solomovici, Mihai Florescu, Nina
Cassian, Alexandru Mirodan etc.
Zilele
trecute a apărut un interviu dat de Radu Ioanid…. În cuprinsul interviului i-a
fost pusă lui Radu Ioanid şi întrebarea, probabil cea mai importantă pentru
contenciosul româno-evreiesc, care sună aşa: „Cum explicaţi faptul că până acum
România a avut imaginea unei oaze de pace pentru comunitatea evreiască în
timpul celui de al Doilea Război Mondial?” Sper că veţi fi de acord să
recunoaşteţi că, într-adevăr, până mult după 1990, evreii şi românii au trăit
în bună înţelegere pe acest subiect. Se ştia şi se vorbea despre ianuarie 1941
la Bucureşti – cu 120 de victime, iunie 1941 la Iaşi – cu circa (cel puţin) 500
de victime şi cam nimic despre Transnistria. Cu alte cuvinte, întrebarea este
dintre cele mai justificate: de ce despre cei peste 250 000 de evrei
contabilizaţi azi ca victime ale barbariei româneşti nu s-a spus nimic, practic
nimic, până după 1990?
Iată ce
răspuns dă la această întrebare Radu Ioanid, unul dintre directorii celebrului
Muzeu al Holocaustului din Washington. Radu Ioanid: „există două(s.n.) tipuri
de explicaţii aici. O explicaţie ţine de faptul că aproximativ jumătate din cei
760 de mii de evrei români, atâţia câţi au fost număraţi la recensămîntul din
1930, au supravieţuit războiului. Cifra este impresionantă şi aceasta este una
din explicaţii. A doua ţine de geografia exterminării în masă şi a
supravieţuirii sub jurisdicţie românească în Regat. Aşa cum am spus, numărul de
suprevieţuitori a fost foarte mare, numărul de victime a fost foarte mic. În al
treilea (s.n.)rând şi poate cel mai important, lucru care explică, care
răspunde întrebării dumneavoastre, este faptul că după 1950, deci începând cu
anii 1949-50 şi până la căderea regimului comunist, acest subiect a fost,
practic, tabu. Se putea vorbi, se putea scrie despre exterminarea evreilor din
Ardealul de Nord. Acest eveniment tragic a fost folosit de regimul comunist din
România ca unealtă de propagandă anti-maghiară, dar despre exterminarea
evreilor din România şi supravieţuirea lor practic nu se putea vorbi în timpul
regimului comunist şi, bineînţeles, nu se putea scrie.”
Subiectul
acestei scrisori deschise sunt rândurile de mai sus, în mod special declaraţia
lui Radu Ioanid, fost cetăţean român până pe la începutul anilor ’80, când a
emigrat în Israel şi Statele Unite, cum că „exterminarea evreilor din România a
fost un subiect tabu până la căderea regimului comunist”. În felul acesta explică
Radu Ioanid „faptul că până acum România a avut imaginea unei oaze de pace
pentru comunitatea evreiască din timpul celui de al Doilea Război mondial”.
Eu nu
contest afirmaţia lui Radu Ioanid despre acel tabu şi conchid chiar că
dumneavoastră, ca şi ceilalţi evrei din România, aşa cum este şi normal, aţi
ştiut întotdeauna despre sutele de mii de evrei ucişi de români, spre deosebire
de mine, colegul şi prietenul dumneavoastră, care am aflat adevărul despre
părinţii mei, cât au fost ei de criminali, abia mult după 1990. Mărturisesc,
aproape că-mi vine să mă supăr pe dumneavoastră că nu mi-aţi spus şi mie
adevărul şi m-aţi lăsat, ca pe un caraghios, să mă dau mare că poporul din care
fac parte a fost exemplar de omenos într-un moment când alte popoare şi-au
pierdut omenia şi onoarea! (Aprecierea aparţine lui Moshe Carmilly Weinberger)
Dar,
probabil că tocmai asta înseamnă subiect tabu! Iar dumneavoastră aţi respectat
acest tabu şi nu mi-aţi spus niciodată nimic, dintr-un soi de delicateţe uşor
de înţeles. Sau, mai degrabă, de frica represaliilor comuniste, s-ar înţelege
din textul lui Radu Ioanid. Dar pe mine nu răspunsul la această întrebare mă
interesează. Ci eu vin cu rugămintera de a-mi răspunde la altă întrebare. O
întrebare care se naşte logic din declaraţia lui Radu Ioanid. Iată întrebarea
cu care vă somez – un termen mai potrivit nu există!, vă somez cerându-vă
imperios un răspuns:
Dacă în
România comunistă a fost interzisă orice discuţie privitoare la participarea
românilor, a României, la Holocaust, la exterminarea evreilor, drept care şi
evreii din România au tăcut până după 1990, de ce evreii care au plecat din
România în Israel sau în Occident nu au dezvăluit ei lumii întregi vinovăţia
românilor, participarea românilor la genocidul anti-evreiesc, la Holocaust?!
De ce
Alexandru Mirodan sau Nina Cassian ori Valeriu Oişteanu, sau altul dintre cei
peste 1.000.000 (un milion) de evrei plecaţi din România şi ajunşi în „lumea
liberă”, nici unul nu şi-a făcut datoria faţă de adevăr şi faţă de evreime, demascând
barbaria românească?!
Îl întreb
chiar şi pe Radu Ioanid, care sunt textele sale publicate în Occident înainte
de 1990 pe tema Holocaustului din România!
Funcţiona
oare tabu-ul din România pe întreaga planetă? Care este aşadar explicaţia
acestui comportament ciudat a sute de mii de evrei? Cu atât mai ciudat cu cât
în Israel şi în Occident au apărut înainte de 1990 cărţi şi articole despre cum
au dus-o evreii în România pe vremea lui Ion Antonescu, iar în aceste relatări
nu apare nicicum imaginea unui genocid, a unui Holocaust. A se vedea textele
semnate de un Moshe Carmilly Weinberger, Nicolae Minei Grunberg, Wilhelm
Filderman, Mihail Bruhis, Siegfried Jaegendorf, Alexandru Şafran, Marius Mircu
şi atâţi alţii! Texte din care răzbate mai degrabă recunoştinţa faţă de regimul
Ion Antonescu, faţă de români!
În aceste
condiţii ce valoare de adevăr mai are propaganda anti-românească susţinută de o
mână de evrei insignifianţi, în frunte cu infractorul Radu Ioanid, dovedit
sperjur?
În
concluzie, vă alăturaţi, stimaţi colegi, prieteni şi cunoscuţi evrei, vă
alăturaţi lui Radu Ioanid sau celor pomeniţi câteva rânduri mai sus, în frunte
cu Wilhelm Filderman şi Alexandru Şafran?
Pentru că vă
ştiu oameni de onoare, vă rog să faceţi publică opţiunea dumneavoastră, adică
răspunsul la întrebarea cu care vă solicit bunăvoinţa: De ce aţi tăcut? De ce
tăceţi? Cât timp veţi mai tăcea?
Al
Dumneavoastră acelaşi dintotdeauna, cu nimic schimbat după 1990,
Ion Coja
9 iulie 2009
Meditația Transcendentală – afacere
de partid
https://www.historia.ro/sectiune/general/articol/meditatia-transcendentala-afacere-de-partid?utm_source=newsletter&utm_campaign=Medita%C8%9Bia+Transcendental%C4%83%2C+afacere+de+partid&utm_content=Newsletter-490804-20170710&utm_medium=email
Mișcarea Meditația
Transcendentală (MT) din România a activat în România în perioada 1977-1982. De
proveniență orientală, a manifestat un mare interes din partea intelectualilor,
dar și a autorităților. La început a fost receptată pozitiv dar în cele din
urmă s-a dovedit a fi o afacere foarte
utilă pentru Partidul Comunist Român de a se debarasa de intelectualitatea care
ar fi putut reprezenta o amenințare pentru sistem.
Înființată
de hindusul Mahesh Yoga, numit și Maharishi, MT a fost adusă în România de
către Nicolae Stoian. Acesta era inginer iar în 1969, a plecat în Algeria și a
refuzat să se mai întoarcă în țară. Apoi a locuit în Marea Britanie unde a
lucrat la secția în limba română a postului de radio BBC. În anii `70 el a
intrat în contact cu mișcarea MT, devenind elevul lui MaheshiYoga. Până în 1976
el a constituit un subiect de interes pentru serviciile de spionaj, dar după
aceea dosarul lui a fost închis.
„Cutremur” după cutremur
Din 1977 a
început să vină în România ca turist. În aceeași perioadă s-a adresat Ambasadei
României din Paris pentru a obține aprobarea de a preda la București cursuri de
„știința inteligenței creatoare”. Cererea lui Stoian a fost trecută prin mai
multe instanțe decizionale, iar în cele din urmă Ministerul Sănătății i-a aprobat
solicitarea. În decembrie 1977, Stoian împreună cu soția au sosit la București
și au început să organizeze ședințe de MT. Conform lui Ion Ciofu, fost
cercetător la Institutul de Cercetari Pedagogice al Academiei (ISPP), anul
începutului ședințelor nu este unul întâmplător.:
„Ei, cum MT,
începuseră să pătrundă în România în 1977, după cutremur. Profitând de
greutăţile de după cutremur, societatea asta a MT, care caută să pătrundă
tocmai în contextul unor asemenea nenorociri, atunci a pătruns. [...] Deci, ei
au venit atunci să ajute.” Acesta susține, în continuare:„Deci, acordul ca să
se facă treaba asta era de la cel mai înalt nivel. De la EA (sic!), în mod
clar", aluzie clară la Elena Ceaușescu.[1]
MT receptată de societatea românească
Conform Enciclopediei
Britanice, „Mişcarea se bazează mai mult pe practicarea unor tehnici specifice
de meditaţie decât pe un set de credinţe religioase sau filosofice [...] În
practicarea MT persoana trebuie să fie iniţiată de către un profesor. Aceasta
presupune şedinte de instruire teoretică, urmate de o ceremonie în care
învăţăcelul depune bani şi alte ofrande şi îşi primeşte mantra, aleasă de
profesor în funcţie de temperamentul şi de educaţia celui care
meditează."[2]
Începea
astfel afacerea, ajunsă în Occident în anii revoluției „hippie” și popularizată
de artișii noii generații (precum membrii formației Beatles). În perioada
următoare, date fiind ineditul tehnicilor propuse și curiozitatea (motivată de
stagnarea de fond a societății) intelectualității române tinere sau de vârstă
medie, peste 350 de persoane au fost înscrise la aceste „cursuri”. La început a
stârnit interesul pentru tehnicile de meditație, mai ales în rândul angajaților
de la Institutul de Proiectare „Carpați”, și a directorului acestuia, pe care
Stoian îl cunoștea încă din anii `60. Cu ajutorul lui a reușit să organizeze o
serie de conferințe referitoare la MT în localul Institutului „Carpați” și în
incinta spitalului de boli nervoase. De fiecare dată, la întâlnirile MT luau
parte doi ofițeri de Securitate (dar numai unul dintre ei făcea rapoartele de
rigoare), astfel încât autoritățile erau informate cu exactitate în legătură cu
activitatea mișcării.
Sprijin din partea Ministerul
Educației
În mai 1978,
Stoian a obținut din partea Ministerului Educației aprobarea pentru cercetarea
științifică a experimentelor MT. Lucrând în baza acestui document, gurul român
a convins doi cercetători de la Institutul de Cercetări Psihologice și
Pedagogice de pe lângă Academia Română de Științe să efectueze cercetările de
rigoare. Odată efectuate, s-a întocmit un raport în care recomandau continuarea
experiențelor. Tot mai mulți intelectuali bucureșteni au început să fie
interesați de Meditația Transcendentală.
Gânditorul de la Hamangia
HAMANGIA
Unul dintre
cele mai fascinante artefacte antice, descoperite pe teritoriul României, mai
precis la Cernavodă, pe Dealul Sofiei, este Gânditorul de la Hamangia.
Într-un
cimitir de inhumație neolitică, au fost descoperite în 1956, două figurine de
lut ars.
Ele au
aparținut culturii Hamangia și au fost create în urmă cu aproximativ 6000 de
ani.
Un bărbat
şezând pe un scăunel într-o poziţie ce imită gestul gândirii, motiv pentru care
a fost numit „gânditorul” şi o femeie şezând alături, probabil consoarta lui,
figurinele sunt considerate adevărate capodopere ale artei primitive
universale.
În anul
2000, statueta de la „Hamangia” a fost desemnată, de către o comisie
internaţională, unul din cele 10 artefacte ale culturii pământene care ar
trebui să ne reprezinte planeta.
Respectiv,
„Gânditorul” ar trebui să fie unul dintre simbolurile care să fie trimise în
spaţiu pentru o eventuală întâlnire cu o civilizaţie extraterestră.
Gânditorul de la Hamangia și
secretele sale
Gânditorul
de la Hamangia nu este o statuetă oarecare pentru că odată analizată a scos la
iveală numeroase aspecte fascinante.
În primul
rând s-a impus prin formele sale geometrice de invidiat, dar și prin măsurile
sale.
Gânditorul
are o înălțime de 113 centimetri și o circumferință de 355 centimetri.
Aceste două
numere nu au nimic ieșit din comun, dar atunci când sunt divizate obținem
constanta Pi, cu o eroare de numai 3 zecimi de milion.
355: 113 = 3,1415929 faţă de
3,1415926 cunoscut
Să fie o simplă coincidență?
În lumea
antică coincidențele nu prea existau, iar atunci când era creat un lucru, se
respectau anumite constante și norme.
Aceste
numere au fost păstrate cu străşnicie de iniţiaţii vechilor popoare, ele fiind
atestate mai târziu şi de învăţaţi geto-daci, codificate şi în structura
sanctuarelor de la Sarmisegetuza Regia.
Vechii
egipteni le cunoşteau şi ei, iar la chinezi apar ceva mai târziu.
Înălţimea
„gânditorului” nu a fost făcută la întâmplare, dovedind că strămoşii noştri
aveau cunoştinţe
de
matematică şi geometrie, iar această operaţie de obţinere a lui Pi din două
numere întregi reprezintă poate cea mai
veche atestare a relaţiei fundamentale.
De
asemenea, lăţimea care cuprinde gâtul şi
ceafa care sunt plate au lăţimea exact cât anvergura deschiderii picioruşelor
scăunelului.
În
parametrul lăţimii gâtului se relevă o valoare şi o unitate de măsură de
excepţie: numărul de aur – 1,6180339.
Toate aceste
observaţii – ce constituie doar o mică parte, infimă, a argumentelor aduse –
confirmă că „Gânditorul” de la Hamangia reprezintă una dintre cele mai complexe
statuete care s-au realizat vreodată, constituind o veritabilă «cheie de cod»
în descifrarea mesajului vestigiilor noastre istorice şi a multora din alte
părţi ale Terrei, deoarece la baza acestora stă un concept comun ideomatematic.
https://georgeanca.blogspot.com.au/2017/07/hamangia-si-numarul-de-aur.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu