DIABOLIC
Cei care au pus stăpânire pe
România prin lovitura de stat din decembrie 1989 se dovedesc a fi, realmente,
diabolici.
Am tot sperat că se vor sătura
de atâta furat şi de atâta rău făcut poporului român şi că va veni un moment
când ne vor lăsa în pace.
Nici o speranţă.
Nu vor pleca, niciodată, de
bună voie şi vor găsi noi şi noi soluţii să ne fure şi să ne facă rău. Singura
şansă este să-i alungăm de la conducerea statului nostru.
1. Am spus, din capul locului,
că atât programul electoral cu care PSD a câştigat alegerile din decembrie
2016, cât şi programul de guvernare al alianţei PSD-ALDE, nu au fost altceva
decât nişte cacialmale cu care Liviu Dragnea şi „consultanţii” săi străini, de
fapt, stăpânii săi, au înşelat, încă o dată, electoratul român. Aşa cum s-a
întâmplat cu toate programele electorale şi cu toate programele de guvernare cu
care FSN, PDSR, PSD, PD, PDL, PNL, ca şi toate celelalte „aripi” desprinse din fosta
securitate şi din nomenclatura PCR, au tras pe sfoară poporul român în ultimii
28 de ani.
2. Buni cunoscători ai
situaţiei dramatice în care chiar ei au adus ţara, prin „reformele” impuse
românilor de către cei pe care ei i-au instalat la conducere prin lovitura de
stat din dcembrie 1989, „consultanţii” lui Liviu Dragnea au sesizat faptul că
una din consecinţele alungării din ţară a jumătate din populaţia aptă de muncă
a fost aceea că românii au înţeles, direct, prin experienţă proprie, nu din
auzite, că au fost transformaţi în sclavi, plătiţi cu cele mai mizerabile
salarii şi pensii din Europa, în ciuda faptului că resursele ţarii lor le-ar fi
permis salarii şi pensii mult mai mari.
Aşa au ajuns consultanţii la
ideea unei majorări bruşte a salariului minim, a salariilor bugetarilor şi a
valorii punctului de pensie, măsuri bine primite de cea mai mare parte a
electoratului, care a şi dat votul ei pentru PSD şi l-a adus la guvernare.
3. În economia României,
există resurse financiare, există banii cu care ar putea fi sporite salariile
şi pensiile românilor.
În România, salariile (împreună
cu pensiile şi ajutoarele sociale) reprezintă mai puţin de o treime din PIB-ul
creat de români, restul, de două treimi, este încasat, ca profituri, de către
cei care au devenit propriatarii capitalului, prin hoţiile numite privătizări
şi retrocedări.. Aproape 90% din acest capital este, astăzi, controlat de
străini, de transnaţionali, ceea ce face ca cea mai mare parte a profiturilor să fie scoase în afara ţării,
nedeclarate şi neimpozitate. În ciuda faptului că investiţiile din capital
străin reprezintă numai 1% din totalul investiţiilor realizate în România în
ultimii 28 de ani.
În ţările civilizate, raportul
dintre salarii şi profituri este exact invers: două treimi pentru salarii şi o
treime pentru profituri..
4. Creşterea salariilor şi
pensiilor românilor poate avea loc numai fie prin schimbarea raportului dintre
salarii şi profituri, în favoarea primelor, fie prin creşterea PIB-ului, pe
baza căreia să poată creşte şi salariile şi profiturile.
Programul electoral al PSD, ca
şi primul Program de guvernare al alianţei PSDALDE, nu cuprind nici o măsură
care să determine schimbarea raportului dintre salarii şi profituri şi nici o
mâsură care să determine creşterea PIB-ului, fără îndatorarea ţării..
Am arătat, la timpul potrivit,
că aşa-zisul Fond Suveran de Dezvoltate şi Investiţii este o mare cacialma. El nu are nimic de-a
face mici cu suveranitatea, nici cu dezvolarea, nici cu investiţiile. Este o
înşelătorie, prin care Dragnea şi cu consultanţii lui vor să transfere în
proprietatea transnaţionalilor ultimele rămăşiţe ale capitalului furat de
statul român de la propriul popor, prin Legea 15/1990. Ultimele 15 miliarde din
cele 500 de miliarde de euro, actuali,, cât este valoarea furtului, a
prejudiciului, pentru care ar trebui trimişi în judecată şi condamnaţi cei care
au iniţiat, adoptat şi promulgat această lege criminală.
5. Liviu Dragnea şi consultanţii
lui au ştiut de la bun început că promisiunile lor privind creşterea salariilor
şi pensiilor nu vor putea fi îndeplinite.
Au pus la cale circul cu demiterea
Guvernului Grindeanu, pe de o parte, pentru a permite constituirea unui Guvern
mai „al meu”, pentru Klaus Iohannis şi, mai ales, pentru cei care l-au făcut
Preşedinte al României şi îl ţin în această funcţie, pe de altă parte, pentru a
introduce în programul de guvernare noua cacialma numită impozit pe cifra de
afaceri, prin care se încearcă finanţarea creşterii salariilor şi pensiilor
printr-un impozit ...........plătit de salariaţi şi pensionari.
6. Impozitul pe cifra de
afaceri, cunoscut şi sub denumirea de impozit pe circulaţia mărfurilor, sau
impozit pe vânzări, „sales tax”, la americani, este un IMPOZIT INDIREACT, o
TAXA PE CONSUM.
Acest impozit este suportat, este
plătit de COMSUMATORI, nu de către producători, sau de vânzători, nu de către
întreprinderi sau de către companii.
Producătorul, sau vânzătorul
nu face altceva decât să COLECTEZE impozitul şi să-l transfere la bugetul, de
stat, sau local. Nu plăteşte el, din banii lui, aşa cum plăteşte, de exemplu,
pentru că are în proprietate un teren, o clădire, un camion, un tractor etc.
Impotizul pe cifra de afaceri
va fi plătit de către CONSUMATORI, de către toţi cei care au votat pentru PSD,
dar şi de către toţi ceilalţi români care vor cumpăra bunuri şi servicii de pe
piaţa românescă,
7. Formidabilă diversiunea
creată pe acest subiect de către toată presa din România.
O parte a presei sperie
românii că noul impozit va determina intrarea în faliment a mii de
întreprinderi, reducerea investiţiilor, a locurilor de muncă, plecarea investitorilor etc.
O altă parte a presei ridică
osanale PSD-ului şi lui Liviu Dragbea pentru că a declanşat rărboiul împotriva
multinaţionalelor, pe care le pune să plătească noul impozit, din care vor fi
plătite creşterile de salarii şi pensii.
Toţi mint cu neruşinare,
pentru a ascunde mârşăvia pusă la cale de către trădătorii de ţară.
Totul pentru un pumn de
arginţi!
8. Impozitul pe cifra de
afaceri nu are nici o legătură cu banii companiilor, fie ele mici sau mari, fie
ele în proprietatea românilor sau a transnaţionalilor, nu are nici o treabă cu
investiţiile, cu locurile de muncă etc El are legătură cu buzunarul
consumatorului, salariatului, al pensionarului, al asistatului social etc
Impozitul pe cifra de afaceri
nu va duce la reducerea veniturilor, a profiturilor pe care le încasează
multinaţionalele din România. Dimpotrivă, deoarece impozitul pe cifra de
afaceri va înlocui impozitul pe profit, va avea ca efect reducerea contribuţiei
acestor companii la bugetul de stat, respectiv creşterea profiturilor realizate
de aceste companii în România.
9. Dacă vor fi lăsaţi să
guverneze până în decembrie 2020, Dragnea, Tăriceanu şi ai lor, prin
desfiinţarea impozitului pe profit, vor băga în buzunarele şi conturile
multinaţionalelor un plus de peste 10 miliarde de euro, mult mai mult decât
ne-ar trebui ca să terminăm şi autostrada Piteşti-Sibiu, şi autostrada Comarnic-Braşov, şi autostrada
Braşov-Timişoara, şi autostrada Cluj-Târgu Mureş-Iaşi. Prin instituirea impozitului
pe cifra de afaceri, ei vor scoate din buzunarele consumatorilor români - salariaţi,
pensionari, mici întreprinzători etc - peste 8 miliarde de euro, pe an, adică
24 miliarde de euro, în trei ani, din care vor folosi o mică parte pentru plata
creşterilor de salarii şi pensii, restul urmând să intre în conturile firmelor
căpuşe ale guvernanţilor.
10. Ceea ce vor face cei care
vor iniţia, adopta şi promulga legea prin care va fi instituit impotizul pe
cifra de afaceri, ca înlocuitor al impozitului pe profit, poartă numele de
subminare a economiei naţionale.
Iată de ce au avut grijă să
scoată din Codul Penal infracţiunea de subminare a economiei naţionale!.
DIABOLIC!
Constantin COJOCARU
5 iulie 2017.
DIABOLIC!
Constantin
COJOCARU
5 iulie
2017.
Domnu Cojocaru
Eu nefiind economista de formatie, preiau prezentarea dvs - nu o numesc
analiza - ca fiind concluziile unui economist. Inteleg ca toate punctele din
expunerea dvs sunt aspectele care structureaza o concluzie.
Aceasta concluzie prezentata de dvs , o avem foarte multi romani, si e perceputa
- nu de ieri sau de azi - prin caile
personale de intelegere , functie de domeniul in care exersam intelectual.
Personal mi-as fi dorit o prezentare a schemei de "miscare" a
faptelor/masurilor/produselor... politicilor economice ale guvernantilor prin
care se impune concluzia.
De exemplu la punctul 3 mi-as fi dorit sa inteleg detailat cum se
formeaza acele resurse financiare de care dispune tara in prezent si care este
mecanismul prin care ele se evapora , iau cai incorecte....sau la punctul 4 mecanismul
economic care ar impune o refacere a raportului salarii- profit.
Asta, desigur, ar presupune o analiza.in viziunea mea. Eu , la nivelul
meu, am nevoie pentru o buna intelegere a situatiei, de aceasta analiza.
S-a inteles destul de repede ca PSD-ALDE nu are oameni de specialitate
care sa gindeasca situatia economica de la noi, ( a se vedea pregatirile
scolare ale celor pusi in functii de conducere care exemplifica dictoanele :
" nuca in perete" sau "unde dai si ...ce ti se crapa" ) .
Pur si simplu nu au oameni . Au doar "invirtiti" ,
"sifonari" de "floricele" de pus la CV-uri. Adica indivizi care s-au orientat catre un
partid prin care sa aiba acces la invarteli , la informatii de invarteli, la
proptele pentru diverse oportunitati
mirosite de ei sau de apropiati
lor, intr-un cuvind : oportunisiti, fripturisti, parveniti,
ageamii. Si partidul care prezenta cea
mai mare siguranta ca detine putere este PSD-ul. De aci se intelege clar ca Dragnea a avut
consultantii straini pentru alcatuirea programului de guvernare. De altfel
consultantii au fost facuti cunoscuti de presa. Cine vrea ii poate gasi pe
google. .
Repet : eu stiu ca ce spuneti este realitatea denuntata in aspectele ei
esentiale, dar la nivelul meu ( si sunt f multi ca mine) am nevoie de o
intelegerea a mecanismului detailat, profund al "faptelor" economice
ce decurg din masurile propuse de guvernanti.
M-as bucura daca d-na Afrodita Iorgulescu si-ar face timp pentru un
raspuns
Sa auzim de bine
Ma.Be
Ioan Rosca
Nu e domeniul meu. Dar constatat anumite nepotriviri de perspectiva,
confruntind acest articol cu cel publicat de curind de domnul Serbanescu:
https://gandeste.org/adevaruri/ilie-serbanescu-sa-nu-ne-ascundem-dupa-deget-capitalul-strain-obtine-in-romania-profituri-fabuloase-chiar-abominabile-dar-pe-care-le-ascunde-de-la-impozitare/80956
In rezumat, domnul Serbanescu spune ca multinationalele care ne-au
cotropit fac 6 miliarde venit,cu 4 miliarde cheltuieli si 2 miliarde profit, si
cu 1/3 din salariati, in timp ce cele romanesti fac profit mult mai mare la
venit mai mic, deci par mult mai rentabile, avind 2/3 angajati. 6 miliarde
profit ar face firmele romanesti- spune domnul Serbanescu- dar mai jos tot el
lasa sa se inteleaga ca tot cam 6 miliarde ar fi venitul brut a lor ("cam
jumătate din cifra de afaceri obținută de ansamblul firmelor din
România")- contradictie care face demonstratia imposibil de validat.
Sa presupunem insa ca verificind datele se ajunge la concluzia ca
firmele straine par net mai putin rentabile, ceea ce evident inseamna ca-si
exeternalizeaza profiturile si internalizeaza pierderile. Atunci un impozit
bine dozat pe cifra de afaceri ar putea lovi , in medie, mai mult in firmele
straine evazioniste, care ar fi silite sa renunte la cotcariile prin care
micsoreaza venitul V sau maresc cheltuiala C, astfel incit profitul V-C=P, la
care se aplica acum impozitul de 0,16=16% sa fie mai mic decit ar fi corect.
Mai exact, daca s-ar introduce un impozit de a% pe cifra de afaceri V,
cuatia de echilibru ar fi:
0,16(V-C)=a*V sau
(0,16-a)V=0,16C sau (0,16-a)/0,16 = C/V sau 1-a/0,16=C/V sau
1-C/V=a/0,16 unde daca notam 1-C/V=(V-C)/V=R (rentabilitatea)
avem la echilibru R=a/0,16
Asadar, daca rentabilitatea unei firme este mai buna ca a/0,16, ea
cistiga din noul impozit, daca e mai mica
pierde, daca e egala ramine ca pina acum.
De exemplu la rentabilitati economice de 1%, pragul de la care se
pierde prin noua impozitare este 0,16%
Daca R=10% pragul de echilibru este a=1,6%
Daca R=33% cum par a avea per global firmele straine pragul de
echilibru este circa 5,3%. Daca se pune un impozit sub acest prag firma
cistiga, daca a este peste/ firma pierde.
Sau invers , cu a=1% impozit global, au de pierdut firmele cu
rentabilitati sub 6%
Cu a=2% , pierd firmele cu rentabilitati sub 12%
Cu a=5% din V pierd firmele ce realizeaza R sub 32%
ETC
Aceste calcule arata ca ar exista un efect de incurajare/descurajare in
functie de rentabilitate, alegindu-se potrivit indicele a de impozitare pe
cifra de afaceri. Putindu-se viza- global statistic firmele straine, daca ele
au rentabilitati mici, suspecte.
Cu riscul de a lovi in firme romanesti justificat nerentabile, poate
pentru ca platesc salarii mai decente.
Domnul Cojocaru spune insa ca e iluzorie ideea ca reactia firmei
straine aparent nerentabile va fi sa reduca falsul V sau sa micsoreze falsul C
prin renuntarea la o parte din externalizarea evazionista, ca sa nu schimbe
preturile. Ci ca ea va recupera pierderea produsa prin sporirea impozitului (in
plaja care loveste rentabilitatea prea redusa) prin cresterea preturilor.
Nu sint convins nici de rationamentul domnului Cojocaru, care nu
introduce analize sectoriale si pe tipuri de situatii. Mecanismele/efectele vor
fi diferite daca firma produce aici si vinde afara sau invers, daca
rentabilitatea e peste sau sub pragul a/0,16, daca e vorba sau nu de evaziune, daca este sau nu
situatie de forta fata de statul roman, etc.
Toate acestea in contextul unei complexitati a fenomenelor care
relativizeaza valoarea calculelor partiale.
Poate ca domnul Serbanescu se poate explica mai bine. Altfel,
inregistram ca dupa doi economisti din GpR, trecerea la impozit pe cifra de
afaceri ar fi un foarte mare rau, respectiv un mare bine.
Ceea ce , pentru cine e la curent cu crizele epistemologice ale
stiintei economice, nu e o surpriza.
Dar poate roade increderea ca problema salvarii Romaniei trebuie
abordata numai de economisti :)
-----------
Nu cred totusi ca e posibil un profit de 33%, deci probabil nu am
inteles mare lucru din calculele domnului Serbanescu, contradictorii si
incomplete.
Dar principiul ramine: r=a/0,16 e pragul sub care rentabilitatea
scazuta a unei firme e lovita de impozitul a pe cifra de afaceri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu