duminică, 8 noiembrie 2015

60 de lucruri pe care le-a învățat un brazilian vizitând România



Fernando Castilho Cintra, un tânăr Brazilian, și-a publicat pe pagina sa de facebook, impresiile sale despre România și despre români. Tânărul descrie cu umor românii, ce i-a plăcut și ce nu i-a plăcut în perioada cât a colindat România. Iată cele 60 de concluzii ale lui Fernando:

1. Dracula este un vampir în afara României.


2. Același tip, Vlad Tepeș, este erou național.


3. În timp ce vampirii beau sânge, adevăratul preparat de culoare roșie pe care mi-a plăcut să-l beau a fost vișinata.




4. O altă băutură „drăcească” este țuica, în Ardeal îi spun pălincă, dar este același lucru.




5. Majoritatea moldovenilor, muntenilor, nu au idee ce se întâmplă cu ungurii în Ardeal.
6. Românii fumează absurd de multe țigări. Fumează acasă, în restaurant și chiar în mall-uri.
7. Românii se descalță întotdeauna când intră în casă.
8. Cred că românii preferă să-și țină mai degrabă curată podeaua decât plămânii.
9. Călătoria în România este una dintre cele mai frumoase amintiri pe care le am. Râuri, dealuri, munți, le au pe toate.


10. Când veți călători prin România veți merge pe șoselele de aici. Sunt în stare bună, dar au un număr absurd de curbe.
11. Cât timp călătoriți, s-ar putea să aveți nevoie la toaletă. Dar nu vă faceți probleme, sunt atât de multe case de-o parte și de alta a șoselelor, încât e mai ușor să ajungi la o toaletă adevarăta, decât în spatele unor tufișuri.
12. Maramureșul este un loc vesel. Oameni veseli, costume vesele, culori vesele, chiar și un cimitir vesel.









13. Singurul lucru care nu e vesel în Maramureș sunt câinii ciobanilor. Nu sunt veseli. Nu te plac. Fugi.




14. De fapt, dacă nu ești într-un oraș, ori de câte ori vezi un câine în România, fugi.
15. O altă tactică e să ai întotdeauna mici la tine. Cum sunt vegetarian, nu m-a deranjat sa le dau micii câinilor.


16. De fapt, ca vegetarian în România pot spune cu certitudine: românii iubesc carnea.
17. Sarmale, tocăniță, slănină, cârnați, aveți de toate, cei care mâncați carne.






18. Românii mănâncă supă în fiecare zi a vieții lor.




19. Taxiurile în România sunt ridicol de ieftine. În București ajung la 1,29 lei pe kilometru.
20. Un alt mod extrem de ușor de a te deplasa este autostopul. Românii fac asta, și iau la rândul lor oameni la ocazie.
21. Românii se așteaptă de asemenea să plătești dacă te iau cu mașina. Poți spune, desigur, „nu am bani” înainte să te urci în mașină, dar poți nimeri un șofer frustrat care să urle „închide ușa” (poveste adevarătă).
22. Mijlocul meu favorit de transport au fost totuși trenurile inter regio. Sunt ieftine, confortabile, vin la timp și cel mai adesea nu sunt aglomerate.




23. Totuși, poți face o călătorie de 12 ore cu trenul de la Suceava la Mureș, întorcându-te din vacanța de anul nou. Atunci vei ști ce înseamnă într-adevăr „aglomerat”.
24. Românii adoră să schieze.
25. Schiul în România este absurd de ieftin.
26. Mi-a luat 3 zile să învăț să schiez. Schiul nu este pentru brazilieni sau locuitorii altor țări tropicale.
27. Odată ce ai învățat însă îți va placea și îți va deschide o nouă ușă spre partea mea preferată din România: munții.




28. România are cele mai frumoase peisaje pe care le-am văzut până acum în toată viața mea. Toate din vârfuri de munte.
29. Munții românești au poteci pentru excursioniști foarte bine semnalizate, cabane pentru turiști să stea peste noapte și locuri unde cei mai indrăzneți pot campa.
30. Până acum ar fi trebuit să ghiciți că a face o astfel de călătorie va fi absurd de ieftin.







31. Interesant este că mulți români nu au fost niciodată în munți.
32. Și mai interesant este că românii supraestimează niște locuri relativ scumpe, cum sunt Mamaia sau zona mănăstirilor din Bucovina, și subestimează locuri uimitoare, cum e Bucureștiul.


Arcul de Triumf
Ateneul Român

Hotel Inter Continental

Tribunalul București

Palatul Parlamentului


33. Bucureștiul e un oraș grozav. Nu are desigur arhitectura Budapestei, Cracoviei sau al altor orașe din Europa de Est, dar are muzee, parcuri și o viață de noapte pe care puține orașe o au.
34. Oamenii spun că sunt mulți câini fără stăpân în București.
35. M-au fugărit mai mulți câini în orice zi de plimbare cu bicicleta, decât timp de o săptămână cât am stat în București.
36. Sincer, n-am văzut câini fără stăpân în București.
37. Limba română este frumoasă. Sună frumos și poate fi invățată de brazilieni.
38. „Cu carne de vaca nu se moare de foame”. Și google translatorul meu a crezut că scriam în portugheză.
39. Oricum, cea mai „obscură” parte din limba română este Dativul.
40. AHHHHHH DAAAATIIIIV!!!!
41. Poți spune „mi-e foame”, „mi-e sete”, „mi-e somn”, dar nu poți spune „mi-e oboseală”
42. AHHHH DAAATTIIIIIVV!!!
43. Românii vorbesc prin mișcarea umerilor. Uitați-vă! Când cineva spune „Păi, nu știu…”.
44. Faceți același exercițiu și observați-le gura și bărbia.
45. Ungurii nu vor admite, dar au accent românesc. Felul de a spune „nu știu” este același cu a spune „nem tudom”.
46. Modul meu preferat de a-mi exersa limba română a fost cu șoferii cu care am circulat.
47. Adesea mă întrebau ce Dumnezeu caut într-o astfel de țară dacă sunt brazilian.
48. Acești șoferi nu știau ca sistemul de sănătate românesc este grozav, că are o rată a mortalității mai mică decât Norvegia și cea mai rapidă creștere economică dintre țările din Europa de Est.
49. În general, românii se plâng de români. Vor găsi un motiv să se plângă: politica, economie, societate.
50. Greșesc.
51. Am învățat că 4 anotimpuri înseamnă: veri fierbinți, toamne reci, ierni geroase și primăveri pline de prospețime.







52. România are toate cele 4 anotimpuri cu două avantaje mari față de țările din nord: au și iarna soare, iar vara nu este înnorat.
53. România are o viață sălbatică frumoasă: căprioare pot fi văzute frecvent, capre negre pot fi văzute în anumite ocazii, urșii și lupii sunt invizibili.





54. Cel mai „aproape” de un urs am fost când am ajuns la urmele pașilor lui.
55. Românii sunt latini în ceea ce privește limba, dar nu atât de latini în ceea ce privește sângele.
56. Când intri într-un birou trebuie să strângi mâinile bărbaților și doar să te uiți înspre femei.
57. Românii se așteptau ca eu, brazilian fiind, să joc fotbal foarte bine. Teribilă greșeală.
58. La patru luni după Cupa Mondială mă întrebau unii: „deci, iți place Germania...”.
59. Cei mai mulți dintre românii de 18 ani au două lucruri în minte. I. Să se mute în Marea Britanie. II. Să se mute în orice altă țară în afară de România.
60. În timp ce românii visează să plece, eu visez ca într-o zi mă voi întoarce.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu