Istoria Geografia exilate din
programa școlară.
Se șterge identitatea românilor!
În ultimii
ani s-a pus public în forurile de conducere ale Ministerului Educației și
Guvernului ideea scoaterii limbii latine și a materiilor legate de identitatea
națională din programa școlară. Asistăm programatic la o acțiune guvernamentală
de ștergere a identității și memoriei naționale sub flamura unui fals
europenism, care seamănă mai mult cu sovietismul, decât cu spiritul greco-roman
și iudeo-creștin, specific originii intelectuale a continentului nostru. Ultima
lovitură, care se dorește dată dinspre Bruxelles identității culturale a
românilor, este eliminarea a două materii fundamentale din programa școlară
Istoria și Geografia. Elevii români nu mai trebuie să știe de Decebal, Ștefan
cel Mare, Mihai Viteazul, Constantin Brâncoveanu, Școala Ardeleană, Al. Cuza,
Carol I, Eminescu, Coșbuc, Goga sau Nichita Stănescu, ci trecutul nostru să fie
diluat în ”științele sociale” despre integrare, federalizare și studiul
minorităților. Este o nouă lovitură dură dată identităţii naţionale. Istoria și
Geografia, două materii clasice studiate de elevii de-a lungul timpului, dispar
din programa școlară începând cu anul școlar 2021-2022. Odată cu startul
viitorului an de învățământ, elevii nu vor mai avea ca materii de sine
stătătoare ”Istorie” și ”Geografie”, iar în locul celor două va apărea o așa
zisă disciplină intitulată ”Studii Sociale”. Prin această măsură de reducere a
materiilor școlare, cei din fruntea Educației susțin că urmăresc contopirea
numărului mare de ore care erau predate de profesori. De fapt este o lovitură
grea împotriva identității naționale și geografice a românilor. Cel care a avut
curajul moral și a sesizat faptul că Istoria și Geografia nu mai sunt prezente
ca materii individuale în programa școlară de anul viitor este cunoscutul
Florinel Agafiţei, profesor de istorie şi scriitor cunoscut în Focşani. Acesta
a studiat cu atenţie metodologia-cadru privind mobilitatea personalului
didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar viitor şi a constatat
că discipline importante precum Istoria şi Geografia vor fi contopite într-una
singură, sub altă denumire.
Se urmărește
aceeași politică de diluare a identității culturale, națională și europeană
după modelul celei din fosta URSS, lucru evidențiat de cunoscutul prozator
Cinghiz Aitmatov, care în romanele publicate în anii 1970/1980, ”Vaporul alb”,
”Cocorii timpurii” sau ”Adio, floare galbenă” sublinia mancurtizarea kazahilor
și chirchizilor prin sovietizare și marxism, adică ștergea memoriei popoarelor
pentru a fi stăpânite de puterea politică dominantă de la Moscova, controlată
centralizator de ruși. Păstrând proporțiile, ceea ce se întâmplă acum în
educația românească din UE este o formă de ștergere a memoriei identitare
culturale românești sub pretextul unui federalism european supra-centralizator
și care diluează valorile locale sau regionale. De câțiva ani încoace istoricul
Ioan Aurel Pop atrage atenția asupra eliminării ”umanioarelor” și limbii latine
din programa școlară, ca modalitate de diluare a identității culturale
naționale. ”Firește că avem obligația să-i pregătim pe elevi pentru viață, dar
viața nu înseamnă doar cariere și calcule exacte, doar investiții și
întreprinzători, doar servicii și mall-uri, ci și concerte, statui, monumente,
muzee, opere literare, festivaluri de folclor sau de jazz, spectacole de operă,
tradiții ale popoarelor, adică înseamnă cultură și civilizație în ansamblu.
Competențe în viața practică înseamnă și a vorbi corect românește, și a
cunoaște curentele culturale care au traversat istoria omenirii, și a conversa
în limbi străine, și a plasa corect pe hartă lanțul Carpaților sau al Anzilor,
și a recunoaște o biserică gotică și a nu o confunda cu una bizantină, și a ști
din ce limbă (limbi) vin numele științifice ale plantelor și animalelor”
declara academicianul în presa clujeană.
Scoaterea
materiilor tradiționale Istoria și Geografia din programa școlară nu este
întâmplătoare, ci face parte dintr-o strategie de ”mancurtizare” brutală a
popoarelor europene, de ștergere a memoriei și identității naționale pentru un
supra-control centralizat și birocratizat de la Bruxelles, din partea unei
funcționărimi, nealese de nimeni, fără origini sau rădăcini clare, în
beneficiul unei elite politico-economice subțiri lacome de putere? De aceea,
românii trebuie să lupte pentru predarea Istoriei și Geografiei în procesul de
învățământ, altfel riscăm să dispărem ca popor sau să ne diluăm într-un nou tip
de sovietism, de altă factură, care atentează la democrație, diferență și
libertatea de gândire. Fără educație, rădăcini istorice și geografice suntem
trestie în bătaia vântului. Elevii români să nu știe de ”Ce-ți doresc eu ție,
dulce Românie”, ”Frații Jderi” sau Sarmisegetuza, lanțul Carpatic, aurul de la
Roșia Montana, râurile Tisa sau Nistru? Cineva dorește să nu mai știm cine
suntem și de unde venim! De ce?
Ionuț Țene
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu