miercuri, 27 ianuarie 2021

catalin afrasinei - CELOR DRAGI, CE AM EU MAI DRAG

 



CELOR DRAGI, CE AM EU MAI DRAG

poemul de mijloc (III)

 

 

~*~

 

trebuia să decid forma gramaticală prin care mă voi adresa contemplând

de pe maluri de râu ucis umbra la asfințit a lotusului alb

orice poem nu poate fi scris decât la persoana a doua demonstrativ- posesiv

ta twam asi

fusesem inundat

de crime roșii negre proletctulte colectiviste

de -rinoceri fără simbrie

uitasem

marele rinocer ne-a scăpat

se plimba pe cerul plumburiu

după onomastica unui mare dictator

după treizeci de ani nu am curajul să-ascult până la capăt

pink floyd

știu

mi-ai arunca în cap toate ritmurile

știi

toate ritmurile au vrut să mă ucidă

am plâns-n vis & am scrâșnit pe asfalt

forța lăsată vie mie a construit mai mulți sateliți decât știe

un președinte de țară să numere triliardul

din

mai

liliachiu

am vrut să-ți descriu felul în care chomsky l-a învins pe pitagora

am cultivat bob

fiindcă era foarte păstos

un vecin îl fura zilnic

din zeama cosmică a numărului de aur

miss china îmi cere detalii

atât de aproape de moarte & să nu dobândești veșnicia

au trecut mai multe zile -n care toți cei pe care i-am urât cândva

mi-au fost aproape

mai aproape decât cei care & mâine vor încerca să mă ucidă

TA TWAN ASI

urletele

în loc

de bună ziua de haihui de haikai

dacă

rinocerii

ar zbura

ce belșug de întuneric & prea multă hrană

 


retorica ultimului cuvânt nerostit anume din dragostea ta față de cei

care-ți vor simți sângele pulsând pe râul nevăzut de la mari înălțimi

rănește condorul spatele unei vieți trăite în delir de compromisuri

tacite nejustificate nici dacă ar trebui să dispară online pământul

& online pământul nu mai are mult

am înțeles frăția lotusului alb cum /din /de/ bob /

dalbii bulbi

miss china îngheață la noapte-n pacific pământul

pe noi cei râmeți plugul de țăran chinez

sorgul roșu & moartea prea bună

pentru a nu mai fi ceva care se adaugă frumuseții

știu

știi

era vară terenul de iarbă

pe care am povestit blow-up

cu foarte multe mingi ,,dunlop” aruncate în lanurile de tutun de la c.a.p.

din tutunul acela se făcea/NAȚIONALE/țigara lui brâncuși

ținută-n colțul gurii la o adică

de vorbă cu ezra pound

îmi lipsesc ideogramele

în locul lor am aprins galbene lumânări & sfinte

din ceară de albină-adevărată & platon e o notă de subsol a upanișadelor

crezi că poți trece oceanul cu măștile ageometrice l-a întrebat brâncuși

pe ezra pound într-un diafilm pe care l-am revăzut cu gigi de la 5 a.m.

crezi că poate ști careva din ny figurile ageometrice

din miercurea ziua în care Dumnezeu a creat lumea

a răspuns ezra pound în Maitreya Upanishad în devanagari

 

मैत्रेय

 

de patru mii de ani

imperiul

mărșăluiește.

 

 

~*~

catalin afrasinei











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu