marți, 22 noiembrie 2016

În veci, ortodocși





Pestera Piatra Altarului urmeaza sa fie vanduta pentru ​ ​ a fi "conservata" !

PESTERA ALTARULUI



Ascunsa de public si plina de cuarturi aurifere sau flori de mina ​ e​ ste evaluata la 340 mil euro.

CINE A PUS OCHII PE EA? Aceeasi echipa care vrea si Rosia Montana ....

Care e cea mai frumoasa pestera din Romania ?".

 Mai tot românul, cât de cât avizat, ar raspunde la aceasta ​ ​ ​i​ ntrebare "Pestera
 Ursilor".

Gresit.

 Sunt câtiva initiati care cunosc raspunsul corect ​: ​ "Pestera Piatra Altarului".

 Aflata în Muntii Bihorului, Piatra Altarului este închisa si, ​ ​ cel putin deocamdata,
 asa va ramâne pentru turisti.

Fotografii cu ​ aceasta minune a naturii au fost expuse însa la sediul Organizatiilor Natiunil or Unite de la New- York. De asemenea, imagini din Piatra Altarului au fost cuprinse într-unul din celebrele documentare ale lui Jacques Yves Cousteau.

 Unii speologi care ​ ​ au vizitat-o spun ca ar fi printre cele mai frumoase 3 pesteri ale Europei. Altii ​ ​ afirma ca e cea mai ​​ frumoasa.

Nu degeaba, cei ​ ​ care o îngrijesc au ferecat-o cu trei porti de fier si vorbesc despre ea ca ​ despre un loc paradisiac.

Situata ​ ​ într-un cadru greu accesibil, dominat de Platoul Padisului ​si de
​impresionantele fenomene carstice dintre Cetatile Ponorului si Cetatile Radesii, Piatra ​ ​ Altarului a fost ​ ​ descoperita din întâmplare, în 1984, de un clujean, ​ ​ Daniel Carlugea.

Totul s-a ​ ​ întâmplat în timpul unei tabere de 1 Mai organizata la Ponor de Clubul de Speologie ​ ​ Politehnica. Carlugea avea atunci 23 de ani si era student la Mecanica si ​ ​ proaspat membru al clubului de speologie.

"Clubul ​" ​ începuse atunci o cercetare oarecum revolutionara. Am luat hartile geologice ale ​ ​ zonei, le-am suprapus peste ceea ce stiam noi si am cautat locurile unde se ​ ​ aflau faliile majore,  care indica prezenta pesterilor", ​ ​ povesteste Carlugea. 

Aceasta ​ ​ metodologie era folosita  numai de cercetatorii profesionisti. 

"Descoperirea a ​ ​ fost însa un noroc. Am avut bafta", recunoaste el




În veci, ortodocși
de Adrian Păunescu


De mic, sunt ortodox, ca toţi ai mei
aceasta e credinţa mea creştină,
am învăţat cu tălpile să calc,
cum am aflat că mâna se închină.

Atunci am înţeles că sunt dator
să nu cedez cumva vreunei noxe,
ci să rămân, cu neamul meu cu tot,
fidel pe veci credinţei mele ortodoxe.

Ai mei puteau muri şi n-ar fi dat
credinţa lor pe nici un fel de bunuri,
nici dacă ar fi fost crucificaţi,
nici dacă s-ar fi tras în ei cu tunul.

În anii dogmei, mi-am păstrat şi eu
în fiece istorică furtună,
credinţa-n Dumnezeu, cum mi L-a dat,
prin toţi ai mei, Biserică străbună.

Şi m-am opus căderii în neant
şi celor care dărâmau altare
şi clopote-n Ardeal am construit
şi calendare pentru fiecare.

Şi ‘Noul Testament de la Bălgrad’
eu l-am crezut aducător de leacuri
şi m-am zbătut că să apară iar,
la Alba, dup-aproape patru veacuri.

Şi-am fost convins că nici un leninism
credinţa ortodoxă n-o ajută
ci, dimpotrivă, ateismul crunt
ar vrea să o transforme-n surdomută.

Dar dintr-o data ce mi-e dat să simt?
A început la Bucureşti să crească
un demonism bogat şi indecent,
ce-ameninţă credinţa strămoşească.

Nevolnicii lovesc pe ortodocşi,
îi tot mânjesc şi culpabilizează,
îi fac răspunzători de bolşevism,
îi umplu de lehamite şi groază.

E clipa când mă simt dator să spun
că nu ne poate frânge vijelia,
că nu sunt bunuri pe acest pământ,
ca să ne cumpere Ortodoxia.

Noi nu putem să devenim mormoni
sau, altceva, conform unei reţete,
noi suntem ortodocşi definitiv
oricât ar vrea cu droguri să ne-mbete.

Eu n-am crezut că, într-o zi, s-aud,
această fărădelege epocală:
‘Ortodoxia naşte comunism!’
Deci, să fugim de ea ca de o boală.

Dar nu există-n lume avantaj
cu care ar putea să ne îmbie
catolici, evanghelici, protestanţi,
să ne retragem din Ortodoxie.

Precum nici noi pe nimeni nu silim
să fie ortodox când nu o simte,
noi suntem pe vecie ortodocşi,
cu leagăne, cu vieţi şi cu morminte.

Că nu ne poate nimeni mitui
s-o părăsim pe mamă în etate
din tragicul motiv că pe pământ
există alte mame mai bogate.

Ci noi, cu toate-acestea, chiar acum,
când ni-i credinţa însăşi în pericol,
îi salutăm pe ceilalţi fraţi creştini,
că harul de-a iubi nu e ridicol.

Şi îi iubim pe toţi aceşti creştini
ce, dincolo de orice paradoxe,
la rândul lor, respectă şi iubesc,
pe credincioşii turlei ortodoxe.

Dar, vai, se-ntâmplă zilnic un complot,
o comedie pare tragedia,
e în pericol cultul ortodox,
se deromânizează România.

Fii, Doamne, lângă noi, măcar acum,
când sumbre acuzaţii se adună,
ia-n mână crucea de la Est,
ai grijă de biserica străbună.

Şi dă-ne dreptul de-a ne apăra
chiar dacă de la fraţi asediul vine,
permite-ne să fim în veci creştini,
ca ortodocşi urmându-Te pe Tine.


Sursa:
 Prof. Valentina Lupu
https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=a1864a9316&view=lg&msg=15888bc85455efd1









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu