Defaimarea lui Donald Trump / opinii
In lumea
crestina reapare in actiunea de defaimare a presedintelui SUA, care nu mai
conteneste de la alegerea sa si il recomanda pe aceasta cale la un nou mandat,
conflictul dintre anglo-saxoni provinciali, antiintelectuali si evrei
cosmopoliti, interlectuali, privilegiati, similar celui din secolul trecut
dintre germani sau rusi si evrei. Teama ca ii inlatura de la conducerea tarii,
ca in Germania inainte de Hitler sau in Rusia inainte de Stalin, o articuleaza
sustinatorii lui Trump, cu sloganul bine cunoscut in Lumea Veche: Jews will not
replace us! (New Yorker, The Economist, Der Spiegel)
https://www.academia.edu/37712894/Razboiul_dintre_evrei_si_crestini
Asupra
acestei cooperarii si colaborarii judaico-crestine, cu traditii indelungate,
pozitive si negative, ne atrag atentia George Steiner si mai recent Henry
Kissinger.
https://de.calameo.com/books/005516518c57ba4bb28ac?fbclid=IwAR2DMOTLnfdmqHg0sHptGDDvkjw2FBCp6u5FWgdmCCDBvzNZVHdeqUCnhc
După Marcion
(excomunicat în anul 144 d.C.), există un Dumnezeu rau, razbunator al Vechiului
Testament și unul complet diferit, bun, iubitor, al Noului Testament, de aceea
conflictul judaicocrestin este inevitabil. Probabil antisemitismul incepe cu
aceasta incompatibilitate, dihotomie si e mai raspandit decat se crede si in
vremea noastra moderna, secularizara si rationala.
https://www.academia.edu/27248678/Evreii_conduc_lumea
http://www.badpolitics.ro/evreii-conduc-lumea-viorel-roman/
https://www.academia.edu/36267172/Evreii_conduc_lumea_recolonizarea
https://www.academia.edu/36805855/Evreii_conduc_lumea_50.000.000.000_-_opinii
E suficient
sa intrebati un crestin, fie el si laic, daca evreii Vechiului Testement conduc
lumea, dacas instigatorii, profitorii crizelor, razboaielor etc. si veti
constata ca Marcion are adepti.
http://www.logossiagape.ro/2018/03/04/viorel-roman-antiintelectualismul-protestant-si-ortodoxopinii/
Conciliul Vatican II (1965) respinge
antisemitismul cu decretul Nostra Etate: Profetii Israelului sunt si ai crestinilor. O declaratie
similara din partea evreilor lipseste inca. Oricum fantomele trecutului reapar
in lumea noastra moderna, care nu poate totusi neglija doua milenii teologie si
filozofie.
Corneliu Vlad: … de reflectat...
Adrian Boeru: Cred că, alegerea lui Trump și
reacțiile, atât pozitive, cât și negative, la persoana și, în primul rând,
programul lui politic, sunt, pe de-o parte, reacția populației la relocările,
de la începutul anilor `90, cu tot lanțul de dereglementări, pe de alta,
reacția celor ce au interese masive în aceste mișcări de capital, către China.
Relocările/mișcările de capital au dus la transformarea unor zone din SUA, în
special din centrul țării, în adevărate „cimitire” socio-economice, pe de altă
parte, însă, e, în aceste „mișcări”, un interes strategic geopolitic, în
vederea globalizării, cu implicații, iată, și în Europa- vezi Franța-, unde
clasa de mijloc se simte amenințată. Problema e: cine e în spatele acestei
„mișcări” a capitalului! Un fenomen similar a vut loc și în primele secole, de
după nașterea lui Hristos, când, în Alexandria, doi frați: Philon și Alexandru,
controlau „cuvântul”, adică dezvolta structura, să zicem, ideologică a lumii ce
va să vină- e vorba de Philon Alexandrinul-, în timp ce fratele lui era
bancherul regilor și al împăraților. E drept, e o analogie, care, evident,
aduce, în același timp cu ea, recesiv, o disanalogie! Dar, cum ziceați, e de
reflectat, sunt multe de spus!
Viorel Roman ... sa reflectam si la List der
Vernunft (Hegel), adica la subtilitatea, siretenia Rationalului, Adevarului
care ne depaseste intodeauna ... sau daca vreti, mai modern, la enciclica Deus
Veritas est (Benedictus XVI), la Dumnezeul, Adevarul Vechiului si Noului
Testament … pentru ca stafia lui Marcion bantuie inca …
Corneliu Sarbu; Mai intai: se spune 'al imparatilor".
Apoi, e greu de crezut ca e valabila o analogie intre ceea ce s-a intamplat,
cum ziceti, in primele secole dupa Hristor cu ceea ce se intampla astazi. Nu e
cam multa "scenarita" implicata aici ? Oricum, actiunea lui Trump a
cam trezit la realitate EU< care, insa, e cam ezitanta, printre altele din
cauza miscarilor "populare" cam violente si din cauza atot felul de
nostalgici ai trecutului, care tocmai acuma si-au gasit sa se manifeste:
ungurii, britanicii (care nu vor sa traiasca "in imperiul greman") si
cati or mai fi. Ceea ce e grav in situatzia de astazi din UE este multimea de
actiuni nationale cu efecte centrifuge (vezi actiunea PSD din RO) intro epoca
de turbulente politice care impune solidaritate si coerentza. Asta trebuie sa
ne ingrijoreze, nu asemanarea cu primele secole... in Alexandria.
Adrian Boeru: Mulțumesc că mi-ați atras atenția!
Mi-a scăpat! În ce privește „analogia”, în folosirea ei se impune și gândirea
„disanalogiei”, adică a diferenței față de „modelul” analogiei, atunci când
ambele sunt raportate la acesta, în totalitatea lui. Atât pentru analogie, cât
și pentru disanalogie, rămâne o necunoscută petru care analogia nu are
„unitate” de măsură! Blaga are o definiție a metaforei, cât se poate de
sugestivă, spune: metafora e o structură analogic-disanalogică, raportată la un
(X). Acesta, ca idee, poate lua diferite valori. Funcție de valoarea lui (X),
este configurată atât analogia, cât și disanalogia, care „provine” din această
„idee teorică”, cum numește Blaga valoarea lui (X)! În ce privește „scenarita”,
atunci când vrei să mergi până la rădăcina lucrurilor, poți constata că acestea
se petrec, într-adevăr, după un scenariu, dar e unul ca la plante, de exemplu:
mulțimea plantelor, diferite ca aspect și nume, trăiesc având o rădăcină în
pământ și o parte aeriană îndreptată spre soare- chiar și cele din ocean au
această dublă sursă de alimentare. Nici științele nu ar fi posibile, dacă nu ar
funcționa, cumva instinctiv, această unitate în diversitate! Domnul Roman a
adus în discuție acea „List der Vernunft”, cu care Hegel a încercat să rezolve
nerezolvând acel „triunghi” funcțional, utilizat de Blaga, care, spune el, se
impune datorită precarității ființei omului, dar nu din cauza acesteia! Tocmai
pentru că e vorba de „viclenia” rațiunii, nu putem gândi totalitatea devenirii,
decât după ce o etapă a ei se încheie- atunci vine „bufnița Minervei”(Hegel!),
filosofia!
Viorel Roman: ... excelent, mai ales daca luam in
calcul ca Dumnzeu e Adevarul absolut, al Vechiului și al Noului Testament, la
care fireste nici nu putem ajunge, dar nici nu putem, n-am voie sa renuntam la
el ... pentru ca Deus Veritas est …
Corneliu Sarbu: Adevarul absolut, atat cat poate
exista, se afla in matematica.
Adrian Boeru: Faptul că țineți să precizați: „atât
cât poate exista”, spune că, de fapt, acest tip de adevăr nu e absolut! Mai
corect, în matematică întâlnim exatitatea, nu adevărul, tocmai pentru că, în
acest domeniu, din postulate, provin teoreme, care-și capătă valoarea tocmai
din faptul că pot fi deduse rațional din acele propoziții evidente prin ele
însele, pe care se întemeiază și din care provin. Noica făcea o distincție
elegantă între exactitate și adevăr. Acesta, la rândul lui, are cea mai
cunoscută definiție, pe cea dată de Aristotel, anume concordanța între
propoziția/judecată și stare de lucruri la care se referă! Dealtminteri, la
sfârșitul secolului XIX și în prima parte a sec. XX a avut loc marea dezbatere
despre fundamentele matematicii și raportul ei cu logica. Au fost trei
concepții: logicist: matematica se întemeiază în logică, altul, invers, logica
în matematică și cel constructivist, inițiat de Brouwer, care, se pare, a
câștigat asentimentul mai multor specialiști. Una din cărțile celebre e
Principia Mathematica, scrisă de Bertrand Russell și Alfred Whitehead. Acesta
din urmă e un filosof care a făcut, la un moment dat, o afirmație șocantă,
anume că, zice: toată filosofia europeană este o notă de subsol la opera lui
Platon. Tot în acea perioadă, Kurt Goedel a demostrat teoremele sale de incompletitudine,
ale unui sistem formal, care zice că orice sistem formal, în măsura în care e
non-contradictoriu e incomplet și că, în măsura în care e complet e
contradictoriu, conține în sine contradicția! În cazul nostru, cel dintre
analogie și disanalogie.
Corneliu Sarbu: … pana una, alta, dvs., filozofii,
nu stiti nimic despre adevarul absolut: exista ? nu exista ? si scapatzi de
problema trecand-o in seama lui Dumnezeu, despre care, iarasi, omul nu stie
nimica ("a-L vedea pe Dumnezeu nu este cu putintza oameniloooor" se
canta in corpul liturghiei ortodoxe), nici macar daca exista. Asadar, sa lasam
filozofia sa ne vorbeasca doar despre ceea ce poate, adica despre modul in care
gandeste si poate cunaoste lumea mintea omeneasca. Singura care explica, pas cu
pas, incet-incet, lumea obiectiva (o sa-mi spuneti ca ce-i aia lume obiectiva
!) este matematica impreuna cu fizica, ambele evoluand incet, corect si/sau
gresit, in domeniul cunoasterii lumii obiective. Filozofia are, dupa parerea
mea, ca si religia, legatura mai mult cu comportamentul in fapte si gandire al
oamenilor decat cu explicarea lumii obiective = care exista in afara vointei si
a gandirii mele).
Adrian Boeru: Cred că uitați câte ceva! Teorema
lui Pitagora și tabla înmulțirii, le învățăm de la un filosof! Același care e
și inventatorul cuvântului „filosofie”! Apoi, Descartes, Leibniz, ca și Newton,
au mari merite în apariția și dezvoltarea matematicii. Ei însă o priveau ca pe
„limba universala”, capabila sa elimine neînțelegerile dintre oameni, pentru a
avea acces la un adevar universal valabil. Parțial, acest deziderat s-a
realizat, dar numai parțial! Asta, pentru că, pe de-o parte, i s-a găsit
aplicația în fizică, pe de alta,însă, fizica fiind o știință ȘI experimentală,
aplicațiile ei, ale matematicii, au „suferit” de faptul că experimentele, ca
orice empirie, sunt limitate de posibilitățile tehnice! Arhimede a formulat
cunoscuta lege, pentru că nu a putut decât să se scalde într-o cadă de baie! Cu
alte cuvinte, posibilitatea lui de a experimenta era limitată.Blaga are o
carte:Experimentul și spiritul matematic, foarte instructivă, pentru un om de
știință, care vrea să învețe, ca și pentru un filosof sau teolog. În plus, eu
cred că filosofia e necesară, pentru un om de știință, așa cum humusul e necesar
pentru creșterea plantelor! Și îl am ca exemplu pe Heiseberg, un foarte bun
cunoscător al limbii eline, cu studii despre Platon, dintre cele mai
interesante! E drept că științele au ieșit din filosofie, dar dacă își pierd
rădăcina riscă să se ofilească! Asta, pentru că, și științele sunt produse de
„comportamentul în fapte și gândire” al oamenilor, pentru că „lumea obictivă”
există, e drept, „în afara voinței și gândirii mele”, dar o cunosc subiectiv,
prin „voința și gândirea” mea- cunosc, deci, numai ce mi se arată, adică, numai
fenomene! Lucrul în sine, vorba lui Kant, e incognoscibil! Putem vorbi despre
el, dar nu-l putem cunoaște, după cum nici știința nu-l cunoaște, deși au fost
încercări, atât în filosofie, cât și în teologie!
Alexander Timoschenko: Bine observat - şi la fel de bine
exprimat! Aceeaşi apreciere şi pentru contribuţia d-lui Grama (nu e singura, la
care constat o convergenţă de opinii cu subsemnatul)!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu