duminică, 31 martie 2019

FERGHETE - CANDINDÂND LA FERICIRE




CANDINDÂND LA FERICIRE



~*~


Cum poți fi pus pe fugă desuet, în rugă,
cenzura punându-mi pecetă,
delapidându-mă de artă,
închizându-mi propria  gura?
ca să regret cu ce o fost Dumnezeu şti cum,
în sfânt prin Dumnezeu-Cuvânt,
că te pricepi la politică, în aventură mură-n gură
şi pară mălăiață, în visurile noastre albastre-
magna cum laude de zestre,
cu pasine la tensiune şi înțelepciune,
rugăciune maximă, de minte şi inimă,
cu zări verzi laudator temporis acti-de zări senine, albastre,
priceput din lumina de început a lucrului bine făcut, priceput şi plăcut,
ca vaca la balet,
suflet din sufletul neamului poet,
în ce e  artă de succes, că nu laşi garda jos ca poet infectat şi infestat de molima să dai în stres
infinit apropiat de obiect, înălțându-mă-n rang  de iubire,
dragoste şi dor flămând de profund candidând la fericire, la curți de dragoste cu izvor de popor, pentu fericire să rag,
în drum maraton pe drumuri de munte: pâine  fierbinte-Hogaş de poveste, bună veste,
fiecăre  aparte către viitor mântuitor de veticală Patrie Limba Română
cu gramatică şi matatică, cu îndemână
sau peste mână învățând strălucitor
cu înălțiimi  şi culmi cu profunzimi şi prospețimi,
în dreptul la înviere promovând stil şi mod de viață sănătos
punând în lumini de minuni de pâini, unealta făt-frumos să cânte armonios lovindu-se de os,
în cuşca mea, învățând în lumina reflectoarelor
către falnic viitor
cu dolora de talent şi dodoloță de Românie-omenie:
profundă şi mare
la lumină de grădină cu polenizare în adorabil şi impecabil de albină,
în deplină fotosinteză divină, ne îmbină cu energie
în clorrofilă de verde frunză, învățând cum să rag
în lanț de slăbiciuni cu ispite şi înțelciuni
şi ca prin minune cu chimie şi alchimie,
în combinație de adevăr şi de viață simetrie,
în omenească ecuație
cu rezolvare,
ca nevoia de aer,
deci cu adecvată soluție, cu echilibru pe drod atârnat de cer:
rezoluție,de revoluție,
că din ce sunt ceea ce mi mai drag,
pentru a descreți frunți am o surpriză:
-"nu mă retrag din afacerea cu pasiune şi drag".


~*~


PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu