luni, 25 martie 2019

ÎN OFUL GREU + MAICĂ PREACURATĂE A DOMNULUI




ÎN OFUL GREU

~*~

Tu ce faci pe unde, te cari
pe nicăieri, cu of greu, rugându-te la Dumnezeu ?
şi, ca ce te holbezi cu mirări în culori de curcubeu ?
la ce te uiți, iubind de nu te vezi şi crezi şi prin iubire nu te pierzi,
că te ține ața cu viața
să te iubesc cu spiritul în trombă
ieşit cu sufletul neamului la rampă, ca o colombă,
ca elefantul distrându-se cu propria trompă,
dar să vezi cum te iubesc, în laudă de zestre,
că România-i cu zări albastre de nu mă uita,
cu fericire, de o fi rău, de o fi bine,
candidăm la ce avem țară şi neam,
că ni se cuvine să trăim cu bine:
firesc, omenesc, că-i frumoasă viața mea, în țara mea, cu Vica mea, la intensitate,
în realitate vede crudă de iarbă şi treabă,
ca Bacovia în România român de România,
în puterea lui Dumnezeu contând, că contează
în dragoste şi dor profund,
să nu ne pumem în paranteză politic făcând...
gargară cu pioneză,
deşi soarele în frunză face fotosinteză
şi doamna Rusu valsează, frazează
elegant scrie savant cu penița pe hârtie, scrie  poezie
cu iz de trandafir şi cu arome de calomfir
să  încânte în România pe fiul lui Veronica şi Dragomir
afat în obsai,
ca soț a lui Vica, în rai,
rai, în care-i Vica e ciută cercetând biserica duminica pe răzoarele cu frunze de prune albuțe din Ciubăncuțe cu pitoresc, tandrețe şi frumusețe,
că suferind în dorul meu
de Dumnezeu
şi eu îmi dau şah mat:
mereu, mereu,
ca s-ajung la prințesa, la regina mea, rege în oful greu.

~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE



 * * *

MAICĂ PREACURATĂE A DOMNULUI


~*~

E un altfel de istorie,
dar cu liric şi frumos-simetrie,
în omeneasca ecuație cu adecvată soluție,
ecuația social-umană
în cădere tranşantă liberă, vană:
ori înviere de primăvară: lioară, lioară...,
în of greu, cu ploi şi şliboviță, lapoviță,
că s-a răcit în situație critică, conştiință,
pentru cel mai iubit,
care a pierdut, în lumina de început,
a pierdut buna practică, a pierdut: pe Vica,
duminica,
vieții lui Pavel, o Maică Precurată a Domnului,
pe imensa tablă de şah-mat al pământului,
Altarul şi Edenul soarelui.

~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu