DISTINCTĂ ŞI ALEASĂ ARTĂ-2
~*~
şi Totu-i înteresant şi inteligent cu
arhitectură spirituală
de înaltă şcoală picturală,
de frescă bisericească omenesc
dumnezăiască filozofică
de rară structură apostilică de rară
comoră naturală, în arhictectură
ca de păstrăv,
cu încredere fără încetare într-o
frumoasă poveste, istorie,
din, cu, viața adevăr duh şi
simetrie,
din omenescă filocalie-ecuație,
cu rezoluție evoluție şi soluție la
eterna evoluție, revoluție,
cu drum tot înainte de pionerească
şcoală şoimărească
cu noimă naturală
şi punctuală faimă de păstrăv înotând
val peste val,
în aval
către izvor monumental național, în
mirabil natural universal
contra curentului,
în lumina soarelui
cu dragoste şi dor,
ca un conducător de viitor popor
la curți vrednice de popor,
de dragoste şi dor,
cu liturghii de pace-n spice,
că ce-ar fi un popor
fără nupțial şi fără propriul iubitor
magistral conducător-cârmuitor-cârmaci o cârmuitor
de perspectiv şi de viitor ?
Dacă eşti păstrăv, perspectiv, eşti
cu înot contra curentului către viitor,
în dragoste şi dor,
către cresta muntelui îngânându-se cu
raza de răsărit a soarelui,
că ce-i de capul unui popor fără
iubitor-conducător ?
(că unde nu-i cap, vai de popoare, iubite
ctitor şi cititor, în stele, bonus de zile spălându-ne de cele rele ! )
Pretenia ni pusă la grea încercare
dacă cele bune
nu stăruim să se adune, pentru ca-n
rai a le pune.
Între oamenii e imposibilul cu
îndemână
poezia Patria de România, patria
limba română,
că graiul ni antitodotul, cuvâtul,-
dreprul de a fi/a nu fi !
Între oameni cu calități, cu iz de om
bun, există naşterea Domnului,
sfântul Crăciun, răsăritul soarelui:
marea zi de sfinte Paşti,
de pomină, de poveşti
şi de vie lumină, de pomină brend
doină
ca să ne sacrificăm pentru celalat
semen,
prin țară ce ne împovoară de veşnică
primăvară
şi prin vrednic pragmatic ne face de
încredere, benefic şi fizic cu neam pragmatic şi darnic,
pentru fericirea celuilalt,
prin specific,
distinct infinit apropiat de obiect
şi prin tot ce de rai am!
*
DISTINCTĂ ŞI ALEASĂ ARTĂ- 3
-CONCLUZIA DE A NU FI NĂZLIND LA CAPRA APROAPELUI
Nu poți fi de încredere,
cu principii de biblii,
în marea trcere/petrecere,
fără a promovă şi conserva făcând
apropelui, binele,
viața trebuind a ne fi, cu drept de a
fi,
în duhul binelui pe imensa tablă de
şah a soarelui, aproapelui,
ca-ndumnezăirea Lui, să fii cu
principii de biblii,
pentru oameni,
chiar oameni pentru oameni şi de
pretutindeni,
cu pace şi pâine trasă-n mâine
liturghie de pârgă,
sorgul cocerii, Mesie a durerii
facerii
din pofta şi voința iubirii,
ca lumina, lampa lui Aladin să
protejeze şi să călăuzească inima omului
către ce trbuie să existe, că se
cuvine,
cum am zis şi-oi zice liturghie de
pace,
patria limba română dintodeauna,
pentru todeauna limba română cu
îndemână
de pace şi pâine mondială generală,
iubire specială de pe orizontală,
pe verticală de şcoală de dincolo de
şcoală,
experență cu excelență de viață cu
esență,
de a nu băga goaze sub preşuri roze-
puterea exemplui să acționeze!
Eccetera, eccetera,
că am/n-am la mine cetera...
furând viață, excelența şi esența, capra
aproapelui, ca la noi la nimeni ca la nimeni, ca pretutindeni de Sfinte Paşti
feştim, pictăm, ouăle cu beşini, vorba lui Eminescu, în proverbul cules, în
divin şi curaj
de pe la Dej/din latinul Blaj, că ne
tocmim,
în loc de nobil şi sublim,
cu legi,-făr'de-legi, a băieților
afacerişti, tineri, neliştiți, deştepți,
că tămăiem, în biserici: economie şi
fabrici,
puse pe butuci,
nu-n câştiguri omeneşti hiperbolice, cu
înțelegere,
ci cu mari pierderi, de Românii
profunde şi mari-tainice,
deşi nimic nu se pierde, ci totul se
transformă
şi câştigă ca totoligă-mămăligă,
că la dracu-n teleguță,
nu eşti nici în car, nici, în căruță,
cu caii prinşi dinapoia lui
birocratică şmechrie colimator
de mişcare greoaie a hârtiilor,
că nu stai în fața parlamentului, împăratului
şi dimapoia calului,
pe copită pentru lup
fiind scris prețul mânzului...
Zi de zi fizic, pragmatic,
tragico-harnic şi comic,
imoral văduvit de național-universal
şi de monumental-
criminal ca la Caracal ne facem neam
ca neam conştiința de basm:
neo-cimunism, de poveşti, în haz de
năcaz,
că uni-s nebuni, nu-s
"coşeri", sănătoşi la hăizaş,
că-mburgheziții lacomi,
cu lăcomia cinism
îşi mănâncă omenia de România,
că pe aieştea şi prin spitale îi
mituim, pentru explotarea omului de către om
(şi ne facem că nu înțelegem pe
simplu om,
cu-n florire ca-n livadă un pom,
ca şi cum n-am şti ce-i mişelesc, câinesc,
lucru cu care, eu nu mă măgulesc, nu
mă mândresc,
că-i deavolesc capitalism dibitocesc,
nu-i omenesc, comunism civilizat şi
etic civilizat, cu etici şi altruism,
cu omenesc, bisericesc,
apostolesc,
capitalismul e un utopic vandalism,
e privare de libertăți, văduvire de
mentale sănătăți, complăceri, complicități, cu şovinism criminal
sfidând naționalism şi principiale
echități, responsabilități de botezați,
calități ca de botezați, civilizați,
că snobii țin pe Greuceanu între cei
întemnițați,
deşi eliberat Greuceanu din
închisoare
dă democrației şi luminii aripioare
să proceseze fotosinteza în frunză,
c-altfel tragem mâța de codă,
că ne îmburghezim pe viceversa la
corvodă,
tragem din greu la sapă şi grapă cu
osteneală,
transpirăm sudoare furând capra
vecinului, apropelui...
o crimă fără pedeapsă Dovstoieski,
deşi ne furăm căciula de pe verticală
prăpădind iubirea la înălțime cu
renume şi profunzime omorându-ne criminal pe Păcală,
magistralul plătind haiduceşte
culorile de nelinişte
şi pentru neispravă, ca mare
națională ispravă
călcând pe bec cu istețime/pe cei
fără neam şi țară, cozi de topor mascați, ascunşi sub tricolor, încurcând
peteici, călcând ca vitregi "hipeni", curați străini, călcând, cu
amărăciuni, în strachini nefericind: națiuni şi co-națiuni,
încurcând borcanele, binele, ca să ne
sece, să ni se gate din bonus zilele,
petecul la sac, acel, lui Dumnezeu
plac:
vrere şi plăcere,
însă când n-avem ispravă,
n-avem întru a lui Dumnezeu slavă,
că tragem nori de dincolo de nori, sforăituri
şi sfori de apocaliptice potopuri de, cu amane ploi
făcând sfara mai mare ca jumara,
că dăm sfoară-n țară că-i mai mare
sfara ca jumara,
când ne umple jalea, că iarba-i de
mătasă,
dar calu-n jalea lui, în pricaz, păcătos
iarba de mătasă şcrudă-verde o lasă,
că inima i-i arsă
şi chiar de-l duci la apă, nu-l poți
forța s-o bea, că baronii-s acri, lume ițită, inimă acră şi stofă rea,
şi spre bine ne tot închid cărarea
(şi care-concluzia, logica, rațiunea,
explicația şi garagația de România, că ni s-a îmburuienoşat, în burieni,
ni s-a înăbuşit cucuruzii ca brazii, ni
s-au înecat corăbiile, glia,
şi ne-a murit ciocârlia şi a pierit
din inimi sinfonia,
că nu ni se desfată țăranii cu munca,
umbriți cu neputința orcât de mare le-ar fi voința, bunăcuvința, silința, că
boierii îşi țin doar conferința cu legea tocmeală de mântuială şi condamnare
miruită cu suspendare,
că s-au miruit, în plen de şedință cu
fuşereală, lucru de mântuială, lege ticmeală
şi-n loc de cinste dumnealor, în
rostul lor citesc acatiste şi asta fiindu-le înlocuitor, îndulcitor,
în loc de dragoste, loialite, față de
popor şi ogor
şi atunci care-i explicația de
România şi considerația, pedeapsa, malformația, pentru Gherghe Dincă şi tagma
de jefuitori ?
că nu-i ispravă condamnarea cu
suspendare, nu-i de nici o încredere
şi fără nici o cofiscare cu moarte
pentru moarte şi pentru fapte nefaste, de calamitate socială,
că-i de urcat treaptă cu treaptă,
în lupta cinstită, de viață coloană
verterbrală dreaptă, cu pământul la cer înălțată
ca-n cer să ne fie viață toată.
~*~
Pavel
Rătundeanu-Ferghete
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu