joi, 19 septembrie 2019

Ferghete - CA TOT CE AM RAI




CA TOT CE AM RAI



~*~


Alexandra Dogaru, nu-i proza o mâncare, aceeaşi mâncare de peşte,
chiar dacă pe mine de Hristos mă lipeşte, pe crucea lui alături de El mă răstigneşte,
în culori de nelinişte
şi cum Dumnezeu ne tot vujeşte şi potriveşte/ alduieşte,
pe fiecare aparte poveste de poveste, de bună veste,
iar poezia-i zici: de bună veste,
hai să dăm mână cu mână toți cei de o inimă, peste mână,
patrie limba română,
cu îndemână,
dar nici proza cu vrere şi plăcere,
dacă e  după cum vreau,
cu Dumnezeu şi din Dumnezeu,
că nu-i peste mână, culori-curcubeu, suflețel cineşel, fain-făinel
ca o stea, logostea, pe cer un fuştel...
Ai dreptate zee-femeie, cale lactee-maree:
albastră-minune,
corolă cu nestrivită  lumină, de lumină de grădină cu albină lucrătoare şi regină roind cu capul sub gilotină, de doină şi lumină depomină,
de nestrivită înțelepciune,
că tu binele faci ca o poezie să se adune vers cu vers, în a poemului univers,
pentru ca pe noi bărbații a ne bine dispună cu ordine şi disciplină:
carnea care eferveşcentă suspină dându-ne dimensiune,
în ierarhia de valori-comori,
în marea trecere cu petrecere,
din muchia de secere, care îngenunche
holda, în vecernie,
să se pună pai cu pai, în mănunche şi snop, în cruce
şi căpiță,
în liturghie conştiință de pace cu rezonanță sinfonică de adiere de vânt, în spice,
pe răzoare cu biserică,
cu turme de mioare pascătoare şi maici născătoare de nume şi renume,
cu hram prin tot ce am ca țară şi neam ca grai-rai.

~*~

Pavel Ratundeanu-Ferghete










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu