sâmbătă, 1 februarie 2020

Cyprian Kamil Norwid - CÂNTECELUL MEU




CÂNTECELUL MEU
Cyprian Kamil Norwid



~*~


De Ţara aceea, unde o fărâmiţă de pâine

O ridici de jos,  din respect pentru canoane,

Pentru darurile din Ceruri…de azi şi de mâine

Tare mi-e dor, Doamne…

*

De Ţara aceea, unde este vină mare

Să strici din copac cuibul de berze-lampioane,

Căci tuturor ele servesc deşteptare…

Tare mi-e dor, Doamne…

*

De  Ţara aceea, unde prima plecăciune:

„ Laudă Ţie, Doamne!”

Este, pentru Hristos, veşnica închinăciune,

Tare mi-e dor, Doamne…

*

Şi-mi mai este dor de fiinţa curată,

A cărei locuinţă pierdută e între coloane,

La fel de nevinovată…

Tare mi-e dor, Doamne…

*

De fără-dor şi de fără-gânduri, penumbre

De cei care au pe da ca da – pe nu ca nu, fără fasoane

Fără lumini şi fără umbre…

Tare mi-e dor, Doamne ….

*

De altundeva, mi-e dor, unde-i pasă cuiva de mine,

Aşa ar trebui să fie, dar nu este ca în romane

Cu prietenia faţă de mine…

Tare mi-e dor, Doamne ….


~*~

(Din perioada călătoriei în America









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu