vineri, 31 ianuarie 2020

Pavel Rătundeanu-Ferghete - ACESTUI BUN NAȚIONAL




ACESTUI BUN NAȚIONAL


~*~

Dragi fete şi băieți, omul Ben e inspirat
ca un om de ştiințe, că toată lumea provita îl vede inspirat, cu noblețe,
că rupe gura târgului, lucrează cu noi: fete şi băieți, puneți, în agricultură: puneți mâna pe sapă, pe coasă, pe hârleț şi pe lopeți,
că totul ia timp şi timpul ia tot, în Olimp, zice Eminescu, celebru Domn Savaot
şi Florin Persec ca un actor iubit zice şi el dezamăgit:
-"Nu luăm cu noi nicio avuție,
oameni buni şi de omenie. Ceea ce ne rămâne moştenire, este numai ce am dat",
că să nu credeți, că eu cu 50 kg dărâm zidul cu umărul... -zice național doamna Cabal,
deşi fiecare facem imperativ:
care ni rutina zilnică-pro-pâine de toate zilele ca să ne tragem viața şi adăpos, în rost şi folosul din mâine:
adică ce facem fără mănuşi? Mă întreabă admirabila Vica aflată în postată, tovarăşă, în parcelă, lot, cu mine, român de bine,
zice transparentă, transpirată,
în dricul verii toridă, plină de artă,
că şi ea şi eu, cu eforturi supra omeneşti
dam ca mutu de poveşti, fenomenal monumental,
asta ne era strategia,
ca să mergă munca ca untu,
că şi ea era naturală
ca-n şcoala de dincolo de şcoală,
iubire pe verticală,
că era dumneaei dintr-o bucată femenină, supraumană,
radicală, femeie fenomenală, femeie de seamă şi ce era ciudat? nu era falsă, ci diferită, cum nu fu alta mai frumoasă, mai plină de artă înfrunta necunoscutul,
dar plecarea ei mă văduvi, îmi lăsă, în viața mea, un gol,
o insuficiență terță, în spectacol
care, chiar mandatat deabia acum începe amară,
memorabilă, că eu am propriile vicii, deficii, de principii de BIBLII,
c-am o probleme în câmpul muncii şi păcii implicit, în demers către sens de vers, universal ca să nu aduc prejudiciu pe cont propriu: mândrie, artă şi orgoliu acestui bun național.

~*~
Pavel Rătundeanu-Ferghete

"în drag de România"








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu