joi, 19 mai 2022

Ioan Miclău-Gepianu - Doamna MELANIA Bună Dimineața din Australia

 



Stălucirea e cu strălucire și nemurire, în fericire ! PR-F

 

 

Distinsei Doamne Melania Rusu Caragioiu

 

-Doamna MELANIA Bună Dimineața din Australia

 

Am citit întreaga Carte ”OANEA”. E în această carte atâta istorie a realității vieții  noastre omenești, crdeți-mă încât parcă îmi citeam propria viață, plecat în lume și lăsându-mi acasă nevasta cu trei fetițe mici. Dar cu 7 copii... ca la Domnia  Voastre... simțeam că-mi curg lacrimile pe obraz. Apoi cărțile Dumneavoasatră, pe care le am primit, darul dăruit cu drag de D-Voastră,

îmi sunt oglinzi ale unui suflet de artist cu care V-A dăruit bunul Dumnezeu, precum și pe

întreaga Familie a lui Rus Porfir. VĂ ÎMBRĂȚIȘEZ CU DRAG ȘI MULTĂ PREȚUIRE

Ioan Miclău-Gepianu

 


Mult Stimate Domnule Director, Ioan Miclău Gepianu,

Vă mulțumesc din suflet pentru bucuria aprecierii cărții mele, ., Oanea”,

Această carte a plăcut tuturor, fiecare cititor găsind în ea o suferință de român și ajutorul lui Dumnezeu- leacul acelei suferințe.

Cititorul o găsește completă, dar eu îmi fac reproșuri de a nu fi înserat și influența pe care a avut-o pentru tatăl meu perioada scolii începând de la primară, el având fericirea de a fi cunoscut, auzit, citit despre marii scriitori ai vremii trăitori în epoca lui. (1905- 1943- 1998)

Biroul de mișcare din gări era un fel de club, un cenaclu unde în așteptarea trenului stăteau câteva clipe la  povești, schimburi de idei. intelectualii din localitate, sau personalul de inspecție sau tehnic cfr, în trecere...

Eu am un adevărat dicționar de vorbe de haz, de stiri, despre acei scriitori, învățate în casă de la tatăl meu.

Vorba aceea: ,,Să nu scapi ceva din gură în fața copiilor că aceia prind totul, și neavând discernământ le folosesc.



Locuind prin gări, neavând prieteni de joacă și stând în localitate doar strictul necesar pentru orele de școală, îmi completam noțiunile despre lume doar din cele auzite de la tatăl meu, de la prietenii lui și citind cărți de pe la 7 ani. Citeam cărți pentru copii, pe care mi le cumpăra tatăl meu. Îmi făcusem obiceiul să îmi neglijez uneori unele teme doar ca să am timp de citit. Ceeace neglijam era gramatica. Dar cum toate se pot corecta, cu timpul am scos-o la liman. Așa se face că și azi țin minte epigrame și multe altele auzite în casă sau în biroul de la gară, versuri, știri sau fraze.

Scriu aci:           ,, A scos în fine Cincinat,

                            Volumu-atât de așteptat

                             Iar critica s-a și rostit:

                             ,,E foarte bine... tipărit”

 sau:

                           .. Ion Luca Caragiale

                            Vânzător de băutură,

                             Face și literatură”,

sau un coleg de la colegiu devenit un mare om, când era să rămână corigent la germană a primit o ultimă întrebare care putea să-l salveze

 Trebuia să traducă

                         Vine iotza de la vie

                         Cu trei flori în pălărie,

 Mărușteru, acela era elevul, a răspuns:

                         Commen Iotza de la vie,

                         Draien blumen pălărie.

Clasa a râs de s-au zguduit pereții, iar profesorul bine dispus i-a acordat nota de trecere,

        Acuma după ce ne-am binedispus și noi, închei,

 Cu multe mulțumiri și sunt îndatorată,

           Melania Rusu Caragioiu

 

 



Sursa: PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu