joi, 26 mai 2022

Anna-Nora Rotaru - ODAIA FĂRĂ UŞĂ…

 



ODAIA FĂRĂ UŞĂ…

 

 

~*~

 

Întunericul îmi domneşte în odaie…

Ce n-aş da iarăşi să mai pot ieși în tindă…

În ogradă să fac un foc înalt de paie,

Să se topească bezna nopții-n vălvătaie

Şi-ncet, încet s-alunece, să se desprindă,

De pe pereţii odăii mele, de pe-oglindă…

Bâjbâind, caut să găsesc pe-aici vreo Uşă…

Îmi declară Neputinţa cu Soarta război…

Nu pot fugi, că mă-mpiedic de-o cătuşă,

Mi s-a stins și focul sub spuză şi cenuşă

Și, mi-e inima de gheaţă, rece ca un sloi

Simţind în ceafă șopot și hohot de strigoi…

M-apucă Deznădejdea ciocănind în piept,

Uşa… uşă caut, să ies mai repede afară !

Răbdare fac spunând că aşa o fi-nţelept…

Dar cât ? Uşa caut s-o găsesc, să ies aştept !

Mă-nghite Întunericul, negru și de ceară…

Mă rog Speranţei mele bune să nu-mi piară !

Nu vreau să mă gândesc că poate nu există…

Încerc chiar să visez minuni ce mă aşteaptă…

Alung negre gânduri, șterg lacrima-n batistă,

Căutând lumina să-mi schimbe noaptea tristă

Şi Soarta, care-mi joacă feste, cam nedreaptă,

Împingându-mă către ultima ei treaptă !

Dintr-o dată… citesc pe-al vieţii mele livret,

Ascuns în Întunericul avid de sentiment,

Că, piedicile şi Uşa nu mi-au fost secret…

Că, ani, zile-n şir trăisem, așa, ca biet ascet…

La cei ce vor veni, lăsa-voi însă testament:

În mine fost-au Întuneric, Uşă, Impediment,

Numai că eu… am fost Prezentului absent…

 

~*~

Anna-Nora Rotaru

 

 

_______________ NORA _______________

versuri din vol. __ „ Pe urma pasilor pierduti „__

Μπορεί να είναι ασπρόμαυρη εικόνα εσωτερικός χώρος








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu