marți, 24 mai 2022

Anna-Nora Rotaru-Papadimitriou - CE-I MEMORIA ?

 



CE-I MEMORIA ?

 

 

~*~

 

Nu-nţeleg bine ce-nseamnă cuvântul Memorie,

Oricât să fi-ncercat vreo definiţie să-i găsesc…

O punte spre trecut sau peste timpuri o victorie ?

Putem să mergem înapoi, să ne-amintim de glorie?

În seifurile minţii deschizând, acolo unde se dosesc,

Amintirile, se regăsesc…

Nu ştiu de-are gust dulce, d-elixir sau, de venin,

De-i hrub-adâncă, plină de cadavrele zilelor trecute…

De-s în cromozomi înscrise memoriile unui Destin,

Cu cele rele, cele bune, cu toate bucuriile sau, chin,

Din vremi uitate, prin mărăcinii istoriei nerăzbătute,

Vremi… ascunse şi tăcute…

Memoria e cârja, de care se sprijină ologul Timp,

La care apelez, dacă Prezentu-i crud şi doare ?

Poate… când clipele îmi trec, zile, luni şi anotimp,

Să pot să mă întorc, să gust câte ceva-n răstimp,

Din adolescentina vreme, c-o iubire, care moare,

Sau… vise false în vâltoare…

Cumva nu-i oglindă scorojită, ce-n mreje mă atrage

Fascinant, prin ea să trec, ca vremi să pot învinge ?

Să retrăiesc din amintiri sau-n alte lumi mă bage,

Necunoscute mie, închipuite, citite prin hârţoage,

Cu mistere şi-adevăruri pe care nu le poţi atinge ?

De ne-am putea-ntr-un fel convinge…

De câte ori, rănită fiind, ma strânge dura realitate,

Mă-ntorc la ea, la Memorie, in minte sa se inculce,

Ducându-mă spre înapoi, pe cărările de imensitate,

La întâlnire cu Necunoscutul sau cunoscutele uitate,

Pe patul amintirilor, ca liniştea cu-ncetul să mă culce,

În somnu-mi lin şi dulce…

 

~*~

ANNA NORA ROTARU

 

__________________ NORA ________________

versuri din vol. __ „ Pe urmă paşilor pierduţi ” __

Μπορεί να είναι κοντινή λήψη ένα ή περισσότερα άτομα







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu