ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA
Str. Zmeica nr. 12, sector 4,
Bucuresti
Tel. 0741.103.025 Fax 0318.153.082
www.alianta-familiilor.ro
office@alianta-familiilor.ro
1 iunie 2017
E ISLAMUL O RELIGIE FALSA?
Atacurile
teroriste islamiste au devenit un ritual periodic, permanent si imuabil. Anul
acesta s-au petrecut mai des decit odata pe luna. Ultimul, cel din Manchester
saptamina trecuta, a lasat 22 de tineri morti. Tot un ritual e si reactia
europenilor si a institutiilor europene la adresa atacurilor teroriste.
Regulile acestui ritual sunt bine cunoscute si de o parte si de alta. Tot la
citeva saptamini islamistii ucid europeni. Unul dintre ei moare si zeci de
europeni inocenti mor si ei impreuna cu el. Islamistii stiu ca nu vor fi
pedepsiti si ca Merkel va continua sa-i primeasca in Europa cu bratele
deschise. Ba si cred ca fac un lucru bun si ca vor ajunge instantaneu in rai.
Nimic nu e nou in ritualul terorismului si a reactiilor europenilor. Dansul e
acelasi. Devieri de la regulile lui stricte nu se produc. Fiecare segment al
societatii civile si politice isi joaca partea lui, bine cunoscuta si
coregrafiata cu prilejul fiecarui act terorist. Politicienii reactioneaza in
felul lor: condamna in termeni fermi atacurile teroriste, vorbesc de
solidaritate, si cer populatiei sa ramina calma si toleranta fata de cei care
ii ucid. Dupa fiecare act terorist, citiva musulmani sunt arestati, iar apoi
eliberati din lipsa de probe. Mass media isi are si ea ritualul ei. Toate
canalele de televiziune dau aceleasi stiri. Nimic nou: numele teroristului,
numarul de obicei in crestere al victimelor, trecutul teroristului, reactia
publicului, sirenele ambulantelor si a masinilor de politie.
Ritualuri
Comentatorii
si jurnalistii isi au si ei ritualul lor. Se plagiaza unii pe altii. Dezaproba
ce se intimpla dar ne dau lectii noua mai mult ca teroristilor si ne
atentioneaza sa nu cadem in pacatul islamofobiei, si ne cer sa raminem calmi si
toleranti. Din cind in cind ei mai critica politicul, dar cam atit. Pina la
urmatorul act terorist, cind aceste clisee se repeta. Fara devieri. Iar noi,
publicul, avem si noi ritualul nostru. Ne exprimam dezamagirea, punem flori in
locul unde victimele au fost ucise, iar dupa citeva zile ne intoarcem la ale
noastre. Ne obisnuim cu teroarea musulmana. In urma acestor ritualuri nimic
concret nu se intimpla. Terorismul jihadist merge inainte, asa cum a facut-o de
mai bine de 20 de ani. Fiecare nou act terorist intra in catalogul atacurilor
teroriste, paginile catalogului inmultindu-se de la zi la zi. Si, in toate
aceste reactii, comentarii si dezbateri nimeni nu intreaba, ori are curajul sa
intrebe, daca nu cumva islamul e o religie falsa.
Dan Gibson
Nu suntem
experti in acest domeniu, dar ocazional dam peste materiale si autori care
indraznesc sa spuna ca islamul e o religie falsa si incearca sa o dovedeasca.
Unul dintre ei e Dan Gibson, iar titlul cartii lui e Quranic Geography
("Geografia Coranica"). Cartea a fost publicata in 2011 de o casa de
editura mai putin cunoscuta din Canada. La urma urmelor care casa de editura
"reputaliba" ar fi acceptat sa tipareasca o carte cu un subiect atit
de "controversat"? La cele 279 de pagini de text, Gibson adauga inca
aproape 70 de pagini de tabele si anexe cronologice desemnate sa-i sprijine
argumentele principale. Gibson, insa, nu afirma in mod direct ca islamul e o
religie falsa, dar argumentele lui inevitabil duc la concluzia, usor citita
printre rinduri, ca e.
Cine e Dan
Gibson? Un autor britanic cu vaste cunostinte in domeniu. Bunicul sau a fost un
cercetator avid al istoriei si geografiei biblice, arabe si musulmane. Incepind
din anii 1920, el a adunat o multime de date si materiale comparative, dar nu a
publica nici scris nimic asupra subiectului. Materialele acumulate de el au
trecut in posesia fiului lui, adica tatal lui Dan Gibson. Tatal a continuat munca
bunicului adunind si el o cantitate vasta de materiale. Dar nici el nu a
publicat nimic. A pus toate materialele si munca lui de cercetare in cutii, iar
cutiile in pod. Dupa moartea lui, sotia lui, adica mama lui Gibson, a decis sa
vanda casa si sa se mute intr-o casa mai mica. Asa ea si fiul ei au descoperit
cantitatea vasta de materiale adunate de bunicul si tatal lui Gibson. Autorul a
inceput sa studieze cu deamanuntul materialele mostenite si a devenit interesat
in explorarea unui subiect pina atunci parca in intregime ignorat de carturari
- e islamul o religie falsa? Si daca da, poate islamul fi dovedit ca fiind o
religie falsa din perspectiva geografiei coranice?
Tatal lui
Gibson a fost specialist in istoria Edomului si a Hixosilor, Edomul fiind intilnit
si bine cunoscut dintr-un numar mare de pasaje din Biblie. Gibson a mostenit
pasiunea tatalui sau si, in 1979, la 23 de ani, s-a mutat in Levant unde a
studiat, vreme de 20 de ani, geografia coranica. In 1990 s-a mutat, impreuna cu
familia, in desertul din sudul Iordaniei unde si-a continuat studiile de
cercetare traind intre beduini. In acei ani i s-au infiripat in minte indoieli
privind acuratea geografiei coranice si, prin extensie, posibilitatea ca
islamul ar putea fi o religie falsa. A studiat istoria si geografia vremurilor vechi si de dinaintea
aparatiei islamului ajungind la concluzia ca exista discrepante de fond si
adinci intre istoria cunoscuta noua astazi privind islamul si originea lui si
datele georgafice privind islamul timpuriu. Zice el, "I became convinced
that there were inconsistencies in the historical records, especially when it
came to geography". ("Am devenit convins de existenta unor
inconsistente in documentele istorice, si in mod special cind e vorba de geografie")
(Pagina 2) De fapt, Gibson chiar a fost tentat, in 2004, sa formuleze o teorie a conspiratiei ("a conspiracy
theory") privind originea islamului. S-a consultat cu alti cercetatori
care studiau si ei originile islamului si le-a impartasit indoielile proprii.
Spre surprinderea lui, multi dintre cercetatori i-au impartasit si ei
suspiciunile si indoielile lor privind acuratetea Coranului, viata lui Mohamed
si religia pe care el a fondat-o.
90 de ani de
munca
Cartea lui
Gibson, deci, e rezultalul muncii de cercetare si studii amanuntite a trei
generatii (bunic, tata si fiu) pe o perioada de aproape 90 de ani. Care e
argumentul principal a lui Gibson ca islamul ar putea fi o religie falsa? Teza
lui e simpla - exista o incongruanta majora intre geografie si islam. Geografia
nu sprijina datele geografice si evenimentele descrise in Coran. Coranul nu e
ancorat intr-o arie geografica specifica care ar putea fi identificata, fie la
nivel de documente antice, arheologie ori intuitie. Pentru ca cititorul sa-i
poata intelege argumentul, Gibson deseori face paralele intre geografia
coranica si geografia biblica. Biblia, zice Gibson, e puternic ancorata in
geografie si istorie, dar acelasi lucru nu poate fi spus despre Coran. Luati
oricare carte din Biblie, ne provoaca Gibson, si veti vedea ca fiecare carte e
ancorata intr-un spatiu geografic concret, bine definit, intr-o perioada
istorica concreta si bine definita, si contine a multime de date geografice si
nume de persoane. In plus, arheologia a scos la iveala cu acuratete locul
majoritatii tinuturilor amintite in bliblie, multe dintre ele fiind mentionate
in scierile antice paralele Bibliei, iar multe din evenimentele istorice
mentionate in Biblie fiind si ele mentionate in izvoarele istorice scrise ale
antichitatii. Acelasi lucru, insa, nu poate fi spus despre Coran. Gibson isi
continua argumentul, demonstrind ca cu cit o carte veche e mai bine plasata in
geografie, cartografia veche, texte paralele, arheologie si istorie, cu atit ea
e mai credibila. Daca din acest punct de vedere Biblia e o carte credibila,
Coranul, zice el, nu e.
Profetia lui
Ieremia e un exemplu potrivit pentru a intelege argumentul lui Gibson. Cartea
lui Ieremia continue un numar vast de nume de persoane, localitati geografice,
o naratiune legata de un timp si spatiu specific, si o cronologie de evenimente
diverse, din care unele, cum ar fi asedierea Ierusalimului de catre
Nebucadnezar si distrugerea Templului iudaic, sunt mentionate in Cronica
Babiloniana. Iar alte evenimente sunt mentionate in scrierile egiptene ori au
fost validate de arheologie.
In schimb, Coranul
nu contine date istorice ori georgafice care ar putea fi validate de arheologie
ori scrieri paralele. Aici, efortul intelectual a lui Gibson nu poate fi
subestimat. Argumentele lui sunt atit de detaliate incit e greu sa nu fii de
acord cu el. Comparatiile lui sunt simple. In intregul Coran sunt mentionate
doar noua (9) localitati ori tinuturi geografice si pina in prezent nici una
din ele nu a fost validata de arheologie, scrieri paralele ori prin alte
mijloace. Aceste localitati sunt Ad (mentionat de 23 de ori in Coran); Thamud
(mentionat de 24 de ori); Midian (mentionat de 7 ori); Medina (mentionat de 2
ori); Valea Meca (mentionata o data); Valea Beca (mentionata o data); Tubba
(mentionat de 2 ori); Al-Ras (mentionat de 2 ori); si Hijr (mentionat o singura
data). Ati citit corect: in tot Coranul, care contine in jur de 150.000 de
cuvinte, in functie de traducere, sunt mentionate doar 9 localitati, tinuturi
ori nume geografice. Nici una din ele nu a fost identificata cu certitudine de
cercetatori, istorici ori arheologi.
Comparatie
cu Evangheliile
Dar Biblia?
Gibson face aceasi analiza a datelor geografice din Biblie. De exemplu, in
Evanghelia dupa Matei, care continue aproximativ 25.000 de cuvinte, sunt
mentionate 31 de localitati ori nume geografice de 108 ori. Adica apare o
mentiune geografica tot la 229 de cuvinte. In Evanghelia dupa Marcu, care
contine aproape 16.000 de cuvinte, sunt mentionate 26 de localitati de 70 de
ori, adica o mentiune geografica tot la 200 de cuvinte. Evanghelia dupa Luca
are aproximativ 27.000 de cuvinte si contine
31 de nume geografice care sunt mentionate de 110 ori, adica o mentiune
geografica tot la 246 de cuvinte. Iar Evanghelia dupa Ioan, care are
aproximativ 20.000 de cuvinte, contine 14 nume geografice, mentionate de 69 de
ori, adica o mentiune geografica tot la 289 de cuvinte. Un exemplu specific
asupra caruia Gibson insista pentru a-si dovedi argumentul, este Pilda Bunului
Samaritean din Luca 10:30 despre "un om care s-a pogorit de la Ierusalim
la Ierihon". Narativul acesta e credibil pentru ca e ancorat in realitatea
georgafica de acum 2000 cind a fost scris textul initial, o realitate
geografica care a ramas neschimbata de atunci pina azi, si care e usor de
inteles. Ierihonul se afla la o altitudine mai joasa ca Ierusalimul cu citeva
sute de metri si pe vremea aceea, la fel ca azi, exista un drum care conecta
cele doua asezaminte. Privind asezamintele geografie mentionate in Coran, insa,
este aproape imposibil sa fie identificate intr-o zona geografica specifica a
zilele noastre.
Gibson mai
face inca o paralela intre Biblie si Coran desemnata sa deschida ochii
cititorilor. Coranul pretinde sa fie cartea unei religii revelate. La fel si
Biblia. Coranul pretinde sa fie o religie revelata unui singur om si intr-o
perioada de timp relativ scurta. Pe de alta parte, Biblia pretinde si ea sa fie
o religie revelata, dar nu printr-o singura persoana si printr-o multime de
oameni si pe parcursul unei periode de timp de citiva mii de ani. Fara ca ea sa
contina divergente de fond intre revelatia primita de persoane diferite in
epoci diferite. In plus, revelatiile Bibliei sunt conectate cu evenimente
istorice palpabile care pot fi dovedite, in marea lor majoritate, prin texte
istorice paralele ori date arheologice. Sunt conectate deasemenea cu locuri
geografice care, la fel, in majoritatea lor, pot fi atestate istoric ori
arheologic. Care carte e atunci mai credibila?
Politicos,
Gibson nu le spune musulmanilor ca ar putea impartasi o religie falsa. A citit
Coranul de mai multe ori si l-a studiat amnuntit. Musulmanii l-au incurajat sa
se converteasca la islam. Dar Gibson le raspunde politicos: "I urge
Muslims to carefully study their own books and seek to understand their content
and message. ... In the end, the entire reason for writing this book is simply
a search for the truth." ("Ii incurajez pe musulmani sa-si studieze
cu atentie si grija cartile si sa caute sa le inteleaga continutul si mesajul.
... In final, motivul pentru care am scris aceasta carte este simplu sa caut
adevarul") (Pagina 14)
Incepind cu
Pagina 17, Gibson intra intr-o analiza aprofundata a fiecarui nume geografic
mentionat in Coran. Analiza e detaliata, extrem de interesanta, si continue o
sumedenie de informatii privind vremurile Biblice si cele mentionate in textele
antichitatii. In Capitolul III Gibson incearca sa localizeze in timp si spatiu
istoric si geografic tinutul Ad mentionat in Coran. Concluzia lui e ca e
imposibil. Gibson studiaza harti vechi, harti antice, harti moderne de tip
google, date arheologice, fara insa a da de tinutul Ad ori de urmele
locuitorilor lui. Cine au fost ei? Nimeni nu stie. Speculatii se fac din
abundenta, dar concret nu se ajunge nicaieri. La fel, Capitolul X al cartii lui
Gibson discuta Imparatia oamenilor din Thamud. Si aici datele sunt relativ
putine si nu se poate deduce nimic concret din ele.
Ismael si
Avraam
Privind
Ismael, fiul lui Avraam, a carui descendenti arabii zilelor noastre pretind sa
fie, el e o persoana misterioasa pentru arabi. Mai mult se stie despre Ismael
din Biblie decit din literatura coranica ori araba. Cu toate ca arabii pretind
sa fie decendentii lui Ismael, Gibson intreaba: sunt ei? (Pagina 188)
Carturarii msulmani sustin ca descendentii lui Ismael au locuit in Arabia de
Nord, dar, conform studiilor lui Gibson, sapaturile arheologice nu au scos la
lumina nicio civilizatie veche acolo, cele mai timpurii vase din lut de acolo
fiind datate din Veacul VI inainte de Hristos. ("There is no evidence of
sedentary life at any oases centers in Arabia ... prior to the beginning of the
6th century BC") "("Nu exista nicio evidenta a unei civilizatii
sedentare in oazele Arabiei Centrale inainte de inceputul Veacului VI inainte
de Hristos") Dar cel mai curios lucru privind Ismael, si foarte putin
cunoscut, e ca textele coranice dinainte de codificarea oficiala a Coranului nu
erau de acord privind pe care din fii lui a poruncit Dumnezeu lui Avraam sa-l
aduca ca jertfa pe Muntele Moria, Ismael ori Isaac? Gibson explica ca jumatate
din textele coranice de dinaintea codificarii oficale a Coranului l-au
mentionat pe Isaac ca jertfa adusa pe Muntele Moria, nu Ismael. Ramine un
mister pentru Gibson si cercetatori cauzele acestei confuzii, o confuzie
deosebit de mare privind un punct deosebit de important care diferentiaza cele
doua mari religii ale lumii - islamul si iudaismul.
In plus,
Coranul scrie ca Avraam a facut calatorii in Arabia, chiar ducind-o acolo pe
Hagar. Asa sa fie, intreaba Gibson? Cit de credibila e aceasta afirmatie,
intreaba el, avind in vedere ca nu exista nicio aluzie la astfel de posibile
calatorii in niciun text scris inaintea Coranului? Evreii erau foarte detaliati
in scrierile lor si ar fi putut usor sa aminteasca calatoriile lui Avraam in
Arabia. Ce ar fi avut ei de pierdut daca ar fi mentionat lucrul acesta?
Afirmatiile coranice privind calatoriile lui Avraam in Arabia, indica Gibson,
sunt bizare. (Pagina 235) Pe vremea accea calatoriile din Canaan pina in Arabia
ar fi luat multe luni si daca ar fi avut loc, fara indoiala ca autorii Bibliei
le-ar fi mentionat. Conform Bibliei, Avraam a dus-o pe Hagar la Beersheba, iar
Ka'ba, locul din Arabia unde Coranul zice ca Avraam a dus-o pe Hagar, e la
1.000 de kilometri departare.
Dar Medina?
Lucrurile deasemenea stau rau privind Medina pentru ca ea nu a existat
niciodata in forma descrisa ori atribuita ei de Coran. In alte cuvinte, exista
o discrepanta majora intre descrierea pe care Coranul o face Medinei si
realitatile dovedite de arheologie, scrierile antice, si cartografia veche.
(Paginile 213-217)
Meca e
mentionata doar a singura data in Coran (Sura 48), dar problemele de
identificare sunt aceleasi. Descrierea coranica si plasarea geografica a
acestui asezamint socotit sfant la musulmani nu corespund datelor arheologice,
izvoarelor istorice vechi, si sunt deasemenea incompatibile cu cartografia
lumii vechi. Concluzia lui Gibson, dupa multa analiza, e franca, "the
descriptions of Mecca in Islamic literature don't seem to match the present day
location of Mecca." ("Descrierile despre Meca care apar in literatura
islamica nu par sa corespunda cu locatia curenta a orasului Meca") (Pagina
221) De exemplu, Coranul vorbeste despre Valea Meca si despre Meca, pe care o
numeste "mama tuturor oraselor". Cercetatori specializati in istoria islamului
sunt deacord ca Meca nici macar nu a existat inainte de anul 900 dupa Hristos.
Gibson relateaza ca in 2002 a participat la o conferinta de studii Nabateene
din Petra (Iordania), unde colegii de breasla i-au confirmat impresiile:
"they admitted that the archaeological record at Mecca was basically
non-existent before 900 AD". ("Mi-au confirmat ca sapaturile
arheologice de la Meca au dovedit ca inainte de anul 900 Meca practic nu
exista") Asta contrazice direct si din plin afirmatiile coranice ca, pe
vremea lui Mohamed, orasul era imprejmuit cu ziduri, si avea gradini, case,
cladiri publice si temple. (Pagina 223) In plus, contrar afirmatiilor coranice,
Meca nu a fost un centru comercial asezat la incrucisarea drumurilor comerciale
mari de atunci. De fapt, Meca nu e mentionat in nicio sursa literara in afara
Coranului pina la anul 740, adica la 122
de ani dupa presupusa evadare a lui Mohamed din Meca, cind e mentionat in
Continuatio Bizantia Arabica. (Pagina 224) Nici nu se afla Meca linga o vale,
numita in Coran Valea Meca, ori inconjurat de munti inalti cum scrie Coranul.
De fapt, nici munti mentionati in Coran ca fiind in vecinatatea orasului Meca
nu corespund muntilor de astazi din zona. Aspectul acesta e important pentru
ca, conform Coranului, printre acei munti "inalti" au trecut Hagar si
Ismael dupa ce au fost izgoniti din casa lui Avraam de catre Sara. Argumente de
genul acesta privind Meca sunt foarte numeroase pe paginile cartii lui Gibson:
spre deosebire de afirmatiile din Coran, Meca nu are iarba naturala, nici
pamint unde se pot cultiva plante, nici copaci, nici struguri, nici armate
uriase, nici ploaie ori inundatii. Ne rezuman deci la concluzia finala a lui
Gibson: "Today Mecca is located in
a large open area, with low rocky mountains rising from the sand. Thus it is my
belief that the early descriptions of Mecca and its mountains do not fit the
Mecca of today". ("Azi, Meca e asezata intr-un loc deschis, cu munti
scunzi care se ridica din nisip. Deci, concluzia mea e ca descrierile timpurii
ale orasului Meca si muntii din prejur nu corespound orasului Meca din zilele
noastre") (Pagina 232)
NOTA: Cartea
lui Gibson e extrem de bogata in informatii si argumente, si nu putem face
recenzia cartii lui in intregime astazi. Speram sa revenim cu rezumatul restului
cartii in viitorul apropiat.
CONGRESUL
MONDIAL AL FAMILIILOR
Saptamina
trecuta a avul loc Congresul Mondial al Famillilor la Budapesta. Alianta
Familiilor din Romania a fost reprezentata la Congres de Parintele Emil Ember
(Baia Mare). Relatam impressile lui:
Familia –
prioritatea nr. 1 si motivatia exclusiva Motto: O mama spunea: „prin fiecare
copil pe care il am, Il preamaresc pe Dumnezeu”.
In
intervalul 25-28 mai, pe meleagurile Budapestei, s-au reunit oameni politici
din diverse tari, militanti pentru familie, diverse organizatii si miscari
pro-familie din Europa si nu numai. Oameni tineri si mai putin tineri au tinut
sa isi impartaseasca realizarile, dificultatile si bucuriile pe care le au in
promovarea valorilor familiei. In prima zi, prezentarile au fost centrate pe
subiectul demografic local si european. Viktor Orban, premierul Ungariei, si-a
inceput discursul cu afirmatia: „populatia Europei este in crestere si
paradoxal asistam la un dramatic declin demografic”. O alta idee conexa acestei
realitati este ca Europa se confrunta cu problema migratiei pe care o
gestioneaza din ce in ce mai greu. De aceea, este important sa luptam pentru a promova
familia, singura care ne poate scoate din acest impas. Trebuie sa incurajam
natalitatea, deoarece„cata vreme avem copii, avem un viitor”. Guvernul maghiar
a constientizat pericolul si ramane conectat la realitatea sociala. Ungaria a
pierdut 1 milion de oameni in ultimii 15 ani. De aceea, se impun masuri
concrete de incurajare a declinului demografic prin politici familiale
adecvate. Iar acestea incep sa dea roade, timid, dar sigur. Este trist ca acest
demers nu este sustinut la nivel european, ci dimpotriva Ungaria este
amenintata si condamnata pentru ca vrea sa apere si sa promoveze familia
traditionala.
O alta
interventie i-a apartinut lui Jaime Mayor Oreja, Presedintele Federatiei One of
Us. Acesta a prezentat situatia din Spania. Promotorii valorilor morale
traditionale sunt acuzati de instigare la ura si sunt agresati pentru ca dau
marturie despre ADEVAR. Este o certitudine ca criza economica influenteaza
negativ demografia. De aceea, noi cei care credem in valorile familiei, stim ca
pentru a sustine natalitatea trebuie sa fim de partea ADEVARULUI. Si
recunoastem evidenta: criza demografica este o consecinta a crizei morale.
Elzbieta
Rafalska, ministru polonez, ne-a impartasit una dintre realizarile pentru a
contracara criza familiei si declinul demografic. Solutia poloneza, in prezent,
este programul guvernamental ROLZINA 500+ pentru a incuraja natalitatea in
urmatorii 10 ani. Tinta acestui program este de a creste numarul de nasteri cu
278.000 in Polonia. Se acorda o atentie deosebita familiei cu copii pana la
trei ani. Iar familiile numeroase beneficiaza de „large family card”. Katalin
K. Gyurko, presedinteleAsociatiei Familiilor Numeroase din Ungaria, a
marturisit ca pentru a incuraja natalitatea, trebuie exemplul personal! Ludovine de la Rochere, presedinta miscarii
Le Manif pour tous, a prezentat profunzimea situatiei critice din Franta.
Patrick Fagan, profesor la o universitate catolica americana, a mentionat,
printre altele, ca relatia dintre mama si tata protejeaza cu adevarat copilul. Acesta
nu poate deveni ceea ce trebuie sa fie decat prin iubirea conjugala a
parintilor.
Insa un
suflu nou a fost propus de LevanVasadze, WCF X – Georgia: „Trebuie sa privim la
aspectele pozitive, la ceea ce se face pentru familie in diferite domenii; sa
incurajam aceste demersuri si sa le sustinem”. In al doilea rand, perspectiva
constitutionala orientata spre individ trebuie schimbata!!! Avem datoria de a
proteja obligatiile individului fata de familie”. Brian Brown sustine ca
samanta paciiin lume este familia. Maria Hildingsson, secretara Federatiei
Asociatiilor Familiilor Catolice din Europa, a concluzionat, cu cuvintele ce
erau pe buzele tuturor participantilor: „Ungaria este exemplul ca putem face
din familie prioritatea nr. 1 in politica”.
Pentru ca nu
este vorba doar de cuvinte frumoase, pentru ca nu vorbim despre o lupta
ideologica, iata si cateva initiative concrete prezentate la una dintre
sesiunile paralele: www.worldfamilydeclaration.org;
www.familycapitalproject.org. Chiar daca ONU nu pare sa fie prea prietenos
valorilor familiei traditional. Fara a neglija toate asociatiile pro-vita si
pro-familie prezente!
PREZENTAREA
LUI BOGDAN STANCIU
Domnul
Bogdan Stanciu, Presedintele Pro-Vita Bucuresti, a tinut una din prelegerile
oficiale ale conferintei. Textul prezentarii lui, in engleza, e aici:
http://www.provitabucuresti.ro/activitati/relatii-internationale/603-romania-crossroads-battle-marriage
SITUL AFR
PORNOGRAFIA RANESTE
Vizitati
situl antipornografie AFR www.PornografiaRaneste.ro in numar cit mai mare si
deveniti prietenii nostri pe site. De cind a fost lansat la inceputul anului
trecut, pe site am postat zeci de articole, studii, materiale video si
marturii. Continuati deasemenea sa vizitati si situl antiprostitutie AFR
http://www.antiprostitutie.ro/category/stiri/.
VRETI SA
FITI INFORMATI?
Buletinul
informativ AFR apare in fiecare Marti si e dedicat mai mult stirilor de ultima
ora, iar publicatia AFR online apare in fiecare Joi si e dedicata mai mult
comentariilor si opiniilor. Cei care doriti sa primiti saptaminal stiri si
comentarii la zi privind valorile si evenimentele legislative, politice si
sociale care va afecteaza familiile, atit la nivel national cit si la nivel
unional si international, sunteti invitati sa va abonati la buletinul
informativ saptaminal AFR. Cum? Inregistrindu-va numele si adresa electronica
pe pagina home a sitului nostru electronic www.alianta-familiilor.ro.
FACETI-NE
CUNOSCUTI!
Faceti-ne
cunoscuti familiilor si prietenilor d-tra. Dati mai departe mesajele noastre si
incurajati-i sa se aboneze. Va multumim.
ANUNTURI
Cei care
doriti sa faceti anunturi prin intermediul AFR privind evenimente legate de
familie si valori va rugam sa ni le transmiteti la
office@alianta-familiilor.ro.
Alianta
Familiilor din Romania
www.alianta-familiilor.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu