MERE PADURETE 1
- Pavele, stii ce e interesant la toti
acesti doinasi ca sunt imbracati bine si cladirile sunt curate si intretinute.
Eu as zice
ca ar fi mai bine sa ne adaptam la cursul istoriei si sa traim cu ea, sa o
concuram mai bine decat sa ne cautam trecutul incontinu. Sa ne cantam trecutul
incrustat in viitor.
Parca a
retrai cumva comunismul unde toti plangeau cu burtile si camarile pline, de
foame. Acum plang de saracie inschimb sunt imbracati bine si conduc masini din
vest.
- Totu-i cum zici: ca la carte, dar
întotdeauna a fost şi n-a pierit lumea, ci şi-a văzut de drum, că nici pe
vremea lui Eminescu n-a fost mai bine, dar s-a ajuns la noi şi noi om ajunge
mai departe, că va fi cumva, nu vrezi, că de plâns se plânge şi strigă vai şi
tulai, strigă tot cel care are, c-acela în lăcomia lui mai vrea.
- Tu esti foarte bun la scris. Chiar si
randurile astea sunt poezie.
- Infinitul chiar abstract
E apropiat de obiect
Aur cenuşiu strecurat
Şi cubul neciobi de Nichita
E crucea perfect
Iisus mai Iisus sus pe Golgota.
FĂRĂ ATÂTA SOCOATĂ
Nu m-am gândit, dar tu ai descoperit,
În timp ce alții nici nu s-au socotit
Şi m-au hulit, batjocorit şi fără a
gândi
Din masa tăcerii crucea mi-au
pregătit
Pur şi simplu în templu Eliberării
Strigându-se: "răstigniți-l
!" şi pe cel mai iubit
Fără atâta socoată
Şi fără atâta judecată dreaptă,
L-au răstignit.
De ce eu şi tu ne'avem propriu atu:
Suntem ceea ce suntem
Super, de caracter, la suprem
Subiect şi predicat-
Infinit apopiat de obiect?
CUVÂNTUL CU TOATE N-ARE SÂNGE-N VENE
Şi ție cuvântul, Dumnezeul,
Îți vine de unde-ți vine,
Stare de bine să te lumine, ca pe
mine
Cu màngâiere, fericire împărțită
pentru ceillți,
Dar alinare, vindecare prin uman
Şi pentru mine,
Deşi social-uman
Cuvântul mă lumină,
Ca să nu trăiesc în van şuhan,
Cu toate că n-are sânge-n vine,
Ca tine sau mine.
Uneori am
tehnoredactat cu greşeli, dar hai vorbă înapoi şi dacă am suduit, c-am făcut-o
fain în limba națională şi neaoş şi fercheş am făcut-o. Eu am învățat să scriu,
iar alții învețe să citească (că: pentru ce au urechi s-audă şi ochi să vadă,
mânuri să scrie: "ciumulceii ce-i, farfurie într-un picior, ghici ciupercă
ce-i ?") Dumnezo cu mila ! Doamne ajută, că dragoste cu sila nu se face !
In Japonia, ce-a mai avansata tara din lume si la nivelul ei toti se viseaza, in luna Aprilie are loc Festivalul Fertilitatii. Are o vechime de vre-o doua sute de ani spun localnicii si in aceasta zi toti se roaga sa aibe copii sanatosi. Nu stiu daca Nagasaki si Hirosima nu au adaugat o dorinta in plus, pentru ca si astazi se nasc copii deformati, in urma bombelor atomice.
Barbatii devin calareti si glumeti!
insa durerea ramane.
Se pare ca radiatiilor li s-au adaugat si bolile de sida, "presupus", puse pe seama homosexualilor si, in acest festival reprezentat de penisul negru, i sa adaugat si unul de culoare roz la care cei bolnavi de SIDA se roaga pentru a fi vindecati.
Sa creasca pana-n tavan si sa umple casa!
virilitate maxima
Amandoua sunt carate pe strazile oraselor, pentru a le, binecuvanta.
Mii de locuitori urmeaza cele doua insignii scandand rugaciuni si cantece. Adulti, copii, batrani cu totii de la mic la mare participa, pentru a invata si a transmite traditia.
Autoizolata de restul lumii, Japonia, si-a inventat pana la urma jocurile ei.
FESTIVALUL CUCULUI
Festivalul Mikoshi este unul dintre cele mai fotografiate din lume.
- Vreau salvare!
- Va rog intrati si cereti vindecare.
Aici aflati multe lucruri deosebite pentru a le darui celor de acasa.
Inghetata pe bat
si-o bere.
Cadouri
Dubla intrebuintare !
Orfande aduse zeilor de-a lungul festivalului
Usor poti deveni sculptor !
Cantina Pasarelelor
Vaduva ?
Casatoriti ?
- Ah ce buna-i inghetata!
- Yum, yum, yum !
- Unde-i ?
- Ham, ham, ham !
Asta-i ce ne asteapta in Democratia viitorului daca nu ne astamparam!
Doua interviuri !
- Sunt bete in roate ca sa te intimideze.
Unii oameni sunt naivi (zic ei), traiesc tot in standardul impus de vechi numenclaturi
rigide si nu sunt capabili sa accepte. De exemplu demonstratiile din Japonia pentru
proslavirea penisului. Vezi fetele pe strada sugand din inghetata pe bat in
forma de pula. Si pula e un organ intradevar frumos ca si pizda. Sunt cele mai
iubite locuri de pe pamant si unde mai pui, pentru care sau dat cele mai mari
razboaie din lume. "Pula" este criticata!, insa nu au curajul sa-i critice pe MANIPULATORI, pentru crimele produse zilnic de la al doilea razboi
incoace. Stau si privesc cu pasivitate mortii de la stiri dar dintr-o data ii deranjeaza "pula" lui
Ferghete care e facuta alintat in grai ardelenesc facuta fain, neaos si ferches
in limba nationala, un gest care ii denota o dinamica larga a limbii in care sa
nascut. Si nu-i rusine sa o foloseasca cu mandrie si sa se faleasca; pentru cei ce au urechi s-audă şi ochi să vadă ciumulcei farfurie într-un picior, ghici
ciupercă ce-i ?
Primul lucru
pe care l-am invatat in democratie in Australia a fost; SA NU IMI FIE FRICA DE LIMBA SI
CUVINTE.
Frate
Pavele, limba nu este un gard in care tu esti asezat sa fii prizonier, limba
romana e un sac infinit cu stele, pe care tu, cu pumnul plin le arunci intreaga
viata in jur. Sa fericesti universul. Sa arzi diavolul ! Omul rau
foloseste limba ca pe o plasa - o arunca asupra oamenilor prinzandu-i/tinandu-i
pesti. A nu folosi limba/vocabularul total e RASISM, e DISCRIMINARE A CUVINTELOR,
ea ii inchide pe oameni intr-o puscarie daca nu e libera. Limba impusa prin spalare de creer, speriatul copiilor si conditionarea lor de parinti, a le spune
in ce directie sa priveasca inloc sa ofere explicatii.
Oare cum au ajuns japonezii aici? Intrebarea o pun ca omul sa vada si sa aleaga in ce directie merge, ca apoi sa invete cum sa imbratiseze o astfel de democratie, care sa se incarneze fara handicap, sa continuie natiunea, sa-si pastreze traditia, cultura si identitatea. Adica o democratie romaneasca.
Oare cum au ajuns japonezii aici? Intrebarea o pun ca omul sa vada si sa aleaga in ce directie merge, ca apoi sa invete cum sa imbratiseze o astfel de democratie, care sa se incarneze fara handicap, sa continuie natiunea, sa-si pastreze traditia, cultura si identitatea. Adica o democratie romaneasca.
- No, da ce să mai zic eu care nu sunt poliglot-politic,
Deşi drag prieten-amic, pragmatic, ca
Van Gog sunt mic şi de nimic,
Că nu produc nimic, ca să valorific,
Trăind în van nici cu ruga, nici cu
fuga,
trăind scriind să fac un ban pe tri
şi fuga,
Că pula sculată nu caută, că pizda-i
câcată.
Dar peste gard e cenzura
meritocraților şi ne dă peste cap de-a dura,
că dincolo de gard e gorila, fatal un
leopard avar,
individualist, şovinist, care
neartist,
din interes vrea doar pentru el tot: fes
şi rest,
deşi-n popor e vai şi tulai: omor,
că deşi imperialiştii iresponsabili
nu se țin vinovați,
vina de om-ucidere, e tot a lor fără
a fi condamnați.
Cum? în ce
sens exotic ? Cum vom ara ca să fim pe brazdă, că şi Crengă cu pupăza din tei
sau după cireşe la mătuşa Mărioară a cam dat-n bară (şi oricum am întoarce-o
tot copilărie e, ca la Maxim Gorki universală, dar fără stăpân, că avem
libertatea de a scrie în limba noastră ca marele sfânt Caragiale (cum, nu ştiu
să ți-o spun pe şleau şi pe Dumnezeul meu, încă n-o ştiu ce streşeli are să mă
apuce şi să mă frigă la inimă şi ştii de ce, că tot pe româneşte am dau-o cu
sămănătura după brazda plugului cu păsăreaua câmpului, că păsăreaua câmpului
tot cântă şi ciripeşte cititorului şi ori ce te-ai face românule, nu mă crezi, nu
mă crezi, că tot român rămâi, că te-ai jurat de mii şi sute de ori, că tot
român mori, nu-i aşa, Ben?)
- Ce are romanu cu sexu?! în ce sens exotic ?! Noi nu tratam sexu ci felul cum il interpretam in limba romana si in societate. IN VOLUMUL DOI VOM
AVEA MAI MULTE RASADURI DE CUCI SI DE PASARELE. poate homosexuali si lezbiene, politicieni, etc. Sunt lucruri pe care trebuie sa le confruntam.
- Noi doi ne vujim şi la ochi şi la gene,
Ca doi mândri porumbei la pene.
La dorul meu
Sunt rob şi eu
Şi pentru Dumnezeu
Scriu mereu şi mereu.
Nu crezi: politica
De ce nu ni cămaşa
Pe care s-o îmbrăcăm duminica,
De ce nu se împacă cu asta biserica ?
Nu crezi: politica
De ce nu ni cămaşa
Pe care s-o îmbrăcăm duminica,
De ce nu se împacă cu asta biserica ?
În popor s-ar crede,
că suntem stricați de cap,
N-am fi aceptați.
Am fi priviți mai deochiat,
Deşi facem umbră pământului,
Soarele decenței ne-a eclipsat.
Nu găsesc lucru inteligent,
Înțelepții din viitor ne-ar tage în
piept,
Şi luați peste picior târâişul
şarpelui.
Stoşeli-epileticii,
sunt apucați de tremurici, zgâlțâiți de cel rău, în popor se mai zice că-s stăpâniți
de duhul rău, de stroşală (iată, că nu-ți pot explica un lucru minor, lucru a
dracului, deocheat, rău famat: face posoarcă cel bolnav, stroşit, la gură,
{Stroşeli,stroşeală-îl apucă stoşeala(şi porcii în care Iisus
o băgat dracii din oameni şi o sărit în mare o avut stroşeală)} aşa-i când te stroşeşte şi chiar şi
țăranul în vorbirea lui e pudic, vezi grozavele frânturi de limba, că țăranul
şi neşcolat, neinstrui, nu-i vulgar, nu-i nepopular, nu-i buruienos, zdrențos, la
gură nici când îi mai scapă şi lui câte o vorbă ruşinoasă, că-i mai scapă câte
o vorbă bolovănoasă cum zice Zaharia Stancu şi totuşi iubirea aiesta rămâne un
dulce, un frumos, că vorba dulce mult aduce, că nu-i un nespălat, un par lung
şi minte proastă şi nu-i înalt şi rar, îi un drăguț omul din popor, Ben şi cu
exoticul tău eu mă am cum mă am, dar n-aş vrea să fiu necuvincios, maistre, dar
de ce ne-am face de râs şi turcă, Todica ?). Nu mi-ar place să vorbim fără de
noi, noi amândoi având altă şcoală chiar şi decât Mircea Cărtărescu (am citit
ceva în proza lui şi e mai slobod la gură l-am auzit la TVR şi pe Mircea
Dinescu şi am citit ceva scris de marele profesor George Anca, dar badea, țaranul,
din mine l-am simțit revoltându-se, deşi am mai citit ceva strigător la cer
şi-n revista clujană de cultură şi literatură Tribuna, revistă prestigioasă, ca
Steaua şi-n poeme a lui Emil Brumaru am citit cândva, dar am fost dezgustat nu
ştiu de ce acel limbaj de mahala, de W.C. nu-mi place (mi inexpicabil de ce
nu-mi place), deşi de la o vreme m-am ramolit şi foarte iute înjur, sudui, dar
şi chiar când ți-am scris unele expresii mai pământoase le-am evitat pe cât am
putut să le folosesc în propoziție şi frază, chiar dacă totul era mai tri
culori cunosc pe lume, mai colorat şi mai picant aromat, dar în firea mea n-aş
lăsa să pătrundă urâțenia, baba cloanță a limbii române, chiar dacă în acest
sens scăpări le-ar fi avut şi marele Eminescu, dar eu cred sus şi tare, că-i
doar folclor, fabulație, deşi chiar şi noi amândoi uneori suntem fețe palide,
grețoşi coioți uzând de vorbele cenuşăresei, vorbe omise din dicționarul
explicativ al Academiei Române ori ignorant cum sunt nu cunosc toate secretele,
Ioan Muşlea încercând să le culeagă din popor consideraându-le şi pe acestea
folclor, din patrimoniu, tezaurul culturii româneşti.
- Noi suntem oameni din popor cu frica lui
Dumnezeu din acest motiv nu putem vorbi in public asa. Acelesi e motivul si
pentru care romanul SOLDAT din Afganistan OMOARA, acasa la el nu ar face-o,
deasemeni soldatul american. Eu corespondez cu multa lume si multi, in functii
mai mari si mai in varsta ma roaga sa le spun direct pe numele mic si mi-e tare
greu sa o fac pentru ca le omor aura dumnezeiasca - in firea mea o simt.
Relatia e mult mai trainica atunci cand ne respectam munca si talentul daruit
de Dumnezeu. De aici si vorba sa nu ne tavalim impreuna prin noroi ca porcii ci
sa ne intindem mana si sa ne scoatem afara din mocirla.
Dar ce facem
atunci cand in loc de Pula zicem Pasarica? Rade lumea de noi si ne crede ca am
dat in mintea copiilor, ne considera dusi cu pluta, ne pierdem credibilitatea
si nici macar nu se mai sperie de noi. Zii la unu: Dute in pasarica mea, cand
esti gata de bataie. Iti intorc ortacii spatele si rad de tine.
- Acuma revii la/pe brazdă, dragule şi
atunci din cauza bunlui simț, un estetic asumat ontologic după un cod a
manierelor elegante geto-dace de care noi şi Eminescu nu ne ruşinăm, cum am
putea scrie necioplit, chiar dacă suntem ciopliți de Brâncuşi din bardă şi
topor în glasul pietrei, lemnului sau bronzului, cum am putea călca peste legea
pământului, peste educația părintească a dorului intraductibil în alte limbi?
Ce găseşti
nefiresc ? Dar de ce trebuie să înjurăm pe cineva? Ce esență-excelență am
scoate în evidență? Nu cumva am evidenția nervozitatea şi egoismul şi aşa
industrial, că din cauza lui e minciună, foame şi războie, om-ucidere ?! (s-ar
putea să am vedere îngustă şi să nu văd lume cum o văd capitaliştii, care nu-s
nici a tăi?)
- Tehnocratii in lacomia si lipsa de
educatie a lor generala/crestina ne-au bagat in rahat si acum nu stiu cum sa
mai salveze balanta lumii. Democratia nu a fost niciodata adevarata, nici macar
in Grecia antica la grecii care au inventato. Au introdus-o cu forta ca sa fure
in liniste si legal tehnocratii de atunci ca si cei de azi. Eu am mentionat
aceste lucruri in modul meu naiv, instinctual inca din primele sase luni traite
in occident..., insa acum inteleg mai bine ca toti stiu asta insa se fac ca nu
vad si prefacerea aceasta de curva/prostituati cu totii, politicienii din
ultima generatie ne vor duce la o explozie de nemultumire a intregului
occident. Au facut din instrumental economie pionul principal dupa care se
conduce viata pe pamant si Isus a semnalat asta in piata. Viata omului nu e
numai economie. Tare mi-e teama ca am dreptate frate Pavele.
- De ce n-am vorbi nu altcum de cum a
vorbit Hristos: frumos, cuvincios, luminos şi pilduitor, cu folos ? Noi ce
oferim omenirii nobil şi sublim ? Unii fac moarte de om, iar alții vorbesc
urât, dar noi Benoni Todică? Dar noi cum, ce facem, ca să se cunoască în
ecuația omenească, ca laudă de zestre, că noi să ştii: nu ne mai aparținem
nouă, ci "urmaşilor-urmaşilor noştri"? Tu nu eşti omul care să ne
terfelească onoarea, cinstea şi demnitatea descăecându-se-n Moldova lui Ştefan,
Mihai Eminescu şi Mihail Sadovianu, descălecându-se din Maramureşul istoric a
lui Dragoş-vodă un şir coloană fără sfârşit de voevozi, vorba lui Peru Țuțea, Vasile
Andru şi Dan Puric, voevozi, înşiră-te mărgăritar, cu marea calitate de a fi
om, de a fi roman (şi atunci ce-i propunerea ta, că doar Dumnezeu după prostia
mea fiind cel capabil care să ne pună la încercare, el fiind unicul care
de-adevăratălea ne dă cale, viață şi adevar şi singurul care ne poate lua darul
din dar, poate ne lua şi viața (fii atent sunt, ca un țăran: sănătos
încăpățânnat în bine, cum îmi spunea, nu ştiu de ce tocmai mie, profsoara de
limba franceză, Danciu, româncă neaoşă, fostă călugăriță la Paris, profesoară
la Liceul Agricol Bistrița până a fi transferați prin 1968 la
Şimleul-Sivaniei).
Întrebări
sunt, Ben, multe: de ce o vacă ar cufuri o întreagă ciurdă, gule, cireadă, de
ce o oaie ar cufuri o turmă, o târlă, o stână întregă şi de ce un om deştept ar
face de oaie, un popor întreg, că de
vorbit se vorbeşte şi într-o carte îngrijit ori omule, tu crezi, c-ar fi bine
cu ochelari de cal ? Fiecare e altfel, dar tu ziceai, că nu făcând pe nebunii
suntem emblema, firma, chifla, pentru fericirea celorlalți, nu aşa călim
oțelul, cu viața aşa cum a fost cu rost şi folos, ca la carte pentru a sari din
moarte evadând prin național natural, punctual, din banal sau tu te ții de
părul ce ți-l schimbi şi nărav, ca scaiul de coma şi coda calului ? E bine să
te ții cu dinții de limba română, chiar dacă sabia lui Domocles e un paloş, cu
două tăişuri şi capul neplecat pupă picioarele, că de ce te temi nu scapi şi
ce-n frunte ți scris, ca brav român duci şi dacă faci mofturi, te opui şi pe la
noi, dar pe tot locul pe unde harta e pusă în cui.
- Asta desigur carte de cofetarie/cafebar
nu va fi. Poate mai mult de istorie/conservare.
- Tu eşti cel care hotarăşti ce rămâne sau
nu pentru eternitate.
Şi atunci de
ce ne-am prosti dând cu bâta-n baltă pişându-ne contra vântului, deşi ca
sperietori de ciori am fi pe nicăieri: după ce ne toroştim în drum debia apoi
să fugim în tufă, ca după ploaie chepeneag, deşi fiecare aparte e cu tradiția
şi cultura, filozofia, sa, unii în loc de cap şi acela doar pentru bască, purtând pe umeri damigeană, ca să nu-i
ploaie-n gât, acasă ca risipitor în loc de roşcove găsind vițelul cel gras
tăiat, dar şi invidia celorlalți nedumeriți.
- Totul e o veste poveste între noi la un
foc de tabără.
- Dan Rebreanu redactor la revista Tribuna
unde Dumitru Mircea redactor-şef a revistei a fost surprins de însemnările mele
din tabără de la Bran citând la Radio-Cluj din însemnări în emisiunea domniei
sale: Însemnarile redactorului-şef Tribuna Dumitru Mircea plăcându-i
metaforele, comparațiile folosite de mine, aşa cum lui Mircea Vaida-voievod
avea să-i placă lirismul din povestirea mea Oracol de tânar ajunsă pe mâna
lui la aceeaşi redacție şi nu la Dan
Rebreanu, care îmi tot promitea că mă debutează, dar era ca-n promite, promite
mereu, că nici cel ce-ți cere promisiunea nu crede în realizarea ei, însă eu
nu-i cerusem nimic, dar nici n-a
făcut-o, nu m-a debutat, deş eu ambiționat şi pasionat de scris, ca un prost îi
tot trimeteam proze fără a şti cum se scrie probabil, însă tot scriind mă
antrenam pentru a scrie şi a scrie devenea artă, o boală incurabilă, o belea, pe
capul meu (îşi da cu părerea la poşta redacției Dan Rebreanu, îşi câştiga o
pâine şi aici se mărginea totul, în redacție povestind cu totul altceva vrute
şi nevrute şi mi-a prins bine, dar eram încă tot un nevrednic al scrisului şi
asta era şi explicația justificată, faptul, în mod sigur, de ce nu mă publica
ori altul era motivul: nu scrisem dând lovitura, nu scrisem Pârlitul sau De
capul lui, ca Marin Preda, ca unui Miron Radu Paraschivescu să-i placă, să fie
de-anume încântat, dar ce poți face în Viața, ca o pradă, Marin Preda excelează
în confesiuni, scriind acest minunat bestseller, eu nici acuma nu reuşesc să
scriu, nici acuma nu le scriu omeneşte bine, că nici lui Ben Todică probabil
nu-i place de gafele mele, uneoori fiind moralist, ca lupul şi mielul care n-avea
cum tulbura apa râului, că era în albia râului din jos de lup.
Mică ce
mănânci, o întrebă Miha pe Vica şi ea: -"Nimica."
-"Aşa
ceva n-avem".
- Tu scrii foarte ORTODOX, adica te
invarti in serpentine precum popa predica in care repeta anumite lucruri tesute
in limba ca sa priceapa/intre mesajul in capul “prostimii”. E un fel de MANTRA.
unde/valuri de iubire. Putini pricep si au rabdare de la vorbele lui Isus prin
doua mii de ani valuri sau scurs si mesajul lui sa diminuat precum unda pietrei
aruncate in mijlocul lacului devenita mocirla la maluri de atata nepasare.
Textul tau frumos redactat ar trebui citit de copii in scoli cu glas tare, sa
trezeasca ardealul din madulare. Da ce pricepe votantul ?
- S-a diminuat mesajul zici, dar noi
trebuie să-i menținem prospețimea esenței Iisus şi ai dreptate eu precum
cățelul, alergă după propria coadă până amețeşte şi cade buimăcit. Cum să scriu
altfel, aiesta fiindu-mi modul şi stilul original (nu ştiu altfel să scriu; ce-i
de făcut ? Cu sănătate. Mai apare şi oboseala, deşi n-aş vrea să recunosc
uneori.
- Tu esti MINUNAT asa cum esti! Nu trebuie
sa faci nimic. Fii doar tu !!!
- Soarele luminos o orbeşte pe Vica, Pa stie,
nevastă-mea, steaua din viața mea, chiar dacă-i doar o țărancă mai neşcolată, educată
de viața aspră (dar nu-i place dacă-i spui, arunci vorba: -"unde nu intră
soarele, intră doctorul") şi trebuie trasă perdeaua la fereastră, că şi
fără asta din cauza catractei îi lăcrimează ochii iritați şi uneori roşii ca la
iepuri, deşi pe ulița oraşului neâncețoşat de privirea ei se poate ivi ca un
țangău băietanul Eminescu sosit de la izvovor sau de la lacu din Herăstrău. N-o
faci, nemulțumita, îți bagă de vină ițită, repezită, stroşită, căpiată, ca un
notin dezmerdat, mângâiat, alintat la cornițe de zeul Pann, că şi țăranul era
grijuliu şi cu o atenție deosebită față de animaluțe (aşa le dezmeardă, finuț "animăluțe"
deja ca Lucia-Stana Sevianu redactor la Radio-Cluj, cum era şi Arghezi bijutier
cu bijuteriile şi cu cuvintele din psalmii săi, din poeziile scrise impecabil, în
graiului românesc pe la Mărțişor, un colț de Rai în satul legendarului Bucur, din
Bucureşti. Asta ştie, asta face şi Vica (se mai strămbă la mine, ca o maimuță
reamintindu-mi, c-aş fi avut Hemipareză stânga cum se presupune, c-ar fi avut
şi genialul Eminescu (şi atunci am fost cu gura lui"Peşte", schmonosită
de boală, strâmbă) dar Vica face de-ale carnavalului fără calitate de artistă
după ce a început să-şi mai revină şi să-i revină graiul şi din figura
schimonosită să-şi recapete voioşia, o energie solară, deşi de pe margina
patului trebuie ajutată când merge la baie ori e dusă la Hematologie pentru
chimio-terapie, e dusă tot la trei săptămâni pentru tratamentul propus de
medicul primar Mihnea-Radu Zdreghea, ca aşa ni soarta, salvarea (eu să mă
chinui într-un fel ajutând-o stând în permanență lângă ea, ca blândul şi
ascultătorul miel dus la abator, ca la închisoare, stând par împlântat tot
lângă ea înghițându-i, acceptându-i, toate stângăciie, slăbiciunile şi mofturile,
că omul bolnav e sensibil şi suferă într-altfel mai aparte, dar e sâcâitor, pisălog
(dar un om necăjit, ca blegul de Pavel o înțelege având răbdare pentru ea, cu
toate că asupra lui se îngrămădesc, ca asupra puilor şi cloştii: uli, găini, surprizele
neplăcute care exista şi te, şochează oricât ar fi de vigilent, că tocat, macinat,
cariat, consumat, distrus, omul depăşit de evenimentele cu turație maximă şi cu
depăşiri de gabarit fără semnalizări consumând multă energie, răbdare, dragoste
îşi iese din țâțâni, din răbdări şi se uzează, tuioşeşte ca o scroafă după mai
multe fătări călcându-şi involuntar, fără să vrea, purceii, ba mai şi
muşcându-i nelăsându-i să sugă la ugerul ei şi ei mai muşcându-i cu colții a
naibii de ascuțiți pântecele, sfârcurile, dar ommul chipuile învață, se
adaptează din mers şi să te înveți autodidact, te înveți cu de toate pentru
toți, deşi tembel mai poți şi greşi, dar cu o voință neânchipuită făcându-ți
rând şi să scrii, scrii, scapi de monotonie, de plictiseală, te păstrezi în
formă, rezişti noului mod, deşi numai Stan-Pațitul şi suferindul şti ce-i
suferința, ce-i durerea şi stăpânirea de sine, şti ca muncitorul harnic ce-i
munca, chibzuirea, bătaia de cap, şti să nu se lege la cap dacă nu-l doare şi
îmbracă cămaşa mulțumitului, cu ce n-ai
făcut până la acea dată când nevoia te face să să faci, tu să faci lejer,
cinstit, cu voință, răbdare şi pasiunec, chiar dacă trebuie să fii în premieră
în reprezentația acestui spectacol cu rădăcini amare de lobodă, ştede, urzică,
hamei, cu vitaminele din natură, mai ales că-i primăvară şi a dat colțul
ierbii, ca un crud ce-l cântă pe strune de vioară Bacovia asemeni lui Enescu la
Stupca.
Minunat e
dragule Ben Todică cel care ne îndeamnă atât de sincer şi naiv, cu suflet
curat: "- iubiți-vă pe vrăşmaşii voştrii, binecuvântați pe cei care vă
bleastamă, faceți bine celor ce vă urăsc şi rugați-vă pentru cei ce vă asupresc
şi vă prigonesc". (Matei5:44). Totul are un frumos, dar politicienii de ce
mințesc, de ce fură pe rupte, ca fiare hămăsite, lacome, deşi lăcomia le
mănâncă omenia, de ce li doar de pielea lor, piele de drac împelițat? Cum vor
putea mere la el învrăvuiții, că el în sințenia şi bunătatea lui îi cheamă aşa
cum făceau şi străbunii noştri după legea pământului: -"Veniți la Mine, toți
cei trudiți şi împovorați şi Eu vă voi da odihnă". (Matei11:28), dar unii
nu vreau să ştie de bună-cuvință, de adevărul, care ne salvează şi de ce Ben să
facem pe bravii, că "bravo" zicem la măgari,, îi lăudăm pe vrăşmaşii
noştrii şi de ce-am vorbi şi noi îndrăcit, vrăşmăşit, limba româna având
acuratețe şi frumusețe, fancrețe şi tandrețe-politețe, acel ceva de îndrăsnețe
şi de poveste şi atunci de ce ne-am ignora dulceața de doină şi de lumină ? Limba
ne salvează perenitatea poporului, limba, graiul, ni trăinicia a ceea ce suntem
iubire, drept la înviere.
- Fiecare cuvant frumos si gest bun e un
drept la inviere. Tot ce facem bun si bine e inspre binele nostru si al
vrasmasului. Cand zici te iubesc e Hristosul din tine care vorbeste. Cand
injuri e Hristosul din tine care striga dupa ajutor.
Cand umbli
dupa razbunare si revansa tu suferi si in plus creiezi noi forte negre
impotriva-ti si adaugi la suferinta ta si a vrasmasilor tai. Eu stiu ca tu stii
toate astea.
Cand
sistemul cade/prabuseste apar crimele si coruptia creste de o suta de ori.
Poporul asteapta pana cand ii ajunge cutitul la os si…, sa te tii.
Sunt 28 de ani de la revolutie, scoala nu mai functioneaza NORMAL, de atunci. Ghici cine conduce statul si infrastructura lui de la care tu astepti decizii drepte? O generatie de tehnocrati care traiesc din coruptie si continua sa altoiasca coruptia pana se goleste visteria.
Am ramas singuri cu Dumnezeu. DUMNEZEU NI SE DARUIE MEREU. Trebuie doar sa ascultam.
Deci mai e SPERANTA !
Sunt 28 de ani de la revolutie, scoala nu mai functioneaza NORMAL, de atunci. Ghici cine conduce statul si infrastructura lui de la care tu astepti decizii drepte? O generatie de tehnocrati care traiesc din coruptie si continua sa altoiasca coruptia pana se goleste visteria.
Am ramas singuri cu Dumnezeu. DUMNEZEU NI SE DARUIE MEREU. Trebuie doar sa ascultam.
Deci mai e SPERANTA !
PR-F&BT
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu