joi, 31 mai 2018

Caragioiu - MESAJ DE VACANȚĂ ÎN PROZĂ ȘI STANȚE





MESAJ  DE  VACANȚĂ
ÎN PROZĂ ȘI STANȚE
   Poem din epigrame și catene autopiperate,
          ;
 ,,Cu transcanadianul, să-mi astâmpăr aleanul...”
        
Mă întorc în amintire
Către o clipă, doar,  de vară;
A fost doar o amăgire?
                                                         De-am ajuns  la para chioară  !...

Din transcanadian, pozând ereți
Petecând trei zile  prea lungi, în tren,
Privind afară prin marii  pereți,
Nu am croit nici măcar un catren.

Tot mi-aminteam de mocănița noastră
Ce găfăia trăgănd vreo doi bușteni,
Ce zmeu turistic ar fi ea pe coastă,
De-am mai avea cugetul din...  moșneni...

Dacă duci lipsă de aer
Pleacă peste continent,
Debursezi un cont, de fraier,
Pe-un ozon, ca aliment...

De la geamul ondulat
Am privit spre ceru’ –nalt,
Spațiul îmi părea umblat
Și-auzeam cântec de psalt…

Tot cădeau câteva stele
În brațe la astronomi;
Erau mari sau mititele,
Când reci, când cu feromoni…

Cântă trenul cânt de roți,
Când te-adoarme, când te saltă…
Noaptea dorm aproape toți;
Tu gândești ce-ai lăsat… baltă ?

Ai scăpărat aparatul
Filmând tot ce vezi în cale,
Câteodată faci păcatul
Și-ii faci poză… dumisale…

Când îți iese-n cale-un urs,
Decât să-l împuști, mai bine
Ascultă al legii curs :
Sacrifică-te pe tine !

Stâncile golașe ascund
Nestemate prin ravine;
Te-ademenesc furibund,
Faci tu sau ele fac crime ?

Lacul colorat în verde
Stă ca ochiul de balaur;
De te-afunzi în el te pierde :
Are vrajă, n-are plaur !

Când privești către genune
Din înaltul viaduct,
Toate par smarald și spume,
Iar tu respiri…  întrerupt !

Să--mparți vremea între prânzuri
Printre parcuri, munți și brazi,
Ai dori timpul să-l spânzuri
În mereu,, ziua de azi” !

 Când îl vezi citind o carte,
Plictisit de drumul lung,
Te întrebi ce fel de arte
Pân’ la nasu-i nu ajung…

Printre munți, orașe pure
Se presară cât e zarea;
Au hotar stâncile sure;
Pentru tine ? Pâinea, sarea !

Când ai coborât, în fine,
Într-o haltă cu un ceai,
Îți simți fibrele din tine
Bătucite cu un mai…

Dai fuga la băcănie
Să mai iei un suvenir :
Un ac, o năzdrăvănie
Și gândești ,,ce chilipir !!!”


Să tot mergi încet pe șine
Într-un cinematograf,
Cu priveliști când blajine,
Când ne mai…de te fac praf…

Ai ajuns și la Pacific !
Fuga ! să prindem o plajă !
Prinzi altceva, sau nimic;
Altul te prinde în mreajă…

Când șezi pe o buturugă
Veche de sute de ani,
Ai uitat și de păstrugă
Și de țâri și de …golani…

Te încurci  în neagra algă,
Drept plocon de la ocean,
Dar te țini bine de halbă,
Să nu-i scapi nici un mărgean...

Te joci în nisipul  fin
Și prăjit la foc de plită,
Măcinat  diamantin,
Calitate, nu… pirită  !

Te alintă vântul molcom
Din oceanul liniștit
Simți mereu parfum de Lancom
Și un dor de-un țărm  iubit…

                         *         

Pleci apoi pe căi alpine
După înspirație,
Dar nu ști dacă va ține,
Udă-n  transpirație…

 Stai în rând la teleferic,
Sari într-un vagon din cerc,
Să te urce-n pisc feeric…
De stupoare, rămâi… berc !

Rămas de olimpiadă
Podiumul mă îmbie,
Fac o poză să mă vadă
Toți, când îmi fac…
 panoplie !

Mi-ai  trimis în grabă-o știre
Scrisă aproape ilizibil,
Ca-n vremuri de tibișire;
Ești ori vechi, ori ești teribil  ?

,, Incheiere cu… precădere” :

Vezi ceruri, vezi și morminte,
Tot ce este viu și mort,
Dar îți rămâne în minte
Restaurantul din port !
          Septembrie 2014

                                                                    Columbia Britanică










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu