miercuri, 30 mai 2018

Ferghete - O GREA POVARĂ




O GREA POVARĂ
+
~*~
Mie mi-o murit ce mi-o fost mai iubit, soția, de soare răsărit de România,
după ce-am stat cinci luni la căpătâiul ei,
stând ciucit, murculit
,uneori repezit, Suca-om sucit,
că om leneş,nu mi s-a pus pesmeții la muiat
pentru a nu fi de hazard spânzurat
cu ciucurii brâulu de toarta inelului
de aur băgat din râtul porcului
de la uşa ruşinii parlamentului,
că eu stam amărât, 0m necăjit la căpătâiul ei
visând, Eminescu, plin de amor şi scântei
şi dragoste, cutezător, la curți de dragoste şi dor
stam s-o mângâi în suferința ei pe sub teii înfloriți pe alei
pentru rod de porbei
stam nevisând o clipă moartea ei, c-are să moară,
luând-o Dumnezeu sub scut si pe scut sub dulcea minune a luminii de lumi de început,
sub dulcea lui aripă urmând să  trecă prin vămi de culmi,
din viața mea de stea, iubire la înălțimi şi profunzimi de țara mea,
în țara mea, ca mândră a mea
fără de ea, simțind la inimioară:
o grea povoară.
+

PAVEL RĂTUNDEANU-FERGHETE








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu