duminică, 8 martie 2020

A P E L - Dragii mei prieteni și neprieteni..., creștini și necreștini, + tristul adevăr despre Coronavirus




A P  E  L

Dragii mei prieteni și neprieteni,

cunoscuți și necunoscuți, creștini și necreștini,



                 De câteva luni auzim în fiecare zi că un nou pericol, pe lângă atâtea altele,  se ridică la orizont și amenință lumea. Cifrele care indică numărul celor infectați de microbul nenorocit, cât și al celor ce mor din cauza acestuia cresc  înfiorător de la o zi la alta. Țări după țări și popoare după popoare se confruntă cu noul flagel. Autoritățile de pretutindeni fac tot ce pot ca să stopeze sau măcar să micșoreze viteza de răspândire a noii epidemii; oamenii de știință caută cu disperare medicamentele capabile să vindece bolnavii,  să imunizeze pe cei încă neafectați. Cu toate acestea, moartea se plimbă nestingherită prin lume, fără să țină seamă de hotare, de vârstă, de sex, de speranțe etc. Nimeni nu poate spune că este imun, că el nu poate fi infectat, că el nu poate să fie mâine în rândul celor afectați sau al celor morți.

         Ierarhii și preoții noștri se roagă în biserici, călugării se roagă în mănăstiri pentru stoparea răspândirii acestui virus, pentru vindecarea celor bolnavi, dar nu este suficient. Este necesară și rugăciunea Dumneavoastră, a tuturor, indiferent unde vă aflați, ce limbă vorbiți, ce credință împărtășiți. Haideți să punem umăr la umăr, credință lângă credință, speranță lângă speranță și să ne rugăm Tatălui Ceresc, Creatorul și Conducătorul lumii, indiferent cum Îl numim fiecare. Noi creștinii ne rugăm lui Dumnezeu Creatorul, Domnului Iisus Hristos Mântuitorul, Sfântului Duh Sfințitorul și Dătătorul de Viață, Maicii Domnului, Sfinților Apostoli, tuturor sfinților, îngerilor, să ocrotească pe fiecare în parte și pe toți laolaltă, să ne ferească de boli, de catastrofe naturale, de războaie, de foamete, de tot răul din noi și din jurul nostru. Ne rugăm să ajute mintea oamenilor de știință ca să găsească leacul tuturor bolilor care astăzi sunt incurabile, să  lumineze mintea și conștiința celor ce pornesc războaie, plănuiesc tot felul de atentate teroriste și de crime. Ne rugăm să nu mai curgă sânge și lacrimi, să nu se mai teamă nimeni de ziua de mâine, de dușmanii văzuți și nevăzuți.

          Fie ca pacea, sănătatea, bucuria, încrederea în viitor să împărățească pe pământ, fie ca să trăim vremea când omul este cu adevărat frate pentru om, fii ai Aceluiași Părinte.

           Pentru realizarea acestor deziderate dispunem de cea mai puternică ,,armă” dată oamenilor vreodată: RUGĂCIUNEA.  Avem datoria sfântă, fiecare în parte și toți laolaltă, s-o folosim. Haideți să ne rugăm în fiecare zi, după cum avem răgaz fiecare, după cum avem timp și disponibilitate. Nu facem paradă de rugăciunea noastră, ci acolo, în cămăruța sufletului nostru, în gândul nostru, fie că ne aflăm acasă, în biserică, la locul de muncă, pe stradă sau pe câmp, pe pământ, pe apă sau în văzduh,  să ne rugăm. Dacă rugăciunea noastră e fierbinte, stăruitoare, sinceră, făcută cu credință și cu nădejde, dacă mai este unită și cu post, devine extraordinar de puternică și se înalță până la Tatăl Ceresc, Părintele veacurilor  și al lumii și nu poate să rămână fără efect. Nu este greu, nu vă costă nimic, nu vă ia timp mult.

          Dacă enoriașii din parohia mea, miile de prieteni pe care-i am pe rețelele de socializare, ar da curs apelului  și s-ar ruga, ba mai mult, ar transmite ei înșiși apelul prietenilor și cunoscuților lor, în câteva zile am fi milioane care ne-am uni întru rugăciune, am deveni o forță, în fața căreia nenorocirea ce s-a abătut acum asupra lumii, cât și altele, ar  înțelege că pe aici nu se trece! Amin!

                      Pr. Al. Stănciulescu-Bârda



T I M P U L
- Cuv. Bonifatie de Teofania -



             Curgerea timpului a început odata cu miscarea fiintelor zidite. De aceea, este în zadar sa cautam timp înainte de Facere – cum ar veni, timp înaintea timpului. Caci daca nu ar fi miscarea fapturii duhovnicesti si a celei trupesti, adica trecerea din trecut prin prezent în viitor, n-ar mai fi nici un timp. Asadar mai drept este sa spunem ca timpul a început odata cu faptura decât ca faptura a început odata cu timpul – însa amândoua sunt de la Dumnezeu, „pentru ca de la El si prin El sunt toate” (Romani 11, 36).

Cuviosul Bonifatie de la Teofania, Bucuria de a fi ortodox, traducere de Adrian Tanasescu-Vlas, Ed. Sophia, Bucuresti, 2011, p. 111.



BUNA MIREASMĂ
- Sf. Ioan de Kronstadt -



         Buna mireasma care vine din caditul tamâierii ne aduce aminte mereu ca sufletele si trupurile noastre – temple nezidite de mâna omeneasca – trebuie sa reverse necontenit buna mireasma a harului Duhului Sfânt si a virtutilor: curatia, sfintenia, blândetea, smerenia, nerautatea, simplitatea, sinceritatea, buna- vointa, compasiunea, îngaduinta, rabdarea, nefatarnicia, iubirea de dreptate, ascultarea, milostivirea.

Sfantul Ioan din Kronstadt, Liturghia: Cerul pe pamant, traducere de Boris Buzila, Ed. Deisis, Sibiu, 1996,




ÎNDELETNICIRILE OMENEȘTI
- Arhim. Sofronie Saharov -


             La Muntele Athos, când eram înca începator, un monah batrân mi-a spus într-o zi ceva minunat în legatura cu treburile cele mai smerite: „Nici o munca nu înjoseste valoarea omului, singur pacatul naruie viata dumnezeiasca în noi”. Treburile ce nu pot deveni patima sânt cele mai potrivite vietii duhovnicesti. Daca sunt bucatar, pregatesc hrana rugându-ma pentru cei pe care Domnul îi iubeste. Nu are loc patima. Totodata o astfel de munca este de mare pret, caci îmi îngaduie sa slujesc celor pe care Hristos îi iubeste. Putem trai foarte bine cu o astfel de atitudine.


Arhimandritul Sofronie Saharov, Din viata si din duh, traducere de Parintele Rafail Noica, Ed. Reintregirea, Alba Iulia, 2011, p. 51.




RESPIRATIA SUFLETULUI
Sfantul Ioan din Kronstadt

  

          Rugaciunea este materia pe care o respira sufletul, precum vazduhul este materia cea fireasca pe care o respira trupul. Noi respiram prin Duhul Sfânt. Fara Duhul Sfânt nu poti spune din toata inima nici macar un cuvânt al rugaciunii. Rugându-te stai de vorba cu Domnul fata catre fata, si daca ai gura inimii deschisa prin credinta si prin dragoste e ca si cum ai trage atunci din El bunatatile duhovnicesti ale Duhului Sfânt pe care le-ai cerut.

Sfantul Ioan din Kronstadt, In lumea rugaciunii, traducere de Adrian si Xenia Tanasescu-Vlas, Ed. Sophia, Bucuresti, 2003, p. 23



PANZA DE PAIANJEN
Sfantul Ioan din Kronstadt



               Omule, care nu visezi decât aceasta viata trecatoare si nu te gândesti la viata vesnica si cereasca, cugeta! Ce este aceasta viata trecatoare? Trebuie mereu sa o alimentezi cu combustibil (cu hrana), pentru ca flacara vietii sa continue sa arda, sa nu scada, pentru ca locuinta noastra (trupul) sa ramâna calda, iar viata mereu incerta a trupului nostru sa-si refaca fortele, hranindu-se cu substanta altor fiinte vii, pe care le sacrificam pentru a întretine viata noastra. Într-adevar, omule, ce derizorie pânza de paianjen este viata ta! Îti trebuie, de doua ori pe zi, sa-ti hranesti trupul tau (adica esti obligat, de doua ori pe zi, sa manânci si sa bei), iar noaptea trebuie sa-ti zavorasti sufletul în trup, închizând simturile trupului, cum închizi obloanele unei case, pentru ca sufletul sa nu se raspândeasca în afara, ci sa ramâna înauntru, dând caldura si viata. Ce pânza de paianjen este viata noastra si ce usor este sa o desiri! Fii smerit si plin de veneratie fata de viata vesnica!

Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea intru Hristos, traducere de diac. Dumitru Dura, Ed. Oastea Domnului, Sibiu, 1995, p. 55-56



DUMNEZEU CEL DINTOTDEAUNA
Sf. Tihon de Zagorsk


              Vezi ca atunci când un tânar si o fecioara întemeiaza o casnicie sau doi oameni leaga o prietenie, acestia asaza între ei un juramânt, fagaduind sa pastreze credinciosia unul fata de celalalt pâna la moarte. Cu acest prilej adu-ti aminte de legamântul care s-a pus între tine si Dumnezeu prin Sfântul Botez. Atunci Domnul cel Milostiv te-a primit întru cea mai înalta dintre milele Sale prin credinta în Hristos si tu ai fagaduit sa-I slujesti Lui cu credinta si dreptate pâna la capatul zilelor tale. Pornind de la aceasta întâmplare, poti: 1) Sa cugeti si sa te minunezi de negraita bunatate a lui Dumnezeu, Care pe omul cel lepadat, calcator de lege si vrajmas al Sau îl primeste întru o asemenea mila, încât îl face fiu al Sau întru Domnul nostru Iisus Hristos si tot întru El îl va întari ca mostenitor al vesnicei Împaratii, daca îsi va pazi credinta sa pâna în sfârsit, dupa cum graieste Apostolul: „Fiindca toti sunteti fii ai lui Dumnezeu prin credinta în Hristos Iisus. Caci câti în Hristos v-ati botezat, în Hristos v-ati îmbracat” (Galateni 3, 26-27). 2) Sa te cercetezi, cautând sa vezi daca slujesti cu credinciosie Dumnezeului tau, Care te-a primit întru mila Sa. El credincios este si pururea asa ramâne: „Credincios este Domnul întru toate cuvintele Sale si sfânt întru toate lucrurile Sale” (Psalmul 144, 13). El a fagaduit sa-i tina pe cei drepti ai Lui în dragoste si în milostivire, si îi tine; a zis ca le va da Împaratia Cerurilor, si le-o daruieste. Ai pazit ori mai pazesti tu oare credinciosia ta fata de El? Oare nu L-ai parasit, cu toate ca marturisesti numele Lui? Oare nu ti-ai întors inima ta de la El, lipindu-te de iubirea lumii acesteia? Oare n-ai îndragit bogatia, aurul, argintul, cinstirea, slava si placerile lumii, în loc de a-L iubi pe Domnul tau? Oare faci ascultarea pe care El o cere de la tine? „Te-ai îndreptat” tu oare prin Sfântul Botez „întru numele Domnului Iisus Hristos si întru Duhul Dumnezeului nostru” (1 Corinteni 6, 11) si oare adeveresti roadele acelei îndreptari? Oare savârsesti dreptatea? Oare te pazesti de toata spurcaciunea trupului si-a duhului, de vreme ce ai fost sfintit în acel mare Nume si în Duh? De vei zari în tine necredinciosia fata de Dumnezeu, pâna când nu s-a sfârsit înca vremea, întoarce-te la El cu toata inima prin pocainta, tânguire si credinta, caci Domnul îi primeste pe cei ce se întorc, pentru ca nu cumva sa te îndepartezi de El în veci spre marea ta nenorocire. Iar de te vei îndrepta spre D umnezeu cu o neprefacuta parere de rau si cu credinta, si El Se va întoarce catre tine cu mila Lui, dupa cum ne spune prin Prorocul Sau: „Întoarceti-va la Mine, zice Domnul Puterilor, si Eu ma voi întoarce spre voi” (Zaharia 1, 3). Caci însusi Sângele cel de viata facator al lui Hristos, ce s-a varsat pentru cei întinati, striga catre Dumnezeu pentru pacatosul care cu toata inima se departeaza de pacate si se întoarce la Domnul; iar celor nepocaiti, acel Sânge nu le va aduce nici o îndreptatire, ci le va fi spre o mai aspra osândire, de vreme ce au nesocotit un har atât de mare si de înalt.


Sfantul Tihon din Zadonsk, Dumnezeu in imprejurarile vietii de zi cu zi, traducere de Olga Bersan, Ed. Sophia, Bucuresti, 2011, p. 134.



CREAȚIE ȘI CREATOR
Sf. Vasile cel Mare



               Când vezi plantele cele de pe lânga casa, cele salbatice, cele care cresc în apa, cele care cresc pe pamânt, cele care au flori sau cele care n-au flori, cunoaste din acestea mici pe Cel Mare, adauga-I mereu admiratia ta si mareste-ti admiratia pentru Creator! Cerceteaza cum a facut pe unii arbori plini de verdeata, iar pe altii goi; din cei plini verdeata, pe unii cu frunzele cazatoare, iar pe altii totdeauna cu frunze; ca îsi pierd frunzele si maslinii si pinii, chiar daca nu se vede cum îsi schimba frunzele, încât pare ca niciodata nu sunt lipsiti de frunzisul lor.

Sfantul Vasile cel Mare, Omilii la Hexaemeron, traducere de Pr. Dumitru Fecioru, Ed. IBMBOR, Bucuresti, 1986, p. 129.


N E G U R A
Sf. Ioan de Kronstadt

  

            Grija fata de cele ale vietii materiale acopera asemenea unei neguri orizontul sufletului, întuneca ochii inimii, leaga sufletul. Tu nu te îngriji de nimic, lasa toata grija si toata preocuparea pe seama Domnului, asa cum ne învata Apostolul purtator de duh. Sa nu-ti para rau de ceea ce dai altuia. Acestea sunt o arvuna ale noilor si marilor îndurari ale Domnului fata de tine.

Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea in Hristos, traducere de Boris Buzila, Ed. Sophia, Bucuresti, 2005, p. 233.


GREȘEALA
- Sf. Tihon de Zadonsk -

  

            Vezi sau auzi ca aproapele tau greseste sau ca a pacatuit. Întâmplarea aceasta sa nu-ti slujeasca drept temei pentru a-l judeca pe fratele tau, dupa cum au unii raul obicei, ci pentru a-ti cunoaste neputinta ta; nu pentru a-l lua în râs pe aproapele tau, ci pentru a-l compatimi si a te îndrepta pe tine însuti. De la el întoarce-ti ochii catre tine, cautând sa vezi de nu ai fost si tu în acel pacat sau în altul deopotriva cu acela si daca nu cumva te afli chiar acum în el? Dar chiar de nu, au n-ai putea tu oare sa pacatuiesti mai rau decât atât? Caci înlauntrul nostru, al tuturor, salasluiesc neputinta si ticalosia: patimile noastre ne sunt dusmani, trupul nostru ne înrobeste, iar satana, vrajmasul nostru, cauta neîncetat sa ne înghita. Noi toti cadem, caci toti suntem supusi caderilor si primejdiilor de orice fel; aproape este caderea noastra, daca nu ne tine harul lui Dumnezeu. Asadar, prilejul acestei întâmplari sa te întoarca spre cercetarea de sine si, vazând caderile fratelui tau, straduieste-te, cu ajutorul Domnului, sa le faci pe toate cu mai multa chibzuinta si luare-aminte.


Sfantul Tihon din Zadonsk, Dumnezeu in imprejurarile vietii de zi cu zi, traducere de Olga Bersan, Ed. Sophia, Bucuresti, 2011, p. 75.

CREDINCIOSIA MIRESEI
Sfantul Tihon din Zadonsk



              Vezi ori auzi ca o sotie cinstita si credincioasa pe nimeni altul nu iubeste decât pe barbatul ei si nimanui nu se straduieste a-i face pe plac decât lui. De la însotirea cea trupeasca, îndreapta-ti mintea spre cea duhovniceasca, în care crestinii s-au logodit prin credinta cu Mirele Ceresc, Hristos Domnul. Despre aceasta Sfântul Pavel le vorbeste astfel credinciosilor din Corint: „V-am logodit unui singur Barbat, ca sa va înfatisez lui Hristos fecioara neprihanita” (2 Corinteni 11, 2). Cugeta dar cum trebuie crestinii sa-si pazeasca dragostea pentru Mirele lor cel Ceresc! Cugeta cum se cuvine sa se departeze de iubirea necurata a acestei lumi, sa se alipeasca numai de Hristos, sa-I fie Lui bineplacuti, ascultatori si vrednici de a fi îndragiti, sa plineasca sfânta Sa voie si sa nu iubeasca pe nimeni afara de El si pentru El, daca voiesc Lui sa-I ramâna credinciosi! Trufia, iubirea de slava, de placeri trupesti si de argint, precum si celelalte pofte ale acestei lumi sunt întocmai ca o curva, de care crestinul îsi alipeste sufletul iubind cinstirea, slava, argintul, aurul, placerea si celelalte împatimiri si Îl paraseste astfel pe Hristos, Mirele cel nemuritor, dându-si sufletul sau dragostei lumesti ca unei mârsave curve. O! Cât de greu pacatuiesc crestinii împotriva lui Hristos, Care i-a iubit si s-a dat pe Sine pentru ei, cei ce nu I-au pastrat acea credinciosie pe care, intrând în crestinatate, au fagaduit a o pazi pâna în sfârsit! Astfel, de buna voie si spre marea lor nenorocire, ei se lipsesc de toate acele bunatati duhovnicesti de care au fost învredniciti la Botez. Nu în zadar Sfintii Apostoli ne îndeparteaza pe noi de la iubirea acestei lumi. „Nu iubiti lumea, nici pe cele ce sunt în lume”, ne graieste Sfântul Ioan (1 Ioan 2, 15). „Dragostea lumii acesteia vrajmasie este fata de Dumnezeu. Asadar, cel ce vrea sa fie prieten cu lumea I se face vrajmas lui Dumnezeu” (Iacov 4, 4). Atât de vatamatoare este iubirea lumii, încât cel care a îndragit-o Îi este vrajmas lui Dumnezeu – lucru de care ne înfricosam si numai gândindu-ne la el, cu toate ca omul orb nu poate sa-l priceapa!

Sfantul Tihon din Zadonsk, Dumnezeu in imprejurarile vietii de zi cu zi, traducere de Olga Bersan, Ed. Sophia, Bucuresti, 2011, p. 85


ZIUA CA SIMBOL
Sf. Ioan de Kronstadt



              Ziua este simbolul caracterului trecator al vietii noastre pamântesti: mai întâi dimineata, apoi vine ziua, în sfârsit, seara, si atunci când cade noaptea, ziua toata s-a scurs. Astfel se scurge viata, mai întâi copilaria, ca prima dimineata, apoi adolescenta si maturitatea ca plinul zilei si ceasul amiezii; în sfârsit, batrânetea, ca seara cazând, daca ne-o da Dumnezeu; dupa care, inevitabil, vine moartea.

Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea intru Hristos, traducere de diac. Dumitru Dura, Ed. Oastea Domnului, Sibiu, 1995, p. 114.





Personal hygiene

is important


- Stay at home if you feel sick.
-Stati in casa daca va simtiti bolnav.

- Cover your mouth and nose with a tissue when coughing or sneezing
-Acoperiti-va gura si nasul cu un servetel atunci cand tusiti sau stranutati.

- Cough into your elbow
-Tusiti in incheietura cotului

- Dispose of tissues
-Aruncati in cosul de gunoi inchis.

- Wash your hands often with soap and running water for at least 20 seconds
- Spalati-va mainile cat mai des cu sapun in apa curgatoare pentru cel putin 20 de secunde.

- Try not to touch your face
-Incercati sa nu va atingeti fata.

- It is optional to shake hands

-Este la aprecierea dumneavoastra sa dati noroc, sa va strangeti mainile cand va intalniti cu un cunoscut.



~*~

Cercetător chinez de la Facultatea de Științe Medicale dezvăluie tristul adevăr despre Coronavirus de Redazione acum 2 săptămâni "style =" max-width: 100%; afișare: bloc! important; "> Câteva rânduri scrise de un cercetător chinez pentru a spune adevărul despre coronavirus: Acum riscă arestarea: Bună, sunt jiào Shenme Minzi din China, cercetător al Facultății de Științe Medicale. Universitatea din Zanjan Virusul Corona ajunge în orice țară mai devreme sau mai târziu, nu există nici o îndoială că multe țări nu au kituri sau echipamente de diagnostic. Vă rugăm să utilizați cât mai multă vitamina C naturală pentru a consolida sistemul imunitar. Nu vă faceți griji, este un simplu virus de care puteți scăpa. Din păcate, virusul nu conține în prezent vaccinuri și tratamente specifice. din cauza mutației genetice care au făcut-o foarte periculoasă. Această boală pare a fi cauzată de fuziunea genei într-un șarpe și un liliac și a dobândit capacitatea de a infecta mamiferele, inclusiv oamenii. Este important să vă mențineți calmul și să transmiteți acest mesaj. Profesorul Chen Horin, CEO al Spitalului Militar din Beijing, a declarat: „Feliile de lămâie într-o cană de apă fierbinte vă pot salva viața”. Chiar dacă lucrați, ar trebui să aruncați o privire la acest mesaj și să le transmiteți altora! Lamaia fierbinte poate ucide proliferarea acestui virus în corpurile noastre! Lamaie taiata in trei parti si pusa intr-o cana, apoi toarna apa fierbinte si transforma-o in (apa alcalina), consumand-o in fiecare zi va ajuta cu siguranta impotriva proliferarii acestui virus. Lămâile calde pot avea același efect benefic ca medicamentele. Tratamentul cu acest extract distruge virusul și se vindecă de această gripă În plus, acizii și acidul carboxilic din sucul de lămâie pot regla hipertensiunea, protejează arterele înguste, reglează circulația sângelui și reduc coagularea sângelui. După citire, spuneți cuiva și transferați-o persoanei pe care o iubiți și aveți grijă de sănătatea personală. Sfat: profesorul Chen Horin observă că oricine primește acest mesaj este cel puțin garantat să salveze viața cuiva ... Mi-am făcut treaba și sper că mă poți ajuta și eu să o dezvolt. "

Sursa: Melania Rusu Caragioiu


Informatii de la dr. Călin Mărginean :


Măsuri preventive pentru evitarea infectării cu coronavirus:
1.NU vă scădeți imunitatea !

Pentru asta ...
- NU folosiți dulciuri concentrate = zahăr, bomboane, prăjituri, ciocolată, tort, fursecuri, gem, dulceață, șerbet ... = Zahărul este cel mai PUTERNIC factor care slăbește apărarea corpului.

- NU stați în frig. La dvs. în casă / apartament să aveți PERMANENT temperatura cu "2" în față (ideal este 20-24 de grade), dar NU CUMVA sub 20 de grade !!! SCĂDEREA temperaturii sângelui = al II-lea MARE factor care doboară apărarea corpului.

- NU folosiți pro-oxidante MAJORE = al III-lea MARE factor care prăbușește apărarea corpului : fript, prăjit , afumat, grătar, cuptor cu microunde, gătitul pe tablă sau pe plită, sarea iodată, NU folosiți surse cafeinice, NU atingeți febra musculară când faceți mișcare, NU folosiți apa ionizată, NU faceți baie în apă termală, NU vă întâlniți cu CLORUL (apa de băut de chiuvetă clorurată / înălbitori cu clor / soluții dezinfectante pentru suprafețe cu clor / baia în bazine acoperite), NU inhalați ozon, NU beți apa oxigenată (perhidrol).

- NU folosiți telefonul mobil mai mult de 30 de minute pe zi + să NU aveți permanent internetul pe telefonul mobil pornit = rețeaua WhattsApp



2. DUPĂ CE le-ați eliminat pe TOATE cele de la punctul 1 (de mai sus), faceți următoarele :

- faceți băi fierbinți

- mâncați usturoi crud

- mâncați curcuma și alte condimente cu nivel antioxidant ENORM : cuișoare, scorțișoara, carob, mărar / pătrunjel uscat, boia de ardei roșu DULCE (nu iute !)....

- intrați într-un program riguros de mișcare

- dormiți suficient

- luați zilnic ulei de cătină, 1 linguriță/zi

- luați zilnic ulei de in, 1 lingură/zi

- folosiți MAMA suplimentelor alimentare : pudra de orz verde 10 gr./zi

- luați ZILNIC Mangosteen pastile de 500 mg, 3/zi

- folosiți sucuri de fructe / legume minim o cană (250 ml)/zi



3. NU vă speriați de MANIPULAREA de cea mai abjectă speță a posturilor TV legată de infecția cu coronavirus (eu chiar schimb canalul când dau peste știri cu așa ceva); aceasta este o gripă fix la fel ca și celelalte (nici mai tare, nici mai slabă). Însă, PREMEDITAT, televiziunile au creat o ISTERIE pe această temă, ca să le crească lor audiențele + ca să genereze PANICĂ în populație (care s-a apucat să facă deja stocuri serioase de alimente / medicamente / măști faciale) + ca să fie alocați bani mai mulți pentru dezinfectanți, măști + să câștige și firmele de medicamente, căci se preconizează crearea unui vaccin pentru așa ceva.

Da, există persoane mai susceptibile de a face gripa : cei cu un stil de viață nesănătos (fumat, alcool, cafeinice, lactate, ouă, zahăr, carne, pește....), cei cu boli autoimune, imunodeprimații (după transplant / citostatice / radioterapie), copiii foarte mici și persoanele în vărstă, drogații ... care trebuie tratați ca atare, cu atenție

Însă mortalitatea gripei dată de coronavirus NU este MULT mai mare decât a unei gripe ... obișnuite, ceea ce NU explică ISTERIA generată și alimentată pe această temă !!


DACĂ aveți un stil de viață sănătos și respectați cele pe care vi le-am scris în acest protocol, NU vă fie frică și încredeți-vă în Domnul !!!




BOGAȚI ȘI SĂRACI
- Sf. Ioan de Kronstadt -



             Dupa cum în lumea în care traim aflam bogati si saraci, tot asa si în ordinea spirituala exista saraci si bogati. Saracii cer de la bogati si de la cei cu dare de mâna ajutor si nu se pot lipsi de el; în ordinea spirituala, saracii ar trebui sa vina si sa ceara ajutor celor bogati sufleteste. Noi suntem cei saraci cu sufletul, sfintii sunt cei bogati, care înca din aceasta viata au stralucit prin credinta si prin evlavie. La dânsii trebuie sa alergam noi, saracii, sa le cerem sa se roage pentru noi, sa ne ajute sa devenim curati ca pruncii, sa ne învete întelepciunea duhovniceasca, sa putem învinge pacatul, sa-L iubim pe Dumnezeu si pe aproapele. Rugati-va pentru mine, sfintilor, oameni ai lui Dumnezeu, proorocilor, apostolilor, ierarhilor, mucenicilor, cuviosilor, dreptilor si toti sfintii, ca sa ma fac asemenea voua!

Sfantul Ioan din Kronstadt,Viata mea in Hristos, traducere de Boris Buzila, Ed. Sophia, Bucuresti, 2005, p. 225.




MOȘTENIREA PĂRINTEASCĂ
- Sf. Tihon de Zadonsk -



            Vezi sau auzi ca un tata se leapada de fiul cel neascultator si neîndreptat, lipsindu-l de mostenirea sa. Din aceasta întâmplare învata ca si Hristos se va lepada de crestinii cei netrebnici si nepocaiti, lipsindu-i de vesnica Sa mostenire. Si chiar de se numeau aceia cu numele Lui, El le va spune: „Nu stiu de unde sunteti; departati-va de la Mine toti lucratorii nedreptatii” (Luca 13, 25-27). Dintru aceasta înveti ca se cuvine nu doar sa porti numele de crestin, ci sa te si straduiesti a vietui întocmai dupa cum îti este numele si credinta marturisita.

Sfantul Tihon din Zadonsk,Dumnezeu in imprejurarile vietii de zi cu zi, traducere de Olga Bersan, Ed. Sophia, Bucuresti, 2011, p. 72.



F E M E I A
-Sf. Bonifatie de la Teofania -



             Femeia i-a fost data barbatului ca sa îl ajute, ca fiind mângâiat de ea sa poata îndura lesne tot ce i se

întâmpla. Daca femeia este cinstita si dragastoasa, tovarasia ei nu numai ca îi aduce barbatului mângâiere, ci îi e de mare ajutor în toate împrejurarile, facându-i usoare toate greutatile si nelasându-l sa simta nici o nemultumire dintre cele ce se întâmpla atât acasa, cât si în afara casei. Vine furtuna sufleteasca? Ca un cârmaci iscusit, femeia buna duce corabia la liman, si prin întelepciunea sa îsi mângâie mult barbatul.


Cuviosul Bonifatie de la Teofania,Bucuria de a fi ortodox, traducere de Adrian Tanasescu-Vlas, Ed. Sophia, Bucuresti, 2011, p. 140.



L U N A
Sfantul Vasile cel Mare



          Mare este si corpul lunii! Dupa soare este cel mai luminos astru. Dar marimea lunii nu ramâne vazuta totdeauna, ca uneori cercul ei este întreg, iar alteori se vede cu lipsuri si împutinata; arata lipsa în cealalta parte a ei; ca o parte a ei se umbreste când creste, iar o alta parte a ei se ascunde când descreste.

            O pricina nespusa a înteleptului Creator a facut ca luna sa aiba aceasta felurita schimbare a formelor ei. Sau poate ca înteleptul Creator a vrut sa ne dea o pilda vadita de cum este firea noastra omeneasca. Ca nimic din cele omenesti nu este statornic; ci unele ies din nefiinta si merg spre desavârsire, iar altele, dupa ce au ajuns la dezvoltarea lor si au crescut la cea mai de sus masura a lor, iarasi, prin pierderi treptate, se mistuie si se distrug; si împutinându-se, pier. Creatorul, deci, a vrut sa ne dea învataturi despre cele cu privire la noi prin fazele lunii; iar noi, luând cunostinta de grabnica schimbare a celor omenesti, sa nu ne îngâmfam când ne merge bine în viata, nici sa ne laudam cu puterea, nici sa ne mândrim cu bogatia cea nestatornica, ci sa dispretuim trupul care sufera schimbari si sa ne îngrijim de suflet, de bunul cel nemiscator. Iar daca te intereseaza luna, ca-si pierde lumina prin scaderile ei treptate, sa ti se întristeze mai mult sufletul, care are strânsa în el virtutea, dar din pricina neluarii aminte îsi pierde frumusetea sa si nu ramâne niciodata în aceeasi stare sufleteasca, ci adeseori se schimba si ajunge altul din pricina ca n-are temelie tare. Cu adevarat, asa cum spune Scriptura: „Cel nebun se schimba ca luna” (Sirah 27, 11).

Sfantul Vasile cel Mare, Omilii la Hexaemeron, traducere de Pr. Dumitru Fecioru, Ed. IBMBOR, Bucuresti, 1986, p. 144-145.


TRUPUL ȘI SUFLETUL
Sf. Ioan de Kronstadt



               Nefireasca dominatiei a carnii asupra spiritului se explica printre altele si prin aceea ca spiritul pare a fi „îngropat” în carne, legat de aceasta. Aceasta iese în evidenta îndeosebi în raport cu slujirea lui Dumnezeu. Omul pare a se apropia de Dumnezeu mai mult cu gura, cu trupul, fals, nu I se închina în duh si-n adevar. Într-adevar, traim adesea ca si cum n-ar exista în noi spirit, suprema treapta a desfrânarii vadindu-se în om atunci când spiritul este sufocat cu totul si când omul ramâne doar trup si nimic altceva. „Nu va ramâne Duhul Meu pururea în oamenii acestia pentru ca sunt numai trup” (Facerea 6, 3). Priviti cu atentie în ce chip Îl cinstesc oamenii pe Dumnezeu: veti constata ca trupul încearca sa o ia înaintea spiritului. La sfinti se vede ca spiritul precumpanes te asupra trupului, fiindca acestia traiesc cu spiritul, nu vad în lume nimic altceva decât spirit, întelepciunea, atotputernicia si bunatatea lui Dumnezeu vadindu-se în toate. În orice fenomen, în orice lucru vad pecetea spiritului. La oameni exista o preponderenta considerabila a trupului asupra spirtului si ea apare în faptul ca ei recunosc doar cele ce pot fi percepute prin simturi, nu vad – cum se spune – mai departe de lungul nasului; omul simturilor, omul trupesc, vede lumea aproape ca si fiintele necuvântatoare, irationale; îl lasa rece întelepciunea, puterea pururea fiitoare, bunatatea Creatorului. Citeste Cartea Sfânta si vede în ea numai buchea. Când se roaga, mintea îi zburda, trecând mecanic peste cuvintele rugaciunii, nu le patrunde sensul, ignora arta rugaciunii în duh si adevar. Trupul predomina si sistemul de învatamânt (Nicaieri nu se învata azi în scoala ceea ce reprezinta lucrul de capetenie al practicii crestine: cum sa ne rugam; se învata oare undeva cum sa-L vedem pe Dumnezeu? Trupul va continua sa domine lumea pâna la sfârsitul veacului, astfel încât „Domnul când va veni – sa judece lumea – va gasi oare credinta pe pamânt?” (Luca 18, 8), ca si la oamenii lumii celei dintâi (necredinta este isprava trupului).

Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea in Hristos, traducere de Boris Buzila, Ed. Sophia, Bucuresti, 2005, p. 38-39.



STRALUCIREA ORBITOARE
Sfantul Ioan din Kronstadt


           Nu soarele este cel ce lumineaza. Domnul lumineaza cu neasemuita Sa bunatate, cu negraita Sa lumina. Daca Domnul i-a dat soarelui atâta lumina, de buna seama Domnul are infinit mai multa lumina; de vreme ce i-a dat soarelui o asemenea lumina, înseamna ca dreptilor, în veacul ce va sa fie, le va da neasemuit mai multa lumina, soarele neînsemnând nimic fata de sufletul rational al omului. Daca materia creata are o asemenea orbitoare stralucire, cum ar putea sa arate stralucirea luminii lui Dumnezeu necreate, adevarate, primordiale? O analogie a lumii materiale (începând cu soarele pâna la firul ierbii) cu lumea spirituala.


Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea in Hristos, traducere de Boris Buzila, Ed. Sophia, Bucuresti, 2005, p. 467





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu