joi, 26 martie 2020

Invitație Anunț, Cenaclul ,,Destine literare”, on line, 30 martie ora 14:00




Invitație Anunț, Cenaclul ,,Destine literare”, on line, 30 martie ora 14:00

Onorate Personalități, așteptăm cu  emoție evenimentele specificate în acest mesaj, deși virtual, on line și prezentarea noastră în fața unui public nou.
Întrucât spațiul  programului foarte plin nu permite decât scurte intervenții am considersat de a detalia informația despre aportul meu legat de Subiectul ,, LIMBA NOASTRĂ cea ROMÂȚNĂ”  și de a semnala doar cele două subiecte prioritare,  ale ședinței de cenaclu, ,,Jubileul Revistei ,,Destine literare”, Nr.50” și, Deschiderea Cenaclului ,, Destine literare”, în Montreal-Canada
 Cu deosebită stimă,
Melania Rusu Caragioiu

Onorate Personalități, invitați, Excelență,
 Mă găsesc în fața Domniilor voastre spre a-mi exprima mândria de a vă vedea, virtual, on line, în cadrul Cenaclului ,,Destine literare”, Președintă poeta Carmen Doreal..
Aveți în fața Dumneavoastră pe Melania Rusu Caragioiu, inginer, care din 1974 a îmbrățișat cariera literară de publicistă, poetă, cercetătoare, cu atestat, la Biblioteca Județeană Timiș-Timișoara, secția documentar-periodice, carte străină veche și carte românească veche, devenind ulterior, scriitoare și autoare, împlinind, de curând 46 de ani pe altarul literelor.
 Trebuie să subliniez perioada fastă  dintre 1976-1985 când am făcut parte din Completul celor 120 de delegați ai Consiliului Național al Culturii-București - Tamara Dobrin, Domnii. Strempel, Răzvan Teodorescu, Virgil Cândea, Ion Iliescu, Titus Furdui, Doamna Brediceanu și foarte mulți alții, de mare prestigiu , perioadă în care anual, oameni de litere și cultură, și bineînțeles, 45 de bibliotecari de la bibliotecile județene, participam la un schimb de experiență, în cele mai influente centre culturale din țară. Se alegeau locuri-  puncte de referință: carte, istorie, evenimente, amintind aci doar unul, spre exemplu:  Biblioteca ,,Teleky” din Târgu Mureș.
În aceeași perioadă am deținut o rubrică  de ,,Povestiri pentru copii” la Studioul Teritorial de Radio Timișoara, Redactor Doamna Florina Gâldău și deasemenea rubrica ,,Noutăți de 1oo de ani” La Ziarul ,,Drapelul roșu”, Redactor Domnul Dima.
Prin anul 1987 m-am înscris  la Universitatea ,,Ioan Mioc” din Timișoara, universitate pentru vârsta a treia. Am reușit să frecventez doi ani, întrerupând fiindcă în 1999 am plecat în Canada pentru reîntregirea familiei, cei doi copii ai mei locuind peste ocean, iar eu nemaiavând rude în Timișoara 
Astăzi, vă urez bun venit și în calitate de cenaclist al Cenaclului ,,Destine literare”, cu statut incă din anul 2001, când acest prestigios cenaclu funcționa la rezidența Domnului inginer Eugen Enea Caraghiaur, Președintele Congresului Canadian Român, a cărui secretară fiind eu și întocmind și procesul verbal al Lucrărilor Congresului din 2006.
Pentru mine a urmat o perioadă asiduă de creație, devenind membră a Cenaclului
Poetry - Washington. Am devenit apoi membru fondator al Cenaclului francez ,,Anneau poetique”-Montreal, membru corespondent al revistei franceze ,,Multicaf-Multivox”- Centrul Comunitar Progenessis- Cotes des neiges-Montreal, precum și la Revista ,,Possible”,Director Prof. Anatoiy Orlovsky de la Universitatea de Montreal.
A urmat perioada alegerii mele ca Vicepreședintă a Cenaclului de epigrame, ,,Păstorel Teodoreanu”  Montreal,  și ca  membră în Comitetul Director ACR- ,,Clubul de aur”- Montreal, secțiunea bibliotecă.
 Am- pot spune- și o ,,carieră” cinemmatografică deținând un rol de protagonistă în flmul ,,Jeunes ailleurs, vieilles ici”, Catedra de Cinematografie Universitatea UQAM-Montreal, Cineastă Mariam Feven, și în același timp am deținut, interpretat, două roluri mici, în ,,Statuia” și în ,,Menajera” actriței Charlise Theron, în Filmul american,, The head in the clouds”, secvențe turnate în Montreal. A urmat înscrierea în Asociația Scriitorilor Români-România,  Director Scriitorul, lurnalistul, autorul prof. Al. Florin Țene Romăni,
Am desfășurat în timp, publicarea pe rând, a celor 21 de volume de carte,10 pentru copii și 11 pentru adulți.
M-am bucurat mult pe parcursul activității mele însumând și un număr de peste 50 de diplome, medalii și distincții, apariții în multe antologii, din care 5 bilingve. Am prefațat și lansat numeroase cărți ale scriitorilor, cele mai marcante dintre ele  fiind volumul ,, Le Api Morte ” a Avocatului scriitor Paolo Melle- Vicenza-Italia și a multregretatului Prof. Univ. DR. Antoine Soare,, Pretexte pentru paradis”. Am avut și o perioadă în care am partiipat la saloanele de carte de la Montreal-Canada și de la ,,Gudeamus”-București. Menționez că în permanență sunt solicitată pentru lansări de carte ale autorilor și pentru cronici sau prefeșe de carte.
 A urmat  admiterea mea la înscrierea în prestigiosul ,,Muzeu canadian al emigrației” din Halifax”.
 Activez ca membră în ,,Centre des Femmes du Monde- Montreal-Canada și sunt  reflectantă pentru Asociația Drepturilor Femeilor din Lumea Întreagă- Vicenza, Italia  Sunt membră în Asociația ,,Fluviul Dunărea”-Timișoara-România,-Ulm-Germania, Sunt membră de onoare a Stațiunii Băile Herculane din România, membră a Asociației Culturale ,,Constantin Brâncuși”-Timișoara, și membră activă în Curentul Internațional ,, Limba noastră cea română”, fiind invitată,numită  tocmai de Fondatorul Corneliu Leu, al acestei Asociații.  Azi activez în filiala Rîmnicu Vâlcea -România, Leader jurnalista și scriitoarea LIgya Diaconescu, dar și în toată România și  Diaspora, ca dispecer, extinzând această activitate până în Noua Zeelandă și Australia- Melbourne, Radio TVRo, Director Ben Todică. În prezent mai dețin și  funcție de redactor la Revista ,,Heliopolis”-Timișoara, ,,Cervantes”-Satu mare-București, ,,În bătaia peniței”-Caransebeș, și redactor șef cultural STARPRESS-România-Canada-USA,,
Mă găsesc ,azi,aci în caliate de Membru Fondator și Vucepreședintă a Asociației Scriitorilor Români din Continentul America de Nord-ASRAN și inclusiv,  ca membră a Cenaclului ,,Destine literare” și colaborator al Revistei ,,Destine Literare”, care astăzi Săbătorește Jubileul său de APARIȚIA A 50 DE NUMERE !!! Fondator și Proprietar Maestrul Scriitor Alexandru Cetățeanu,
Nu pot, de fapt, încheia această prezentare a mea în fața Dvs, fără a sublinia faptul că dețin și un mic rol de ambasador-dispecer în a facilita o strânsă legătură cu enclavele românești din Diaspora, prin mijlocul on line, cu posibilitatea  de a retransmite tot ce înseamnă gloria limbii române, materiale parvenite mie, spre cunoașterea și creșterea LIMBII NOASTRE cea ROMÂNĂ în lume prin dărnicia și evocările noastre asupra marelui nostru tezaur literar românesc
Printre corespondențele mele figurează  și  multe biblioteci, în specisl din Basarabia și Bucovina și unele din Rusia...
Vă mulțumesc dorindu-vă colaborare fructuoasă alături de noi și subliniiez din nou: Promotorul acestui minunat Angrenaj Literar-Social-Cultural este Maestrul Sciitor Alexandru Cetățeanu... Montreal, 30 martie, ora 14:00, de fapt în conferință Facebook, datorită restricțiilor



...









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu