Premiile
Eminescu
Ei, da, citind interesantul text de mai
jos ma dumiresc si eu... total!
Avem de a face cu o ingerinta neomarxsista in
universul lui Mihai Eminescu, ultimul
romantic al Europei - unde valorile traditionale sunt pe cale sa fie etichetate
la gramada cu vestita "placuta suedeza" si scoase in afara
circuitului. Noi, romanii am mai trecut prin asta acum vreo 6-7 decenii si sper
ca am invatat lectia, astfel incat lucrurile sa nu se mai repete.
O astfel de "tovarasie" ii
repugna lui Mihai Eminescu si "epigonilor" ce-i cinstesc memoria.
Eminescu a fost cu adevarat un
multicultural - si nu doar prin accesul la culturile nationale contemporane
lui, ci mai ales prin profunda cunoastere a civilizatiilor vechi, asa cum o
dovedeste in magnificul sau periplu din "Memento mori". Pretinsul
multiculturalism neomarxist este zero-cultura, cata vreme exclude manifestarile
spiritului uman, inteligenta, sensibilitatea, creativitatea, imaginatia...
"Distrugerea
poeziei sub pretextul feminismului
articol
scris de poeta Adina Velcea
Premiile din ultimii ani acordate celui
mai bun volum de debut de poezie din anul anterior nu întâmplător au ajuns la
reprezentante ale feminismului. Dar să o luăm treptat.
Organizatorul concursului este Memorialul
Ipotesti Centrul National de Studii "Mihai Eminescu". Conform
regulamentului, acesta selectează cele cinci volume care intră în finală și
juriul alege câștigătorul, prin vot secret. Tot el alege și juriul, pentru o
perioadă de zece ani.
Juriul actual este format din dr.
Alexandru Cistelecan (Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și
Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș), dr. Mircea A. Diaconu
(Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava), dr. Mihai Iovănel (Institutul de
Istorie și Teorie Literară „G. Călinescu” din București), dr. Alex Goldiș
(Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca), dr. Andrei Terian
(Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu).
Anul acesta organizatorul a șters
înregistrarea de la festivitate pentru că una din poetele nominalizate a citit
o poezie care conținea cuvinte licențioase (conform declarației
organizatorului).
Limbajul licențios nu este menit decât să atragă atenția de la lipsa
totală a oricărei urme de poezie din text și este un motiv de a replica
susținătorii acestui gen că prea e lumea pudibondă, că se refuză dreptul la
libera exprimare, că poezia s-a schimbat, nu mai trăim vremurile de acum o sută
de ani etc.
Faptul că premiul poartă numele lui
Eminescu, se acordă în orașul Botoșani, locul natal al poetului, este călcat în
picioare de cei abilitați să decidă, în frunte cu instituția care îi poartă
numele.
Drept este că Eminescu s-ar răsuci în
mormânt...
Am îndrăznit să-l întreb pe unul din
criticii din juriu dacă îmi poate spune în baza căror criterii poetice a fost
decis căștigător acel volum.
Căteva cuvinte despre criticul Iovănel.
Acum 2 zile posta un text despre care scria: „dintre postumele lui Eminescu,
textul acesta se numără printre preferatele mele. dacă ar fi avut timp să
revină asupra lui, poetul i-ar fi adăugat probabil rime, majuscule și semne de
punctuație - dar îmi place f mult și așa”.
Ulterior, revine și scrie: „scuze, se pare
că am încurcat fișele. textul reprodus mai sus nu e din postumele lui Eminescu,
ci din antumele lui Florentin Popa, mai precis din „Dezintegrare” (OMG, 2021)”.
Domnul critic nu a realizat că textul cu pricina nu avea cum să fie al lui
Eminescu.
La întrebarea mea în legătură cu existența
unor elemente poetice în textele
premiatei, m-a întrebat la ce „elemente poetice mă refer.” De aici, m-a preluat
un purtător de cuvânt care a început să-mi explice că poezia a evoluat, că nu
mai putem avea pretenții să se scrie ca pe vremuri, că mesajul primează, că
„genul acesta de text de care se folosește Ileana Negrea (premiata) a început
să devină curent și omologat în lumea literară acum 20 de ani. „Generația
2000”.” (Florin Ionescu)
Păi da, știu, tot de atunci datează și
premiul acesta, mai exact din 1998. Păi ia să vedem, ce legătură cu poezia
există? Nu m-a lămurit. Mi-a repetat că eu caut ce nu există, că poezia e doar
o etichetă, că (evident) nu am citit toate genurile de poezie și probabil caut
vreo urmă de lirism așa cum m-a învățat poezia conservatoare pe care o prefer
(afirmă dânsul).
Îi spun că nu consider că lirismul la care
se referă este necesar, că am citit toate genurile de poezie și primesc un
cadou:
„Am amintit deja singura trasatura care ar
putea fi considerata generala (daca excludem poemul in proza, cum am convenit
mai sus) - este un text asezat in versuri, nu in proza. ” (Florin Ionescu). Mai
spune că degeaba mă opun, din moment ce „exista un camp social unde asa ceva
este considerat poezie”, uitând că sunt câmpuri sociale mai mari care consideră
că așa ceva NU e poezie.
Mă declar mulțumită și cer și părerea
asupra esteticii poetice. Nu primesc răspuns.
Cercetez mai în amănunt situația și dau de
un cenaclu al feministelor. Dar nu doar
atât! Ci o grupare queer, mad în toată regula, din care face parte și premiata,
și cea care a citit scrierea cu cuvinte licențioase. Membrele se adresează cu
„tovarășa”, participă la întruniri online, solicită donații punând la
dispoziție un cont bancar.
Medeea Iancu, cea care a stârnit o reacție
asemănătoare în 2018 când a citit de pe telefon un text cu cuvinte licențioase,
actuala Sophie Polanski (pe FB) este și ea acolo. La întrebările pe care le-am
adresat criticului azi, chiar m-a întrebat de ce ar trebui să fie separată
poezia de proză. Păi pentru că premiul acordat este pentru POEZIE, nu?
Grupul respectiv are următoarea descriere:
„devenim mai vizibilx în scena literară locală, ne simțim reprezentatx, în
primul rând ca persoane queer, dar mai ales ca scriitorx queer. Vocile, experiențele
noastre particulare, nișate, apoetice, politice sunt auzite.”
De ce am înșirat totul aici? Pentru că
situația este următoarea: acest tip de mișcare este susținută și organizată.
Sub fusta feminismului, doctrină care promovează afirmarea femeii în societate
prin ameliorarea și extinderea rolului și drepturilor sale, se ascunde de fapt
altceva, concretizat în căteva cuvinte de premiată:
„Cred, ca poetă și mai ales ca cititoare
de poezie, că e foarte important să încetăm cu dihotomia politic - estetic. Nu
putem separa identitățile noastre multiple, adeseori marginale, de vocea
lirică. Mesajele pe care le transmitem au o dublă valență, de a instiga și
alina, deopotrivă. De a ne face văzute și a vedea prin intermediul poeziei. De
a lua paradigma curentă a societății și a da cu ea de peretele Istoriei, de a o
înlocui cu istoriile noastre personale, cele mărunte, ignorate și
invizibilizate atâta vreme!
În România violența domestică este la
ordinea zilei.
În România abuzurile asupra femeilor și
fetițelor sunt la ordinea zilei.
În România disprețul față de comunitatea
queer este la ordinea zilei.
În România discriminarea, înfierarea și
stigmatizarea persoanelor cu suferințe psihice sau identități mad sau
neurodivergente sunt la ordinea zilei.
Îmi doresc un viitor în care poetele să
fie egale cu poeții. În care să nu mai existe femiciduri. În care să nu mai
existe proiecte de lege care să cenzureze dreptul la exprimare și autoafirmare
al persoanelor queer! În care să nu mai vorbim cu scârbă despre asistații social.
În care să nu mai trimitem la groapa de gunoi familii precare. În care să nu
mai existe ură rasială sau etnică. În care să nu ne mai fie rușine să vorbim
despre menstruație sau depresie. În care să nu mai existe nimic tabu, nimic
neatacabil. În care să avem compasiune, dragoste și grijă unele față de
altele.”
Termenul queer este diferit de LGBT, care
se referă doar la persoane lesbiene, gay, bisexuale și transgen. Queer include
nu doar aceste grupe, dar și persoane intersexuale, pangen și heterosexuali cu
practice sexuale considerate non-normative, precum sadomasochism, fetiș, etc.
Așa ceva încurajează această mișcare. Nu e vorba doar de feminism.
De ce am spus de un feminism prost
aplicat? Pentru că femeia din textele respective numai slabă nu este. Femeia
aceasta atacă, provoacă, pune la pământ zece bărbați. Își arată ostentativ
părțile anatomice initme și cu ele luptă. Nu, nu mi-e milă de această femeie.
Se vorbește de inegalitate, dar uite că
juriul (format din cinci bărbați) a dat premiul unei femei, deși avea și un
nominalizat. Anul trecut premiul l-a luat Deniz Otay, în anul 2020 Anastasia
Gavrilovici, în 2019 Mina Decu, în 2018 Cristina Stancu, din 1999 de când se
acordă acest premiu, dintr-un total de 23 de premii, 13 premii au fost acordate
unor femei.
Am căutat detalii și despre editură, eram
curioasă cine a publicat aceste texte lipsite de valoare poetică. Ei, aici vine
surpriza mare, iată prezentarea editurii:
„Editura frACTalia este o colectivă de
stânga, interesată de promovarea unei gândiri ecologiste și a unei scriituri
performative, și se axează cu precădere asupra literaturii experimentale,
teoriei feministe, teoriei queer și a noilor materialisme. Susținem textele și
vocile feministe și intersecționale care își propun demontarea ierarhiilor de
gen și a structurilor de putere implicite acestora, favorizăm dinamicile
decoloniale în raport cu configurațiile geopolitice actuale și avem în vedere o
politică de insurgență, mai degrabă decât una de rezistență. Dintr-o
perspectivă ideologică, frACTalia urmărește să construiască o comunitate
deschisă prin care să facă vizibile discursurile marginale, să pledeze pentru
valori neierarhice și să participe la producția de cunoaștere alternativă. Vrem
să depășim noțiuni precum cele de: autor, autenticitate, originalitate,
creativitate, prin articularea unei forme nomade de a imagina și figura
realități sensibile și moduri de expresie. Editura frACTalia a susţinut de la
început publicaţii, autori şi evenimente mai puţin promovate pe scena literară românească.”
Bun așa! De-aici și adresările cu
„tovarășa”.
Acum chiar pot spune Adio, Poezie.
(mai am de cercetat cui aparține editura,
prevăd că o să am o surpriză!)
Cu asta, gata! Mă întorc la poezie, că
prea mi-e dor!"
Premiul National Mihai Eminescu 2022
Motto: Si apoi amorțeala/Și apoi regretulŞi panica/Că
am mai futut o relație/
Orice numai să am control (Ileana Negrea,
din volumul premiat)
“Ileana Negrea este femeie cis, feministă, queer și mad, trăitoare la limita de sus a
precarității. Scrie din intersecția acestor locuri.”
[In traducere: cis (nu cunosc sensul), queer (ciudat), mad (nebun)]
Premiile Eminescu 2022
18/01/2022 UN Cristian
Marta Petreu a cîştigat a XXXI-a ediție a
Premiului Naţional de Poezie „Mihai Eminescu“ – Opera Omnia. Juriul a fost
alcătuit din: Daniel Cristea-Enache, Răzvan Voncu, Mircea Mihăieș, Ioan Holban,
Gabriela Gherghișor și Vasile Spiridon
Memorialul Ipoteşti – Centrul Naţional de Studii
„Mihai Eminescu“ a acordat Premiul Naţional de Poezie „Mihai Eminescu“ – Opus
Primum pe anul 2021. Juriul format din Alexandru Cistelecan, Andrei Terian,
Mircea A. Diaconu, Mihai Iovănel și Alex Goldiş a desemnat cîștigător volumul
scris de Ileana Negrea, Jumătate
din viaţa mea de acum (Editura Fractalia). Celelalte volume
nominalizate au fost: La bella
Italia: antipoemejurnaliere (Andrei Codrin Bucur, editura
Tracus Arte), Dă tot ce ai (Alexandra
Pâzgu, editura Tracus Arte), Cei
cinci ani de muţenie: poezie (Ioana Zenaida Rotariu, editura
Tracus Arte) şi Nu mă
întrerupe (Cătălina Stanislav, editura OMG).
Gala premiului "Mihai
Eminescu" pentru debut, ștearsă de pe internet. O artistă a spus o poezie
având conţinut sexual VIDEO
50
Autor: Teodor Serban
Duminica, 16
Ianuarie 2022, ora 09:57
15337 citiri
Cătălina Stanislav,
poeta care a iritat juriul de la Botoșani FOTO Gabriela Cuzepan
Memorialul Ipoteşti -
Centrul Naţional de Studii "Mihai Eminescu" a şters de pe
pagina sa de Facebook înregistrarea
Galei de decernare a Premiului Naţional de Poezie pentru debut, după ce una
dintre poetele nominalizate a recitat o poezie cu un pronunţat conţinut sexual.
Cătălina Stanislav a
citit, în timpul galei, poezia "Gwyneth Paltrow şi cu mine", care
conţine, în opinia juriului, un limbaj licenţios.
"Mă gândesc la
posibilitatea de a face sex cu el
și până și felul în
care i se ating dinții de sus de buza de jos mă scârbește
mă gândesc că și eu
vreau să merg la baie,
doar că mă tem să
nu-mi pună ceva în băutură
pare destul de ok,
dar zice că se masturbează când îl întreb ce face, adică ce job are
lucrează în IT
pe aproape, mă
gândesc, dar nu spun
eu le studiez pe cele
care ne-au ajutat să ne câștigăm dreptul la vot, condus, la a ne folosi vaginul
pentru altceva
în afară de născut
copii, reproducere, uneori candidoză", sunt o parte dintre
versurile poeziei.
"Recitarea unei poezii
care include şi cuvinte sau expresii licenţioase este alegerea exclusivă a
poetului/poetei. Nu încurajăm un asemenea demers, dar nici nu putem avea
opţiunea de a interzice în vreun fel modalitatea în care înţelege să se exprime
un creator. Ca atare, în considerarea dreptului la liberă exprimare, mai ales
în domeniul literar, Memorialul Ipoteşti nu poate cenzura modul în care un
tânăr poet încearcă să devină cunoscut publicului larg. În urma apariţiei în
mediul online a înregistrării în care o poeta nominalizată înţelege să recite
una dintre poeziile sale care conţine cuvinte licenţioase, am decis, fără a ne
pronunţa asupra valorii literare a textului citit, retragerea de pe pagina
Memorialului a înregistrării", a anunţat instituţia de cultură de la
Ipoteşti.
Premiul Naţional de Poezie
"Mihai Eminescu" - Opus Primum pe anul 2021, acordat de Memorialul
Ipoteşti - Centrul Naţional de Studii "Mihai Eminescu", a revenit
tinerei poete Ileana Negrea pentru volumul "Jumătate din viaţa mea de
acum".
Al doilea
comunicat
UPDATE: 16 ianuarie 2022, ora 16.00, Memorialul Ipoteşti,
Centrul Naţional de Studii „Mihai Eminescu, al doilea comunicat:
„MEMORIALUL
IPOTEȘTI, UN SPAȚIU AL LIBERTĂȚII
Referitor
la acordarea premiului Eminescu pentru debut Opus Primum, în media și în
spațiul virtual au apărut o serie de informări corecte, dar și o multitudine de
dezinformări și incriminări, de fake news și acuzații. În discuție sunt cel
puțin trei probleme distincte: legitimitatea premiului și a acordării lui,
competența juriului și, înainte de toate, responsabilitatea Memorialului
Ipotești. Nu e singura dacă când incompetența și invidia, impostura și reaua
voință, când nu e vorba despre lipsă de informație se erijează într-un bastion
al patriotismului, moralității și al corectitudinii. Maiorescu însuși era
acuzat de cosmopolitism, acuzație care echivala cu un stigmat și cu un blam.
Nu
vom face aici o discuție despre ce e arta. Lovinescu spunea că „singura
imoralitate în artă e lipsa de talent”. Cât despre talent, forță expresivă,
existență și poezie, angajare în discurs, un exemplu de radicalitate este
Eminescu însuși. Pe de altă parte, în joc este subtila relație dintre inerție
și experiment. Curajul de a fi diferit intră în contradicție cu gustul care
pentru publicul larg rămâne totdeauna în urmă. Un scandal a fost volumul Nu al
lui Eugen Ionescu, care punea sub semnul întrebării, cu dramatism, condiția
marii literaturi române. În Franța, Ionescu avea să suporte acuzația că nu face
ideologie. Intră în ordinea firescului ca arta să șocheze.
Nici
nu vom discuta despre ce e libertatea de expresie. A exclude dintr-o competiție
un volum pentru că apare la o anumită editură, pentru că autoarea e prietenă cu
alți poeți pe care unii îi blamează, pentru că într-un poem apar cuvinte
obscene e un abuz pe care Memorialul Ipotești nu și-l poate permite. I se
impută Memorialului o practică anulată moral de la Revoluția din decembrie
1989. Orice criteriu de eliminare e arbitrar și poate deveni prilej de
discriminare. Într-un timp al fracturilor sociale, Memorialul Ipotești e un
spațiu al incluziunii și al libertății.
Strict
administrativ vorbind, Memorialul Ipotești creează cadrul instituțional al
acordării acestui premiu. Responsabilitatea lui este de a asigura un spațiu de
competență și de validitate. Tocmai în acest sens a apelat la un juriu format
din universitari sau cercetători de prestigiu. Decizia de a face nominalizările
și de a stabili câștigătorul îi aparțin în totalitate. De altfel, fiecare
dintre cărțile nominalizate a fost prezentată în cadrul festivității de
decernare de unul dintre membrii juriului. Nu stă în puterea juriului să decidă
ce poeme să citească poeții nominalizați.
În
fapt, prima dintre victimele acestui scandal de presă este chiar câștigătoarea
premiului, poeta Ileana Negrea. Nimeni nu mai vorbește despre ea, despre
poemele ei, despre discursul ei, căci toată atenția a fost atrasă de una dintre
poetele nominalizate, care nu a obținut premiul, dar care, în cadrul
festivității de decernare a premiului, a citit un text considerat (sau care
poate fi considerat) obscen. Mai mult: în spațiul virtual, Ileana Negrea,
câștigătoarea premiului, e asociată cu fotografia poetei care a citit poemul
incriminat, pus pe seama poetei încununate cu Premiul Eminescu.
De
la Pliniu cel Bătrân care spunea Sutor, ne ultra crepidam până la celebrele
vorbe ale lui Ian Hus O, sancta simplicitas! distanța e uriașă. Nu vom spune
nici una, nici alta. Vom spune în schimb altceva: Cultivarea libertății și a
libertății de expresie e unul dintre mijloacele de a sluji memoria lui
Eminescu.
Dacă
Memorialul Ipotești a decis să șteargă înregistrarea Galei Premiului, a făcut-o
întrucât pagina sa este publică, fiind accesată inclusiv de copii.
Prin acest gest, nu ne delimităm de decizia juriului, avem toată încrederea în
criteriile de selecție pe care le-a aplicat și nu ne exprimăm opinia cu privire
la valoarea literară a textului.
Înregistrarea discuțiilor despre poezie, a momentului premierii și a
discursului laureatei va fi disponibilă în cel mai scurt timp pe pagina
Memorialului.“
|
|
|
||
|
Va trimit
reacția poetului Radu Cătălin Melinte. Pe facebook sunt multe de acest gen!
,,Iată că au
trecut peste noi și zilele Eminescului. Și iar și din nou au fost premiile de
la Botoșani. Premii care nu mai reprezintă de cel puțin zece ani premisele
talentului și profesionalismului. Atât în lirică, cât și în critică. De
remarcat și de salutat valul de indignare produs de numele și produsele
premiate. Însă indignarea perie un aspect superficial. Limbajul uzitat.
Limbajul nu este nici pe departe un criteriu. Limbajul, cuvântul să fim exacți,
reprezintă materia primă în artă scrisă, cărămizile pe care se ridică edificii
sau cocioabe. După putință fiecare. Foarte puțini însă înțeleg că fenomenul
este unul estetic și tematic. Și că astea două trebuiesc unite de liantul
semiotic. Adică de simbol, valență, arhetip și alte asemenea bazaconii ce dau
mâncărimi de cap multora. La Botoșani s-a premiat o propagandă politică
ieftină. Propagandă a unui liberalism deșănțat cu tendințe autoritare și
demagogice, fără prea mare legătură cu arta poetică, afară de faptul că poezia
a devenit o platformă politică și de implementare de direcții. Atenție!
DIRECȚII nu CURENTE LITERARE.
Cei care sunt preocupați de fenomen știu bine că nu am inventat
noi șmecheria asta! Tendințele acestea de politizare culturală și academică
sunt de mult prezente pe meleagurile unor "democrații vechi" și unor
"civilizații statutare". Îmi sparg plămânii de vreo cinci ani pe
aici, atrăgând atenția asupra acestor practici. Știu că nu pricepe nimeni. Dar
cum sunt idiot din fire, mă agit ca sifonul în cană. Fenomenul de care vorbim
este recent vizibil la noi. Minoritățile sexuale își fac vocal și acid dorința
de a norma și înregimenta un sistem social bazat pe platitudinea acceptării
extremismului în favoarea ierarhiei bazată pe merit și valoare. Bineînțeles că
în spatele lor se află politicul și economicul. Știm cu toții că poetul de
curte nu e o specie nouă. Au contraire. E prolifică și perenă de când s-a
înțeles că masele culte sunt un pericol pentru Stat. Mulți vor crede că spun
baliverne. Chiar sunt dacă așa vor unii. Nu e nevoie să mă valideze cineva.
Realitatea în teren arată că mediul academic și științific este bolnav de tot
felul de politici represive cu terminații în "ism". Universitățile
sunt enclave de barbarism scolastic, de dogmatism retrograd și de calibrat
etic și moral "intelighenția". Oare de ce ne mirăm că ultrafeminismul
acuzator și perfid este premiat prin intermediul unor inse bine
dresate (plătite) să umple fițuici cu propagandă penibilă. Adevărat că plozii
ăștia născuți după "rivuluție" habar nu au de precedentul
comunismului. Dar asta nu-i scuză și îmi pare că nici nu se sinchisesc că în
comparație, ar râde și cu fundul un agitator de colhoz de la Lunca Mica de pe
timpul răposatului. Cam atât sunt de buni "agitatori". Deși practică
un fel de comunism cu iz de liberalism. În fine, ce mai contează?
Problema mea este legată de estetică și de tematică. Că
"pizda războinică care"( citez din autoarea premiată, una Negrea)
latră dogme de egalitate sexuală și misandrie pe principiul că dacă nu mă fute
nici unul, toți bărbații e porci, și vrea egalitate, nu mă sperie. Nu mă sperie
nici măcar faptul că e analfabetă poetic. Aceste amazoane castrate pot scrie ce
vor. Știința statisticii zice că muierea nu le are cu scrisul la nivel de artă,
știința psihologiei zice că femeia are o fire analitic constructivă pe paliere
și nu utopică să poată crea atât de bine forme abstracte de artă precum porcul
de Ion. Că de, de la dimorfism sexual până la resorturile creative Maria e
diferită de Ion. Asta să potolesc curcile proaste care o dau cu egalitarismul.
Nu recunosc nici o formă de egalitarism decât în bazele virtuții, în bazele
valorii. Sunt domenii unde doamnele dețin monopol. Foarte multe. Nu în artă,
din păcate. Cum nici în domeniul mineritului sau exploatării forestiere. Că așa
e natura umană. Pe care unii o tot mistifică și îi tot îndoaie regulile, doar,
doar or mai câștiga un fotoliu călduț sau un prozelit buimac de cap. Politica
nu are ce căuta în artă. Arta este ultimul bastion al libertății în timp ce
politica este idealul corupției. Aceste două sfere de interes nu sunt
compatibile în ruptul capului.
Așadar dragi cititori, nu vă oripilați de limbaj. Nu poți interzice unui
scriitor nici un cuvânt și nici o imagine, căci sunt naturale, vin din
structura naturală a omului. Fiți însă atenți la ce direcții și ce veleități
aduc cuvintele. Ce vedeți dumneavoastră premiat este propagandă pură. Limbajul
este un mijloc, nu scopul. Limbajul este folosit pentru a deturna atenția și a
creea false litigii. Femeile astăzi sunt egale bărbatului. Nu toți sunt porci
cum nu toate sunt curve ce fată plozi și îi aruncă sau îi neglijează. Fiți
atenți la generalizarea propusă de poetesele gen Medeea Iancu, Anastasia
Gavrilovici sau Ileana Negrea, ultima proaspăt premiată. Și nu uitați că în
spatele lor se află niște bărbați care profită de slabă lor pregătire
intelectuală și mai ales de sensibilitățile lor emoționale (frustrări prietene
cu psihiatria) plecate din faptul că nu înțeleg și nu au fost crescute in
spiritul competitiv al valorii și astfel se cramponează să schimbe lumea în loc
pe ele.
Unii din ăștia de profită a fost și în juriu. Unul Iovanel mare
criticel, pe care l-am inopinat cu prezența mea acidă (cum altfel?) pe pagina
lui de Facebook. Omul nu a putut răspunde nimic la ce am spus. Dar precum toți
acești copii teribili, liberi și rezistenți, neoliberaliști cu apucături de
tirani, nu a putut reacționa decât cu "exterminarea" dușmanului,
recte moa, apăsând butonul de block. Bine că nu are robinet că la Auschwitz sau
sârmă ghimpată și Siberii. In rest nici o deosebire.
Acești copii sunt crescuți de cărtărești și liiceni pleșuvi (de la marele
Pleșu, mare la burdihan de câtă avere a făcut cu editurile statului român),
sunt susținuți din umbră de fel de fel de komartini și mihokci cu edituri
sprijinite pe bani publici. Nu trebuie să marșăm pe limbaj în acest caz.
Trebuie să fim atenți la paradigmă și la direcția impusă. Nu mai este vorba de
Poezie. Poeți nu fac propagandă. Poeții creează. Și nici nu vă faceți griji,
atâta timp cât nu le cumpărați prostiile și scuipați in urma lor, greu se vor
impune.
Încă odată felicit și mulțumesc tuturor celor care s-au simțit lezați de
propagandă poetică ascunsă, recunosc, sub limbaj și au scuipat în urma acestor
trântori de toate sexele ,genurile sau credințele artistice care vor să impună
egalitarismul totalitar pe bază de ce ai între picioare și cu cine /cum ți-o
tragi. Domnilor din juriu atât: dacă te iei după femei ajungi la miros de pește
stricat. Oricum nu-i departe de borta curului!"
Eminescu i-a judecat,
sentinta Lui e
difinitiva si irevocabila, doar ca urmasii n-au fost in stare sa o puna in
executie. Nici noi, cei de azi nu suntem in stare. Suntem anchilozati. Si nu ma
refer la confratii "amatori", ca mine, ci la cei peste 3.000 de membri ai USR, care platesc o
cotizatie ce le confera si anumite drepturi. Faptul ca unii dintre ei sunt in
tabara anti-Eminescu, ca sa zic asa, nu este normal, dar mult mai anormal mi se
pare faptul ca ceilalti, sa le zicem traditionalisti, tac chitic, nu misca in
front. Trebuie sa stie ca extinderea buruienii neomarxiste nu le va fi deloc
favorabila, asa cum schimbrea de regim din 1989 n-a fost deloc benefica pentru
majoritatea romanilor, pensiile de la USR urmand sa intre in caruselul
"progresist" precum milioanele de pensii ale romanilor de rand.
Nu sunt singurul care gandeste asa, precum
o demonstreaza primele replici primite la mesajul meu precedent, astfel:
---------- Forwarded message ---------
"Mulțumesc! Mi-a mai venit inima la
loc crezând ca sunt demult depasita, dar din păcate, nu prea mai am speranțe în
viitorul care ne așteaptă, ce sa mai spun de poeziei, literatura, arta.."
(Gabi)
---------- Forwarded message ---------
"Astea care își etalează organele și
dorințele/orgiile sexuale să zicem că în numele pretinsului feminism se
satisfac în public, dar JURIUL, dnii profesori universitari, care le admiră,
chiar să-și bată joc într-un asemenea hal de poezie, de POETUL nostru
NEPERECHE?!!! Să le confere premiul Cărtărescu, Iancu, Patapievici, numai nu
EMINESCU! Ce sacrilegiu, Doamne! Ar trebui, în cazul acesta, renunțat la
premiul de debut, care poartă numele marelui înaintaș.
Bravo Adinei Velcea și lui Radu Cătălin
Melinte!" (Nicolae)...
---------- Forwarded message ---------
"Regretabil! Ceea ce se întâmplă este
strigător la cer! A circulat înregistrarea pe facebook. Au fost comentarii
despre această grupare feministă, care, după umila mea părere, promovează o
proză de prost gust și nu poezie! Am intrat și eu pe paginile lor și am rămas
uimită de ceea ce fac aceste domnițe, care, cu siguranță sunt susținute și
încurajate cu un scop: acela de a distruge orice valoare estetică a poeziei
adevărate, care, prin mesaj și trăire, aducea întotdeauna un plus valoare atât
cititorului, cât și creației poetice.
Frustrarile și neîmplinirile lor ca femei s-au transformat în confesiuni fără
perdea, pline de cuvinte licențioase, ajunse la limita rabdării cititorului.
Care este mesajul acestei poezii?! Nu mai vorbim de limbajul poetic! Se spune că poezia este sufletul nostru, ea
izvorăște din inimă și pune lumină și culoare în fiecare cuvânt. O societate
superioară scoate la lumină din sufletul său poeții cei mai buni, care ajung
cuceritorii lumii prin cuvânt, prin căutările lui de tipare nedescoperite,
neumblate. Ce au făcut ele?!... Au testat capacitatea unui juriu de a
promova! Prin tupeu și lipsa oricăror
norme ale esteticii, au scos la lumină o lamentabilă frământare a unei frății
bolnave, pe care ele o consideră o alternativă de viitor cu idei sustenabile
pro conviețuire și armonie. Juriul
reprezintă o voce care se face auzită! Cum a putut să comită o asemenea eroare
tocmai la un concurs care promovează un simbol al neamului, la un concurs care
poartă numele unui poet care a fost obsedat o viață de perfecțiunea rimei?
Poezia a fost din totdeauna o delectare spirituală care a creat, prin forța
cuvântului, muzica inimii și a sufletului.
Aici suntem deja în tenebrele temnițe ale unor minți marcate de căutări
lăuntrice haotice, rătăcite pe cărările umbrelor din noi. Vă mulțumesc pentru
demersurile dumneavoastră, care au fost ,,un risc asumat”, în condițiile în
care mulți oameni cu greutate găsesc explicații dezarmante și debusolante
pentru noncreații și nonvalori! Nu mă simt depășită de căutările noi ale
poeziei, dar mă simt profund jignită de astfel de ierarhii create cu bună
știință. Vă prețuiesc" (Mirela)
... sau raspunsul de mai jos, insotit de o
exemplificare interesnta, ce contrazice "scuza" penibila cu care
orgnizatorii si-au motivat stergerea videoului cu premierea, dand vina pe o alta poeta, care si-a citit un poem mult mai putin porno decat
mostra apartinand premiatei. Cititi-o si faceti-va cruce in fata celor 5
universitari sau maestri intr-ale scrisului membri ai juriului, ale caror
chipuri probabil inca mai poarta urmele "tratamentului" obscen la
care i-a supus premiata Sandra Brown a Poeziei, asa cum povesteste ea insasi in
videoul din atas.
PROMOTORI SAU PORNOMOTORI LITERARI?
YaHoo!
---------- Forwarded message ---------
Eu aș simplifica lucrurile, concluzionând:
dacă câștigătoarea Premiului Național Mihai Eminescu Opus Primum, în calitate
de femeie, a reușit să le dea m*ie la toți cei cinci conferențiari universitari
membri ai juriului, înseamnă că asta este ceea ce merită "distinșii"
jurați!
(A se vedea poezia din imaginea alăturată!)
Vor rămâne în istorie ca fiind aceia care
au premiat o dezaxată pentru că le-a dat m**e! Ea, lor, nu invers!
Eminescu, din fericire, nu are deloc de-a
face cu acest gest grobian, scabros și vulgar până dincolo de limite!
În schimb, aspectul cu adevărat
cutremurător, terifiant chiar, este acela că nimeni, niciodată, nu ar putea să
manifeste mai mult dispreț față de memoria lui Eminescu decât au manifestat,
prin alegerea făcută, cei care fuseseră mandatați ca ÎN NUMELE LUI, în calitate
de reprezentanți ai spiritului său creator, să acorde premii naționale pentru
poezie!
Din acest punct de vedere, consider fapta
lor diabolică! E ca și cum episcopi și mitropoliți ai creștinătății ar premia
Satanismul în numele lui Iisus! Mai mult de atâta dispreț nu cred că se poate!
Deci, vorba lui Vieru: EMINESCU SĂ ÎI
JUDECE! (Mihaela)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu