vineri, 26 mai 2023

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE - GENIAL EMINESC DE ROMÂNIE, ARMONII CU SINFONIE, POEZIE

 




GENIAL EMINESC DE ROMÂNIE, ARMONII CU SINFONIE, POEZIE

 

 

~*~

 

Chestia-i e, că ești genial DE BASM ȘI DE POVEȘTI, DE VESTE-ZÀNĂ BUNĂ

 

și la vidioclip recital, ești un monumental natural național, un extraordinar excepțional, special, esențial, existențial inteligent expresiv, unic și românesc specific, cu care eu dialectic ca de Ion jalea mă mândresc că-i autentic, un nodal sculptural specific, fizic cu drag și cu făinoșag se vede pe internet în catalog, cu mine, în dialog amical național veritabil și, în realitate cu România, în premieră, de țară, în primăvară, ca primul om, din română și străbună țară, în clipa noastră național pe verticală suspendată, în băi de mulțime cu profunzime, pentru ceilalti, în fericire azvârliți ca botezați responsabilizați sacrificați și martirizați, în umbră și lumină, de înviere și a lui Eminescu fericire de nemurire, că ne schimbă, în magie, prin energie divina, în plin de armonie-omenie și, cu iz, parfum, ca într-un veac de sigurătate, în sănătate și realitate, cu rațional, național-universal, genial, Eminescu de Românie.

 

TU, ZELOS și fizic firesc filozofic și dialectic, pragmatic, bun praznic/paznic-om de succes?

 

Tu zelos vorbești și reciți grozav, bolnav/

beteag de de x-ray și de făinoșag ca fuego, în, cu cântat bonus mai presus de marte, Iisus mai presus, în cuvânt elogios, serios și duh sfânt, sănătate pentru oameni și pentru pământ, dacic unit și iubit ca Cristos cel frumos-luminos și sănătos pilduitor păstor blând și profund frumos, luminos, aeros-serios cu ozon

ca la curve Don joan bonibon, din Babilon;

reciți ca eu un desmățat/ Arghezi, în acatist artist, aur cenușiu strecurat, ca eu un botezat la telefon,

eu un dromader de caracter,

Mare reper de cer moștenind baligă și mucegai, de pe pământescu, de la noi de la sat pur și simplu și exemplu din a Ciubăncuții templu, din umanul rai, cu plai, drept Eu,

drept cuvântul Dumnezeu, antibiotic și vitamină, întrebându-mă singur pe lume:

-"Da cine mai sunt și eu, pe lume, cu ce renume? ce dragon, de anume sunt cela ce sunt în strictul necesar,

înmulțit în sfințenie, cu har și, cu extraordinar genial și legendar, cu minunea,

cu fericirea, cu pro-națiunea plină de cu înțelepciune/cu vânt pe pământ și deșertâciune cu soare și binecuvântare?

*

CU DRAG DE DRAG

Eu am merit ca om, am meritat-o femeie, femeie mai bună ca Vica?

dar ce spun, că ea mi-a fost de leac, vindecare, peste veac, în veac?

mi-a fost, în vileag,

în drag și, în făinoșag și, cu ce mi mie mai drag,

ca mireasă pe brață am trecut-o peste prag

am trecut-o, cu fâinoșag, nelcoșag și, cu drag de drag.

 

~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu