miercuri, 17 mai 2023

Vasilica Grigoraș - CONJUGAREA ANOTIMPURILOR

 



Vasilica Grigoraș:

CONJUGAREA ANOTIMPURILOR

 

 

~*~

 

La sărbătoarea primăverii

m-am îmbrăcat cu sevă proaspătă,

mi-am arborat pe chip

zâmbetul viguros al mugurilor,

și-am dansat pe poante

în trilul privighetorii.

M-am imaginat zeița Flora

cu-n ghiocel – mărțișor în piept,

magnet pentru miracole.

 

La sărbătoarea verii,

irișii mei impresionați

de culorile curcubeului

din rochiile anotimpului

au preferat ținută de gală

din raze cu paiete azurii

și cunună de sânziene.

În licărul tainic al stelelor

m-am visat regina nopții

gustând fructul pasiunii

și vibrând de farmecul vieții.

 

La sărbătoarea toamnei,

mirată observ cum seva

se metamorfozează în sânge

cu ton înnegurat și alură vâscoasă

se strecoară alene prin venele firave.

La fiece pas încheieturile scârțâie

dar savurez încântată foșnetul frunzelor,

covor țesut în acuarele vii.

Însetată de apă vie

mă închipui căprioară

și pășesc agale spre pădurea

prin care curge un râu molcom.

 

La sărbătoarea iernii voi merge

când într-un ultim salt acrobatic

voi aluneca pe derdelușul vieții.

Pe calea descoperită

spre Cerul cerului

voi da socoteală pentru neroziile

săvârșite dincolo și dincoace

de sărbătorile din anotimpuri,

sperând ca Lacrima lui Iisus,

prin Cuvântul iubitor

mă va ninge pururea albastru

cu fulgi de lumină.

 

~*~

30 mai 2022

Vasilica Grigoraș

 

 

https://gradinaculecturi.wordpress.com/2022/05/29/vasilica-grigoras-conjugarea-anotimpurilor/












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu