COLOCVIU CU
SERGIU CIOIU
Colocviile
de Marți
Marți 29 noiembrie
2016, 5 pm, Calderon 39
Anul VII, nr. 12 (85).
Tema: POSADA
AZI
Memento:
Aniversare Andrei Mureșan 200 n (16); Ziua Constituției Indiei (26n); In
memoriam Vasile Andru
Recital
Sergiu Cioiu
Intervenții
Puși
Dinulescu: Viața ca un jaf
George Anca:
Icoana creșterii rele
Sorin
Stratilat: Vasile Andru între Athos și Ayodhya
Viorel
Speteanu: Posada azi
Teatru de
Poezie
Puși
Dinulescu, Gheorghe Dănilă, Gabriela Tănase , Vali Pena, Doina Ghițescu, Ștefan
Opreanu
Lansări de
carte
Dumitru
Drăghicescu (1875-1945), Rotipo, Iași, 2016
Antimiana
III, Rotipo, 2016
Lumina
lumii, Râmnicu-Vâlcea, 2016
Coordonator: Dr. George Anca
Parteneri:
Asociația Culturală Româno-Indiană, Bharata Vidya Bhavan, Academia Internațională Mihai
Eminescu, Societatea de Etnologie
din România, Centrul Antim Ivireanu, Fundația Dumitru Drăghicescu,
Fundația Alexandru Philippide, Asociația Culturală Aromâmească, Teatrul Robert
Calul
SĂ SE
ŞTIE! 1 Decembrie s-a împlinit prin voia Domnului, dar nu ne-a picat din
cer!
de Prof.univ. dr. ION
COJA
ION COJA
SĂ SE
ŞTIE! 1 Decembrie s-a împlinit prin voia Domnului, dar nu ne-a picat din
cer!
Ungaria Mare nu a existat! Să afle şi
TOKES!
Da, istoric aşa este!
Este scornită de minţile înfierbântate care
confundă realitatea cu visurile deşarte de mărire!
Ungaria, aşa-zis Mare, a fost un artificiu
administrativ, o găselniţă birocratică, a unui funcţionar oarecare, numit
Buest, decizie luată în 1867, de azi pe mâine, într-un birou, în urma unor
intrigi şi aranjamente de culise.
Ungaria, aşa-zis Mare, nu a fost o realitate
istorică, împlinită printr-un eveniment de anvergură.
Nici vorbă să se compare cu procesul prin
care s-a ajuns la constituirea României Mari, proces care are la temelia sa
jertfa a zeci, sute de mii de români!
Prin jertfă se consolidează tot ce este
trainic în istorie.
Unde este jertfa ungurească la 1867?!
Unde a fost jertfa ungurească atunci când,
după un veac şi jumătate de ocupaţie turcească totală, Budapesta este eliberată
de armatele imperiale austriece?
Să le aducem aminte celor care calomniază
România cu atâta pasiune, faptul ruşinos, penibil, jenant, de care ne-am ferit
să facem caz, că în armata care i-a alungat pe otomani din Budapesta şi din
Ungaria, nu a existat niciun combatant maghiar!
Repet: când turcii, care transformaseră
Ungaria în paşalâc, au fost alungaţi de armatele unei puteri europene,
creştine, în acea armată nu a fost niciun maghiar care să fi ridicat sabia
pentru gloria, liberatea sau demnitatea maghiară! Nici unul! La fel cum, în
cele aproape două secole de ocupaţie turcească, nu s-a înregistrat niciun
moment de rezistenţă, de opoziţie maghiară la ocupaţia musulmană.
Nota bene: principatul medieval maghiar,
creaţie a Bisericii Catolice, nu a avut o omogenitate etnică comparabilă cu a
principatelor româneşti, între care includ şi Transilvania.
Nu întâmplător numeri pe degete, regii
Ungariei de origine maghiară într-o
jumătate de mileniu! Asta până la
Mohaci, în 1527, când statul maghiar dispare.
Dispare Ungaria, dar nu şi Transilvania,
care continuă să existe, chiar sub numele care apare pe hărţi: Marele Principat
Transilvania!
De ce nu dispare şi principatul
Transilvania odată cu Ungaria, la 1527?
Simplu: pentru toată lumea, pentru toate
cancelariile din acea vreme, Ungaria şi Transilvania erau lucruri diferite,
entităţi complet separate, care nu puteau fi gândite împreună!
Dimpotrivă, în linii mari, Transilvania se
afla în aceeaşi situaţie cu Moldova şi Ţara Românească, fiind toate trei
părtaşe în mod firesc la aceeaşi istorie, la acelaşi model de organizare
politică.
Insistenţa cu care ne atacă detractorii
maghiari ne obligă la gestul cel mai firesc: comparaţia între cel calomniat şi
calomniator! Foarte uşor şi la îndemâna
oricui este să constate că oportunismul şi lipsa de demnitate este mult mai
prezentă la liderii maghiari, decât la cei care ne-au condus şi reprezentat pe
noi!
S-o spunem pe şleau şi pe înţelesul omului
de rând: momentele în care să-ţi fie ruşine de tine că eşti maghiar sunt mult
mai numeroase şi mai jenante decât cele care i-ar îndreptăţi cât de cât pe
români să trăiască acest sentiment dureros.
Nu
mai intrăm acum în detalii, dar aceste detalii de urgenţă trebuie adunate de
istoricii specialişti şi puse pe tapet, căci numai aşa vom închide gura celor
care şi-au făcut o meserie din a calomnia tot ce este românesc.
Ţinem totuşi să punem o întrebare pentru
bravii noştri detractori maghiari, mai activi ca de obicei în preajma zilei de
1 Decembrie: Câţi sunt românii care au făcut istorie pentru Budapesta, şi câţi
sunt maghiarii care au marcat istoria pentru români? Câţi sunt românii al căror
nume a fost maghiarizat şi se fălesc azi cu ei toţi maghiarii, şi câţi sunt
maghiarii cu nume românizat?
Să mi se ierte simplicitatea, aproape
penibilă, a demersului pe care îl propun!
Dar nu avem încotro şi trebuie să ne coborâm la nivelul cerebral al
celor care ne agresează, agasanţi şi insistenţi cu orice ocazie! Să vorbim
aşadar pe înţelesul minţii lor, împuţinată de ură şi năluciri deşarte!
Avem nevoie, zic, de aceste două liste,
riguros alcătuite, ca să le facem publice şi să tranşăm o dată şi pentru
totdeauna disputa artificială, nefirească, la care suntem obligaţi să
participăm, oricât de neserioasă ni se pare nouă, românilor.
Pentru cei ce vor face această operaţiune,
de listare a românilor care împodobesc Panteonul unguresc, le recomandăm să
verifice situaţia din satul Buia, unde s-au născut cei doi mari matematicieni
Farkas şi Janos Bolyai.
Am prieten un istoric, care mi-a
demonstrat că tatăl, Farkas din Buia - scris Bolyai, era român, că tot satul
Buia era românesc pe la 1800, iar numele de botez Fa/ărcaş, care chipurile
înseamnă în maghiară lupu, este de fapt un binecunoscut nume de botez tipic
românesc, larg răspândit la românii din Ardeal, din Maramureş!
Acelaşi exerciţiu nu ar strica să-l facem
şi cu ceilalţi vecini, întrebându-ne câţi ucrainieni, ruşi, bulgari, sârbi sau
greci au scris pagini de istorie românească, şi câţi români i-au fericit pe
vecinii noştri şi ar binemerita nu numai un cuvânt de recunoştinţă din partea
acestora.
Dar ar merita ca în toate aceste ţări, în
Grecia, în Bulgaria, în Serbia, în Ucraina, în Ungaria, să înceteze prigoana
împotriva celor ce simt româneşte şi se consideră români!
Oare cât vom mai tolera persecutarea şi
marginalizarea românilor fără a face auzit măcar protestul nostru, al românilor
din România, care nu riscăm nimic demascând neruşinarea guvernanţilor vecini, a
guvernanţilor noştri, complet surzi la suferinţa românilor din ţările vecine?!
Pentru acei maghiari care nu mai ostenesc
blamându-i pe români în toate felurile, să le reamintim: la Trianon, în 1920,
s-a decis crearea statului Ungaria! Budapesta nu mai fusese capitala unui stat
adevărat, suveran, încă din 1527, după dezastrul de la Mohaci. Abia după 400 de
ani, la Trianon, a apărut din nou un stat maghiar, de data asta, pentru prima
oară, un stat naţional! Comunitatea internaţională le-a făcut ungurilor acest
dar, iar ei, maghiarii, consideră că atunci, la Trianon, s-a produs cel mai
mare dezastru din istoria lor!
Care e logica acestor resentimente?
Cum puteţi deplânge la nesfârşit
dispariţia graniţelor care aparţineau altora, adică habsburgilor?! Nicidecum
maghiarimii! Nu vă deranjează ridicolul situaţiei?!
Până la Trianon, vreme de 400 de ani,
maghiarii au trăit sub guvernarea şi administrarea altora, ba a turcilor, ba a
austriecilor. Abia după Trianon, s-au
trezit fără stăpân, liberi să se guverneze cum vor! Şi ştiţi dumneavoastră,
fraţi maghiari, care a fost prima iniţiativă a politicienilor dumneavoastră de
atunci, a liderilor de la Budapesta?
Care a fost primul lor gând de
autoguvernare maghiară, suverană şi independentă pentru prima oară după 400 de
ani?
Au decis să trimită şi au şi trimis la
Bucureşti o delegaţie, de trei conţi maghiari, care i-au propus regelui
Ferdinand şi lui Ionel Brătianu ca Ungaria să se lipească la România, într-un
stat dualist, după modelul dualismului austro-ungar instituit în 1867!. Nici
mai mult, nici mai puţin!
Aşadar instituirea unui dualism româno-maghiar a fost proiectul politic cel mai
dorit, speranţa cea mare a politicienilor maghiari!
Cam la fel cum au reacţionat ţiganii noştri când au fost eliberaţi din aşa zisa
robie: s-au trezit şi ei dintr-odată neasistaţi şi s-au întors pe capul
boierului român să afle cu ce l-au supărat şi să ceară să rămână mai departe
sub pulpana sa!
Unde era dispreţul politicienilor maghiari faţă de tot ce este românesc atunci
când au venit la Bucureşti cu căciula în mână, cerşindu-ne întovărăşirea?! Unde
era dorul de libertate şi neatârnare care animă, se zice, întreaga istorie a
cavalerilor maghiari?!.
Prin ce impuneau românii în faţa vecinilor maghiari?
Prin faptul evident că în această parte a Europei, a lumii, statul cel mai
vechi şi mai stabil, cu o continuitate neîntreruptă de peste 600 de ani, era
statul român.
Nici în toată Europa nu găseşti multe popoare care s-au învrednicit de o
asemena performanţă politică! Semn de cuminţenie şi de înţelepciune atât la
nivelul domnilor, cât şi la nivelul omului de rând de la talpa Ţării!
Nu
întâmplător românii se numără şi printre cele numai câteva popoare din Europa
care au fost în stare să elaboreze un cod juridic propriu, vestitul Jus
Valachicum.
Da, oameni buni, aşa s-au petrecut lucrurile după Trianon! A fost un moment
jenant pentru maghiari, iar guvernanţii şi mai apoi istoricii români, ca nişte
veritabili domni, ca nişte adevăraţi boieri, ca nişte buni vecini, ca nişte
oameni adevăraţi, ne-am abţinut să-l popularizăm, să-l mediatizăm şi să-l
comentăm!
Să
facem caz, ori, ferit-a Sfântul, să facem haz! Căci comentariul, oricare ar fi
fost, nu putea fi decât unul complet defavorabil ne-prietenilor noştri! Şi
poate că aşa ar trebui să procedăm şi în continuare! Să facem uitate asemenea
momente de slăbiciune ale celuilalt!
Din păcate, abnegaţia ungurească sistematică, instituţionalizată, de a lovi şi
calomnia tot ce este românesc, ne obligă să părăsim îndătinata noastră
atitudine de a-i lăsa pe neprieteni în plata Domnului.
Bunătatea noastră şi bunul nostru
simţ sunt considerate slăbiciune, prostie chiar!
E timpul ca această impertinenţă să
capete răspunsul cuvenit, iar cei fără ruşine să fie obrăzniciţi şi puşi cu
nasul la perete, să nu şi-l mai ridice aşa de sus fără niciun temei!
Dacă nu se găsesc maghiarii de bun simţ care să-i tragă de mânecă pe
conaţionalii lor mai zănateci sau nu îndrăznesc, să ne ocupăm noi, românii, de
această trebuşoară!
Şi
s-o facem de data asta temeinic, cu sistemă!
Avem nevoie, aşadar, de o strategie
bine pusă la punct prin care să contracarăm eforturile sistematice ale celor
care, cu fel şi fel de minciuni, ne calomniază şi ne sabotează cu orice ocazie!
Noi nu avem nevoie de minciuni, de alte calomnii ca să le răspundem, ci avem de
partea noastră adevărul şi nu mai putem întârzia cu punerea în funcţiune a
acestei arme teribile: ADEVĂRUL!
Şi
adevărul este de partea noastră în cele mai multe cazuri!
Numai detractorii noştri au motive să se teamă de adevăr!
Ceea ce înseamnă că îl avem de partea noastră şi pe bunul Dumnezeu, care este,
în fapt, alt nume al adevărului.
Numai că trebuie să avem grijă mare: Dumnezeu, oricât ne-ar iubi, nu ne bagă şi
în traistă!. Ne-a iubit Dumnezeu atunci, la Alba Iulia, şi a vegheat Sfântul
Duh la opera care se finaliza în acea zi de neuitat. Dar acel final fericit se
împlinea prin fapte de vitejie şi de dăruire apostolică a cărturarilor noştri,
şi datorită jertfei româneşti din acei ani teribili ai Marelui Război.
1
Decembrie s-a împlinit prin voia Domnului, dar nu ne-a picat din cer!
Tuturor românilor, aşadar, pentru fiecare român în parte şi pentru întreg
Neamul nostru cel românesc, inima şi fruntea sus! Avem de ce! La Mulţi Ani
Frumoşi!
Prof. univ. dr. ION COJA
Apropos, ştiţi cum a chemat-o pe mama lui Matei Corvin? Rege al Ungariei timp de 32 de ani -
1458-1490 - fiul lui Iancu de Hunedoara, zis Lumina lumii.
MAMMARIUSRIUDOCUMENT
INEDIT: Senatul SMU
MARIUS
DIACONESCU
REUNIREA MOLDOVEI
CU ROMANIA
SUA recunosc
dreptul Reunificării Moldovei cu România! În 28 Iunie 1991 Senatul SUA a emis
rezoluția 148, prin care hotărăște că Guvernul SUA trebuie să susțină
eforturile Moldovei de negociere a reunificării României cu Moldova. Citește
documentul ascuns opiniei publice de politicienii din România și Moldova!
”CONGRESUL
102
SESIUNEA 1
Rezoluția
Senatului 148
Pentru a
exprima convingerea Senatului că Statele Unite trebuie să susţină dreptul la
autodeterminare al poporului din Republica Moldova şi Bucovina de Nord.
ÎN SENATUL
STATELOR UNITE
28 IUNIE (ZI
LEGISLATIVĂ, 11 IUNIE), 1991
Dl. PRESSLER
(pentru el însuşi şi Dl. HELMS) a depus următoarea hotărâre, care a fost
trimisă Comitetului pentru Relaţii Internaţionale.
HOTĂRÂRE
Pentru
exprimarea convingerii Senatului că Statele Unite trebuie să susţină dreptul la
autodeterminare al poporului din Republica Moldova şi Bucovina de Nord.
Întrucât
principatul românesc al Moldovei a apărut ca stat independent în secolul al
XIV-lea;
Întrucât
Moldova a fost invadată în 1806 de către Armata Rusă şi anexată de către
Imperiul Rus în 1812 ca rezultat al Tratatului Ruso-Turc de la Bucureşti;
Întrucât la
15 noiembrie 1917 Guvernul Sovietic a proclamat dreptul la autodeterminare al
popoarelor din Imperiul Rus şi înfiinţarea unor state separate;
Întrucât la
2 decembrie 1917 Sfatul Ţării, adunarea constituantă moldovenească aleasă în
mod democratic, a proclamat Moldova ca stat independent;
Întrucât la
9 aprilie 1918 Adunarea Constituantă a votat unirea Moldovei cu Regatul
României;
Întrucât
Statele Unite, Franţa, Italia, Marea Britanie, Japonia şi restul statelor
aliate au aprobat şi au recunoscut în mod explicit reunirea Moldovei cu România
în Tratatul de Pace de la Paris din 28 octombrie 1920;
Întrucât
forţele armate ale Uniunii Sovietice au invadat Regatul României la 28 iunie
1940 şi au ocupat estul Moldovei şi Bucovina de Nord şi Herţa, încălcând Carta
Ligii Naţiunilor, Tratatul de la Paris din 1920, Tratatul General pentru
Renunţarea la Război din 1928, Pactul Româno-Sovietic de Ajutor Reciproc din
1936, Convenţia pentru Definirea Agresiunii din 1933 şi principii general
recunoscute ale dreptului internaţional;
Întrucât
asupra anexării Moldovei, a Bucovinei de Nord şi a Herţei s-a hotărât în mod
prospectiv în anumite protocoale secrete dintr-un tratat de neagresiune
încheiat între Guvernul Uniunii Sovietice şi Imperiul German la 23 august 1939;
Întrucât
între 1940 şi 1953 sute de mii de români din Moldova şi Bucovina au fost
deportaţi de Uniunea Sovietică în Asia Centrală şi Siberia;
Întrucât
Guvernul Statelor Unite şi-a exprimat în mod repetat refuzul de a recunoaşte
ocuparea de teritorii în urma termenilor aşa-zisului Pact Stalin-Hitler,
inclusiv anexarea Estoniei, a Letoniei şi a Lituaniei în 1940;
Întrucât
Guvernele Regatului Unit, Uniunii Sovietice şi Statelor Unite sunt părţi ale
Cartei Atlanticului din 14 august 1941, în care semnatarele şi-au declarat
„dorinţa de a nu fi martore la schimbări teritoriale care nu concordă cu voinţa
exprimată în mod liber a popoarelor interesate” şi şi-au afirmat dorinţa „de a
fi martore la restaurarea drepturilor suverane şi a autoguvernării către cei
care au fost vitregiţi cu forţa de ele” în timpul celui de-al Doilea Război
Mondial;
Întrucât la
31 august 1989 Consiliul Suprem al Moldovei a declarat limba română ca limbă
oficială a Republicii şi a repus în drepturi alfabetul latin, interzis de
Guvernul Sovietic în timpul ocupaţiei, ca alfabet al românei scrise;
Întrucât în
martie 1990 poporul român al Moldovei a putut vota, în alegeri libere şi
corecte, deputaţi pentru Consiliul Suprem al Moldovei;
Întrucât la
27 aprilie 1990 Consiliul Suprem al Moldovei a reinstaurat steagul românesc ca
steag oficial al republicii;
Întrucât la
23 iunie 1990 Consiliul Suprem al Moldovei a declarat Republica Moldova stat
suveran;
Întrucât la
16 decembrie 1990 peste opt sute de mii de români s-au strâns la A Doua Mare
Adunare Naţională în capitala Moldovei, Chişinău, să declare independenţa
naţională a românilor din teritoriile ocupate;
Întrucât
poporul Moldovei a refuzat să ia parte la referendumul sovietic din 3 martie
1991, în ciuda eforturilor guvernamentale sovietice de ameninţare şi intimidare
a poporului moldovean spre a accepta un nou tratat unional;
Întrucât
statele semnatare ale Actului Final de la Helsinki au acceptat principiul
egalităţii între popoare şi dreptul acestora la autodeterminare;
şi
Întrucât, în
temeiul articolului 8 din Actul Final de la Helsinki, „toate popoarele au mereu
dreptul, în deplină libertate, să-şi hotărască, când şi dacă doresc, statutul
politic intern şi extern, fără ingerinţe exterioare şi să îşi urmărească după
propria voie dezvoltarea politică, economică, socială şi culturală”: Aşadar, să
fie decis, în momentul de faţă, că este convingerea Senatului că Guvernul
Statelor Unite trebuie
1) Să
susţină dreptul la autodeterminare al poporului Moldovei şi al Bucovinei de
Nord, ocupate de Uniunea Sovietică, şi să emită o declaraţie cu acest scop; şi
2) Să
susţină eforturile viitoare ale Guvernului Moldovei să negocieze în mod paşnic,
dacă aceasta le este voia, reunificarea României cu Moldova şi cu Bucovina de
Nord, după cum s-a stabilit în Tratatul de Pace de la Paris din 1920, în
normele predominante ale dreptului internaţional şi în conformitate cu
Principiul 1 al Actului Final de la Helsinki.”
Iată textul
original, preluat de pe pagina oficială a Senatului SUA
(https://www.congress.gov/bill/102nd-congress/senate-resolution/148/text?...):
”102d
CONGRESS
1st Session
S. RES. 148
To express
the sense of the Senate that the United States should support the right to
self-determination of the people of the Republic of Moldavia and northern
Bucovina.
IN THE
SENATE OF THE UNITED STATES
June 28
(legislative day, JUNE 11), 1991
Mr. PRESSLER
(for himself and Mr. HELMS) submitted the following resolution;
which was
referred to the Committee on Foreign Relations.
RESOLUTION
To express
the sense of the Senate that the United States should support the right to
self-determination of the people of the Republic of Moldavia and northern
Bucovina.
Whereas, the
Romanian principality of Moldavia emerged as an independent state in the 14th
century;
Whereas,
Moldavia was invaded in 1806 by the Russian Army and annexed by the Russian
Empire in 1812 as a result of the Russo-Turkish Treaty of Bucharest;
Whereas, on
November 15, 1917, the Soviet Government proclaimed the right of the peoples of
the Russian Empire to self-determination and the establishment of separate
states;
Whereas, on
December 2, 1917, the democratically-elected Moldavian constituent assembly,
the Sfatul Tsarii, proclaimed Moldavia an independent republic;
Whereas, on
April 9, 1918, the Constituent Assembly voted to unite Moldavia with the
Kingdom of Romania;
Whereas, the
United States, France, Italy, Great Britain, Japan and the other allied states
specifically sanctioned and recognized the reunion of Moldavia with Romania in
the Peace Treaty of Paris of October 28, 1920;
Whereas, the
Soviet Union's armed forces invaded the Kingdom of Romania on June 28, 1940 and
occupied eastern Moldavia and northern Bucovina, and Hertsa in contravention of
the Charter of the League of Nations; the Treaty of Paris of 1920; the General
Treaty for the Renunciation of War of 1928; the Romanian-Union of Soviet
Socialist Republics Mutual Assistance Pact of 1936; the Conventions for the
Definition of Aggression of 1933; and generally recognized principles of
international law;
Whereas, the
annexation of Moldavia, northern Bucovina, and Hertsa was prospectively agreed
to in certain secret protocols to a treaty of nonaggression concluded between
the Government of the Soviet Union and the German Reich on August 23, 1939;
Whereas, from
1940 to 1953 hundreds of thousands of Romanians from Moldavia and Bucovina were
deported by the Union of Soviet Socialist Republics to Central Asia and
Siberia;
Whereas, the
United States Government has repeatedly stated its refusal to recognize forcible
seizure of territory pursuant to the terms of the so-called Stalin-Hitler Pact,
including the 1940 Soviet annexation of Estonia, Latvia, and Lithuania;
Whereas, the
Governments of the United Kingdom, the Soviet Union and the United States are
parties to the Atlantic Charter of August 14, 1941, in which the signatories
declared their `desire to see no territorial changes that do not accord with
the freely expressed will of the peoples concerned' and affirmed their wish `to
see sovereign rights and self-government restored to those who have been
forcibly deprived of them' during the course of the Second World War;
Whereas, on
August 31, 1989, the Supreme Council of Moldavia declared Romanian to be the
official language of the Republic and reestablished the Latin alphabet
forbidden by the Soviet Government during the occupation of Moldavia as the
alphabet of written Romanian;
Whereas, in
March, 1990, the Romanian people of Moldavia were able to vote in free and fair
elections for deputies to the Supreme Council of Moldavia;
Whereas, on
April 27, 1990, the Supreme Council of Moldavia restored the flag of Romania as
the official flag of the republic;
Whereas, on
June 23, 1990, the Supreme Council of Moldavia declared the Republic of
Moldavia a sovereign state;
Whereas, on
December 16, 1990, more than eight hundred thousand Romanians gathered at the
Second Grand National Assembly in the Moldavian capital of Chisinau to declare
the national independence of Romanians in occupied territories;
Whereas, the
people of Moldavia refused to participate in the Soviet referendum of March 3,
1991 despite Soviet governmental efforts to threaten and intimidate the
Moldavian people into accepting a new union treaty;
Whereas, the
signatory states of the Helsinki Final Act have accepted the principle of the
equal rights of people and their right to self-determination;
and
Whereas,
pursuant to article 8 of the Helsinki Final Act `all peoples always have the
right, in full freedom, to determine, when and if they wish, their internal and
external political status, without external interference, and to pursue as they
wish their political, economic, social, and cultural development': Now,
Therefore, be it Resolved, That it is the sense of the Senate that the United
States Government should--
(1) Support the right of self-determination
of the people of Soviet-occupied Moldavia and northern Bucovina and issue a
statement to that effect; and
(2) Support future efforts by the Government
of Moldavia to negotiate peacefully, if they so wish, the reunification of
Romania with Moldavia and Northern Bucovina as established in the Paris Peace
Treaty of 1920, the prevailing norms of international law, and in conformity
with Principle 1 of the Helsinki Final Act.”
***
Rezoluția
Senatului american are o importanță crucială pentru recunoașterea
internațională a dreptului României și Moldovei de a se reuni. Aceasta este
atitudinea oficială a SUA, exprimată în Congresul american. Chiar dacă au
trecut 25 de ani de la adoptarea rezoluției Senatului, ea nu a fost abrogată de
alt act emis de aceeași autoritate.
Documentul
dovedește că în 1991 exista pe plan internațional un orizont de așteptare și
recunoaștere a Reunirii Moldovei cu România. Rezoluția Senatului american
atestă poziția SUA, favorabilă Reunirii. Să nu uităm că SUA a fost și este
vioara întâi în politica internațională. În funcție de poziția ei se iau
deciziile de politică externă în multe cancelarii europene.
Înainte ca
Uniunea Sovietică să se dezmembreze oficial, Senatul SUA se aștepta ca Moldova,
eliberată de jugul sovietic, să se reunească cu România. Acest orizont de
așteptare reflecta cursul firesc, natural, normal pe care ar fi trebuit să
meargă politicienii din România și Moldova.
Nu doar SUA
se aștepta în 1991 la Reunirea Moldovei cu România, ci și statele europene. Cu
ocazia negocierilor de aderare a României la Consiliul Europei, secretarul
general al acestui organism european, Catherine Lalumière, întreba informal
dacă România ar trebui primită înainte sau după unirea României cu Moldova
(informație primită de la un fost ministru de externe al României). România a
fost acceptată în Consiliul Europei în octombrie 1993.
Sigur
arhivele Ministerului de Externe conțin documente care atestă poziția statelor
europene față de Reunirea Moldovei cu România în anii 1990. Personalul
ambasadelor României trimit regulat informări despre poziția demnitarilor
statului respectiv, oficială sau informală, despre articole de presă etc.
relative la România și printre ele trebuie să fie informații și despre problema
Reunirii Moldovei cu România, mai ales în contextul destrămării Uniunii
Sovietice. Probabil peste mulți ani aceste documente vor fi accesibile
publicului și vom cunoaște mai multe despre momentul ratat de politicieni
pentru înfăptuirea Reunirii.
În general
se spune că primul președinte al Republicii Modova, Mircea Snegur, s-a opus
Reunirii Moldovei cu România. Această caracterizare a atitudinii lui Mircea
Snegur este valabilă pentru ultima parte a mandatului său prezidențial. Pentru
că președintele Mircea Snegur s-a pronunțat în 1991 în favoarea Reunirii
Modovei cu România. Într-un interviu apărut în ziarul "Le Figaro", la
27 august 1991, el afirma: "Independenţa este, desigur, o perioada
temporară. Mai întâi vor exista două state româneşti, dar lucrul acesta nu va
dura mult. Repet încă o dată faptul că independenţa Moldovei Sovietice
constituie o etapă, nu un
scop".(http://www.mediafax.ro/main-story/focus-relatiile-romania-r-moldova-cand...).
Fostul
ambasador al României la Chișinău, Aurel Preda, afirmă că Mircea Snegur a
trimis de două ori delegați la București pentru a negocia cu Ion Iliescu
Reunirea Modovei cu România, cerând o funcție de vicepreședinte al României
pentru Snegur, însă partea română a
refuzat(https://searchnewsglobal.wordpress.com/2013/10/26/mafiotul-iliescu-a-HYPERLINK
"https://searchnewsglobal.wordpress.com/2013/10/26/mafiotul-iliescu-a-refuzat-in-1991-oferta-de-unire-a-moldovei-cu-romania/"ref...).
Aurel Preda a participat la redactarea declarației de independeță a Republicii
Moldova din 27 August 1991 și a fost primul ambasador al României la Chișinău,
ceea ce conferă credibilitate afirmațiilor sale.
Un lucru
este cert, România a ratat în 1991 o șansă uriașă pentru Reunificarea țării. În
Moldova exista atunci un curent favorabil Reunirii, la fel ca în România.
Liderii politici moldoveni au propus Reunirea, desigur în schimbul unor
avantaje politice, cerințe firești în negocierile politice. Statele Unite ale
Americii au recunoscut oficial dreptul la Reunificare al României cu Moldova,
iar în cancelariile europene Reunirea era așteptată.
Deși au
existat premise favorabile Reunirii pe plan internațional, ea nu a avut loc. De
ce? Cel puțin un răspuns este cert: Ion Iliescu, președintele României în 1991,
avea relații prea strânse cu Moscova și a trădat interesul național al
României. Sigur Ion Iliescu cunoștea Rezoluția Senatului SUA din 28 Iunie 1991.
De ce nu a exploatat-o în interesul național? Istoria îl va judeca pe Ion
Iliescu ca trădătorul care a ratat Reunirea Moldovei cu România în 1991. Ion
Iliescu nu a reprezentat interesele poporului român în 1991!
Rezoluția
nr. 148 a Senatului SUA este un document de o importanță politică excepțională
și trebuie să stea la baza oricăror negocieri viitoare pentru realizarea
Reunirii Moldovei cu România. Recunoașterea dreptului la Reunire de către cea
mai mare putere mondială trebuie exploatată de toți cei care militează și
acționează pentru realizarea acestui deziderat național, singurul PROIECT de
țară fezabil pentru români: Reunirea Moldovei cu România.
VASILE MAIEREAN
PRELIMINARII
LA DISPARIŢIA UNEI NAŢIUNI.
Serial
documentar pentru televiziune. Schiţa scenariului.
SEZONUL
I – România şi românii.
8
EPISOADE:
> 1.
Extincţia populaţiei. Emigrare masivă, forţată de
>
slăbirea rapidă şi dramatică a economiei naţionale şi
> de
existenţa unei săracii care plasează România pe locul
> doi în
Europa, cu 40% din totalul populaţiei aflat sub
> pragul
de subzistenţă – numărul românilor plecaţi la
> muncă
în străinătate, numai pe parcursul anului 2009,
> a fost
de circa 3.000.000 de persoane, urmaţi apoi anual de
> alte
sute de mii -.
> Exodul
creierelor – medici, ingineri, informaticieni,
>
cercetători, specialişti din toate domeniile -.Natalitate
> în
picaj accentuat– Romania se află în al 26-lea an de
> declin
demografic. Dacă la începutul anului 1990 România
> avea
23,2 milioane de locuitori, în anul 2015 are o
>
populaţie de sub 20 de milioane. Creşterea ratei
>
sinuciderilor – 8 persoane s-au sinucis pe zi, în 2011,
> în România,
potrivit unui raport al Institutului Naţional
> de
Medicină Legală „Mina Minovici”. Sistemul medical
> în
colaps – lipsa fondurilor de la bugetul de stat şi a
>
medicilor etc.
> – Practicarea unui sistem de învăţămât total
>
neperformant – dacă în 1930, potrivit recensământului,
> în
România numărul analfabeţilor era de 9,8 milioane de
>
persoane, iar în perioada comunistă, analfabetismul fusese
> aproape
eradicat, în prezent, România a ajuns din nou
> ţara cu
cei mai mulţi analfabeţi din Europa, cu peste 2
>
milioane. La bacalaureatul din iunie 2012, la 54 de licee
> din
România niciun elev nu a reușit să promovezpe
>
examenul maturității. În 2013, rata medie de
>
promovabilitate la examenul de bacalaureat a fost de 55,4%.
>
>
CONCLUZII: “Ubi bene, ibi patria” (Unde este bine, acolo
> este
patria) – sentinţă formulată de poetul roman
> Marcus
Pacuvius (220-130 î.Hr.), citat de Cicero în Cartea
> a V-a
din “Tusculanae Disputationes”, anul 45 î.Hr.
> Acest
dicton latin, parafrazat sub formula „Ubi panis, ibi
>
patria!„ (Unde este pâine, este patria), a fost declarat
> deviza
emigranţilor de pretutindeni, de scriitorul J.Hector
> St.John
de Crevecoeur, în cartea sa „Letters from an
>
American farmer”, publicată la Londra, în anul 1782.
>
> 2.
Neantizarea teritoriului naţional. Vânzarea şi
>
concesionarea de terenuri cetăţenilor străini, în baza
> unor
legi inacceptabil de permisive. – S-a terminat cu
> „Nu ne
vindem ţara!”-.Jupuirea României prin
>
retrocedări frauduloase de bunuri immobile – case,
>
terenuri/munţi, păduri etc. – chiar şi sate întregi(!)
> cu
bisericile şi cimitirele lor, pădurile defrişate masiv
> imediat
după dobândirea lor în instanţă. Despăgubiri
> uriaşe,
urmare a unor supraevaluări exagerate – permise
> de o
legislaţie special concepută pentru jaf şi acordate
>
inclusiv cetăţenilor străini, printre care chiar şi
>
moştenitori ai unor hortişti şi criminali de război(!).
>
>
CONCLUZII: „Corruptissima republica plurimae leges”
> (Statul
cel mai corupt are şi cele mai multe legi), dicton
> al
istoricul Publius-Cornelius Tacitus (55–115 d.Hr.).
>
> 3.
Spolierea economiei naţionale. În “strategia
>
“haotică a politicilor economice româneşti de după
> ’90,
sigura certitudine predictibilă a fost corupţia.
>
Desfiinţarea industriei – site-ul http://www.ziar15minute.net/20 13/04/04/
>
prezintă o listă, cuprinzând 1256 de mari
>
întreprinderi româneşti, cu peste 1000 de angajaţi pe
>
unitate, unele ajungând la mai mult de 10.000 de
> salariaţi,
care au fost distruse, falimentate sau
>
privatizate fraudulos de către guvernele care s-au perindat
> la
conducerea ţării în ultimii 25 de ani. Întreaga
>
suprafață a României concesionată străinilor pentru
>
exploatarea tuturor resurselor naturale (petrol, gaze, aur
> etc.),
în condiţii dezavantajoase statului român.
>
Cheltuieli imense din bugetul de stat pentru achiziţii
>
păguboase dictate din exterior – fregate, avioane,
>
armament etc. Un sistem financiar bolnav, cu o economie
>
subterană uriaşă – în anul 2013, reprezenta 40 de
>
miliarde de euro, cu un mecanism de impozitare fiscală
>
neeficient – în 2010 evaziunea fiscală a fost de 10 mld.
> Euro –
şi având funcţionari corupţi până la cel mai
> înalt
nivel – vezi cazul fostului şef al ANAF Sorin
> Blejnar
-, cu împrumuturi uriaşe la bănci precum FMI şi
> BM –
aflată la zero în 1989, la începutul anului 2010,
> România
avea o datorie externă totală de 80,2 mld.
>
Euro/numai într-un an, 2009, România a împrumutat 17,9
> mld.
Euro.
>
CONCLUZII: Românii trăiesc drama unor fenomene economice
> care
parcă fac parte dintr-o nedescoperită încă “Lege
> a
distrugerii accelerate”. Ceea ce s-a construit în
> România
în zeci de ani, dispare în luni, săptămâni şi
> zile.
În 1916, poetul Octavian Goga aprecia în jurnalul
>
personal că, în România, clasa politică era compusă în
>
totalitate din secături. Câţiva ani mai târziu,
>
referindu-se la aceeaşi categorie de persoane, dramaturgul
> Victor
Eftimiu declama: „M-am saturat de lichele, dati-mi
> o
canalie!”. O explicaţie a dezastrului economic în care
> a ajuns
astăzi România este şi faptul că, printre cei
> care
conduc politic destinele ţării de peste doua decenii,
>
evoluează în exclusivitate secături, lichele şi
>
canalii.
>
> Gaura
(neagră) din steag, simbolul, plin de semnificatii
>
(sumbre) al “revoluţiei” din decembrie 1989
> http://www.danceyou.info/tag/c onstitutie
>
> 4. Corupţia endemică. Şeful statului (!) – 68
de
> dosare
penale: acuzaţii de fals, uz de fals, abuz în
>
serviciu în formă calificată şi continuată, bancrută
>
frauduloasă, delapidare etc.-, prim-miniştri (!),
>
miniştri, funcţionari la toate nivelurile, magistraţi,
>
procurori, politicieni din întreg spectrul politic,
>
parlamentari, baroni locali, “ciocoi” de toate
> dimensiunile
şi culorile sunt cercetaţi sau chiar
>
condamnaţi în afaceri monstruoase de corupţie şi de
> jefuire
a avuţiei naţionale – în decembrie 2014, 32 de
> şefi de
Consilii Judeţene, din totalul de 41, erau
>
anchetaţi sau arestaţi preventiv pentru fapte de corupţie
> –. Şi,
„cireaşă pe tort”, multe dintre aceste
>
infracţiuni sunt muşamalizate de o justiţie politizată,
>
selectivă, uneori implicată direct în fapte de corupţie
> de mare
gravitate – a se vedea cazul procurorului şef(!)
> al
DIICOT, Alina Bica şi cel al judecătorului la CCR (!),
> Toni
Greblă. În privinţa „dispariţiei” Flotei
>
României (peste 100 de nave comerciale, România pelocul 9
> în
topul mondial, în 1989), procurorii anticorupţie au
> decis
neînceperea urmăririlor penale (NUP) pentru 7
>
persoane implicate, pe motiv că o expertiză proprie(!) a
> DNA a
stabilit “un prejudiciu zero”(!), iar pentru
> fostul
preşedinte Traian Băsescu, pe motiv că “faptele
> nu
există”(!). Ce se poate deduce din aceste hotărâri
> ale
procurorilor DNA? Eventual, ipoteza absurdă că un
>
Triunghi al Brmudelor înghite nave româneşti, astfel că,
> pe cale
de consecinţă, nu există vinovaţi („fapta nu
>
există”) şi nu sunt pagube materiale („prejudiciu
> 0”). În
mintea procurorilor DNA, singurii
>
„iniţiaţi” ai naţiei, navele sunt undeva în zona
>
esoterică a portului Constanţa, dar nu le vedem noi,
> proştii
de români. Aşa ceva…?!?!
>
>> CONCLUZII: “România este mare, cine fură ăla
> are!”,
„Ţara noastră îi bogată, fură tăţi şi nu
> să
gată!”- ziceri din popor. „Vă rugăm să ne
>
scuzaţi, nu producem cât furaţi!” – lozincă
>
scandată la demonstraţiile de stradă.
>
> http://economie.hotnews.ro/sti
ri-finante_banci-16996675-
> România este percepută drept una dintre cel
mai corupte
> ţări
din Europa
> http://www.dantomozei.ro/2014/ 04/1
>
> 5.
Distrugerea patrimoniului cultural naţional. Furtul la
>
dimensiuni monstruoase, mai ales în perioada vidului
>
legislativ de după 1989 – monede dacice, artefacte,
> obiecte
de artă populară, tablouri, icoane, mobilier
>
religios, bijuterii, elemente și chiar structuri din case
>
populare – vezi şi afacerea GOJDU.
>
>
Ministerul Culturii nu are o “Listă a monumentelor
>
istorice” la zi, cu o evidenţă clară asupra fiecărui
>
monument în parte – Aceasta deficienţă gravă, denotă
> lipsa
evidentă de voință a factorilor decizionali, cu
> efecte
devastatoare, în care distrugerile sunt aproape
> permise
-.Restituiri ilegale de bunuri de patrimoniu.
>
Neglijarea intenţionată a promulgăriiunei legislaţii
>
protective pentru patrimoniul cultural naţional –
> lăsând
cale liberă jafulu generalizat-. Fonduri
>
nesemnificative, ca şi inexistente, alocate de la bugetul
> de stat
– Ministerul Culturii are doar șase
>
angajați ?!?!?! care se ocupă de
întregul
>
patrimoniu cultural al României,la care se adaugă
>
specialiştii de la cele câteva filiale din teritoriu.
> Zeci de
şantiere arheologice au fost pur şi simplu
>
abandonate.
> CONCLUZII: “Patrimoniul cultural din România
este o
>
chestiune de siguranță națională”-citat din interviul
> acordat
de Şerban Sturdza, vicepreşedintele Ordinului
>
Arhitecţilor din România,ziaristului Vlad Ignat şi
>
publicat în ziarul Adevărul (27 martie 2013) şi în
> revista
Historia (aprilie 2013).
>
>> Piese, de câte 1-1,5kg. (!) bucata, turnate din
> aur
provenit de la monede Koson topite au fost vândute în
>
străinătate ca fiind brăţări dacice şi, o parte (13,
>
cântărind 12,633 kg), au fost răscumpărate ulterior,
> prin
acţiuni ale Ministerului Culturii, cu sume exorbitante
> (6
milioane de Euro). Excrocheria îşi face efectul şi
> acum!
> http://www.ziuanews.ro/dezvalu
iri-investigatii/bratarile- dacice-turnate-in-secolul-xx- 109776
> http://pensiunea-scarisoara.ro /
>
> În 1920, Consiliul Orășenesc Brașov a donat
(!?)
>
Castelul Bran, bun de patrimoniu inestimabil, reginei Maria.
> E un
blestem faptul că în România s-au găsit nemernici
>
prădători de ţară, de-a lungul tuturor timpurilor şi
> în
toate structurile sociale. La moartea sa, regina nu a
> lăsat
castelul ţării căreia i se cuvenea, ca bun de
>
patrimoniu de neînstrainat şi l-a trecut în testament în
>
proprietatea fiicei sale Ileana. După 1948, Castelul Bran a
> fost
naționalizat și a intrat în proprietatea statului
> român,
fiind amenajat şi administrat ca muzeu de istorie
> și artă
feudală. În 1987 a intrat în restaurare,
> lucrare
terminată cu bani din bugetul statului român, în
> 1993.
> La 18 mai 2006, după o perioadă de proceduri
juridice
> foarte
controversate, castelul este retrocedat. La data de 1
> iunie
2009, intră pe deplin în posesia habsburgilor
>
moștenitori: Dominic, Maria Magdalena și Elisabeta, fiind
> astfel
definitiv înstrăinat.
> Principalul vinovat al acestei acţiuni
incalificabile
>
împotriva patrimoniul cultural al României este fostul
>
ministru al culturii Adrian Iorgulescu, implicat şi în
> alte
afaceri necurate asemănătoare: retrocedarea
>
Castelului Peleş, cazul aşa-ziselor brăţări dacice de
> aur
etc.
> Dar, e vinovată şi clasa politică de după
1989, în
>
întregimea ei, pentru elaborarea legislatiei actuale,
>
inadmisibil de permisivă când e vorba de avuţia naţiei.
> La 15 ianuarie şi 26 februarie 2007, istoricul
Mihai Pelin
> scria
în „Cronica Română”: „Acum, Dominic de
>
Habsburg vrea să vândă ceea ce i s-a oferit în conditii
> perfect
ilegale… Ce ar mai trebui ca lui Adrian Iorgulescu
> să-i
intre în cap că se joaca cu focul? Actualul guvern
> îl
apară şi-i cântă în strună, dar n-ar fi exclus ca
> un alt
guvern să-i ceară socoteală pentru escrocheriile
> puse
astăzi în operă. Şi chiar dacă nici aşa ceva nu
> va
surveni, omul oricum va rămâne în istorie ca un
>
ministru pe care l-a durut undeva de soarta patrimoniului
>
cultural naţional şi de soarta culturii, în general…
> În
schimb, în Parlament se vorbeşte despre formarea unei
> comisii
de anchetă, care să cerceteze condiţiile evident
>
suspecte în care a fost cedat unui cetăţean străin un
> bun
remarcabil de patrimoniu cultural şi istoric. Ii dorim
> succes,
deşi ne îngrijorează faptul că această comisie
> va
lucra sub girul Comisiei pentru cercetarea abuzurilor şi
>
corupţiei a Camerei Deputaţilor, prin zelul căreia s-au
>
acoperit destule matrapazlâcuri.” Ceea ce, din păcate,
> s-a şi
întâmplat cu adevărat.
>
> 6. Slăbirea Bisericii Ortodoxe Române –
Ortodoxia este
>
percepută ca religie naţională în Romania, în primul
> rând
datorită faptului că 86,8% din populație este de
> această
confesiune (conf. recensământului din 2002) –.
>
Scoaterea religiei din şcoli. Acceptarea pe teritoriul
>
României a activităţii tuturor cultelor, sectelor,
>
mişcărilor religioase esoteric – gen Biserica
>
Scientologică -, şi a grupărilor spirituale –gen MISA
>
-“Mişcarea pentru Integrarea Spirituală în Absolut”,
>
iniţiată de Gregorian Bivolaru şi bazată pe practici
> sexuale
neotantrice. Presiuni şi sprijin material din
> partea
unor cercuri oculte din exterior pentru dezvoltarea
> în
România a mişcărilor de emancipare a homosexualilor
> – având
ca efecte directe disoluţia instituţiei
>
familiei şi subminarea moralei creştine. Atacuri
>
sistematice în mass-media –propagarea de informaţii
>
denigratoare – şi în zona creaţiei artistice – filme,
> piese
de teatru, artă plastică – blasfematoare: –
> Piesa
de teatru„Evangheliştii” scrisă de Alina Mungiu
>
Pippidi, în 1992, ridiculizează întreaga istorie a
>
mântuirii. Iisus Hristos este prezentat ca un om fără
>
personalitate, un pretext pentru o mare farsă religioasă,
> un
profet supus manipulării şi apetenţei sexuale.
> Sfântul
Apostol Pavel este în piesă un farsor şi un
> ucigaş,
iar evangheliştii sunt nişte impostori plătiţi
> să
scrie la comandă despre evenimente inexistente.
> Pe
scenă, secvenţele vulgare sunt numeroase şi
>
culminează cu un act de sex oral(!) între Iisus şi femeia
>
păcătoasă, care în Biblie este prezentată ca o pildă
>
luminoasă de pocăinţă, spălând cu lacrimi picioarele
>
Mântuitorului. Juriul Galei UNITER a desemnat
>
„Evangheliştii” drept „cea mai bună piesă
>
românească” a anului 1992, întrucât ar reprezenta un
>
„proiect de resuscitare(!) a dramaturgiei româneşti”.
> Piesa a
fost pusă in scenă la Ateneul Tătăraşi din
> Iaşi. –
Filmul„După dealuri”, scenariul şi regia de
>
Cristian Mungiu, este inspirat de romanele semnate de
> Tatiana
Niculescu Bran despre cazul din 2005 al unei tinere
> care a
murit la o mănăstire izolată din România, după o
>
exorcizare. În fapt, este vorba despre acţiunile unui
> călugăr
şi ale câtorva călugăriţe, ale căror fapte
>
psihopatice, prin generalizarea indusă, sunt proiectate
>
explicit asupra imaginii bisericii ortodoxe. Criticul de
> film
Mircea Valeriu Deacă susține că“reperul principal
> al
filmului ar fi icoana bisericească”. Pelicula a avut
>
premiera la 19 mai 2012, la Festivalul Internațional de
> Film de
la Cannes, unde Cristian Mungiu a câștigat premiul
> pentru
cel mai bun scenariu.
>
> http://roncea.ro/2012/11/21/
> CONCLUZII: În Pastorala de Crăciun din 2014,
> Arhiepiscopul
Sucevei şi Rădăuţilor, IPS Pimen, a spus:
>
„Credinţa noastră nu este un articol de import. Ea este
>
sufletul cu care s-a născut poporul român. Este temelia
> vieţii
noastre sufleteşti, e centrul ei de greutate, este
>
siguranţa noastră în faţa neprevăzutului nostru
>
istoric. Şi nu avem noi dreptul, şi nicio generaţie nu-l
> are, de
a înstrăina sau profana, după gustul timpului,
> acest
străvechi şi sfânt patrimoniu naţional al tuturor
>
veacurilor şi generaţiilor româneşti … Or, eliminarea
>
religiei din şcoli este un atentat la
fiinţa
> noastră
naţională, la credinţa neamului nostru
>
românesc, este o ofensă a maiestăţii divine”.
>
> 7. Discreditarea sentimentului naţional.
Ridiculizarea
>
noţiunii de patriotism. Aruncarea în derizoriu a valorilor
>
naţionale. Crearea psihozelor facebookiste – componentă
> a
manipulărilor cu ţinte globaliste -. Intoxicarea
>
tradiţiilor naţionale şi a folclorului românesc –
>
fenomenul “bălălău”, manelismul -.
> CONCLUZII:
> A. „Un popor fără tradiţii este un popor fără
> viitor“
– politicianul Columbian Alberto Lleras
>
Camargo.
> B. Din filozofia şi din morala manelistă:
„Ban pe ban
> pe ban,
pun ban pe ban / Fac afaceri mari în stil American
> / Că
cel mai mult şi cel mai mult / Un lucru în viaţă
> mi-a
plăcut / Să am euro şi parai / Dar fără să ridic
> un
pai.” (Florin Salam); „Fur la tata bani cu sacu /
> Şi-i
dau toţi să fiu al dracu / Şi când îmi vine mie
> pe
chelie / O ţin din beţie în beţie / Vagabond de
>
meserie… Dacă vrei să-ţi fie bine / Atunci scapă-mă
> de tine
/ Dar dacă te joci cu focul /Am să-ţi fac
>
electroşocuri.” (Nicolae Guţă).
> “Trimite o felicitare de ziua naţională
speciei urbane
> ce
arborează drapelul naţional cu mândrie.”
> Această felicitare poate fi accesată şi
expediată
> gratis
prin bunăvoinţa site-ului:
> http://www.ejungla.ro/felicita
ri/fullsize/1_Decembrie
>
>
> 8. Diabolizarea poporului. Promovarea pe plan
mondial a
> unor
imagini deformate în mod grotesc despre români, cu
>
generalizări defăimătoare şi profund umilitoare.
>
Românii, cei mai fioroşi hoţi, tâlhari şi criminali.
>
Holocaustul din România hipertrofiat. Comunismul cel mai
> nemilos
din lume. “Revoluţia” din ’89, cea mai
>
sângeroasă. Dictatorul cel mai odios – Oare cine şi de
> ce a
hotărât executarea acestuia în ziua sfântă a
>
Crăciunului? - Nivelul de inteligenţă al românilor
> printre
cele mai scăzute – Un studiu ştiinţific,
>
publicat în 1940, de prof. C. Rădulescu-Motru, demonstra
> că
românii aveau la acea dată o inteligenţă normală
> şi o
rapiditate în gândire peste medie.
> O altă
cercetare, realizată în 2010, de profesorul
> Richard
Lynn (Universitatea din Ulster), îi plasează pe
> români,
în ceea ce priveşte coeficientul de inteligenţă
> al
popoarelor europene, pe locul 27 din 29 de ţări .
>
Trădătorii/vânzătorii de ţară cei mai eficienţi.
>
Oportuniştii cei mai jalnici.
CONCLUZII:
1. Dacă este să dăm crezare acestor cercetări
privind nivelele de inteligenţă, atunci nu putem decât să constatăm că locul codaş ocupat acum de noi în clasamentul european, mai ales la categoria de alfabetizare ştiinţifică – aproape jumătate dintre români (42%) cred că
Soarele se învârte în jurul Pământului, în timp ce
7 procente nu ştiu ce să spună sau nu vor să răspundă –, se datorează unei degradări continue a societăţii româneşti.
2. Ultimele două opinii sunt pe cale de a fi
larg acceptate. În primul rând, de cei care cred că ne merităm
soarta. Că multe dintre nenorocirile de mai sus, inclusiv pocirea imaginii, ni le facem cu mâna noastră. E drept,
uneori, acţionăm şi ca o consecinţă directă a unui
semnificativ impuls. “Prietenii” ştiu din partea cui –
vine provocarea -, de ce – este declanşată – şi cum
– se manifestă.
EPILOG.
Tendinţele aproape suicidare ale evoluţiei
României, în acest
prim sfert de secol 21, vin ca o mănuşă pe mâna tot mai
viguroasă a NOII ORDINI MONDIALE – NOVUS ORDO SECLORUM - Vestea bună (good news) – dacă ne încălzeşte cu ceva, eventual că moare şi capra vecinului – este că nu suntem singurii în această situaţie. Vestea proastă (bad news) este că noi suntem în
vârful lănciilor şi nu este nici o noutate (no news) că
ţintele ce urmează a fi străpunse – „glasul sângelui”, apartenenţa la o rasă, la un popor, la o cultură, la o religie– au o duritate redutabilă, care le-a
permis să reziste de la începuturile omenirii până în
prezent. Originea etno-culturală este considerată, mai ales în
cercurile naţionaliste, ca fiind „ultima linie de
rezistenţă împotriva haosului”.
Articolul complet se poate accesa la
urmatoarea adresa:
https://archive.org/stream/Vas
ileMaiereanPreliminariiLaDispa ritiaUneiNatiuni#page/n1/mode/ 2up
Autor: Vasile MAIEREAN
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu