miercuri, 1 septembrie 2021

Grid Modorcea - Festivalul vaccinaților

 



Festivalul vaccinaților

Grid Modorcea, Dr. în arte

01 Septembrie 2021

 

Nici nu s-a terminat bine cu fanfara de la Concurs, că a început Circul la marele Festival „George Enescu”. La cortina cu restricții pandemice, organizatorii adaugă alte criterii neclare. Totul este pus sub condiția obligativității, din start: „Organizatorii vor respecta regulile de distanțare fizică, iar purtarea măștii de protecție este obligatorie”. Au urmat și alte bombardamente/avertismente/restricții/măsuri, precum: „Organizatorii Festivalului Internațional anunță limitarea preventivă a vânzării de bilete la Ateneul Român și la Auditorium la 70 la sută din capacitatea sălii, având în vedere creșterea numărului de cazuri de Covid. În funcție de situația epidemiologică din București, înainte de începerea Festivalului, organizatorii vor evalua situația împreună cu autoritățile responsabile și vor decide dacă vor pune în vânzare locuri pentru a ocupa 100% din capacitatea sălii. Din acest motiv, condițiile sanitare pentru accesul la Ateneu anunțate inițial rămân în continuare în vigoare. Pentru a facilita intrarea în sala Ateneului și la Auditorium, organizatorii vor folosi sisteme de verificare a certificatului european verde puse la dispoziție de STS. Adeverința electronică verde va constitui dovada că deținătorul a fost vaccinat împotriva Covid-19, a primit un rezultat negativ la testul de depistare a infecției cu virusul SARS-CoV-2 sau s-a vindecat de Covid-19. Este util ca certificatul să fie descărcat în prealabil, astfel încât accesul la concerte să se deruleze rapid”.

 

Așa s-a întâmplat și la Concurs. Am fost mitraliați cu astfel de ghiulele. Le-am consemnat pe toate în cartea „Mozart și Enescu”. Sunt aceleași, acum bătălia este reclama pe bilete! Care sunt scumpe, până la 320 lei biletul. Dar poate să fie și un leu, ca în reclama de odinioară: „Dați un leu pentru Ateneu”, nu poți intra în sala de concert dacă nu îndeplinești următoarele condiții: „Dată fiind cererea foarte mare de bilete, organizatorii au decis ca la Ateneu să fie ocupate 100 la sută din locuri și, din acest motiv, accesul spectatorilor în sală se va face doar pe baza unui act de identitate și a prezentării unuia dintre următoarele documente: dovadă oficială care atestă vaccinarea anti SARS-CoV-2 (minim 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare); test PCR negativ efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea concertului; dovadă medicală a faptului că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2; dovadă rezultat negativ certificat de o unitate medicală al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore înainte de începerea concertului”.

 

Organizatorii s-au transformat în jandarmi. Se vede și din logica lor strâmbă. Zic ca toate locurile „să fie ocupate 100 la sută”, atunci ce facem cu „distanțarea socială”, cum rămâne cu măsurătorile? Zic „doar pe baza unui act de identitate” și urmează lista cu documentele necesare în plus. Și-apoi la ce mai folosește actul de identitate, adică buletinul, când nu mai ai identitate, fiindcă ai masca pe figură? Cum mai ești identificat? Poate după voce, dar și vocea cu gura acoperită e neclară. Ce mai, va fi un Festival al Fantomelor! Și gogoașa cu „cererea foarte mare de bilete”. Atunci de ce ne bombardează cu știrea că „se repun în vânzare bilete și abonamente”? Înseamnă că cererea e insuficientă pentru haplea. De ce nu se face atunci Festivalul pe stadion? Și de ce trebuie să se vândă bilete când este un eveniment sponsorizat? De ce nu este gratis? Și intrarea să fie organizată după modelul Festivalului „Shakespeare” de la New York, un eveniment etalon, model de organizare pe bază de intrare liberă, eveniment eminamente filantropic.

 

Vă dați seama că jandarmii Festivalului vor fi mai numeroși decât spectatorii? Vor fi controale la piele, ca la Arena Națională la meciul Franța-Elveția. Cum să selectezi spectatorii care se află după a 15-a zi de infectare, dar care nu depășesc a 90-a zi, altfel trebuie să aducă altă dovadă, că sunt vaccinați!? Vă dați seama ce haos va fi acolo, la intrare? Ce scandal, ce vociferări, ce mahalagisme? Ca la aeroportul Otopeni! Va fi plin de bodyguarzi imberbi. NU se dă un leu să scoți o carte de muzică, dar se risipesc cu nemiluita pe pază! Și la edițiile normale, era haos. Dar acum?! Mai putem vorbi în acest caz de melomani? Se caută calul la dinți, nu la galop. Conform statisticilor internaționale, nu este sigur dacă vaccinații nu sunt bolnavi.

 

Sunt și alte condiții umilitoare puse mai ales presei, dar ni se promite că „va fi o ediție care să readucă în viața tuturor bucuria sărbătorii”. Chiar a „tuturor”? E mai ceva ca în Orwell, ni se promite paradisul cu masca pe figură! Ce fel de bucurie este asta? Am fost la un spectacol-concert Stand Up Lechaim, jucat de actorii de la TES și regizat de Maia Morgenstern, și a fost un coșmar să particip cu masca pe figură, te sufoci, transpiri, este un disconfort total, te gândești la pandemie, la moarte, nu la viață, la spectacol, la „bucuria sărbătorii”. Care musai trebuie să intre ca un ser în „viața tuturor”! Mai lipsea să ne spună că muzica îi va învia și pe cei morți de covidenie! Oare nimeni nu verifică aceste texte aberante? Sunt scrise pentru bolnavi mintali?

 

Pentru ce tot acest sacrificiu în cazul unui om sănătos? Însuși inventatorul vaccinului Pfizer ne avertizează că vaccinarea poate să aibă un efect contrar. El spune că actul de vaccinare este o problemă individuală, este decizia fiecăruia să facă sau nu vaccin. Și este total împotriva celor care susțin că vaccinarea trebuie să fie un act obligatoriu! Oare alde Gheorghiță, sirianul Ară Făt Frumos, Oama et co. nu știu aceste lucruri, nu sunt informați, nu citesc? Sunt mai catolici decât Papa, o iau înainte cu măsurile, ca pe vremea „raportării de cifre false”, când un primar raporta, privind la ogorul gol, că dă 11 mii de kg de porumb la hectar! Inventatorul vaccinului nu cere recorduri de vaccinare! Ba o știre de ultimă oră ne vine tot de la Pfizer, care spune că vaccinul nu are nici un efect asupra ultimei manifestări a virusului.

 

Dar iată că vin hei-rupiștii de la festival, care nu mai este demult al marelui Enescu, un altruist prin definiție, care impun obligativitatea vaccinării! E un festival confiscat, à la papa Holy, așa cum Iliescu a confiscat revoluția. Metoda confiscării dă roade pentru unii. Enescu nu ar fi fost de acord cu această brutalitate organizatorică. NU se poate ca, în numele lui, să faci un festival având condiții contrare opiniilor staff-ului mondial al medicinii!

 

Ce criminali au ajuns să intre în istorie! Ascultați știre politică în plină Olimpiadă: „Vicepremierii Dan Barna și Kelemen Hunor au susținut în coaliție ca personalul medical să fie vaccinat obligatoriu, iar românii vaccinați să fie răsplătiți într-un fel de guvern, spre deosebire de persoanele care nu vor să se vaccineze”. Teroare, nu alta! Cum să câștige românii un respect la Olimpiadă cu astfel de conducători?! Nu-i răsplătim pe sportivi, îi răsplătim pe vaccinați! Măsuri de concurat hitlerismul și stalinismul, care le dădeau soldaților ucigași o canistră de apă în plus! Adică li se dau prime vaccinaților, li se dau medalii, poate și „Steaua Republicii”, au reduceri la mare și munte, au zile libere de muncă, spre deosebire de oamenii sănătoși și muncitori, care sunt huliți, considerați paria de alde Gheorghiță, Arafat et co., în ciuda avertismentelor internaționale, care spun „Stop” acestei Mascarade, acestei sălbăticii de a crea un război artificial între oameni.

 

Nu v-ați săturat de discriminări? Istoria este plină de ele! Cine sunteți voi, diriguitori de ocazie, vremelnici, să împărțiți oamenii în buni și răi după criteriul unei vaccinări? Așa s-a ajuns și la Holocaust, cu discriminarea dintre semit și antisemit. Acum, vaccinat și nevaccinat! Să se facă un Festival al vaccinaților, care să aibă loc la Sala Palatului, unde încap mai mulți, și unde vioara întâi sunt Jurowski și Lidia Vidu, și un Festival al Nevaccinaților, care să aibă loc la Ateneu, în locul destinat muzicii, sfințit de Enescu, să vedem, unde va fi audiența mai mare. Eu cred că și muzicienii invitați vor prefera Festivalul Nevaccinaților.

 

Pe nesimțite, cei care au frâiele vaccinării, au împărțit lumea în acest mod artificial, nedemn, umilitor pentru omenire, în lumea celor vaccinați și lumea celor în curs de vaccinare, dar care privesc cu ură la lumea celor care se opun vaccinării. Deși au apărut nuanțe noi, esența este ca pe vremea lagărului capitalist și lagărului socialist, cu avantaje și dezavantaje. Sigur, acest tip de discriminare politică a dus la război, dar și discriminarea pandemică este un război, mult mai periculos, mult mai subtil, războiul biologic, arma nevăzută a distrugerii umanității.

 

Dacă organizatorii festivalului îl tot citează cu obediență pe președintele țării, trebuie să rețină ce a spus acesta: „Nu putem să învingem pandemia prin discriminare”! Dar prin ce? Prin educație. Prin explicație, ca fiecare să înțeleagă că trebuie să se vaccineze. Numai prin conștientizare se ajunge la „vaccinarea în masă”, zice președintele. Dar dacă se face o dreaptă educație, conștientizarea trebuie să ducă nu la vaccinare, respectiv la omul sănătos, ci la boală. Ea este cauza vaccinării. Ori dacă oameni vaccinați se îmbolnăvesc și mor (zilnic suntem anunțați cu astfel de cazuri), înseamnă că nu calea vaccinării în masă este soluția, soluția este știința, medicina, să facă un vaccin mai bun. Pfizer, Moderna etc. nu au efect asupra rădăcinii Delta a virusului. De ce să vaccinezi omul sănătos, să-l îmbolnăvești? Iohannis nu ține seama de ce spune însuși Pfizer, vrea să aibă pe conștiință o nenorocire? Vaccinarea în masă poate ajunge la un genocid în masă.

 

Deocamdată trăim în era discriminării. Nu pot să trec granița dacă vreau să-mi văd copiii fără dovada că sunt vaccinat. Dar eu am dovada că sunt sănătos. Ca să-și justifice posturile și salariile amețitoare, hăitașii pandemici sunt în stare să ucidă, da, să ucidă în primul rând logica și bunul simț! În loc ca activitatea lor să se îndrepte spre oamenii de știință, spre inventarea unui vaccin performant, de încredere pentru toată lumea, își aruncă balele asupra oamenilor sănătoși! V-ați săturat de vânătoarea de urși și mistreți? Acum practicați Hăituirea oamenilor sănătoși! Vor neapărat să-i îmbolnăvească și pe ei!

 

Și în această haită hărțuitoare intră și Festivalul „Enescu”! Ce rușine! Festivalul are loc cu bani de la populație, de la buget. Cu toate biletele vândute, cât se poate recupera? O nimica toată! Dar acești „făcători de bine” presează populația la un sacrificiu inutil. Dacă tot voiau să se țină festivalul, fiindcă bani erau veniți de la UE, de ce nu s-a procedat ca la Olimpiadă? Să se țină, dar fără spectatori. Așa cum s-a întâmplat și la Campionatul European de Fotbal, și la Roland Garros, și la Wimbledon. Și concertele să fi fost transmise pe canalele TV.

 

Ce evenimente în direct se fac la Mezzo! În plină Olimpiadă de la Tokio, Mezzo a transmis de la faimosul Teatro Real din Madrid, opera Lucio Silla, într-o senzațională interpretare, operă pe care Mozart a compus-o la 16 ani. Povestea dictatorului roman a fost adusă în actualitate. Opera își dă mâna cu cinematograful, implicit cu transmisia TV, fiindcă ochii spectatorului sunt mutați simultan dintr-un decor într-altul, ca imaginația să funcționeze liber. Și concertele Festivalului „Enescu”, implicit operele-concert, puteau beneficia de astfel de transmisii savante. Era și mai avantajos pentru calitatea spectacolului, fiindcă se anulau inconvenientele acustice ale Sălii Palatului. Acesta este viitorul. Trebuie să învățăm să colaborăm cu arta filmului, cu știința unei transmisii televizate. Nu de ilustrații are nevoie o operă-concert, doamnă OaMA Vidu, ci de transmisii rafinate. Profitați de ignoranța unora, a celor care vă dau banii, dar dacă ați fi artiști adevărați, ați spune NU, eu nu fac așa ceva! Opera a devenit cea mai modernă formă de spectacol, o sinteză de arte, care îmbină muzica, teatrul, filmul, coregrafia, plastica artistică. Cântărețul este și actor, și dansator. Numai camerele care se pot strecura în rețeaua acestui mecanism pot surprinde legăturile neașteptate din care este compusă marea frumusețe.

 

Și tot în luna august Mezzo a transmis spectacolul de balet modern Carmen, de la Grand Théâtre de la Coursive, în interpretarea celebrei trupe spaniole „Compañia Nacional de Dansa”, în coregrafia lui Johan Inger, cum festivaliștii de la București nu vor vedea niciodată. Ce a devenit povestea unei intrigi de iubire pentru o femeie fatală? O incursiune în istoria mișcării corporale, cu uluitoarele posibilități plastice ale corpului uman și cu o viziune dystopică, fiindcă finalul duce povestea în infern, acolo unde Don José este pedepsit pentru uciderea lui Escamillo și a frumoasei Carmen. Și percepția spectacolului este totală, copleșitoare, fiindcă a fost fără mască și gândul la obligativitățile pandemice!

 

Și cred că nici în 200 de ani Festivalul „Enescu” nu va programa un event precum piesa pentru pian Petrusha de Boris Giltburg, prezentată de Mezzo în serie, în luna august! Pe Giltburg l-am văzut la Carnegie Hall, la New York, interpretând un concert de Beethoven. El este complet stăpân pe muzica clasică, dar a mers mai departe, i-a dus pe Stravinsky și Schönberg la structuri abstracte, de neimaginat. Când avem și eu un pian acasă, deși eram un beethovenian înrăit, ca să spun așa, cântam fantezist, improvizam în stil surrealist, așa îmi imaginam muzica viitorului. Și deodată îl văd pe Boris Giltburg (n. 1984), muzician evreu născut la Moscova, că îmi împlinește visul. Este fenomenal la ce performanță a ajuns arta componistică și interpretativă! Festivalul „Enescu” nu poate include așa ceva, fiindcă este un festival anchilozat, redundant, fixat pe reluări de concerte clasice, idem de la o ediție la alta, cu aceiași invitați de geniu romantic!

 

Festivalul trebuie să se adapteze la nou, să fie un festival live transmis ca la Mezzo. În acest caz, va câștiga de partea muzicii și publicul cult, educat, adică elita muzicii, melomanii, și tinerii dornici de nou. NU se putea lua modelul de acolo? O astfel de soluție salva Festivalul. De ce să hăituiești populația la un eveniment major de muzică cultă, în condiții umilitoare?

 

Îl respectam pe dl. Mihai Constantinescu, credeam că este singurul cap limpede în nebunia organizatorică a Festivalului, dar probabil i s-a închis și lui gura, fiindcă Oama l-a încălecat și are gura mai mare! Dl. Mihai Constantinescu trebuia să-și fi dat demisia discret, să plece din această mizerie, numită Festivalul vaccinaților! O viață întreagă a făcut acest festival de succes, cu talent și discreție, și se îneacă acum ca țiganul la mal. Însă postamentul lui se ridică pe banii primiți de la buget. Festivalul beneficiază de o sumă enormă. În România nu există încă organizatori de spectacole particulari, care să facă evenimente pe principiul cerere-ofertă. Aici este pomana de la stat, acum via U.E. Păi să tot organizezi evenimente cu bani care curg pe bandă rulantă. (…) Organizatorii sunt niște profitori, mai mult sau mai puțin cu bun simț, dovadă că dau sute de anunțuri, dar nicăieri nu găsești anunțat devizul. Milioane de lei? Sau de euro?! Nu există nici o transparență privind costurile. Oare câți bani încasează colportoarea de știri Oama? E jaf? E infern ca la aeroportul Otopeni.

 

Tăvălugul festivalier merge și fără ei sau cu alții. Poate mai buni. Care pot scoate bani și din piatră seacă. Sau așa cum făcea Papa Holy, care trecea organizarea Festivalului prin firma fiului său! Dar așa, ca acum, nu este nevoie de nici un deranj, mălaiul vine de la buget. Și ei execută. Dacă li s-a spus că la concerte nu intră nici o muscă nevaccinată, ei dau cu flit. Un flit general, pentru care au angajat bodyguardzi! Și toți spectatorii înghit flitul!

 

Festivalul, în condițiile anunțate, este un focar al morții. Oare organizatorii să nu știe diferența dintre un vaccinat și un om sănătos? Johnson&Johnson a explicat că vaccinul introduce virusul în corpul celui vaccinat. Deci toți vaccinații din sala de concert sunt bolnavi. Vaccinat = purtător de virus. Într-un asemenea focar, omul sănătos este în pericol. Zilnic citim știri despre oameni vaccinați care ajung la spital în stare gravă. Mascați și vaccinați, nimic mai tragic pentru sunetul muzicii! Un festival al fantomelor!

 

Această ediție jubiliară intră în istoria rușinii! Ar trebui să fie inclusă în Cartea Recordurilor, ca mostră de festival pandemic, ca festival anti-umanist, ca pe vremea lui Hitler. În aceste condiții umilitoare, Festivalul trebuia amânat! Așa cum a fost amânată Olimpiada 2020, care s-a desfășurat în vara lui 2021. O gigantică manifestare planetară, cu 11.500 de sportivi din 208 țări, a putut fi amânată, dar un Festival de muzică clasică nu poate. Nu poate fiindcă așa vor profitorii ignoranți și trufași. Dovadă că nu se lasă, pe toate căile politizează festivalul și muzica lui Enescu.

 

Ex-purtătoarea de cuvânt a lui Tăriceanu își face datoria cu tenacitate, dar aici nu-i politică, aici este muzică, nu ordine autoritară, ci gingășie, iar ce face ea e mai mult decât penibil, face un tam-tam enorm pe toate căile media. Ce-a fost de ziua lui Enescu, pe 19 august!! Am fugit repede la o benzinărie, la ora indicată, 12, 15, să aud „Balada” lui Enescu! Ioc! Lumea își vedea de treabă, de vacanță. Numai în mintea pandemică a Oamei se petrece un ecou de neimaginat, cum „sunetul iubirii” cuprinde Capitala, România, Europa, Lumea și Cosmosul. Ea vede stele verzi pretutindeni! Nu-l lasă pe Enescu să doarmă liniștit nici în mormânt. Ce a fost Maruka în viața lui, nu e nimic, față de ce este Oama acum, post-mortem!

 

Când se va termina acest circ? Niciodată atâta timp cât purtătoarea de slogane nu face ciocu’ mic. Ea nu știe ce-i măsura, și liniștea, și muzica. Ea știe să facă zgomot! Și tot face, dă din țambale și chimvale, iar textele suna așa: „Balada s-a viralizat organic în mediul online…”. Când un om este penibil, îi molipsește și pe ceilalți. Probabil că ministrul culturii e fericit că a găsit o asemenea trompetă. Ca și echipa obedientă a festivalului. Ei nici nu realizează cum s-au „viralizat în mediul online”. Un mediu virotic. Să punem pe seama pandemiei această sarabandă megaprotecționistă, lipsită de rațiune?

 

Nu înțeleg această schizofrenie generală, nu am voie să merg în Anglia, de pildă, dacă nu sunt vaccinat! Dar dacă sunt sănătos și nevaccinat, de ce nu am voie? E mai bine să fiu bolnav, chiar dacă sunt vaccinat?! Mr. Biden, unde este logica libertății? Vaccinul este pentru oamenii bolnavi, nu pentru cei sănătoși! Eu nu am nevoie de nici o protecție artificială, am imunitate naturală! Dacă se descoperă un alt vaccin performant și se arată cât de defectuoase au fost/sunt vaccinuri ca Pfizer, Moderna et co?!

 

Atenția trebuie să se concentreze nu către oamenii sănătoși, să-i hăituiască și îmbolnăvească, ci către laboratoare, către cei care se joacă de-a virușii biologici! Un virusolog chinez a dezvăluit recent că virusul este creat de armata chineză, de ce O.M.S., U.E. și N.A.T.O. nu iau măsuri? Omenirea va fi distrusă de om. Dacă nu se iau măsuri, se creează un precedent periculos. Ca mânie auzim că rușii au inventat un nou virus. Sau poate americanii! Puterile lumii devin suspecte de distrugerea omenirii! Dar nimeni nu mai observă esențialul, nimeni nu mai vrea să trăim într-o lume normală, totul trebuie să degenereze, în umilință, umilința omului de către om!

 

https://www.art-emis.ro/cronica-de-arta/festivalul-vaccinatilor

 

 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu