marți, 16 ianuarie 2018

AZI NOAPTE AM VISAT...







AZI NOAPTE AM VISAT...
***

Azi noapte am visat...Eram pe-un țărm de mare
În România mea, în România Mare...
Am văzut , din ceruri, cum se pogoară-o punte
Pe care, am urcat, domol, pe-un  vârf de munte....
Cu văi adânci și crestele cărunte...

Păsări îmi cântau în limba mea maternă
Izvoarele șopteau povestea lor eternă
Căprioarele  valsau  deasupra văgăunii
Și nebuni în soare se roteau lăstunii

Mi se-adresă , timid, o blândă căprioară:
- De ce-ai plecat , Ioane, atunci demult , din țară?
- Întrebarea ta, eu cred, că are- un sens în sine
Nu-ncape îndoială , că n-am plecat de bine
-Dar te-ai uitat atent la cei din jurul tău
Căci erau mulți care-o duceau cu mult mai rău?

- Nu cred că este cazul de pure comparații
Când iau o hotărâre, eu nu mă uit la alții
Ca să conchid, aș spune,  și fără a brava
Că fiecare -și duce, cum poate, ...crucea sa...
- Ioane,la Noi, totuși, țara-i mult frumoasă
La Noi sunt codri verzi de brad și câmpuri de mătasă...
- Ce dor îmi face Goga de brazii verzi de- acasă...
- Există-aici , un lac albastru, ce nuferi galbeni îl încarcă
-  Aici suferea Poetul, singuratec, într-o barcă
- Ce de păsări și jivine,  gâze, flori întârziate
Viețuiesc aici, de veacuri, împreună-n libertate
- Da, duios e Topârceanu...Muza lui satirică
Le-a -nchinat cu drag la toate câte-o strofă lirică
- Dacă iubești toate acestea , din suflet, fără interes,
De ce nu vii aicea ,Ioane,  ca să ne revezi mai des?
-----------------------------------------------------------------------------

M-am trezit  din visul dulce , așa , precum dintr-un miraj
Și pe Mobil sunai în grabă, o Agenție de voiaj
Localizată-n Melbourne-ul de Vest
-" I d like to book a flight to...Bucharest..."
~*~
IOAN JOHN GIONEA











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu