Noua găselniţă - „Iliberalismul”
Ion Maldarescu
Timpul şi-a
pus întotdeauna amprenta pe derularea a ceea ce se numeşte banal, dar incorect,
„evoluţia umanităţii". În vârstă de 82 de ani, Alain Delon, unul dintre
cei mai cunoscuţi şi apreciaţi actori francezi ai generaţiei'50-'70', a
mărturisit că este pregătit să părăsească această lume şi că o va face fără
regrete, pentru că urăşte epoca în care trăim. Mersul societăţii umane, din
ultima jumătate de secol, poate că nu a fost niciodată descrisă mai corect
decât a formulat-o recent celebrul actor francez: „Viaţa nu-mi mai oferă mare
lucru. Am cunoscut totul, am văzut totul. Urăsc epoca asta. Îmi vine să vomit.
Există fiinţe pe care le urăsc. Totul este greşit, totul este fals, totul este
falsificat. Nu mai există respect, nu mai există cuvântul dat. Doar banii mai
contează. Toată ziua auzim vorbindu-se numai despre crime. Acum ştiu că voi
părăsi această lume fără regrete"[1].
Cineva var fi
tentat să dea vina pe nostalgia trecutului, pe amintiri, pe „prăpastia dintre
generaţii" Nu, nu este aşa! Civilizaţia omenirii involuează treptat. Trăim
acel „început al evoluţiei involuţiei umane", prevestit de ilustrul
pesimist Emil Cioran. Până nu de mult, omul era gândit ca punct forte al
evoluţiei. Acum, însă, începem să acceptăm că suntem parte dintr-un regizat
proces involutiv, care se accelerează vertiginos. Numai o trezire generală a
spiritului şi a minţii ne mai poate salva de moartea noastră ca şi conştiinţă,
de moartea noastră ca naţiune de sine stătătoare. Trăim timpul cînd aproape
nimeni nu-şi mai face procese de conştiinţă, acest timp ne-a învăţat să ne
întemeiem credo-ul mare al vieţii pe false terorii. Credinţa, legile,
marginile, normele au rămas fără sunete în concepţia noastră despre lume. Aşa
am devenit victime de serviciu ale manipulărilor şi scenariilor trecătoare.
Relaţiile interumane s-au degradat fundamental, ajungând sub imperiul
şocantului adagiu latin „Homo homini lupus"[2]. O mai veche vorbă
românească la care nu subscriu, spune că ne mâncăm între noi precum câinii, dar
aşa ceva nu fac decât animalele înfometate. Oamenii au devenit însă mai răi
decât ele... Nici Biblia, nici Teoria lui Darwin nu au prevăzut că „omul
modern" va ajunge sub nivelul fiarelor sălbatice. El nu ucide pentru
hrană, ucide pentru bani, pentru putere, ucide... de plăcere.
Cum altfel
pot fi numiţi bilderbergii kalergieni, care se cred „dumnezeii" Terrei,
decât asasini genocidari? New World Order promovează eugenia „la vedere"
prin războaie fratricide, invazii, viruşi biologici, otrăvuri lente introduse
în alimente sub eticheta „Codex Alimentarius". Deasupra tuturor dictează
regele suprem: „Banul". Da ! Aceasta este Novus Ordo Seclorum (Noua Ordine
Mondială) care a transformat omul în fiară. Iar Alain Delon a rostit marele
adevăr al contemporaneităţii!
„# rezist" face trotuarul.
Pentru că am
amintit de nemernicii păpuşari ai planetei şi ale lor marionete fără
personalitate, să aruncăm o privire de început de an în propria ogradă. Am
păşit în prima lună a anului. Exact de un an de zile hashtagiştii „#
rezist" se dau în stambă tricoloră, exploatând inabilităţile
incompetenţilor guvernanţi, în dauna proprie şi a poporului român. Transformate
în haite organizate şi, fără putinţă de tăgadă, cu căpetenii plătite gras,
marile demonstraţii la care au participat, unii conştient, alţii ca efect de
turmă, n-au adus nimic bun Ţării. Destabilizare, şi atît!
Deşi nu
tocmai elegant, cineva se tot întreba şi pe drept cuvânt,: „Băi nene, ce e
semnu ăla „#"? Ce-i bazaconia aia, că nu înțeleg nimic! Ce-i aia
„hashtag"? Semnul „#" are semnificații multiple şi este folosit în
domenii destul de diferite. În engleză i se spune „pound key", apare pe
orice tastatură de telefon și e tasta care dă o comandă sistemului de operare
din rețea. Un altfel de „Enter". Cei care au multe conferințe prin telefon
deseori aud „enter your conference code followed by the pound or «hash» sign
key". Românii au adoptat formula „diez". La „hash" au subscris
pieţarii anului 2017 sub deja obsedantul deranjabil „# rezist". O denumire
cu tâlc, din care rezultă că regia şi scenariul se află sub controlul
păpuşarilor.
Înainte de
orice alt argument, oile turmei „# rezist" se găsesc sub reguli mai
militare decât cele din armată, cea de bază fiind „turma nu gândeşte, nu
discută, ci execută !". Privită din alt unghi, o întrebare rezultă de la
sine: din ce trăieşte o persoană adultă, prezentă zi de zi timp de un an la
„stâna" unde elementele turmei „# rezist" semnează condica de
prezenţă, unde se strigă, se agresează verbal - şi nu doar atât -, este
repudiat oricine are o opinie diferită decât cea propovăduită la lecţiile de
„învăţământ politic cioloşist-iohannisto-sorosist" ? Oricât de dedicat
cauzei manipulatorii ar fi, problema existenţei zilnice proprii şi a familiei
ridică probleme materiale: hrană, asistenţă medicală, prestări servicii,
impozite, facturi... de unde ? După câte ştiu, în România, chiar şi în Piaţa
Victoriei ploaia curge doar sub formă de apă chioară. Banii „curg" însă pe
altă filieră, inclusiv variaţia pe aceeaşi temă „# făcutul trotuarului" -
pe şosele spre târgul dâmboviţean, iar deasupra acestei dezordini organizate,
primii trei oficiali ai Mioriţei execută comenzile călcării în străchini, iar
marele partid îşi suprimă proprii şefi de guverne. Novus Order merge impasibilă
înainte, „Pas cu pas", pe calea lucrului prost făcut !
Noua găselniţă - „Iliberalismul"
În cursul
anului 2017, Academia Română a emis un program cam „neortodox" (a se citi,
cu tentă patriotică) pentru statutul de colonie sub ocupaţie militară al
României, privind Centenarul Marii Uniri. Nu după mult timp de la publicare,
supus probabil suprasolicitării încălzirii globale, s-a „evaporat". Gura
târgului zice că la „insistenţa preţioasă" a unui locatar vremelnic din
Cetatea lui Bucur - „persoană importantă, nu spui cine" - programul „neortodox"
a fost retras şi, în loc a apărut altă slovă. Recent, nu mai ştiu cine a dispus
publicarea pe acelaşi site a unei completări[3]. La prima vedere, nimic
neobişnuit, dar un amic, bun cercetător în analiza evenimentelor contemporane,
a sesizat anumite particularităţi ale completării în discuţie. Recitind cu
atenţie, subliniez, la rândul meu, că intruziunea politicului la Academia
Română este evidentă. Şi nu-i corect, mai cu seamă pentru că se recidivează.
Reamintesc, la 14 februarie 2013, istoricul Valentin Iliescu a rostit în aula
mare a Academiei Române, un discurs incendiar[4] pentru care a fost aplaudat
îndelung. La presiunea politicului, Preşedintele instituţiei supreme a ştiinţei
româneşti a făcut un lamentabil pas înapoi: „Academia nu suportă nici direct, nici
indirect cuvintele rostite de domnul Iliescu", transformând academicienii
în aplaudaci inconştienţi şi neavizaţi, ceea ce, prin repetare, mai cu seamă în
anul care a trecut, excepţia s-a transformat în regulă. Statutul Academiei
Române nu-i permte să practice nici „liberalismul", nici
„iliberalismul". Nu căutaţi în dicţionare, nu veţi găsi. Este ultima
inovaţie „subtilă" şi deloc academică pentru evitarea cuvântului din ce în
ce mai incomod, „naţionalism" - doctrina iubirii de Patrie, subiect asupra
căruia vom reveni cu detalii.
-------------------------------------------
[1] Alain Delon,
Paris Match, 12 ianuarie 2018 -
http://www.parismatch.com/People/Alain-Delon-La-beaute-elle-etait-la-1436126
[2] Plaut, Asinaria,
versul 405, act II, sc.4
[3] http://www.acad.ro/com2018/doc/d0115-AcademiaRomana-CentenarulMariiUniri.pdf
şi
http://www.art-emis.ro/eveniment/4600-completare-la-programul-academiei-romane-de-sarbatorirea-marii-uniri.html
[4]
https://www.youtube.com/watch?v=b26KQRat88Q şi https://www.youtube.com/watch?v=dBojB_sEhXA
http://www.art-emis.ro/editoriale/4607.html
Comentarii:
Ce este "libertatea individului" in Occident? Ce am descoperit eu ca e? Liberalismul e o iluzie, individualismul o smecherie. Sub acest titlu se ascunde o puscarie, un gard invizibil (in jurul tau). Tu ca individ accepti aceasta libertate si in numele ei nu te mai intereseaza de nimeni si nimic pentru ca tu esti protejat prin aceasta intelegere/acceptare comuna. Suna frumos. Vecinului nu-i pasa de tine si nici tie de el si atunci fiecare traieste in sfera lui. Deci tu ramai singur in fata lor cand ii deranjezi. Nu te mai poti apara cand justitia cade, si atunci cand dispari nimeni nu simte, nu-ti duce lipsa. BT
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu