marți, 7 iunie 2022

Cronici la "Va acuz din dragoste de Tara" - pentru mediatizare

 



Dimensiunea patriotică insurgentă și pamfletară

                                                                      Aureliu Goci

Ne face plăcere să anunțăm, să prezentăm și să elogiem încă un cetățean american care este un profund scriitor român și un mare patriot, alături de Mircea Eliade, Aron Cotruş sau Ștefan Baciu care au devenit valori referențiale și pentru cultura americană.

Iată că încă un român, cetățean american domiciliat pe două continente, vine în țară să- i publice cărțile și să-și găsească cititori frați de sânge și de limbă românească. 

Dl. Virgil Ciucă își subintitulează voulmul „O carte cu îndemnuri pentru eternitate” și, în „Cuvântul autorului” ne destăinuie gândurile sale privitoare la Țară: “Pentru a supraviețui ca Țară și Neam, indiferent de sistemul social, credințe religioase și parteneriate strategice, actualele generații de români trebuie să acționeze necondiționat pentru Reîntregirea, Suveranitatea, Propășirea, Reînarmarea și Independența României”.

Autorul este un poet de amplitudine vocațională și de impresionantă adâncime expresivă, cu rezoluție identitară subliniată, cu audiență și anvergură de dimensiuni mondiale. Integrarea sa identitară și cetățenească în Statele Unite ale Americii se dublează și se aureolează prin integrarea poetică în universul de semnificație și elevație al poeziei românești care, cum se știe, are un rang înalt pe continentul european. 

Poezia patriotică a fost socotită de textualiști și postmilenariști ca fi ind căzută în desuetudine și deloc sincronică cu noua și tautologica integrare europeană – noi fiind europeni de pe vremea lui Traian și Decebal. Tinerii poeți români, dar și unii din generația matură, nu mai scriu poezie de simțire românească în noua configurație politică continentală, dar poezie cu adevărat românească scriu autorii din Basarabia și cei din diaspora. 

E adevărat că în proiecția lor psihologică, „țara lor de glorii”, de dor și conștiință profundă nu mai seamănă cu patria acelora care afirmă cu ușurință iresponsabilă că s-au săturat de România, parcă te poți sătura de casa natală, de curtea părinților și fraților, ori de poveștile din îndepărtata copilărie.          

La poetul Virigl Ciucă supradezvoltarea tehnologică și a formelor de civilizație, cunoscute pe tărâm american, au condus la o suprasaturație care trimite la o trăire simplă, cu opțiuni pentru arhaicitate, în armonie cu natura și cu valorile fiecărui popor, ilustrând o încercare a omenirii de a se apropia de idealul re-umanizării. În aceste condiții, poetul s-a înscris în tendința mondială de revenire la autenticitatea și simplitatea spațiului originar, la vechi obiceiuri și tradiții, la reînflorirea patriotismului și aderarea la o sănătoasă civilizație locală și istorică. 

Poezia d.lui Virigl Ciucă, patriotică până la sublim, cuprinde un mesaj militant deosebit de rar în  vremurile noastre. Am putea spune că patriotismul său echivalează cu viziunea lumii, fiind un mod de a trăi și de a se exprima ca ființă și conștiință în epoca fracturată, la încrucișarea mileniilor. Este un moment de înlocuire sângeroasă a regimurilor politice pe care n-am crezut că-l vom mai trăi, un moment de integrare într-o lume nouă despre care nu știm cum anume există, cum funcționează, ce valori propune.                                                                                                                                                            Din totdeauna, vremurile tragice n-au fost sesizate la timp de popoare, iar denumirea de post-apocalipsă ar fi sarcastică dacă n-ar face referință la un eveniment care încă nu s-a împlinit. 

Am putea spune că din punct de vedere moral și filosofic florilegiul poetic este și devine o carte de învățătură, mai ales pentru copiii și tinerii care vor prelua țara în secolul al XXI-lea, când umanitatea, și mai cu seamă România, este pândită de pericole și supravegheată simbolic de sumbra Pasăre neagră, mesagera morții, într-un text de mare expresivitate: Sumbru îmbrăcată, în culori închise,/O vedeam adesea/ la uluca porții,/ Uneori planează cu aripi deschise/ Pe cerul albastru, vestitoare morții// Pasărea de veghe distins îmbrăcată/ Tăcută plutește peste-o-ntreagă lume/ N-o avantajează haina colorată/ Croncăne sinistru melodii postume.// Născută, zic scribii, odată cu viața,/ Nu-i pasă când țipă cârduri de cocori/ Martoră absurdă, „când se rupe ața”/ Cu prezența-i sumbră, seamănă fiori!” 

Dl. Virigil Ciucă scrie - lucru rar astăzi - o poezie politică cu rezoluție pamfletară, cu directitudine angajată împotriva politicienilor. În viziunea sa, politicianismul este una din calamitățile sociale ale epocii noastre, venită însă din timpuri anterioare. De aceea își dorește fierbinte ca societatea românească să se elibereze de asemenea „slăbiciuni” și în acest sens se adresează, puternic și virulent, generațiilor viitoare. 

În același timp, poetul vitriolează consecvent societatea de consum, spiritul occidental gol de sentimente și respingând patriotismul în favoarea globalismului, fără idealuri, lipsit de glasul sângelui. Este o societate fără aderență cosmică la geografia națională, fără conștiința istoriei atât de dramatice pe care a pătimit-o poporul român. 

Poetul confesează o adevărată religie pentru valorile naționale și aduce un profund omagiu Luceafărului nostru etern: Luceafărul veșnic trăiește/ Prin sufletul unui popor/ Cu versul său care sfințește/ Și loc, și timpul călător/ (...)/ Luceafărul încă trăiește/ Și strâns uniți sub tricolor,/ Noi îl slăvim împărătește/ Pe El, Poet nemuritor...                                                                                                                                                   Creația d.lui Virgil Ciucă, în acest volum, se încheie cu un capitol de Eseuri; acestea conturează crezul autorului privitor la societatea contemporană și dezvăluie un patriot atent la viața politică globală, la „vocile” care se exprimă în mass-media. Spicuim câteva titluri: Hoții de icoane și trădătorii de țară, Patrie și patriotism (comentariu la eseul lui Gabriel Liiceanu „România, Mon amour... O iubire din care se poate muri”), etc. 

Încet, încet, s-au adunat și cărțile care – iată – alcătuiesc o operă remarcabilă, bazată pe o înaltă conștiință poetică, o operă în do major aș spune, perfect angajată, revendicativă și pamfletară, care se sprijină pe o istorie triumfătoare în care autorul crede cu tot sufletul.

AURELIU GOCI

 

 

„ Vă acuz din dragoste de Ţară ”

                                                  Geo Calugaru

Nu este prima carte a poetului Virgil Ciucă, căruia îi alcătuiesc prefaţa, fapt, pentru care mă și simt onorat. Aflu din fișa de scriitor, întocmită de Domnia Sa, că provine dintr-o familie cu șapte copii, fiind al doilea născut, din care au supravieţuit doar patru, prin urmare, o familie numeroasă, cu greutăţi pe măsură. Nu a avut șansa să - și cunoasc ă bunicul dinspre tată și să se bucure de o asemenea binefacere, intrucât, Radu Ion Ciucă a plătit cu viaţa, în Războiul de Întregirea a Neamului, împlinirea marelui vis romanesc. În continuitatea acestui sentiment al iubirii de ţară, sădit printr-o educaţie temeinic făcută, care a însufleţit generaţii întregi, care au fost gata să se sacrtifice din dragoste pentru neam și de glie, tatăl său, Alexandru Ciucă a rămas fără mână la cea de a doua conflagraţie mondială.                                                                    

După instaurarea regimului socialist, istoria a trecut ca un tăfălug peste ţară, tatăl său fiind închis, la Periprava, cunoscută prin asprimea regimului de detenţie între anii 1958-1960. La rândul său, copilului de atunci, Virgil Ciucă, i s-a interzis, în anul 1952, continuarea studiilor la Liceul Pedagogic din Craiova, pe motiv că părinţii săi erau chiaburi.                                                                                                                       

În 1976, în urma directivelor de partid, care impuneau ca funcţiile de conducere să fie ocupate numai de către membrii PCR, el este schimbat din funcţia de Şef al Ofi ciului de Calcul la Termocentrala din Ișalniţa, acuzat că a săvârșit acte de sabotaj, catalogat ca dușman al poporului, punându-l în situaţia ca, în1980, să ceară plecarea definitivă din ţară din pricina discriminărilor pe considerente politice.                                                 

În 1985 a obţinut rezidenţă americană. Este cetăţean român și american. De profesie, Domnia Sa este inginer, absolvent al Facultăţii de Electronică si Telecomunicaţii din București, promoţia 1966, Master in „Management și Administratie” la Universitatea Politechnică din New York, promoţia 1996.                              

Ni se dovedește, pentru a nu știu câta oară, convingerea că, asa cum nu se poate pune-n lanţuri Primăvara, nu se poate să te sustragi din câmpul gravitational al vocaţiei dăruite de Dumnezeu.                                    

Datele consemnate de poetul Virgil Ciucă în fișa de scriitor, îndreptăţește fără echivoc, tematica poeziilor sale cât și vehemenţa tonului. Spre ilustrare voi cita titlurile volumelor sale de autor, apărute până în present: „Blestem străbun”; „Versete dumnezeiești”; „Pierdut în lume”; „Chemarea la judecată”; „Condamnarea”; „Execuţia”; „Aduceţi Basarabia acasă”; „Salvaţi Ţara” și cel, în curs de apariţie „Vă acuz din dragoste de Ţară”.                                                                                                                                               Aplecându-mă cu atenţie asupra acestui SOS Extremă urgenţă, intitulat „Cuvântul autorului”, îl apreciez drept cheia în care trebuiesc citite, simţite și întelese aceste poezii.                                                         

Numai astfel, își pot împlini menirea de „îndemnuri eterne”, ele, fi ind, în fapt, condiţia, sine qua non, nu putem supravieţui în această „Grădină a Maicii Domnului pândită și râvnită de peste tot cu lăcomia, cu care, dintotdeuna, lupii au râvnit mioare”.                                                                                                           

Dar mai bine reproduc „Cuvântul autorului” pe care avându-l la îndemână, cititorii să se aplece asupra lui, așa cum se cuvine spre a-l asimila ca leac izbăvitor al fricii și a ne trezi aleanul însufleţitor îndemnându-ne a fi într-o permanentă și necesară stare de veghe.                                                                                                     

Prin urmare: „Pentru a supravieţui ca Ţară și Neam, indiferent de sistemul social, credinţe religioase și parteneriate strategice, actualele generaţii de români trebuie să actionize necondiţionat pentru „Reîntregirea, Suveranitatea, Propășirea Reînarmarea și Independenţa României”                                         

Prima întrebare pe care mi-am pus-o, pornind de la titlul volumului, pe care ni-l oferă poetul Virgil Ciucă, a fost, dacă miza gestului său, foarte grav și de maximă responsabilitate, „Vă acuz” este justificată. Răspund: da, fără nici-o ezitare: „din dragoste de Ţară”.                                                                                       

Este, oare „o carte cu îndemnuri pentru eternitate”? Răspund: fără nici- o îndoială: „dacă miza din dragoste de Ţară” stă sub pecetea eternităţii, și stă, pe cale de consecinţă și „îndemnurile” de a o păstra sub aceasta pecete, nu pot fi altfel.                                                                                                                    

Prima piesă a acuzării, cu care se deschide volumul se numește „Mărţișorul însângerat” și îi vizează pe cei care, prin gesturile și acţiunile lor, fac din acest simbol al primăverii, treziri universale la viaţă „…Când ne mângâie zefirul,/ Şi se retrezește Ţara”, cei vizaţi de poet, vestesc „Solii din Apocalipsă/Zic că va ploua cu sănge/Sub cer cu lumina stinsă/Mărţișoarele vor plânge” și continuă poetul să desvolte tema care, oripilându-ne , ne trezește din „somnul de moarte” să putem privi în făţă și să acţionăm hotărât împotriva acelor „Guverne împeliţate/ Trăitoare din omor/Vor să fi e-nsângerate/Zilele de Mărţisor”; (Mărţișorul însângerat)                                                                                     

Cât privește sursa „îndemnurilor pentru eternitate”, făcând, nu doar posibilă, ci și reală alcătuirea unei ”cărţi cu îndemnuri pentru eternitate”, carte al cărui manuscris îl am în faţa ochilor uimindu-mă și înfiorându-mă, este în iubirea sa de istorie și, indeosebi, de cea a patriei sale. Poetul Virgil Ciucă nu obosește în căutările de argumente, pentru îndemnurile sale, acestea izvorând din „dragostea de Ţară” care, în cee ace-l privește, este inepuizabilă.                                                                                                  

Istoria i le ofera si le valorifică în poezie cu două borne intrate în eternitate și care se cheamă „Îndemnul lui Cuza și Moș Roată” ; „Curând vine primăvara/Cu AUR reunim Ţara/Nu cerem să avem scut/ Nu ne vindem din ţinut!/ Ignoraţi Inalta Poartă:/ Zis-au Cuza și Moș Roată/Cu AUR pe mal de Prut/Reunim tot ce-am avut./…Nu rugândune la stele/De pe steaguri mercenare/Cu soldaţi ce dorm sub ele/Clădim România Mare/: Curând vine primăvara/ Cu AUR reunim Ţara/Făr’să ignorăm scriptura/Ne îmbogăţim cultura!/  

Chiar în ziua a zecea a lunii Ianuarie, poetul român cu a doua cetăţenie acceptată de nevoie și devenit ”cetăţean american” simte nevoia să-și exprime ce-a simţit în acea zi când, când a scris poezia „Iarna la New York în Ianuarie 2022” și o face:… Neaua vine, neaua trece/Doar puterile zevzece/Ne-ndeamnă să ne rugăm/ Chiar dacă ne lamentăm!/ Rămas fără dumnezeu/Pân’ și cerul pare greu/Poate că la primăvară/Voi călători spre Ţară!                                                                                                                            

Cu un har necomun, autorul alege cuvintele cu cea mai mare forţă de a-i exprima trăirile și le logodește încât dincolo de ce a rezultat se înstăpânește tăcerea, îndemnându-te la cugetare: „Rămas fără dumnezeu/ Pân’ și cerul pare greu”. Din senin te apucă un dor ce nu poate fi ostoit decat împlinindu-l cât mai urgent: „Poate că la primăvară/ Voi călători spre Ţară” 

Ajuns în SUA poetul Virgil Ciucă, punând faţă -n faţă ce și cât ajunge la noi, de la cei care ne vor binele, pe calea undelor sau prin vizualizare însoţită de rostiri, cu grade diferite de intensitate, pentru a ne conecta sufletește la „binefacerile” pe care, chipurile, ni le doresc, și ceeace li se oferă celor care, din diferite motive, trăiesc acolo, e o mare diferenţă și se asimileaza lesne de cei care se conduc după dictonul „unde e bine acolo e patria”                                                                                                                  

Oare despre ce „Binefaceri occidentale” vrea poetul să ne pună în team și mai ales de ce trebuie să ne ferim?

Prin urmare: „Occidentul ne-a impus / Să uităm c-am fost români/Zic c-a decis Cel de Sus/Să slugărim la stăpâni/ Ni se cere să uităm/ De Ţară și de pământ/ Spre Apus să ne-ndreptăm/ Fără dreptul la cuvânt/Ne-au impus să nu avem/ Stema Ţării pusă-n steag/Proferând, chiar de nu vrem/S--jungem popor pribeag/… În anii care-au trecut/Ne-am trădat Ţara și Neam/Am pierdut tot ce-am avut/ Am pierdut și-al Ţării hram/”                                                                                                                                           

De o concizie și forţă de convingere pe care mi-e greu s-o exprim la nivelul realizat de poetul Virgil Ciucă, m-a uimit catrenul final pe care-l reproduce: „Trădaţi de Armate/Trădaţi de popime/Plâng neconsolate/Fiinţe anonime!” 

Cu siguranţă, România a avut în istoria sa perioade, când zisa axiomă a lui Eminescu „Suntem români și punctum” a fost un adevăr întruchipat de la Vlădică până la Opincă și marile împliniri ale trecutului stau mărturie. Poate cineva uita pe Alexandru Ion Cuza și pe Moș Ion Roată care nesuportând batjocura boierului care l-a scuipat s-a plâns domnitorului Cuza de umilirea suportată, iar Cuza dovedind că-și merită nemurirea l-a îmbrăţișat și i-a sărutat obrazul cu pricina și nu doar a șters umilinţa dar l-a și înobilat după cum aflăm din istorioara geniului nostru povestitor Ion Creamgă. 

Mă bucură aprecierile deosebite ale unor scriitori și critici literari care au avut privilegiu să parcurgă, parte din bogata și atât de actuala creaţie lirică a poetului Virgil Ciucă. 

Îmi fac datoria să amintesc pe câţiva dintre ei constatând sinceritatea simţirii și a expresivităţii cu care au exprimat-o asupra unui poet și a creaţiei sale, pe care le merită cu prisosinţă. Mă refer la: Aureliu Goci, Paula Romanescu, Lucian Gruia, Nicolae Dan Fruntelată, Acad. Gheorghe Paun, Cezarina Adamescu, Elisabeta Iosif, Victor Atanasiu, s.a.m.d. 

Pe lângă încântătoarele creaţii si mizele cărora le-a acordat prin stradania sa „undă verde” la cititori, merită a fi menţionate fără a le mai comenta și doar aminti că aparţin scriitorului, dar si omului, a cărui spovedanie (fragment) din eseul „Big-Bang-ul și Big-Dang-ul ; suplinește orice comentariu. „Eu NU m-aș alătura celor care CRED fără să vadă, fără să pipăie, fără să simtă și mai ales fără să raţioneze - efort mult prea mare pentru un credincios - și care se roagă și se tot roagă să îi ierte divinitatea prea multele păcate dintre care crimele și pruncuciderile nu au lipsit, nu lipsesc, și nici nu vor lipsi! Nu m-aș alătura creaţioniștilor căci sunt și multe universuri trecătoare și nu cred că Divinitatea - Creatorul -le-ar putea supravieţui, căci doar mai îmbătrânește și ea/el, îl mai lovește ba gripa, ba frica de câte rele pune la cale cu ajutorul slujitorilor lui! Şi dacă ai căzut în păcatul de a nu crede ești ars pe rug! Ori te scurtează de cap teutonii”!                                                                                                                                                                  Titlul primului eseu l-am numit! 

Le voi consemna pe cele ale celorlalte trei: „Hoţii de icoane și trădătorii de ţară”, „Patrie si patriotism” din care voi cita două mari adevăruri:  „Mai inainte de Dumnezeu chiar, DIVINITATEA cea mai de preţ rămâne ţara”                                                                                                                                                                           „Gânditi-vă la Reîntregirea României și veţi avea pentru ce să vă sacrificaţi! Adica pentru ca să aveţi o comunitate și un set de valori puternice și unite! Titlul ultimului eseu: „Propaganda”. 

În timp ce scriam acest comentariu și în bună măsură, cunoscând OMUL, dar și POETUL PATRIOT, Virgil Ciucă și privindu-mă în oglinda sufl etului meu am scris o poezie, pe care, apoi citind-o, cu voce tare, a realizat că doar în trei catrene, am surprins trăinicia punţii care ne unește. Cer îngăduinţa poetului Virgil Ciucă de o consemna aici.

                                             

IUBIRE DE ŢARĂ

Nu dau un colţ de cer din ţara mea

Pe cerul cât de-nalt al orişicui,

Din câte știm, cu limpezimi de stea,

Doar ea e-n lume ţara dorului

 

De fiecare loc mă simt iubit,

Apele-mi aştern sub paşi răcoare,

Pădurile-mi îngână gândul nerostit

De pe Carpaţi, cu mâna dăm de soare

 

Asemeni ei, vom trece demni prin vreme

Şi-o vom cânta cu inima fi erbinte

Ca risipiţi într-o ninsoare de poeme

De ţară să v-ducem, necontenit, aminte

 

                      GEO CĂLUGĂRU Membru al Uniunii Scriitorilor din România

 

 

 Vă acuz din dragoste de Ţară,

o carte cu îndemnuri pentru eternitate!

                                                                      Lucian Gruia

 Scriitorul Virgil Ciucă s-a născut la 15.01.1937 în comuna Gherceşti, judeţul Dolj. Bunicul dinspre tată a murit în Primul Război Mondial, iar tatăl său şi-a pierdut o mână în al Doilea Război Mondial. După instaurarea regimului comunist, tatăl său face puşcărie în perioada 1958 – 1960. Elevului Virgil Ciucă i se interzice în 1952 continuarea studiilor la Liceul Pedagogic din Craiova, părinţii săi fi ind consideraţi chiaburi. În 1976, nefiind membru de partid, este schimbat din funcţia de Şef al Ofi ciului de Calcul la Termocentrala din Işalniţa. 

Poetul, al cărui viitor era blocat în ţară, cere în 1980 plecarea definitivă din ţară, pe care o obţine în 1985, şi astfel se stabileşte în America, având dublă cetăţenie, română şi americană.                                             

Poetul îşi plânge năduful în versuri: „Alerg de-o viaţă dârz şi revoltat/ În căutatea timpului furat/ La sărbători cu iz testamentar/ M-au condamnat la viitor hoinar// În căutarea timpului furat/ De un sistem care m-a obligat/ Să emigrez în ţările străine/ Şi să mă tem de clanuri asasine” (Alerg de-o viaţă) 

Poetul exilat şi ateu meditează la situaţia actuală a ţării pe care o consideră o colonie occidentalo - americană: „Am învăţat să îndrăznesc/ S-acuz, fără să păcătuiesc/ Clanurile de trădători/ Ascunse printre muritori// Am învăţat să mor puţin/ Şi-acuz chiar şi pe cel Divin/ Şi de potopul ancestral/ Şi de prezentul imoral.” (Am învăţat sămor puţin) 

Poetul revoltat, luptă cu armele sale – cuvintele – împotriva conducătorilor noştri pe care-i consideră vinovaţi că au acceptat condiţia colonială pe care ne-a impus-o Apusul: „Trupă îţi ordon ţinteşte/ Trădătorii României/ Căci suntem vânduţi hoţeşte/ Pentru slava veşniciei!” (Al doilea Ordin deFront). Şi invectivele continuă: „Jos masca, trădători de Ţară/ Căci viaţa voastră trecătoare/ Acum, în prag de primăvară/ Sfârşi-va ca o-nmormântare” (Jos masca!) 

Virgil Ciucă devine cel mai dur critic al capitalismului imperialist practicat astăzi: „Ocidentul ne-a impus/ Să uităm c-am fost români/ Zic c-a decis Cel de Sus/ Să slugărim la stăpâni” (Binefaceri ocidentale)   Poetul crede în redeşteptarea României: „Ne-au transformat în colonie/ Puteri capitaliste, Ţara/ Cu ordin de la-mpărăţie/ Umili noi suportăm povara// Pentru reîntregirea ţării/ Fii pregătit Popor Român/ A venit ziua deşteptării/ Ca-n ţara ta să fii stăpân.” (Pentru Reîntregirea Ţării)                                               

Volumul semnat de Virgil Ciucă este un pamflet continuu care vrea să-i trezească pe românii adormiţi: „Cozi de topor dictează legea Ţării/ Mass-media e slugă la străini/ Preşedenţia-i leagănul trădării/ Aleşii noştri-s nişte cabotini// (...)// În România bântuie teroarea/ Ne-au cotropit puteri imperiale/ parlamentarii folosesc trădarea/ Să-şi apere afaceri imorale!”(Bântuie teroarea-n ţară) 

Situaţia nu este numai a noastră ci a tuturor ţărilor sărace: „Robi din lumile sărace/ Refuzaţi jugul sclaviei/ Căci popoarele vorace/ Nu au cultul omeniei” (Robilor din lumea-ntreagă)                                    

Ca să supravieţuiască românii noştri, după distrugerea economiei, sunt nevoiţi să-şi caute de lucru prin lume: „Globaliştii guvernează/ Prin şantaj şi prin teroare/ Când popoare emigrează/ Pentru blidul cu mâncare” (Teroarea şi globalizarea) 

După ce au desfiinţat armata, generalii au devenit şi ei trădători: „Generali ce dorm în cizme/ Ne-au trădat, nu au onoare/ experţi în şarlatanisme/ De la mic până la cel mare” (Trădarea cazonă), motiv pentru care trebuie pedepsiţi: „Trupă, îţi ordon ţinteşte/ Generalii trădători/ Ţine în cătarea puştii/ Clasa de conspiratori (Ordin de front pentru Trupa trădată) 

Revolta poetului izvorăşte din prea multă dragoste de Ţară şi de Poporul Român care a putut să-şi păstreze demnitatea, în momentele de restrişte, de-a lungul istoriei: „Slăvită să fii Românie/ Slăvit să fii Popor Român/ Apără-ţi glia cu mândrie/ Că-n Ţara ta vei fi stăpân (Slavă Patriei Străbune). 

Pentru Virgil Ciucă, în ceasul al doisprezecelea, nu mai rămâne românilor decât lupta: „Veniţi români la arme pentru salvarea Ţării/ Nu tremuraţi în faţa puterilor abjecte/ Nu vă plecaţi urechea la glasul disperării/ Acuzaţi de trădare elitele suspecte!” (Pentru Ţară)                                                                             

Poetul vizionar îndeamnă patrioţii să trezească Ţara: „Când Ţara e o colonie/ Şi ne-njosesc străinii ginta/ Refuzaţi starea de sclavie/ Şi-n colonişti descărcaţi fl inta//(...)// De ce la cârma României/ Sunt alogeni, ba chiar tâmpiţi/ De ce statutul de sclavie/ E raiul pentru nepoftiţi// Veniţi compatrioţi la arme/ Treziţi-o, dacă Ţara doarme!” (Veniţi compatrioţi) 

Preoţii fără har, dezinteresaţi de soarta ţării, sunt incluşi şi ei în categoria trădătorilor de neam: „La amvon n-ajung pioşii/ Lumea dusă spre dezastru/ E vegheată de pe-un astru/ De sfinţii cu ochii roşii.” (La amvon)                                                                                                                                                            Mântuirea este considerată praf în ochii credincioşilor: „Mulţimile de credincioşi/ În goană după nemurire/ Sfârşesc ades prea cuvioşi/ În cripte, fără mântuire” (Aberaţii creştine)                                              

Poetul îndeamnă poporul să se ocupe de probleme fierbinţi ale ţării, nu de religie: „Vedeţi-vă de Ţară nu de divinitate/ În viaţa trecătoare şi plină de păcate/ Vedeţi-vă de glie, de trecut, de hotare/ Nu vă târâţi ca viermii la popi şi la altare” (Vedeţi-vă de Ţară)                                                                                           

Toaca şi clopotul bat în continuu anunţând pericolele care planează asupra ţării datorită nesăbuinţei conducătorilor: „Bate Popa bate, bate cu sfială/ Starea Naţiunii e o aiureală/ La Preşedenţie tronează nebunu/ Numai la Bănie „fură ora unu”!// Bate în răstimpuri clopotul la schit/ Prim ministrul Ţării este un tâmpit/ bate în neştire toaca mănăstirii/ Când cerul e surd la plânsul mulţimii” (Bate toaca) 

Nu scapă criticii nici parlamentarii corupţi: „Bate iarăşi toaca, bate în neştire/ Starea Naţiunii e fără ieşire/ bate toaca bate să trezească Vatra/ Ne-a trădat popimea, ne-a trădat armata//(...)/ Bate toaca bate, bate şi-n zăvoi/ Toţi parlamentarii sunt nişte moroi// Bate toaca bate, bate la strâmtori/ Senatorii Ţării sunt răufăcători” (Bate iarăşi toaca) 

O colecţie de invective dure o constituie  poezia Trădători de Românie, a căror listă începe cu regele Mihai care l-a dat pe Mareşal pe mâna ruşilor, continuă apoi cu preşedinţii noştri postdecembrişti, unii dintre prim miniştri lor, popii şi generalii. „România-i părăsită, România e vândută/ Parlamentul fără scrupul ne-a trădat pe plus valută/ Am ales să ne conducă venetici şi-un impostor/ Gloatele-s înfricoşate de-un flagel devastator” (Trădătorilor de Ţară) 

Colinda este şi ea adresată trădătorilor de ţară: „Vin colindătorii, vin fără răsplată, Leru-i Ler/ Să salveze Ţara nefiresc trădată, Leru-i Ler/ Vin să extirpeze grabnic metastaza, Leru-i ler/ Trădători de Ţară să vă prindă groaza, Leru-i Ler” (Colind pentru trădătorii de Ţară şi Neam)                                                                    

Poetul acuză şi generaţia noastră actuală de laşitate pentru că nu se revoltă împotriva condiţiei de sclavi ai Occidentului şi ai Americii: „Generaţii ipocrite/ Dintr-o lume tributară/ Cu minţile amorţite/ Trădaţi ginta milenară// (...)// V-acuz, generaţii laşe/ Căci plecaţi cu milioane/ Vindeţi copiii din faşe/ La Apus entru organe//(...)// V-acuz, generaţii laşe,/ V-acuz preşedinţi de Ţară,/ V-acuz partide trufaşe,/ De trădarea ordinară!” (V-acuz generaţii ipocrite) 

Se pare că vitorul omenirii este dicat de o grupare secretă de bancherii şi industriaşi; „În anotimpuri cu zile sângerânde/ Oculta nevăzută, blestemată/ A hotărât – pornită pe osânde -/ Umanitatea fi -va virusată” (Oculta virusată) 

Munţii împăduriţi, simbolul nostru drag, au fost defriişaţi: „Munţi prădaţi de aur, văduviţi de codri/ Cu creste semeţe rămase golaşe/ Ne-au robit bancherii, ne furară lotrii/ Ţara e sub talpa hoardelor vrăjma şe” (Munţii României).                                                                                                                                                 În sfârşit să cităm crezul care-l călăuze şte pe Virgil Ciucă, exprimat prin motto-ul de la începutul cărţii: „Pentru a supravieţui ca Ţară şi Neam, indiferent de sistemul social, credinţe religioase şi parteneriate strategice, actualele generaţii de români trebuie să acţioneze necondiţionat pentru Reîntregirea, Suveranitatea, Propăşirea, Reînarmarea şi Independenţa RomÂniei.” (Cuvântul autorului) 

În finalul volumului există câteva scurte convingeri care-i călăuzesc viaţa poetului: Big – Bang - ul şi Big – Dang-ul (în care se exprimă acordul cu geneza universului prin marea explozie Big – Bang şi dezacordul faţă de creaţionism); Hoţii de icoane şi trădătorii de ţară (în care se miră că există hoţi de icoane într-un neam habotnic şi se revoltă împotriva trădătorilor de ţară puşi pe căpătuială); Patrie şi patriotism (un comentariu favorabil la eseul filosofului Gabriel Liiceanu „Romania, Mon amur... O iubire din care se poate muri” – revista „Contemporanul” sfârşitul anului 2014); 

Propaganda (în care comentează politica externă agresivă a Americii – mai liniştită în timpul pre şedintelui Obama) şi Fişa de scriitor a autorului. 

Curajoasa carte de versuri semnată de Virgil Ciucă, îndeamnă poporul român să iasă din letargie şi să - şi recâştige demnitatea şi suveranitatea pierdute. 

Volumul incită la meditaţie.

LUCIAN GRUIA Critic literar și membru USR

 

 

Mărţişorul însângerat

 

Uneori, doar primăvara,

Când ne mângâie zefirul,

Şi se retrezeşte Ţara,

Ne pregătim SUVENIRUL!

 

Mărţişoarele, prin veacuri,

Le oferim cu candoare

Zeii vânzători de leacuri

Pun otravă în ninsoare

 

Plugurile nu mai ară

Din cormane facem tunuri

Armăsari cu chip de fiară

Declanşează taifunuri

 

Comete rătăcitoare

Hrană pentu negre găuri

Depăşesc sfinte hotare

Şi dispar în sumbre hăuri

 

Marte, falnicul războinic

A decis că-s sângerate

Zilele unui nevolnic

Cerşetor de libertate

Solii din Apocalipsă

Zic că va ploua cu sânge

Sub cer, cu lumina stinsă,

Mărţişoarele vor plânge

 

Din senin spre răsărituri

Curg acuze otrăvite

S-a pus cruce peste mituri

Şi credinţe ipocrite

 

Se strâng trupe înarmate

Şi ne-ameninţă cu bombe

Văduviţi de libertate

Ne refugiem în tombe

 

Chiar de vine primăvara

Şi cântă privighetoarea

Cei ce ne jefuiesc Ţara

Ne delimitează zarea

 

Mărţişoarele, de veacuri,

Oferite cu candoare

Sunt nepreţuite leacuri

Pentru Doamne şi Fecioare

 

Guverne împieliţate

Trăitoare din omor

Vor să fie-nsângerate

Zilele lui Mărţişor

 

Marte, nemilos, din ceruri

A decis ca-nsângerate

S-avem actuale vremuri

Pentru multele păcate

*

Oculta a decis perfid

Să nu mai fie Orient

De Mărţişor să fie-arid

Răsăritul omnipotent

 

Producători de armament

Au agăţat multicolor

Bombele din establishment

Pe cer, în loc de Mărţişor

 

Virgil Ciucă, New York, 02/14/2022

 

 

 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu