DOBBS
V. MISSISSIPPI: O DECIZIE ISTORICA!
Iunie
30, 2021
Astăzi facem citeva comentarii și
concluzii privind cel mai important eveniment din ultimii 50 de ani care
implică avortul în întreaga lume. Toată lumea a auzit că pe 24 iunie Tribunalul
Suprem al SUA a decretat că nu există un drept la avort consfințit de
Constituția americană. În ianuarie 1973, Tribunalul a emis o decizie contrară.
A cedat presiunii publicului și mișcării feministe radicale și a interpretat
Constituția ca acordând femeilor dreptul de a avorta copiii nenăscuți din
momentul concepției până în momentul viabilității lui. Viabilitatea fetusului a
fost definită în termeni vagi ca fiind momentul în care fetusul poate
supraviețui singur în afara trupului mamei.
În cei 50 de ani care s-au scurs de
atunci, știința a avansat enorm de mult, astfel încât prin mijloace asistate
fetusul poate trăi și supraviețui în afara trupului mamei de la o perioadă de
timp cu mult înainte de împlinirea sarcinii.
În cei 50 de ani, forțele pro-viață
creștine au convins politicienii din statele conservatoare că principiul
viabilității trebuie revizuit în lumina avansării științei. Au fost legiferate
restricții care au reglementat avortul ducând la închiderea multor clinici de
avort. După multe eșecuri în tribunale, dar și multă perseverență, cazul Dobbs
a ajuns în fața unui Tribunal Suprem conservator, format din 6 judecători
conservatori și 3 progresiști. Din cei nouă, 7 se declară creștini și doi
evrei.
Tribunalul Suprem a evitat argumentele
complicate privind momentul în care ființa nenăscută devine viabilă în afara trupului
mamei și a atacat problema în mod frontal, ajungând la concluzia că dreptul la
avort nu se poate întemeia pe Constituție. În acest fel, a abrogat dreptul la
avort în vigoare în ultimii 50 de ani, dar eronat acordat de Tribunal în 1973.
Cu alte cuvinte, Tribunalul și-a revizuit poziția originală formulată acum 50
de ani.
Decizia, însă, nu abrogă în întregime
avortul și nici nu scoate în afara legii practica avortului. În unele state
americane avortul va fi interzis, iar în altele va fi desemnat ca și drept prin
lege. Bătălia pentru avort în America, cu alte cuvinte, va fi dusă înapoi în
timp la anii de dinainte de ianuarie 1973. Am putea spune că bătălia pentru
avort a început din nou.
Decizia Dobbs va avea consecințe imense
privind valorile, atât la nivel de SUA, dar și la nivel internațional. Dreptul
internațional nu recunoaște dreptul la avort, iar CEDO a refuzat și ea să
recunoască un drept la avort în Convenția Europeană a Drepturilor Omului.
Decizia Dobbs este o decizie istorică. Una
monumentală. Una crucială. Una care va decide direcția valorică a Americii și
nu numai pentru mulți ani în viitor. Este o moștenire spirituală și valorică pe
care generația creștină a celor mai în vârstă o lasă copiilor și nepoților lor.
24
iunie 2022: o zi memorabilă
O zi de sărbătorit pentru toți creștinii
din lume și a iubitorilor copiilor nenăscuți. O zi care încurajează. O zi care
a răsplătit eforturile imense ale mișcărilor pro-viață și pro-familie din
Americă. O zi care, am putea spune, stă la încrucișarea drumurilor istoriei. O
zi care a dăruit o biruință Fiilor Luminii în bătăliile lor cu Fiii și Fiicele
Iluminismului. O zi care, speram, va marca reîntoarcerea din barbarism la
civilizație prin recunoașterea implicită în Dobbs a dreptului la viață al copiilor
nenăscuți.
Perseverența
creștinilor face minuni
Cei care cred, merg din putere în putere,
așa spune versiunea parafrazată a unui verset din Scriptură. Fac și minuni.
Evenimentul istoric din 24 iunie, când dreptul la avort a fost abrogat în
America, dovedește lucrul acesta. Perseverența creștinilor a dus la acest
rezultat care de-a dreptul poate fi numit o minune. În epoca secularizării, în
vremuri când secularizarea se întețește și devine tot mai agresivă, întoarcerea
la valori tradiționale este o realizare incontestabilă și de mari proporții de
care creștinii pot fi mândri.
Bătălia pentru și contra avortului este de
durată lungă. Rusia Sovietică a legalizat avortul pentru prima data în 1918, un
eveniment care a îngrozit Europa și pe care europenii la vremea aceea îl
considerau ca un act barbar. Încercări de a legaliza avortul în Occident în
anii 20 și 30 au eșuat. În Germania, iar apoi în Danemarca în 1934,
referendumuri naționale au respins propuneri legislative de legalizare a
avortului. Dar disputele privind avortul au continuat, mai ales după Război,
când mișcarea pentru drepturi ale femeilor s-a extins. Disputele s-au întețit
și dincolo de Atlantic începând din anii 50, iar apoi anii 60. Femeile care
conduceau mișcarea pentru drepturi ale femeilor erau, în general, femei
creștine care nici nu concepeau legalizarea avortului.
La început timide, grupurile pro-avort din
mișcarea pentru egalitate a femeilor, au devenit mai vocifere în anii 60 cerând
ca mișcarea femeilor să includă în platforma ei oficială legalizarea avortului.
Avortul a devenit linia de separare între femeile pro-viață și pro-avort din
mișcarea femeilor. În timp, linia de separare a devenit linia lor de
despărțire. În anii 60 și la începutul
anilor 70 congresele femeilor din Ohio, Washington, iar apoi Houston, au
divizat și mai mult femeile în cele două grupuri. Conferința națională a
femeilor, ținută în Houston, a rezultat în sciziunea mișcării femeilor. Femeile
pro-viață au părăsit conferința și au ținut o conferință separată într-o
biserică din oraș.
Sciziunea oficială s-a produs în 1971 la
Washington, D.C. când, cu un vot minim, conferința femeilor a decis includerea
dreptului la avort în platforma mișcării pentru drepturi a femeilor. Voturile
finale s-au dat după miezul nopții, după dezbateri furtunoase și după ce
majoritatea femeilor pro-viață au părăsit conferința în dezgust.
Doi ani mai târziu, Tribunalul Suprem a
legalizat avortul. Moment în care femeile și creștinii au început să se
mobilizeze împotriva deciziei. La început s-au mobilizat catolicii, iar apoi
evanghelicii și bisericile ortodoxe. Frontul lor comun a crescut, a devenit
influent și a țintit clasa politică cu scopul precis de a abroga dreptul la
avort. A urmărit plasarea de judecători conservatori în tribunale, ajungând
după aproape 50 de ani de muncă asiduă, să-și realizeze visul.
Perseverența este o virtute creștină. La
fel, și conservatoare. Și noi ne confruntam cu provocări similare în România și
Uniunea Europeană. Putem și noi face la fel în România și Europa. Fiți
încurajați! Implicați-vă!
Respect
pentru democrație și statul de drept
Reacționarilor, neo-marxiștilor,
anarhiștilor si "progresiștilor" le pasă putin de democrație si de
statul de drept. De aceea, e timpul să reafirmăm suveranitatea și autoritatea
supremă a cetățenilor în raport cu statul și elita politică. Dar și în raport
cu tribunalele. Decizia Dobbs din 24 iunie a făcut exact acest lucru, într-o
oarecare măsură.
Printre altele, Tribunalul Suprem a
enunțat ceva ce este, ori ar trebui să fie, evident: autoritatea competentă
privind avortul și soarta lui nu sunt tribunalele, ci cetățenii. Nu este de
competența tribunalelor să decidă chestiuni sensibile privind politicile
sociale din societate. Deciziile acestea trebuie făcute de cetățeni, la nivel
de inițiative cetățenești ori prin intermediul legiuitorilor aleși în mod
direct și democratic de ei.
În ultima jumătate de secol, tribunalele
au devenit mici tirani pe ambele maluri ale Atlanticului. Și-au extins
autoritatea în mod unilateral, în afara unei autorități constituționale, și
decid chestiuni care nu sunt de competența lor. CEDO, de exemplu, își asumă
autoritatea de a defini, pentru întreaga Europă si pentru aproape un miliard de
ființe umane, familia, căsătoria, și alte instituții sociale. Nimeni nu a
acordat CEDO aceste atribute. De fapt, Convenția Europeană a Drepturilor Omului
nici nu conține termenul de "orientare socială". Dar cu toate
acestea, CEDO redefinește chiar noțiunea de drepturi ale omului, în măsura în
care ele au devenit, în aceste zile, eminamente drepturi ale
"minorităților sexuale". Ca și când noi ceilalți nu am exista.
Tocmai in acest sens, decizia Dobbs este
una extraordinara: restabilește autoritatea cetățenilor de a decide chestiuni
de moralitate pentru societate, fie ele chiar sensibile ori controversate.
Judecătorul de culoare din Tribunalul
Suprem, catolicul Clarence Thomas, de fapt, sugera că soarta căsătoriilor
unisex ar trebui și ea sa fie luată din mâinile tribunalelor și, la fel ca
avortul, să fie pusă în mâinile cetățenilor. Suntem de acord. Ne-am obișnuit de
prea mult timp cu furtul și subminarea de către stat a autorității noastre ca
cetățeni. La fel și cu tribunalele care își extind autoritatea, devenind în
ultimele decenii instrumente politizate și ideologizate ale sistemului secular
totalitar și al revoluției sexuale.
Update
privind casatoriile homosexuale
Ca notă de încheiere, revenim la CEDO. De
doi ani, pe rolul CEDO se află cazul împotriva Rusiei pentru recunoașterea unui
drept la căsătorii homosexuale în Rusia. La scurt timp după instituirea acestui
caz, mai multe cupluri de același sex din România au dat România în judecată,
tot la CEDO, pentru cauze similare.
Rusia deja a anunțat, acum un an, că nu va
implementa decizia CEDO în caz că îi va fi ostilă.
La CEDO e o tăcere de mormânt privind
subiectul. Pe moment. E îndoielnic că o decizie ostilă Rusiei va fi dată atât
timp cât armatele lui Putin amenință Europa. Ironic? Fără îndoială. Indirect,
asta favorizează și România. CEDO a informat petenții români că le va decide cazurile
după ce va decide cazul Rusiei.
PETITIE
IMPOTRIVA STRATEGIEI NATIONALE DE EDUCATIE PARENTALA
Va rugam semnati Petitia pentru
respingerea Strategiei Nationale de Educatie Parentala (SNEP).
Link:
https://aliantarenastereanationala.ro/petitii/strategia-nationala-educatie-parentala/
Guvernul Romaniei pregateste un atac
frontal la adresa familiei, a drepturilor parintesti si a valorilor. In
aprilie, Guvernul a supus unei dezbateri nationale Strategia Nationala pentru
Educatie Parentala (SNEP) 2022-2030.
SNEP e un proiect periculos care trebuie
respins.
* SNEP submineaza drepturile parintesti si
autoritatea parentala asupra copiilor
* SNEP urmareste indoctrinarea parintilor,
si prin ei, a copiilor, intr-o ideologie neo-marxista si o viziune seculara
incompatibila cu valorile traditionale dar compatibila cu doctrinele statului
privind valorile
* SNEP ia din miinile parintilor rolul
principal de educare a copiilor si il aloca statului
* SNEP urmareste extinderea controlului
statului asupra familiei
* SNEP discrimineaza la adresa parintilor
cu educatie modesta cit si a mamelor casnice
* SNEP pune pe mina "expertilor"
autoritatea de a determina valorile si moralitatea care copiii le invata in scoli
* SNEP nu este compatibil cu valorile
traditionale
* SNEP atribuie organizatiilor
neguvernamentale "progresiste" rolul de formare a cursurilor de
educatie parentala pe care parintii Romaniei urmeaza sa le parcurga
* Prin SNEP statul roman urmareste trecerea
prin cursuri de indoctrinare parentala a 80% din parintii Romaniei de acum pina
in 2030
* Pentru fiecare copil sunt desemnate 6
cursuri de educare parentala pina cind copilul ajunge la 18 ani
Alianta Familiilor din Romania si Pro-Vita
Bucuresti deja au inregistrat o Nota de Protest la Guvern in care solicita
respingerea programului de educare parentala. Link:
https://maramuresazi.ro/2022/05/12/strategia-nationala-de-educatie-parentala-reloaded-sau-pumnul-de-fier-in-manusa-de-catifea/
Faceti
si voi la fel!
Exeprimati-va opozitia fata de acest
proiect periculos care submineaza familia si valorile traditionale! Trimiteti
comentariile voastre pe adresa electronica a Guvernului: office@dcpp@gov.ro, si
a Parlamentului secretar.general@cdep.ro.
Pentru informatii aditionale privind SNEP
si cum va puteti mobiliza pentru respingerea lui puteti accesa:
www.aliantarenastereanationala.ro.
O modalitate de opozitie este semnind
Petitia alaturata care va fi inregistrata la Guvern. Va rugam semnati in numar
cit mai mare. Link:
https://aliantarenastereanationala.ro/petitii/strategia-nationala-educatie-parentala/
ARTICOLUL
16 DIN DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR OMULUI
Articolul 16 din Declaratia Universala a
Drepturilor Omului afirma: "Cu incepere de la implinirea virstei legale,
barbatul si femeia, fara nici o restrictie in ce priveste rasa, nationalitatea
sau religia, au dreptul de a se casatori si de a intemeia o familie. ...
Familia constituie elementul natural si fundamental al societatii si are
dreptul la ocrotire din partea societatii si a statului". Familia romana
isi cere drepturile. Aceste drepturi le pledam, le-am pledat din 2006 incoace,
si vom continua sa le pledam. Sunt cele mai pretioase dintre drepturi dar si
cele mai abuzate azi. Pretuiti-le!
ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA
Str. Zmeica nr. 12, sector 4, Bucuresti
Tel. 0741.103.025 Fax 0318.153.082
www.alianta-familiilor.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu