IOAN IANOLIDE-Deţinutul profet
GHEORGHE CONSTANTIN
NISTOROIU
„...Putem spune că tragedia umanităţii trebuie
trăită ca propria ta nenorocire. Din punct de vedere
global răspundem, ne asumăm păcatele lumii.
Dar consecinţa o trage cel care greşeşte.”
(Arhimandritul ARSENIE PAPACIOC)
Ioan Ianolide-Deţinutul profet este
unul dintre Vlăstarii creştini, răsăriţi din Rădăcina ortodoxă, falnică,
multimilenară a Ţăranului aristocrat protodac, de esenţă imperială geto-tracă, a
proto-neamului nostru pelasg, precreştin, înfiat ortodoxiei lui Hristos, care a
înflorit în mari dascăli, iluştrii poeţi, mame sfinte, artişti consacraţi, eroi-jertfitori,
genii ale gândirii, cuvioşi-filocalici, filosofi creştini, profeţi-mistici,
martiri prisositori, mărturisitori şi sfinţi.
Cartea eroului-martirului-mărturisitorului Ioan Ianolide, Deţinutul profet, editată la editura
Bonifaciu, se desfăşoară pe trei părţi semnificative: partea I-a-Tristeţiile unui deţinut, urmată de
partea a II-a cu Profeţiile unui deţinut şi
încheind cu Spovedania unui deţinut.
Lucrarea a fost prefaţată cu o Lămurire asupra ediţiei şi postfaţată cu
Epilogul autorului.
Tot zbuciumul lăuntric în care a
lăcrimat sufletul acestui mare Român, al acestui mare Creştin Ortodox, mare cât
Dacia nemuritorului Decebal-geneza Străbunilor hărăziţi dintru început de
Dumnezeu în lume, a odrăslit în cununi de veşnicie primordială, cu Doine prelinse
din bucuria şi tristeţea frumoasei prinţese Dochia şi a marilor ei luptători,
cu reflexele fulgerătoare ale Eroilor urmaşi intraţi în Legendele de Aur ale
Străbunilor, cu porfira de Dor şi heraldica nobilă a Suferinţei, cu mărgăritare
de Lacrimi şi nestemate de Sânge, cu nădejdea nituită de Lanţuri şi libertatea
prinsă în zalele Cătuşei însetată de durere, cu pogromul de Prigoniri şi Golgotele
Răstignirii, cu flamura Crucii şi biruinţa Învierii Neamului nostru dacoromân
sfânt, inima lui ţâşneşte spre înaltul cer prin strigătul profetic al
Generaţiei sale mistice-mesianice-martirice.
„Deţinutul profet” a pătimit un sfert de secol în coperţile
unui manuscris ascuns de Dumnezeu de teama irozilor, ajuns în cele din urmă
peste Ocean la părintele ales, pătimitor şi jertfitor Gheorghe
Calciu-Dumitreasa pentru a-i înlesni lumina tiparului după urcarea la cer a
profetului-autor, dar mărturiile scrise mai zăbovesc un timp cu noul protector
până când acesta se întoarce însoţit de manuscris în Ţara Maicii Domnului,
pentru ca din această sfântă Grădină, din colţul de rai al Mănăstirii
Diaconeşti, prin grija părintescă a Duhovnicului Amfilohie Brânză,
Comandorul-duhovnic, amândoi martirii-mărturisitori să-şi ia zborul către cerul
binecuvântat de sus al Daciei lor, lăsând zestre pământului lucrarea profetică
ziditoare.
Prin conţinutul prelins din sufletul zbuciumat, aureolat de suferinţă, dar
mare şi iubitor al pătimitorului profet-teolog, Cartea este o Filosofie ortodoxă
a esenţelor spirituale peste pâlpîirile de azur ale geniului creştin şi cu
câteva ceruri deasupra pretinşilor teologi instituţionalizaţi. Toată urzeala
ţesăturii contemporane în care existăm este reliefată de lumina cuvântului său
hristic, ca o sabie spirituală, epistolară ce despică negura apocaliptică,
învolburată numai de nesăbuinţa indivizilor autohtoni şi a confraţilor alogeni care
au decăzut de mult din condiţia lor firească de oameni şi din Icoana Chipului
lui Dumnezeu.
Profetul-mărturisitor Ioan
Ianolide nu ne vesteşte apocalipsa, ca să ne înspăimânte, ci
altceva cu mult mai presus şi mai salvator : Biruinţa lui Iisus Hristos.
Biruinţă care, în ciuda dezertărilor apărătorilor ortodocşi responsabili ai
creştinismului, încă mai are resurse de luptă, de schimbare, de reînnoire, pe
măsură ce revine la comuniunea cu Hristos, cu Dumnezeu.
Trebuie să mărturisim-Testamentul dumnezeiesc-uman al lui Iisus Hristos,
ca să salvăm, oricine fiind creştin ortodox de pe orice treaptă, din pârjolul
ateu, globalist, comunist-bleu, boabele de grâu ale Zestrei existenţei şi
esenţei noastre spirituale daco-creştine, pentru a nu ajunge la o arie a
putreziciunii, a descompunerii, ca în cazul românilor şi a altora aflaţi pe Canaanul
american-tărâmului făgăduinţei, consemnat
de actorul Român Ortodox-Mărturisitor Dan
Puric: „Un bun prieten de al meu mi-a
spus că într-un aeroport din SUA, soţia lui, româncă şi ea, nu-şi găsea
paşaportul şi uşor iritată, căutând în geantă, a exclamat în engleză Oh, my God! Imediat, ca din senin, s-a
apropiat de ea o doamnă din personalul aeroportului şi i-a spus cu o voce rece
şi autoritară că îi este interzisă această expresie în spaţiul public. Şi
atunci vin şi spun: când România va ajunge aşa, poporul român nu va mai
exista!” (Dan Puric, Să fii Român! Bucureşti-2016,
p. 159)
Mărturisirea este o lucrare hristică, mesianică, hărăzită ca o vocaţie
şi ca o misiune a Profeţilor, ca prin cuvântul lor să iradieze o putere de Sus,
o revelaţie pentru a lumina sufletul unui Neam, pregătindu-l astfel pentru o
întrupare a desăvârşirii creştine, prin jertfa asumată, urmată de Mântuitorul
Hristos pe calea aparte şi prin uşa strâmtă a Ortodoxiei.
O astfel de Cale trecând dincolo de imaginar, a fost cu putinţă prin
biruirea Iadului din temniţele româneşti ateo-regalo-comuniste.
Strigătul profetului prelins din oceanul de lacrimi al durerii Neamului
dac, rupe zăgazul Zidului roşu, prin convulsiile dureroase, întinse ca un
reflux al suferinţei asumate ce s-a înseninat ca ţipătul de azur al Pescăruşului
ce planează deasupra poalei albastre de ţărm, ca o undă de ţâşnire spre luptă, spre
salvare, spre adevăr, spre credinţă, spre onoare, spre jertfă, spre biruinţă,
spre demnitate, spre dragoste, spre înnoirere, spre înălţare a Neamului
înconvoiat de haosul abisal prăvălit odată cu statul-ateu uzurpator peste
minunata noastră multimilenară Vatră creştină.
Strigătul profetului Ioan Ianolide s-a pogorât ca un fulger pentru a se aprinde
în inimile şi sufletele celor care au mai rămas eroi creştini, demni ca
autoritate a mărturisirii ortodoxe.
Ecoul Mărturisitorului s-a prăvălit ca un înverşunat
torent, ca o mare cascadă care, mătură în calea sa toate puhoaiele meschine,
persecutoare, prigonitoare, politicianiste, ca un mare fluviu învolburat aşa cum
îl definea în stilul său filosoful Constantin Noica pe orgoliosul naţionalist profesor Iorga: „... e ca Dunărea, spală malurile şi poartă
tot: case, nămolul fertil, pomi cu
crăcile în sus, câini morţi, unguri, cioate...” (Aurel Ion Brumaru, Sfântul Petre Ţuţea şi Proiectul, articol
apărut în Petre Ţuţea în Conştiinţa
Contemporanilor săi. Articole, Evocări, Eseuri-Crestomaţie de Gabriel
Stănescu. Ed. Criterion, Bucureşti-2010, p. 52)
Autorul, prin mesajul său profetic ne aduce în pridvorul
paradoxal al unei spirituale îndrăzneli limitată doar de o smerenie asemeni
unui ascet mistic, încercat aflat în largul pustiei sale peste care păstoresc
doar Dumnezeu, Cerul şi el, revelând privilejul haric al Duhului care grăieşte
prin el, pentru a ne reveni, pentru a ne întoarce Acasă, în Sânul bisericii Strămoşeşti, pe Moşia gliei străbune,
întru asemănarea Chipului lui Dumnezeu, înnoit prin Hristos, pentru a ne
întoarce la simţirea dacoromânului legendar, cea prea primitoare, doldora de
omenie, prea dăruitoare, prea zămislitoare de eroi, prea întrupătoare de
călăuzitori, de mărturisitori, de martiri şi de sfinţi.
Apelul şi mesajul lui maturizat în cicatricele durerii, turnată în
tiparul de aur al demnităţii, după ce ne poartă pe Calea desăvârşirii sale
lăuntrice, prin focul mistic înteţit de flăcările suferinţei din temniţele feroce
ale iadului pripăşit la noi, ne arată că jertfa sa este totuşi insuficientă şi
că trebuie urcat cu mult mai sus, pe piscul filocalic, spre comuniunea deplină
a sufletului cu Dumnezeu, cu Fecioara Maria, cu Martirii şi Sfinţii Neamului,
unde străluceşte aura ortodoxă ce răspândeşte în jurui şi la mari distanţe
chipul integral al creştinismului real.
Numai aşa Răsăritul acestui Neam falnic, drept şi viteaz, cu chemarea
Zorilor aurii şi azurul înmiresmat al cântării liturgice pogoară Taina
proniatoare ce înmugureşte trăirea lăuntrică, deschizându-se asupra lumii ca o
binecuvântată Corolă de flori a Cuvântului şi a Iubirii.
Lămurirea
asupra ediţiei ne descoperă Taina deţinutului profet: „Deţinutul profet” este o carte care şi-a ales singură momentul
apariţiei.
Manuscrisul-pelerin al profetului-martir,
încarcerat 23 de ani pentru vina de a fi Român şi Creştin ortodox, Ioan Ianolide a ajuns alături de o
scrisoare a autorului adresată doamnei Doctor Ana Maria Marin Van Saanen, prin
care o ruga să trimită textul scris sub nasul securităţii după anii ’85, în SUA
la părintele prieten, camarad de suferinţă şi biruinţă Gheorghe
Calciu-Dumitreasa spre publicare, dar fără să dezvăluie numele autorului.
Părintele nu l-a putut publica la timp, aşa că Bunul Dumnezeu l-a ţinut sub obroc până la plinirea vremii. Surprinzător profetul nostru ne avertizează că: „Mulţi vor fi şocaţi de viziunea prezentată
de mine, dar ea va fi înţeleasă în mileniul trei.”
Autorul demască faţa demonică a tiraniei
mondiale care, uniformizează planeta declanşând în omenire Apostazia
acestei lumi prea obosită de sine, de atotsuficienţa şi nepăsarea sa.
Profetul-martir trage de Clopotul cel mare al Bisericii noastre Ortodoxe,
de acel Buga al Marelui Ştefan de la Putna, pentru a trezi Sinodul cel prea
bogat, prea corupt, prea necreştin şi prea nepăsător la slujirea divină a lui
Hristos şi a Neamului nostru, Cler prea Înalt uns în lojele iudeo-masonice apăsat
doar de mitrele de aur şi rubine puse una peste alta, de cârjele arhiereşti cât
stâlpii unei catedrale ortodoxe, Cler responsabil de pieirea societăţii
româneşti pravoslavnice: „Biserica nu
poate binecuvânta la întâmplare orice formă socială, orice lege, orice instituţie,
orice doctrină, orice ideal, orice oameni, ci numai pe acelea care aparţin
mesajului evanghelic, prin care se slujesc oamenii acelei vremi. E mai lucrătoare
o Biserică prigonită dar pură, decât una strălucitoare dar convenţională.”
„Că „Deţinutul
profet” a apărut chiar la momentul când cuvintele autorului încep să se
împlinească, nu este un lucru întâmplător. Rămâne doar să nu lăsăm profeţii temniţelor să strige în
deşert, căci oamenii aceştia au trăit şi au murit pentru Hristos.”
Mănăstirea Diaconeşti, 11 Aprilie 2009.
Partea întâi-Tristeţile unui
deţinut
Profetul-pătimitor întrevede căderea unor capete ale balaurului
roşu-comunismul, dar pe măsură ce i se retează, ele cresc la loc, mai viguroae
şi mai multe, pentru a-şi întinde tentacolele hegemoniei universale a răului
prin forţele sale apocaliptice revitalizate deopotrivă de ateism şi de o mare
parte a creştinilor inerţi, somnolenţi, indiferenţi ori corupţi.
„Deţinutul
simte că într-un viitor previzibil puterea comunistă va fi anihilată. Şi totuşi
el e trist şi îngrijorat. Trist este pentru că vede că aceia care au avut
puterea comunizării ţării se profilează ca stăpâni şi ai lumii care va veni.
Este îngrijorat pentru că înţelege că se deschid perspectivele unei tiranii
mondiale, fără oponenţi şi fără precedent.
Din punct de vedere antihristic, comunismul
ateu şi-a îndeplinit misiunea şi nu mai este necesar, deci poate să dispară
spre a transmite puterea sa unei noi forţe apocaliptice. Aşa se explică
apariţia teoriei fiinţei sacre a Israelului, izvorâte din spirit caiafic.
Cucerirea Ierusalimului e un semn antihristic, şi lumea creştină nu i se poate
opune.
Creştinismul nu poate admite Israelul
caiafic, căci Îl neagă pe Hristos...
Evreii nu pot accepta nici după două mii de
ani conceptul hristic şi rămân înzidiţi în spiritul caiafic, care-L ucide pe
Hristos Dumnezeu din raţiunea de a salva fiinţa poporului israelit. Teoria
fiinţei sacre este produsul caiafismului.
Deşi sunt impresionante vitalitatea şi
mesianismul israelitean, ele se dovedesc catastrofale pentru ei şi nefaste
pentru omenire. Antisionismul este răspunsul proletariatului internaţional la
politica israeliteană de dominare a lumii, în cadrul revoluţiei proletariatului
internaţional.
Conflictul între sionism şi comunism este
public, dar nu produce incendiu pentru că ambele părţi au încă interese comune.
Deţinutul îşi trăieşte viaţa ca şi cum s-ar
afla în faţa lui Dumnezeu. Stă ore în şir, ziua şi noaptea, în stare de
trezvie, pe un scaun şi aşteaptă, rugându-se şi chemând mângâierea şi
descoperirea Duhului Sfânt.
Nu tinde către miracole, ci spre o atentă
dreaptă judecată. Ştie că reflectarea luminii divine este în funcţie de
condiţiile şi structurile fiinţei sale, de aceea nu se hazardează în absolut. Deşi
în clipa unei luminări are simţământul Adevărului, el rămâne rezervat, căci
numai verificarea ulterioară va dovedi în ce măsură a fost în adevăr. Misiunea
omului este de a cugeta necontenit, în complexitatea şi taina vieţii, sensul şi
rostul său pe lume.
Profetul a suferit înainte, în timpul şi după suferinţă, admiţând-o şi
abordând toate problemele omeneşti existenţiale prin prisma teologic-ortodoxă,
străduindu-se prin subţirimea minţii coborâte în inimă să primească viziunea în
har, astfel ca gândirea lui să aibă temei hristic, evanghelic, apostolic şi
patristic.
El nu face sinteze, căci a uitat
tot ce a citit, ci vede sinteza lumii în simbolurile ei. E atent la toate
dimensiunile condiţiei umane, doreşte să le cuprindă, dar ştie că mereu îi va scăpa
ceva. De aceea nu poate cugeta lumea decât ancorat în Hristos...
Pe firul Tradiţiei prelinsă din lumina lui Hristos, profetul nostru se
ancorează cu tot harul pentru a da temei mesajului său şi pentru a avea
rezonanţă deplină în rândul celor avizaţi de autoritatea instituţiilor pe care
le reprezintă şi faţă de care sunt responsabili întru adevăr.
Nu sunt exceptaţi niciunul dintre liderii spirituali care au rolul de
educare, de îndrumare, de învăţare, de slujire: filosofi, gânditori, teologi şi
mai cu seamă vlădicii prea înbuibaţi de sine.
Viziunea lui despre lume şi creştinătate e
autentică, se păstrează în duhul lui Hristos şi al Sfintei Tradiţii, dar la
modul neconvenţional, neformal şi neritual, de aceea încercările sale de a
comunica cu cei mai cunoscuţi dintre monahi s-au lovit fie de opacitatea
acestora, fie de teama din ei.
Cu vlădicii nu încearcă să ţină un dialog,
căci nu are încredere în ei. Adesea îi condamnă şi se revoltă în sine împotriva
slugărniciei lor.
Marii teologi ai epocii-şi sunt câţiva-nu-i
dau satisfacţie, căci nu gândesc lumea prin Hristos, ci gândesc pe Hristos prin
Biserică, ori el consideră că rolul creştinătăţii este să lucreze mântuirea
lumii într-o necurmată actualitate istorică a lui Hristos.
Subtilitatea ideilor sale l-a făcut şi mai
credincios, căci echilibrul omului nu poate fi realizat decât prin comuniunea
omului cu Dumnezeu...
În toată singurătatea lui, el nu se simte
singur. În toată umilitoarea lui înfrângere, el are certitudinea triumfului
Hristosului din lume.
Este el un mistic, un filosof, un om
politic, un poet, un om de ştiinţă, un economist? Nu. El se consideră simplu un
om creştin. Din perspectiva aceasta cugetă la Filocalie, la teologie, la
creştinătate...
Mănăstirile îi dau un prilej de îndelungată
şi rodnică meditaţie. Monahismul îi apare fie ca o dedicare de excepţie în duh
paulinic ce nu s-a stins în creştinătate, fie ca o resemnare a creştinătăţii
care, neputând realiza imaginea Împărăţiei lui Dumnezeu în mijlocul lumii, deci
ca lume, s-a mulţumit cu orânduirea mănăstirească. Monahul e un ostaş ideal al
lui Hristos, dar mănăstirea nu e o fidelă imagine a Împărăţiei lui Dumnezeu.
Deţinutul visează să se zidească o lume
creştină. Respinge comunismul ateu, care vrea o lume dreaptă prin determinismul
legităţii istorice, dar respinge şi capitalismul, care vrea o societate de
consum ca scop al vieţii, prin exacerbarea egoismului din oameni...
Oricât de decăzut este monahismul de azi, el
este totuşi expresia libertăţii omeneşti întru dreptate, adevăr şi iubire...
Conducerile mănăstireşti, aservite statului,
depind de stat. În fiecare mănăstire sunt multiple reţele de informatori.
Viaţa în mănăstire este controlată de
Partid, de Securitate şi de Miliţie, dar cel mai regretabil control se exercită
de către stat prin ierarhia bisericească.
Partea a II-a-Profeţiile unui
deţinut.
Întreaga sa viziune filocalică este o
ţesătură sofianică de Logos dumnezeiesc ce nu curge ca un gând lăuntric propriu,
sau ca o idee de sine stătătoare, ci grăirea şi voinţa Duhului care, întregeşte
o comunitate de spirit. Logosul se reflectă către cuvântul gânditorului,
imprimându-i taina comuniunii. Cuvântul Cel de Sus impune tăcerea celui de jos,
ascultarea deci, comunicându-se, comunicare ce presupune contemporaneitate şi
simultaneitate de sens a culturii ortodoxe în Duhul filosofiei creştine, care
să imprime lumii o civilizaţie creştină.
„Civilizaţia modernă şi-a dezvoltat treptat
propriul ei sfârşit, căci este cea mai dezechilibrată lume ce a existat cândva.
Forţa ei este colosală şi sfârşitul ei este dezastruos.
Pe căile progresului paşnic, lumea va pieri
prin senzualism, anarhie, tiranie, ură, poluarea naturii, epuizarea resurselor
naturii, conflicte, degradarea şi alienarea oamenilor.
Statul care va avea monopolul armelor
sofisticate, al ingineriei genetice şi al tehnicii de determinare a
conştiinţelor va fi atotputernic şi va nimici omenirea.
Nimeni
nu garantează libertatea oamenilor în această civilizaţie, nimeni nu poate
guverna forţele tehnologice în această civilizaţie. De aceea omenirea trăieşte
pe culmile disperării...
De două mii de ani evreii militează pe firul
roşu al istoriei lor fără Dumnezeu şi împotriva lui Hristos. Ei sunt duşmani ai
tuturor oamenilor şi istoria lor trece din dezastru în dezastru, consecinţă a
păcatului lor ateu-materialist... Ei nu-L au pe Hristos, deci Îl urăsc pe
Hristos şi pe ei înşişi se consideră hristos. Ei se luptă cu Dumnezeu, se luptă
cu toată lumea şi se luptă cu toată creştinătatea. Cutezanţa lor e
impresionantă, dar şi înspăimântătoare apocalipsă. Opera lor în lume este
catastrofală şi monstruoasă...
Dacă evreii se constituie în mod conştient
şi voluntar pe poziţie antihristică, mulţi creştini se situează pe poziţia de
hristoşi mincinoşi...
A spune adevărul despre evrei nu este
antisemitism, ci noi, creştinii, plini de iubirea ce L-a mistuit pe Hristos şi
repetând-o în aceste vremuri tulburi, noi iubim cu adevărat poporul evreu şi
ştim că numai prin Hristos este posibilă mântuirea lor. Tragedia evreilor este
catastrofală prin solidaritatea întregului popor evreu cu Ana şi Caiafa.
Strigăm deci tuturor evreilor în care mijeşte lumina credinţei, să părăsească
satanismul, minciuna şi materialismul iudaic, să se încreştineze şi să se
împace cu oamenii... Rasismul lor este absolut, materialismul lor le este în
fire, minciuna este centrul gândirii lor pocite şi cu cât vor insista mai mult
pe aceste coordonate, pe atât dezastrul lor va fi mai curând.
Sensul apocaliptic al istoriei
Una dintre marile antinomii legate de
persoana umană constă în calitatea ei de fiinţă creată, dar devenită în acelaşi
timp şi nemuritoare, astfel că unirea dintre cele două noţiuni stă chiar în
paradoxul fundamental al fiinţei umane. Omul neexistând prin sine, ci în şi
prin Atotcreatorul, devine nemuritor, chiar dacă existenţial trebuie să
străbată şi sensul final apocaliptic al istoriei.
Prefigurarea sensului apocaliptic vine odată cu omul, cu viaţa sa care
se deschide spre toată splendoarea, dar şi spre multa, parcă prea multa
suferinţă. Pruncul vine pe lume plângând, creşte cu plânsul, se întăreşte
plângând, se luptă plângând, biruieşte plângând şi o părăseşte tot plângând.
Aşadar, o puzderie de suferinţe se ţes în jurul plăpândei fiinţe: în inimă, în
suflet, în trup, suferinţe proprii, suferinţe împrumutate, suferinţe primite,
suferinţe binecuvântate.
În mijlocul atâtor suferinţe oamenii n-au cerut alinarea de la Dumnezeu,
ci s-au vrăjmăşit între ei, s-au ticăloşit mărind aria şi povara suferinţei,
dezumanizându-se mai prejos de fiarele sălbatice, astfel încât, când a venit
Doctorul inimilor, sufletelor şi trupurilor să le vindece, să pulseze pentru
bine, adevăr, frumos, dor, credinţă şi dragoste, turma cea de jos mânată de
ne-păstorii care o devorau, s-au năpustit asupra lui Hristos, Dumnezeu-Omul,
l-au alungat, l-au arestat, l-au batjocorit, l-au defăimat, l-au scuipat, l-au
lovit, l-au torturat, l-au huiduit şi l-au răstignit pe Cruce. Dar, de pe ea,
El a biruit lumea şi toate forţele răului, Înviind şi lăsând posibilitatea omului
renăscut în creştin să urce Golgota suferinţelor, dar şi să se mântuiască.
Aşadar, prima condiţie a Iubirii este Suferinţa. Astfel n-ar fi trăită
în toată plenitudinea ei.
Profetul nostru, Ioan Ianolide, face o radiografie a urii generalizate, elaborate,
programate, a fenomenului apocaliptic prin diagnoza răului alimentat deopotrivă
de falsele ideologii ale ateilor activi şi de falsele slujiri ale creştinilor
pasivi, nepăsători, încremeniţi în haosul lor lăuntric, distrugător la nivel
globalist, planetar, prin Apostazie şi domnia Antihristului.
Apostazia a apărut la 1054, prin
desprinderea Bisericii de Apus din Sânul Bisericii Mamă a Răsăritului, când
raţiunea umană s-a substituit dogmei dumnezeeşti.
Al doilea pas l-a făcut Apostazia
când Ortodoxia a acceptat înnoirile,
adaptându-se modei lumeşti, devenind pseudo-ortodoxia ce ţine pasul cu vremurile, decăzând astfel din Instituţia
Divino-umană la cea de ONG-lumesc, urmând al treilea pas-ultimul când Sinodul
unei Biserici face o politică de grup,
extinsă prin jocurile de rol ale fărădelegii de sus, ale ocârmuitorilor
lipsiţi de râvna hristic-apostolească, conform analizei critice a
Arhiepiscopului Averchie Tauşev. ( Apostazia
şi Antihristul După Învăţăturile Sfinţilor Părinţi. Fundaţia Sfinţii
Martiri Brâncoveni, Constanţa-2009, p. 103-113)
Conciliul vatican II-deschide noua primăvară a toamnei cenuşii: Novus Ordo Missae (NOM), aceleaşi
iniţiale cu Novus Ordo Seclorum, o
nouă evanghelizare universală luciferică: „Biserica
nu mai reacţionează împotriva blasfemiei şi profanărilor... Biserica, prin
vocea papei, îşi dezavuează trecutul, făcându-şi mereu mea culpa.Vrând parcă să
confirme spusele lui Foster Bailey-„Spunând
că singura cale este creştinismul, Biserica s-a înșelat amarnic, cauzând astfel
persecuţii şi războaie teribile.”-în lucrările de cateheză se poate citi: „Biserica nu deţine monopolul adevărului.”
(Marc Dem, Antihristul. Trad. N.
Constantinescu, Ed. Bogdana, Bucureşti-2005, p. 165)
Sub egida edenică: Veţi fi ca Dumnezeu!, „Antihristul va sintetiza în persoana
sa-sau cel puţin va încerca s-o facă-o întreagă omenire prezentă, aşa cum Adam
purta în el toată omenirea care avea să vină. De aceea este indispensabil să
supună întreaga populaţie a globului, să o cunoască cât mai amănunţit (fişier
central, CV, pedigree), să o supravegheze
(ascultarea convorbirilor, informatică, sateliţi de observare), să-i impună aceeaşi gândire (ideologie
dominantă, politically correct, autocenzura,
poliţia minţii), iar toate acestea nu se
pot face decât de către un guvern mondial, bine înarmat din punct de vedere
material şi psihologic.” (ibid., p. 81)
Lucrarea antihristică a răului întreţinută de oamenii şi creştinii fără
Hristos, grăbeşte criza milenarismului care va impune dictatura globalismului,
a Noii Ordini Mondiale, descifrată în vedenia lui N. P. Rîşkovski din Rusia la
17 Aprilie 1905:
„-Sunt slăbit şi învins, dar mai
posed încă marea FORŢĂ DE SUGESTIE, şi voi zdrobi lanţurile şi cătuşele, voi
trece peste hotarele universului, şi mă voi ridica împreună cu legiunile mele,
şi-i voi SILI pe oameni SĂ SE RĂSCOALE,
şi voi începe bătălia, ultima BĂTĂLIE
cu acest Miel blând, ale Cărui raze de
slavă, a Cărui blândeţe, smerenie, răbdare, curăţie, nevinovăţie şi Sfinţenie a
Sa mă ard cu o flacără insuportabilă, ameninţând cu apropierea prăbuşirii mele
în întunericul cel mai din afară.” (Marşul
Distrugătorului-Lucrare tipărită cu binecuvântarea Preasfinţitului Calinic
Episcopul Argeşului. Ed. Credinţa
Strămoşească-2009, p. 19)
Viziunea profetică asupra sensului istoric apocaliptic a lui Ianolide
devine astfel legitimă:
De
ce are istoria sens apocaliptic?/ Se află el în raţiunea divină?/ Se află el în
natură?/ Se află el în om?
Cum a apărut răul în lume?/ Cum lucrează
răul în lume?/ În duh, în trup, în natură?/ Cum lucrează răul în lume:
La modul individual?/ La modul organizat?/
La modul politic?/ La nivelul elitelor şi al maselor populare?
Se poate nega răul din lume?/ Se poate trăi
la întâmplare?/ Se poate trăi legic şi mecanic?
Răul spiritual nu antrenează/ orala lumii,
gândirea lumii?/Cultura lumii, societatea?/ Economia, pacea, războiul?
Cine este fiara apocaliptică?/ Şi toate
forţele apocaliptice?/ Cine este hristosul mincinos?/ Cine este Antihristul?/ E
posibil să se nege sensul apocaliptic al istoriei?
Nu există o apocalipsă personală?
Cine face parte din oştirile apocaliptice?/
Care este rolul evreilor?/ Care este rolul falşilor creştini?/ Care este rolul
ateilor?/ Ce alte forţe apocaliptice mai sunt?
Care sunt modalităţile luptei apocaliptice:
Cele politice?/ Cele economice?/ Cele culturale?/ Cele artistice?/ Cele
ştiinţifice?/ Cele ideologice?/ Cele militare?
Care este raportul dintre diversele forţe
apocaliptice?/ Nu-şi transmit puteri una celeilalte?/ Care este atitudinea
creştinilor faţă de ele?/ Tinde fiara spre stăpânirea universală?/ Va vrea
fiara stăpânirea eternă?/ Cine şi când va stăpâni fiara?
Nu şi-a asumat Hristos misiunea să învingă
fiara apocaliptică?/
Nu au datoria creştinii să lupte şi să
învingă fiara apocaliptică?/
Nu se poate ca înşişi creştinii să fie
vrăjmaşii lui Hristos?/Prin ignoranţă, prin lene, prin indiferenţă?/ Prin
ipocrizie, prin laşitate?/
Pot deveni creştinii robi ai răului?/ Nu se
mânie Dumnezeu împotriva falsului creştin?/ Nu trebuie sfărâmat falsul
creştinism?/
Puterea răului în lume este opera forţelor
răului?/ Este opera incapacităţii creştinilor?/
Există agresivitate pe căi paşnice?/ Există
tiranie pe căi paşnice?/ Există o apocalipsă instituţionalizată?/ Prin false
ideologii?/ Prin rele orânduiri?/ Prin nedrepte legiuiri?/ Prin criminale
abuzuri?/ Prin tiranii locale şi universale?/ Prin greşite idealuri?/ Printr-un
mod degradant de viaţă?/ Prin decăderea morală a oamenilor?/ Prin cult
satanic?/ Prin prigonirea şi uciderea creştinilor?/
Originile Apocalipsei nu sunt în păcatul
originar?/ Nu e Cain o forţă apocaliptică?/ Nu e viţelul de aur un zeu
apocaliptic?/ Nu e uciderea profeţilor un semn apocaliptic?/ N-a venit Hristos
să întrerupă Apocalipsa în lume?/ Nu e uciderea lui Hristos noul sens
apocaliptic al istoriei?/ Nu e lupta împotriva Duhului Sfânt apocalipsa contra
adevărului evident?/
De ce se mânie Dumnezeu pe oameni?/ De ce se
desfac peceţile în Apocalipsă?/ De ce apar îngerii şi cartea pecetluită?/ Ce e
femeia, ce e balaurul?/ De ce apare Mielul?/ Ce este fiara care face război
sfinţilor?/ Ce sunt proorocii mincinoşi?/ Ce este Fiara 666?/ Cine a biruit
Fiara?/ Nu se pregăteşte poporul credincios să-L primească pe Hristos?/
Care e rolul creştinătăţii în raport cu
acţiunile apocaliptice?/
Nu pregăteşte Duhul Sfânt lumea pentru
desăvârşirea veşnică?/
Nu se desăvârşeşte lumea în confruntarea cu
vrăjmaşul apocaliptic?/
Biruinţele creştinătăţii nu sunt trepte spre
desăvârşire?/
Biruinţa din urmă nu va coincide cu
desăvârşirea lumii?/ Cu viaţa ei veşnică?/
Este posibilă pacea în condiţiile
apocaliptice?/ Există o acumulare a forţelor apocaliptice?/ Există o creştere a
puterilor creştine?/ Dacă Hristos e cu noi, de cine ne vom teme?
Ioan Ianolide nu păşeşte pe
drumul celor 20 de veacuri bătătorit de şirul opiniilor, ereziilor ori sectelor
proapocaliptice, ci cerne istoria lumii prin filtrele naturii tuturor crizelor:
religioasă, morală, spirituală, psihologică, etică, educaţională, socială,
economică, culturală, politică, juridică, masonică, răsfrânte atât din afară
cât şi dinlăuntru, de irozii şi iudele creştinismului, prin îndepărtarea de
Dumnezeu şi alungarea Lui.
Perspectiva morţii nu-l sperie, căci a plecat cu ea la drum chiar din
tinereţe, ca şi cu o soaţă, nepărăsindu-l ca o umbră fidelă, dar ştiind însă că
moartea nu ţine de cotidian, de lumea care ne înconjoară, ci de condiţia sine
qua non a Învierii, stabilită de Ziditorul Vieţii:
„Vrednic eşti să iei cartea şi să deschizi peceţile ei, fiindcă ai fost
înjunghiat şi ai răscumpărat lui Dumnezeu, cu sângele Tău, oameni din toată
seminţia şi limba şi poporul şi neamul.” (Apocalipsa 5, 9)
Profetul se cutremură de treapta
sălbăticiei şi samavolniciei la care au ajuns semenii săi creştini ori
necreştini, alegând, rămânând şi întărindu-se astfel pe Calea Bisericii sale
netezită de Parusie-adevărul eficace, necesar şi singurul pentru Mântuire, pe
care-l susţine şi părintele Petre Chiricuţă: „Parusia este cununa tuturor înfăptuirilor iconomiei lui Dumnezeu în
lume. Este ca o nouă creaţie a unei stări de fericire eternă pentru cei ce au
crezut şi au păzit cuvântul Lui. Este timpul, este clipa, spre care au privit
şi au suspinat, mângâiaţi în suferinţele lor pentru cer, toţi drepţii tuturor
veacurilor. Este clipa când acest eon se va sfârşi, cerul şi pământul se vor
înnoi pe veci. Este clipa când „toţi cei
morţi întru Christos vor învia”, când toată lumea se va judeca, când cei
păcătoşi se vor pedepsi, drepţii se vor binecuvânta. Când, precum zice
Apostolul Pavel, „El va da Împărăţia în
mâinile lui Dumnezeu Tatăl, după ce va fi nimicit orice domnie, orice stăpânire
şi orice putere.” [...]Atunci, chiar Fiul se va supune Celui ce a supus
toate, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toate.”( Isaia 51, 6; Daniel 7,
14-27; Luca 21, 23; Apocalipsa 21, 1-27; Ioan 5, 25-29; Tesaloniceni 4, 16,
Iuda 13, Evrei 9, 28; I Corinteni 15, 28; Pr. Petre Chiricuţă, Parusia sau despre A Doua Venire. Ed.
Anastasia, Bucureşti-2001, p. 73-74)
Hristos Judecătorul
Judecata finală a fost lăsată la sfârşit pentru ca omul să aibe timp
suficent pentru îndreptare.
Judecata de Apoi reclamă omenirii momentul adevărului, al răspunderilor,
al trezvirii conştiinţei, al pocăinţei, al îndreptării, al tinderii spre
desăvârşire, al încreştinării tuturor oamenilor, al încreştinării evreilor.
Este precedată de apariţia Fiului Omului, culminând cu biruinţa Mielului. Va fi
o judecată reciprocă universală, cu o responsabilitate universală, dar şi una
particulară a persoanei prin conştiinţa ei liberă.
Osânda veşnică va fi căderea totală din Hristos, absenţa lui Dumnezeu ca
iubire şi har.
Chinul veşnic sau raiul veşnic va fi conştiinţa. Învierea va fi şi în
trup spiritualizat.
Hristos Împăratul
Dacă Apocalipsa va zgudui lumea din temeliile şi ţîţânile ei cele mai
profunde, scoţând la iveală toate nedreptăţile căzute la picioarele Adevărului
revelat, dacă va fi cutremurul universal, absolut şi necesar pentru o nouă
temelie a Dreptăţii Bisericii lui Hristos în care se va aşeza lumea, Parusia în
schimb va cumpăni în dramatism, în măreţie dar şi în sublim.
Ioan Ianolide-Deţinutul profet-copleşeşte prin clipa
de infinit care a trăit-o ca pe o eternă suferinţă împlinită ca o manifestare a
voinţei în care s-a delectat trăirea sa. Fire viguroasă, naturală, surprinsă de
unda dreptei măsuri, de reverenţa smereniei împodobită cu simplitatea profundă
a cugetului, aprinsă de Rugul spiritual al existenţei, al definirii ca taină de
sine, pe care şi-a bătătorit destinul profetic-Far ce luminează Calea multora aflaţi la început de drum.
Partea a III-a-Spovedania unui deţinut
Deţinutul
profet-lucrare
de o mare amploare şi atitudine teologică
este sortită unui Testament
mistic cu caracter naţional şi universal. Autorul-Fiu al Gliei noastre străbune
a răsărit ca un Stejar de veghe la cumpăna dintre milenii, din ghinda celor mai
falnici străbuni, s-a înălţat viguros cu corola iubirii înmiresmate spre cer,
şi-a înfipt adânc rădăcinile în osemintele sacre ale martirilor, şi-a făcut din
infinitul nădejdii, Coloană spre biruinţă, iar din jertfa sa curată, punte spre
înălţimile serafice.
Fiinţa lui luminată de har, cu chipul răsfrânt ca într-o Icoană de
Zamfira a marelui Nicolae Grigorescu, ce risipeşte reflexe de topaz, suie
armonios într-o adiere de smirnă împrăştiind celest manifestarea de o
desăvârşită subtilitate a genialităţii sale.
Toată chemarea lui, toată lupta, toată credinţa şi toată dăruirea lui ne
străbat ca un cutremur lăuntric de o
intensitate capabilă să se prelungească transcedental într-un urcuş mistic al
iubirii martirice.
Eu
am supravieţuit temniţelor. Prietenii mei, mii în stânga şi zeci de mii în
dreapta, au căzut apărându-şi fiinţa eternă, căci atât ne-a mai rămas, să nu
murim spiritual. Acum sunt bolnav copt şi sunt semne că nu mai am mult de
trăit.
Vremea stă sub semnul lui antihrist. Mi-a
mai rămas datoria unei mărturisiri testamentare. De aceea îţi scriu părinte
duhovnic.
În faţa a tot ce a fost şi a tot ce este,
cât şi în faţa a tot ce va urma, mă întreb cu toată gravitatea: Care este
atitudinea autentic creştină? Ce ar face Hristos în locul nostru? Oare noi am
procedat bine? Am împlinit noi voia lui Dumnezeu în acest secol?...
Nuanţele şi subtilităţile sufleteşti sunt
nenumărate şi mereu noi.
Creştinul naţionalist român trebuie să-şi trăiască permanent viaţa în
grădina Ortodoxiei, ca şi cum Dumnezeu ar fi de faţă, udându-i florile
însuşirilor sale, din care se ridică suav spre cer mireasma de nard a
sufletului său dac şi curat:
„Misiunea omului e de a cugeta necontenit, în
complexitatea şi taina vieţii, sensul şi rostul său pe lume.
Viaţa lui materială s-a tot simplificat, iar
cea interioară face transparente esenţele. Adesea, aceleaşi probleme îi apar în
culori şi semnificaţii înnoite. E încântat de darul cu care a fost dăruit şi
opunându-se veacului, trăieşte contemplativ.
E viu faţă de lume. A avut experienţe
interesante cu oamenii şi ar vrea
să
le exprime.”
(Ioan Ianolide, Deţinutul profet.Editura Bonifaciu, Bucureşti-2009, p. 17)
Profetismul lui Ianolide nu vine pe fondul meditaţiei, al contemplaţiei
sau al iluminării, ci pe aşezarea jertfei sale în iubire, în iertarea călăilor,
dar şi pe atitudinea faţă de planul Distrugătorului, prin mărturisire.
Profetismul său decantat în Potirul jertfei sale mistice reflectă
conţinutul veşnic şi supratemporal al dreptei credinţe, ce dă aromă formelor de
exprimare, faptelor mărturisite, adăugându-se unităţii martirice, ca un element
propriu constitutiv sinelui său: martiriu săvârşit cu mireasmă de sfinţenie.
Profetismul lui Ioan Ianolide dezvăluie în vibrantele pagini ale Deţinutului profet, o dimensiune nouă,
vocaţională, naţională, universală, mesianică, filocalică şi sofianică a
sufletului dacoromân ales întru misiune divină, jertfelnic-martirică.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu