duminică, 27 decembrie 2020

catalin afrasinei - așezându-ți o coroniță de flori de oleandru în olimp

 



așezându-ți o coroniță de flori de oleandru în olimp

 

 

~*~

 

timpul trecuse am vrut să te aștept o mie și una de nopți

ai vrut să mă omori de o mie și una de ori

zădărnicia mea era încrucișată de încrucișarea morții

pe care nu eu o alesesem

pe care nu eu o prodovăduiam

complicata negație în proto-indoeuropeană

pe care nu eu o atârnasem de gardurile parchetului –general

&

vezi

între do de sus și do de jos izbucnește cruciada copiilor

ce măcel de sânge pur

mi-am chemat eroii din literatura universală

i-am adus la confruntare pe cavalerii regelui Arthur

mi-am chemat zeii din Olimp

pe Afrodita

sirenele din marea nordului

nu mai aveam viață s-o văd pe afrodita refuzându-l pe zeus

nu mai credibilitatea instanțelor de ÎMPĂRAȚI

nu mai aveam credibilitatea ta

mi-era dor de coronița din flori de smochin făcută de mâna ta mică

de smochinii

cei mai bătrâni

cei mai bătrâni

să-ți spun

să știi

să povestești nepoților într-un carnețel bleumarin cu pagini aurii & roz

cum te plimbam prin ierusalim

printre spice crescute în balcon printre spini& și cum îți împleteai fuioarele

trăind în cea mai mare smerenie

în cea mai mare neputință

& țară

PATRIA UNDE S-A NĂSCUT IISUS HRISTOS

apoi ai născut

apoi începuse viitorul

apoi ne pregătim de judecata de apoi

ne așezăm între tigru și eufrat

ești frumoasă ca un poem de w. blake

ești tăcută ca o gheișă –n kimono imperial de mătase

ești înțeleaptă ca o mamă din maramureș la cinci dimineața

la minus douăzeci de grade & o pălincă

cum să-ți scot această coroniță de flori

pe care însuși zeus

ți-a așezat-o gelos la trecerea mea prin olimp

oricum athena sucombă de covi

oricum covizii și-au mai sistat activitatea

oricum noi

eu & cu tine ne pricepem mai mult la mitologii

& ne înțelegem cu viteza covizilor

 

~*~

catalin afrasinei










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu