Semmeringul banatean a repornit.
Se circula din nou pe cea mai
spectaculoasa cale ferata din Romania, Oravita – Anina
Daniel Balteanu
25 decembrie, 2020
Trenul care circula pe ruta Oravita –
Anina a revenit pe traseu de sarbatori.
Garnitura a
fost repusa in circulatie dupa ce echipele CFR Infrastructura au reparat
terasamentul intre Oravita si Lisava, acolo unde acesta s-a surpat la inceputul
lunii decembrie.
„Trenul a
fost repus in circulatie sambata, 19 decembrie, si acum circula dupa programul
normal: plecarea este zilnic, la ora 11.15, din Gara Oravita, iar sosirea este
la ora 16.40”, a declarat Remus Cherla, sef de gara la Oravita pentru colegii
de la expressdebanat.ro.
Construit de
administratia habsburgica, traseul Oravita – Anina este cea mai veche linie de
cale ferata de pe actualul teritoriu al Romaniei. Ea a fost data in folosinta
la data de 25 noiembrie 1863.
Traseul,
datorita razelor de curbura mici, unele chiar de numai 104 m, si a rampelor
mari cu declivitate maxima de 21%, se aseamana foarte mult cu celebra cale
ferata Semmering (Austria), motiv pentru care a fost supranumit „Semmeringul Banatean”.
Traseul traverseaza peisaje montane deosebite, fiind vizibil platoul Muntilor
Semenic.
Trenul
parcurge o distanta de 33 km, pleaca din Oravita, aflata la o altitudine de
218,7 m si ajunge la Anina la o altitudine de 556,4 m, rampa maxima de pe
traseu inregistrandu-se intre Lisava si Garliste. De-a lungul traseului se pot
descoperi nu mai putin de 14 tunele cu o lungime totala de 2,1 km si 10
viaducte cu inaltimi de peste 25 de metri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu